رواية اميره الليل الفصل السادس عشر 16 بقلم دينا قدري
رواية اميره الليل الجزء السادس عشر
رواية اميره الليل البارت السادس عشر
رواية اميره الليل الحلقة السادسة عشر
اميره الليل
زياد :ما تقلقش ي ليل انا باعت واحظ بيراقبها وهكلمه اعرف منه كل حاجه
ليل :تمم ي زيادانا كنت متاكد انك باعت حد يراقبها
زياد :ايوه امال هسيبها يعني وهي كانت بتسرق من ورانا
ليل :وانت قدمت الشيكات للنيابه
زياد :انا اديت الوصولات للمحامي وهومستني مني ان اكلمه بس واعرفه انه يقدمهم
ليل :طيب كويس جدا دا انا عايزك بقا تتاخر شويه بس تبعتلها علي عنوانها جواب تحذير انها تدفع الفلوس والا هتبلغ عنها
زياد :تمم ي ليل بكرا الصبح يكون عندها الجواب
ليل :تمم كدا يلا بينا بقا نروح لزين المستشفي
زياد :لا روح انت انا لسه عندي شغل وهبقي احصلك عشان منه واخده اجازه النهارده
ليل :واخده اجازه ليه
زياد :هي اتصلت واخدت النهارده اجازه عشان تعبانه
ليل :تمم ماشي انا همشي ومتتاخرش وابقي حصلني
زياد :تمم ي ليل
……
عند شهد في المستشفي
دخلت شهد الاوضه ولقت منه لسه بتفوق
منه :اي دا انا فين
شهد :في المستشفي ي منون
منه :دا انا حلمت حلم جميل اوي اوي
شهد :حلم اي
منه :حلمت ان انا وانتي روحمنا لزين المستشفي وهو قالي بحبك ياااه ي شهد
شهد :حلم اي ي هبله دا حقيقه وانتي اغمي عليكي وانتي اهه في الاوضه الا جنب اوضه زين
منه :ينهر ابيض يعني دا حقيقه مش حلم
شهد :ايوه حقيقه واهه الا نفسك فيه اتحقق وطلع هو كمان بيحبك ي ست منه
منه :يعني انتي كنتي عارفه انه هيكلمني وعشان كدا جبتيني هنا
شهد :ايوه كنت عارفه
منه :بقي كدا ي شهد الكلب عارفه ومتقولليش ماشي ي شهد ماشي
شهد :يلا بقا فوكي كدا وماتبقيش قفوشه ويلا عشان اروحك وبعدين ارجع
منه :منه طيب ي اختي يلا بينا
ونزلت شهد ومعاها منه وقابلوا ليل في الطرقه
ليل :الف سلامه ي منه عرفت انك واخده اجازه النهارده
منه :الله يسلمك ي مستر ليل
ليل :لو عايزه يوم كمان اجازه تقدري تاخدي
منه :لا لا انا بقيت كويسه الحمد لله
ليل :تمم ي منه علي راحتك
شهد :هروح انا اوصل منه لبيتها وارجع
منه :لا لا خلاص خليكي وانا هاخد تكسي
ليل :لا لا خليكي معاها ي شهد ولو احتاجتوا حاجه كلميني
شهد :تمم ي ليل ومشيت هي ومنه وركبوا العربيه وروحتها وراحت روحتها
منه :خلاص بقا ي شهود خليكي وانا هطلع لوحدي
شهد :ودا من امتي دا هطلع معاكي لحد فوق واشوف هتاكلي اي واعملك اكل
منه :لا لا لا كدا كتير عليكي ي بنتي انا بقيت كويسه خليكي
شهد :يلا يبت قدامي يلا خلينا نطلع ونشوف هنتغدوا اي
منه :طيب يلا بينا ي ستي
وطلعت شهد معاها عملت لها اكل وحطت الاكل واتغدوا ولطلعت خلصت المواعين وعملت نسكافيه ليها ولمنه وخرجت قعدت هي ومنه قعدت قدام التلفزيون شويه
منه :شهد انتي بجد اجدع واحده انا قابلتها في حياتي واحسن صاحبه في الدنيا كلها بجد يعني انا ربنا عوضني عن اهلي الا ماتوا بيكي انتي
شهد :منا عارفه واي الجديد
منه :اي يبت مافيش شكرا بعد الكلام دا 😂😂😂
شهد هو من امتا في شكرا بينا ي كلب البحر
منه :تصدقي انتي صح يبت وقعدوا يضحكوا ويهزروا
شهد :همشي انا بقا عشان اعدي علي زين الاول
منه :ماشي ي زين
شهد :انا مش زين ي عنيا انا شهد
منه بضحكه 😂:مخلاص يبنتي اتلخبط
شهد :ماشي ي اختي ماهو واكل عقلك
منه :خلاص بقا ما تكسفنيش اكتر من كدا
شهد :خلاص ي اختي انا همشي يلا سلام
منه :ماشي ي شهود سلام
ومشيت شهد راحت المستشفي عند زين
…….
زين :بصي بقا ي شهد انا عايزه افاتح بابا في موضوع منه
شهد :وانت كدا صح
زين :اول ما اطلع من هنا بس وانا هكلمه ورنروح نخطبها علي طول
شهد :لما تطلع بس بالسلامه ان شاء الله
زين :اكيد بس اخرج من هنا
وفضلوا يتكلموا شويه مع بعض
شهد :همشي انا بقا وبعدين هبقي اجيلك بليل
زين :ماشي ي شهد
شهد :قبلت راسه انا همشي بقا عايز حاجه
زين :لا سلامتك ي حبيبتي
ومشيت شهد روحت البيت عشان تغير وترتاح شويه وبليل تروح لزين
خديجه :ايوه ي شهد يلا تعالي احضرلك تاكلي
شهد :لا ي ماما انا كلت مع شهد
خديجه :ماشي ي بنتي هعملك كوبايه لبن وابعتهالك
شهد :تمم ي ماما علي ما اخد دش وباست ايد امها وطلعت
دخلت اخدت دش وخرجت لقت فتحيه بتخبط
شهد :تعالي ي داده
فتحيه :اللبن ي بنتي
شهد اخدته منها :ماشي ي داده تسلميلي اه استني ي داده
فتحيه :ايوه يبنتي
شهد وطلعت علبه من دولابها :اتفضلي ي داده انا عارفه انها متاخره بس كل دا بسبب زين والله والا حصله
فتتحيه :طول عمرك فاكره عيد ميلادي من يومك ي بنتي وانتي ماتعديش مره
شهد :حضنتها انتي غاليه عليا اوي ي داده وبحبك اوي اوي
فتحيه :وانتي بنتي الا مخلفتهاش
شهد :داده هطلب منك طلب
فتحيه :اطلبي ي عيوني وانا انفذ
شهد :تسلميلي ي حبيبتي انا عايزه انام في حضنك زي زمان وتحكيلي حكايه من بتوعك انا بحبهم اوي
فتحيه :طيب يلا ي بطتي علي علي السرير واخدت شهد في حضنهاوحكتلها حكايه ونيمتها وبعدين طفت النور ونزلت تحت
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميره الليل)