روايات

رواية ام البنات الفصل الثاني 2 بقلم هاجر سلامة

رواية ام البنات الفصل الثاني 2 بقلم هاجر سلامة

رواية ام البنات البارت الثاني

رواية ام البنات الجزء الثاني

رواية ام البنات
رواية ام البنات

رواية ام البنات الحلقة الثانية

مهرة..انا حامل
احمد بصدمة..اي حامل بجد
مهرة..والله ماعارفة حصل ازاي انا ممكن نزله
احمد بتغصب..اي اللي انتي بتقوليه دا تنزلي اي انا فرحان ياحبيتي انشاءالله ربنا هيكرمنا خلي بالك بس من نفسك
مهرة قربت منه وحضنته وقالت ربنا يباركلي فيك وياخد من عمري ويديك.
احمد ..بعد الشر عليكي ياحبيتي يلا قومي هاتي الاكل ناكل انا والعيال
مهرة..حاضر.
____________________________________________
سماح..يعني اي حامل اكيد هيطلع بنت ف الاخر ماهي بومة وفقر عليه يارب انا ليه حظه كد بس
زينة بخبث..انشاءالله يكون ولد انا حبيت قولك اللي سمعته
سماح استغرب..انتي سمعتي ازاي

 

زينة بتوتر..ابدا الباب كان مفتوح ونا معدية لقيته بتقوله انها حامل واحمد كان مبسوط علفكرا
سماح بغيظ..مابقاش اسمي سماح ما خليتها تسقط.
زينة ضحكت بخبث وقالت ف سرها حلاوت اوي وقالت بصوا غالي طيب ياحماتي انا هطلع علشان العيال تعوزي حاجة
سماح..الكلام اللي بيني وبينك ميطلعش لحد
زينة..عيب ياحماتي سرك في بير متقلقيش هو انا خرب علي نفسي يعني
سماح..طيب ياحبيتي طلعي يلا
زينة طلعت وهي مسبوطة.
سماح بغل..هوريكي يامهرة
____________________________________________
(اسلام اخو أحمد)
اسلام..ياماما بحبها وعايز تحوزها بجد
سماح..يابني مينفعش مراتك هتتطلق لو عرفت
اسلام..هتعرف منين يعني أنا هتجوز عرفي وهاخد شقة بعيد عن هنا بس عايزك تيجي معايا نتقدملها علشان ابوها يوافق
سماح..ليه عايز تجوز ماهي مراتك حلوة وجيبة ٤ ولاد اللهم صلي علي النبي .
اسلام..لا ياماما زينة بقيت كل همها العيال والبيت بس

 

سماح..تقدر انها خلفت ٤ ولاد
اسلام..خلص الكلام ياامي هتجي معايا بكره ماشي
سماح..براحتك يابني ماشي هجي معاك.
اسلام بفرحة..ربنا يخليكي ليا ياحبيتي وطلع
سماح..ربنا يستر بقي.
____________________________________________
(يوم جديد)
في بيت العروسة اسلام
راجل كبير..تمام انا موافق بس تمضي علي وصل أمانة ب٣مليون جنية علشان اكون ضمن انك مش هتطلق بنتي
سماح صدمت وقالت بس
دا كتير اوي ياحج
الراجل..والله لو ابنك بيحبها مش هيطلقها
اسلام..انا موافق.
الراجل..علي بركة الله بكره الكتب الكتاب.
سماح سكته مصدومة من ابنها.
اسلام نقرأ الفاتحة بقي.
____________________________________________
(يوم جديد)
اسلام راح خد عروسته وطلع شقته.
شهد..اخيرا تجوزنا ياحبيبي
اسلام بفرحة..الحمدالله مبروك لينا ياقلبي
شهد..الله بيارك فيك ياحبيبي بس حلوة الشقة دي بس كنت عايزة الشقة بتاعتك الي قاعدة فيها مراتك لانها كبر شوفتها لما كنت بجي عندك.
اسلام..ياحبيتي مينفعش طيب لما تاخديها مراتي هتروح فين
شهد بحمود..خايف عليها ليه
اسلام..ماهي مراتي وأم عيالي مقدرش سبها ف الشارع يعني.
شهد..خلاص خلاص هتحكيلي قصة حياتها.
اسلام..خلاص بقي ياحبيتي انشاءالله ربنا يكرمني اكتر وهجيبلك الشقة احلا منها.
شهد..ماشي ياحبيبي
اسلام..طيب تعالي ماقولك علي سر.
شهد بضحك..ياشقي
اسلام..يلا يلا.
____________________________________________

 

(بعد تلات شهور)
مهرة..انهاردة هروح الدكتور علشان الجن’س اي يارب يطلع ولد يارب
احمد..اي حاجة من عند ربنا حلو ياحبيتي يلا بينا لبسي
____________________________________________
سماح..اي دا رايحين فين انشاءالله كد
احمد..رايحين نشوف البيبي ونطمن عليه ونشوف ولد ولا بنت.
سماح بسخرية..وليه كل تعب دا مهو هيطلع بنت زي كل مره
احمد..وفيها اي كله حلو يلا السلام عليكم
سماح دخلت شقتها بغيظ.
مهرة..مش عارفة اقولك اي علي اللي بتعمله معايا
احمد..شششش ويلا بينا بقي
مهرة بضحك..يلا
____________________________________________
احمد..ها يادكتورة
دكتورة..مشاءالله المدام صحتها كويسة برافو يامدام
احمد..طيب ولد ولا بنت
دكتورة..ولد انشاءالله

 

احمد بفرحة..بجد يادكتورة
الدكتورة…اسنتو كد اي دا مش معقول.
مهرة بخوف..في اي
الدكتورة ابتسمت..في كيس تاني يعني تؤام ولادين مبروك يامدام
مهرة بفرحة…بجد أحلفي
احمد ومهرة بقو فرحانين.
____________________________________________
احمد..الف مبروك ياحبيبي دي امي هتفرح اوي
مهرة بخوف..لا مش عايزك تعرف حد ونبي ياأحمد
احمد..مانا لازم قول مينفعش كد
مهرة..علشان خاطري قولهم انه بنت وخلاص
احمد..خلاص المهم اهدي علشان اللي في بطنك
____________________________________________
سماح بزعيق…بنت تااااااني هو في ايييييييييييي

 

زينة قاعدة تضحك بخبث.
احمد..في اي ياامي مخلاص انا رضي اي اللي مضايقك.
سماح بزعيق…مراتك هتنزل البنت والا انت لا ابني ولا عرفك.
احمد..تمام وطلع بيته
سماح صدمت وقالت اي دا انا قولت عاملة عمل محدش صدقني مستحيل يكون ابني.
زينة بخبث..متزعليش ياحماتي كله زرق ربنا.
سماح..بقولك اي متطلقي وتجوزي احمد.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ام البنات)

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى