روايات

رواية انا الرجل الفصل التاسع 9 بقلم نور الشامي

رواية انا الرجل الفصل التاسع 9 بقلم نور الشامي

رواية انا الرجل الجزء التاسع

رواية انا الرجل البارت التاسع

رواية انا الرجل الحلقة التاسعة

انصدم راغب عندما وجد فاطمه علي الارض فاقده وعيها فأقترب منها بلهفه وتحدث مردفا: ماماا… حومي اي ال حوصلك
لم ترد عليه فاطمه فحملها بسرعه ووضعها في سيارته ثم ذهب الي المستشي اما عند شيرين كانت تأخذ حقيبه يديها بغضب واخلام تقف ببرود فتحدث كرم مردفا: استني بس يا شيرين هتروحي فين
شيرين بغضب: هروح بيت اخوووي يا كرم وجول لأخوك دا يطلجني
حسام بلهفه: والله العظيم انتي فاهمه غلط انا ملمستهاش هي ال عملت اكده وانتي دخلتي علطول اسمعيني بس
هنادي بحزن: اسمعيه يا بنتي الاول هو مش بيحلف كدب والله مدام جال اكده تبجي دي الحقيقه
شيرين بغضب: اي حقيقه انه حاضن عدوه اخووي لو فعلا ال بيجوله دا الصوح يبجي يطردها من اهنيه ومن حياتنا كلنا خالص يا يسلمها للشرطي
نظرت احلام الي حسام بخوف ثم تحدثت مردفه: كل ال كنت بعمله كامت اوامر منه
حسام بضيق: هطردها مينفعش اسلمها للشرطي علشان هي كانت بتساعدني
القي حسام كلماته ثم اخذ بعض النقود ووضعها في يديها وتحدث مردفا: خدي دول وامشي من الصعيد كلها
احلام: وراغب مش هتجوزه

 

 

شيرين بغضب شديد: راغب متحوز وبيحب مرته ومستحيل يتحوز واحده زيك متنسيش نفسك وخدي الفلوس وامشي من اهنيه علشان شويه كمان وجسما بالله انا ال هبلغ عنك البوليس ومش هتطلعي من السجن طول عمرك فأختاري
نظرت احلام الي حسام بحزن وضيق ثم اخذت النقود وذهبت فأشار كرم لحسام ان يراضي شيرين ثم خرج هو وهنادي فأقترب حسام منها وتحدث مردفا: انا اسف… اسف علي كل حاجه عملتها معاكي صدجيني حبي لعايده مكنش مخليني اشوف الصوح من الغلط اديني فرصه تانيه وبلاش تمشي لما ايجي كويس فرصه بس ست شهور لو غلطت فيهم غلطه واحده ارجعي بيتك وهطلجك علطول والله من غير نقاش بس انا عايز فرصه وانا هتصل براغب واجوله ولو رفض خلاص ارجعي المهم انتي توافجي الاول علشان عارف لو انتي وافجتي هو مش هيكون عنده مانع
نظرت شيرين اليه بضيق وتفكير ثم تحدثت مردفه: ماشي بس لو اخوي رفض انا هرجع البيت
حسام بابتسامه: ماشي خلاص
اما في المستشفي كان راغب يقف بخوف شديد وبجانبه خاله رهف براء التي اتصلت به ولحقته الي المستشفي وايضا معه صديقه وائل الذي تحدث مردفا: متخافش يا راغب هي هتبجي كويسه ان شاء الله
راغب بحزن: ان شاء الله
ظل الجميع هكذا قرابه الربه ساعه حتي خرج الطبيب فأقترب منه راغب وتحدث بلهفه مردفا: يا حكيم جولي ماما كويسه
الطبيب: الحمد لله دي بس غيبوبه سكر لكن لازم تخلوا بالكم منها كويس وتابعوها
راغب: طيب ممكن ادخلها
الطبيب: ايوه هادي
جاء راغب ليدخل ولكن قاطعه خاله رهف وهي تتحدث مردفه: لع ملكش صالح بيها
نظر راغب اليها بضيق فأزاحت براء يديها وتحدثت مردفه: ادخل يا راغب

 

 

دخل راغب الي الغرفه ونظرت الخاله الي براء بغضب شديد اما عند فاطمه كانت ممدده علي الفراش بتعب وعندما رأت راغب دمعت عيونها فمسك يديها وتحدث بحزن مردفا: سامحيني بالله عليكي انا والله اتغيرت عارف اني مستحيل اعرف ارجع رهف بس تفتكري هي هتكون مبسوطه وانتي تعبانه اكده وبعيده عني…. اديني فرصه تانيه مش كنتي بتجولي دايما اني ابنك فيه ام تزعى من ابنها كل الفتره دي… تعالي عيشي معايا وسامحيني يا هاجي انا اعيش معاكي واسيبهم كلهم
وضعت فاطمه يديها علي يده ثم تحدثت مردفه: براء هتجيب بنت ولا ولد
راغب بأستغراب: بنت ان شاء الله
فاطمه: هسامحك بس بشرط تسمي البنت ان شاء الله علي اسم رهف وانا هسامحك
راغب بدموع وسعاده: كمت هعمل اكده والله من غير ما تجولي وهسميها رهف… انتي سامحتيني صوح
ابتسمت فاطمه ثم اشارت له ان ياتي بين احضانها وتحدثت مردفه: مفيش ام تزعل من ولادها وهاجي معاك
احتضنها راغب بقوه ثم تحدث مردفا: وانا مش هغلط تاني خلاص والله
بعد مرور 6 اشهر في احدي المستشفيات كان الجميع بجانب براء وهم يحملون هذه الصغيره بسعاده فتحدث حسام بابتسامه مردفا: ما شاء الله هي زي الجمر
راغب وهو يحملها بسعاده: ايوه بنتي يا نااس.. ماما شوفتيها
اقتربت راضيه منها ثم تحدثت بسعاده مردفه: ما شاء الله زي الجمر يا حبيبي المره الجايه بجا تجيبلنا الولد
فاطمه بتذمر: ولد او بنت يا راضيه الاتنين نعمه من عند ربنا واوجات البنت بتبجي احسن من الولد.. هات يا حبيبي لما اشيلها شويه

 

 

حملت فاطمه الصغيره وابتسكت بدموع وهي تتحدث مردفه: رهف صوح
براء بتعب وابتسامه: صوح يا ماما علشان رهف تفضل معانا دايما
فاطمه بدموع: ربنا يحرسها ويخليها لينا يارب وتتربي في عزكم
اقترب حسام من شيرين ثم همس في اذنيها وتحدث مردفا: واحنا مش هنجيب بنت حلوه بجا زي دي ولا لسه
ابتسمت شيرين ثم تحدثت مردفه: هنجيب
نظر حسام اليها بصدمه ثم تحدث مردفا: يعني هتفضلي معايا ومش هتطلجي
جاءت شيرين لتنحدث ولكن سحبها راغب الي احضانه وتحدث بمزاح مردفا: ما تسيبك منه وترجعي معايا البيت
شيرين بضحك: انا بجول اكده برده يا اخوي
اقترب حسام منه ثم سحبها وتحدث مردفا: روح لمراتك وسيبلي مراتي
ضحك راغب ثم تحدث مردفا: شيرين فكري وسيبك منه
القي راغب كلماته ثم ذهب الي براء فتحدث حسام مردفا: هتفضلي معايا
اومأت شيرين راسها بالموافقه فأحتضنها بقوه ولكنه لاحظ وجود الجميع ونظرات راغب فأبتعد قليلا ونحدث باحراج مردفا: خلاص لما تروح بيتنا
ضحكت شيرين بأحراج ثم اقترب راغب من براء وتحدث بابتسامه مردفا: حمد لله علي سلامتك يا عمري
براء بتعب وابتسامه: بنتنا شبه مين

 

 

راغب بسعاده: شبهك طبعا هتطلع احلي بنت في الكون علشان انتي امها ربنا يخليكي ليا يارب
براء: ويخليم ليا يارب يا راغب انا بحبك جوي
راغب وهو يحتضن يديها: وانا والله بحبك جوووي ووو
دي نهايه القصه بتمني تكون عجبتكم وعايزه رأيكم واي حد عنده انتقاد يتفضل يقوله هسمع رأيكم وانتقادتكم كلها ومين هيتابع القصه الجديده يلا سلام يا حلوين ❤❤😍

لقراء الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا الرجل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى