روايات

رواية انا الشريره الفصل التاسع 9 بقلم نوران أحمد

رواية انا الشريره الفصل التاسع 9 بقلم نوران أحمد

رواية انا الشريره الجزء التاسع

رواية انا الشريره البارت التاسع

انا الشريره
انا الشريره

رواية انا الشريره الحلقة التاسعة

انا الشريره 9
بقلمي نوران احمد
بدأت معالم وشه تظهر ليها اتصدمت بعد ايده عنها
رهف : هو انت ازاي جيت هنا والحرس مش شافوك وكمان ازاي تدخل عليا كدا اصلا مش مسموح ليك تلمسني ازاي تتجرأ
فارس : معجب بقا هنقول اي الحب بيعمل المعجزات والمستحيل وبدأ يقرب عليها
رهف : انا مبسوطه اوي من كلامك مع انو يعني ممكن تفتكر اني غريبه شويه هو أنت ممكن تبعد عني ليه بتقرب ليا كدا
اول ما حط ايده علي وسطها ضربته بالقلم ونزلت دموعها
رهف بدموع : كنت فاكره انك بجد بتحبني وان ده الحب من اول نظره فعلا دي غلطتي انا لما وثقت في واحد وطلع واخدني مكان زباله والمره التانيه لما وثقت فيك علشان لاحظت انك بتخاف ربنا وبتساعد الناس متوقعتش منك كدا ابدا انا انا فعلا غلطانه عشان حاسيت بالأمان والراحه معاك ولو للحظه واحده عشان حاسيت انك ممكن تكون سند ليا وتسمعني وتحس باللي بقوله ومتقولش اني تافهه شوفت فيك حاجه ناقصه عندي وهو انك مش بيهتم بالمظاهر والفلوس مشاعر الناس اهم عندك وبتسمعني مش زي بابا شكلي كنن غلطانه انا معرفش انت مين حتي انا اسفه اطلع من حياتي وابعد عني خلاص مبقتش عايزه الحب ولا اعيش حياتي زي البنات هقبل بالحبسه دي طلعت احسن كتير من الناس المنافقه لو سمحت اطلع دلوقتي بدل ما اصوت والم عليك الحرس كلهم
فارس : منكرش اني معجب بيكي وحاسس بفضول ناحيتك ونفسي دايما احميكي مش عارف ليه بس لما مسكتي فيا خايفه حاسيت انك بنتي ولازم احميكي انا اسف لتصرفي ده سامحيني انا فارس وهصالحك اكيد سلام
حاسيت بقلبي بيدق بشكل غريب ناحيته مع انه جرحني بتصرفه غلبني النوم من كتر التفكير
في الصباح
مازن بغضب : هي البت دي مجنونه اي الغباء اللي علي الصبح ده لما امسكها انفخها دلوقتي هيبقا اي الكلام
سيف وهو بيضحك : مش قادر شكلك كان يفطس من الضحك البنت تعمل اي يعني ما انت اللي نايم زي البغل مش حاسس بحاجه
مازن : يا سلام ف تجيب جردل ميه وسخه وتدلقه عليا البنت دي بجد طبيعيه عادي ولا مختله بس عايز افهم
سيف : انت مش معجب بيها شيل كل البنات مجانين يا خويا ولا مفيش فرق بس هي علي طبيعتها اكتر بس
رانيا : سيف الواد اللي عندك ده صحي ولا لسه امتي هتمشو بقا أنا زهقت
مازن : ده انا اللي زهقت منك ومن اشكالك ده الواحد هيرتاح يا شيخه بس وربنا ما أنا سايب حقي بقا وطلع يجري وراها
سيف : والله متخلفين ولايقين علي بعض انا خوفي علي البشريه اللي هتتاذي من نسلكم المفروض نحسن النسل بس بالمنظر ده ربنا يستر
جميله بابتسامه : معاك حق لايقين علي بعض بجد بس مش ملاحظ انهم عاقلين جدا مع كل الناس الا مع بعض اول ما بيشوفوا وش بعض بيتجننو كدا
سيف : لسه دي البدايه بس اول ما يقعو في حب بعض ويبقا في حاجه رسمي ما بينهم مش هيحصل الهبل ده هيبقا في حساب علي كل حاجه بتحصل قدام الناس والهطل ده هيبقا في بيتهم بس سيبك انتي انا جاي تاني ممكن بكرة لو عرفت انك روحتي هنا ولا هنا من غير ما اعرف انتي حره هطلع عينك قال اخر جمله بغضب وعصبيه
جميله : هو في اي مكان ماشي حلو اي اللي خلاه يتحول بالشكل ده
في عربيه
ايهاب : أنا اللي هوصلك وهجيبك من الجامعه من هنا ورايح انتي فاهمه
رهف بحزن : حاضر يا بابا اللي حضرتك تشوفه انا هتاخر شويه بسبب المحاضرات بتاعتي وبعد ما اخلص هشتغل علي شويه تكاليف في كافيه الجامعه مع ساندي اول ما اخلص هرن علي حضرتك
قفت العربيه ونزلت رهف بسرعه جوه الجامعه
في شركه هندسه
هشام بعصبيه : انت غبي انت ازاي تعمل كدا انت عارف كويس اوي ان البت دي مش زي الأشكال اللي كنت تعرفها والا مكنتش اتكلمت كدا دي علي نياتها يا ابني خالص اكيد خوفتها بعد اللي عملته امبارح ده
فارس : عارف اني غلطان بس مكنتش عارف اتصرف وقتها غير كدا كنت محتار مش عارف إزاي أنا مهتم بيها مع اني مقتنع تماما ان قصه البنت دي وقصتي معاها غريبه ومش طبيعيه مش زي قصص الحب اللي بنسمع عنها كدا يا جدع مش تشد
هشام : انت عبيط ياض انت سبت اي للبنات لو تفكيرك غبي كدا المهم البنت محترمه طيبه ولالا تنفع تكون ام هو ده المقياس
فارس : يا عم اسكت بقا ده انت فصيل انا عرفت الجامعه بتاعتها فين وناوي اروح اعمل ليها مفاجاه وفي نفس الوقت اصالحها ركز في شغلك وكفايه كلام عن الموضوع ده صدعتني اي ده مش ده سيف ياض هو طلع امتي من السجن واي اللي جايبه هنا
هشام : معرفش يا زميلي بس بيقولو أنه كان مظلوم والمدير بيعوضه ملناش دعوه
مكتب سيف
مازن : اخلص احكيلي عمل معاك اي المدير ده كان متعصب جدا
سيف : ولا حاجه اول ما دخلت قولت هستلم اداره الشركه بدايه من بكرا ان شاء الله علي ما اجمع التقارير واعرف كل حاجه بتحصل في الشركه الفتره دي واستاذنت اكمل شغلي
مازن : تفتكر رانيا بتعمل اي دلوقتي ها
سيف : معرفش ومش مهتم وكفايه كلام عنها اي رايك تركز في شغلك
مازن : طيب طيب …. يعني قصدي تفتكر الهبل اللي بتعمله معايا والهزار وكدا ممكن تعمله مع اي حد تاني غيري
سيف : لا معتقدش ان في بني ادم عاقل يتحمل ده من غير ما يديها بالجزمه وطبعا مفيش غيرك مختل شبهها ف مطمنه معاك اللي معتقدش انها ممكن تتصرف كدا مع حد غيرك
مازن بتبتسامه : طب مش ده معناه كدا انها بتحبني صح ولا اي
سيف : ارحم امي واخرس انا تعبت منها ومنك اسكت شويه بقا خليتي اركز
مازن : ده انا ابقي كلب لو اتكلمت معاك تاني ولا حكيتلك اي حاجه او اتكلمت عنها
وبعد 5 ثواني سمع سيف صوت كلب بيهوهو بص جنبه لقاه مازن
ضحك سيف : قول اللي عندك يا عم خلصني اهو رميت الشغل اتفضل
وبعد المحاضرات في الكافيه
ساندي : انا تعبت مستحيل نخلص كل الشغل ده النهار ده و بعدين بصراحه ماما كلمتني في واحد متقدم ليا ف لازم الحق اروح اجهز نفسي
رهف : مبروك يا حبيبتي ربنا يقربلك الصالح ويسعدك
ساندي : مالك حزينه كدا ليه كل ده عشان عقاب ابوكي ليكي احمدي ربنا ده لو ابويا كان خلص عليا وقتي انا همشي بقا ها خلي بالك من نفسك كويس نادر مشالش عينه من عليكي من بعد اخر محاضره
رهف : هكتب اخر تقرير ده قربت اخلصه وهروح علي طول متقلقيش عليا المهم انتي يا عروسه هكلمك بالليل اعرف الدنيا مشيت معاكي ازاي
مشيت ساندي ولاحظت رهف نظرات نادر وقلقت منه وقررت تمشي رنت علي باباها مردش عليها لمت حاجتها واول ما خرجت من الجامعه سحبها نادر بقوه لعنده
رهف بخوف : لو سمحت سيب ايدي ميصحش كدا انت عايز اي
نادر : بقا مبترديش عليا كدا يا حلوه لا وكمان مشيتي اخر مره وخليتي شكلي زفت قدام الشباب
رهف : شباب اي انت اوعي تقصد
نادر : ايوه اللي كانو بيجرو وراكي صحابي وخليتيني شكلي وحش اوي قدامهم بس مش مهم اي يا بت الحلاوه دي
رهف بدموع وخوف : ابعد عني هبلغ عنك وفجاه ظهرت عربيه سوده زقها نادر جواها ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا الشريره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى