رواية اميره الليل الفصل السابع عشر 17 بقلم دينا قدري
رواية اميره الليل الجزء السابع عشر
رواية اميره الليل البارت السابع عشر
رواية اميره الليل الحلقة السابعة عشر
بالليل استيقظت شهد وقامت بتغير ملابسها لتذهب الي المستشفي عند زين نزلت بالاسفل
خديجه :راحه فين ي شهد
شهد :راحه عند زين ي ماما وقبلت يدها لتخرج حتي اوقفتها خديجه
خديجه :استني ي بنتي احنا كلنا رايحين
شهد :طيب هستناكوا ي ست الكل في الجنينه برا
خديجه :ماشي ي بنتي هغير بسرعه واجي
شهد :هو رعدي جاي معانا
خديجه :بس يبت دا رعدي انا واه جاي زمانه خلص لبس
شهد :ماشي ي ست الكل بسرعه بقا
وطلعت خديجه فوق عشان تغير ملابسها وشهد خرجت في الجنينه
رن تلفون شهد وكان المتصل منه
شهد :ايوه ي حبيبتي عامله اي دلوقتي
منه :الحمد لله كويسه
شهد :الحمد لله ديما
منه:بتعملي اي دلوقتي
شهد :ولا حاجه اهه قاعده في الجنينه مستنيه بابا وماما عشان رايحين عند زين المستشفي
منه :اه تمم ابقي طمنيني عليه
شهد:حاضر هبقي اطمنك استني كدا ي منه دقيقه معايا مكالمه تانيه
منه :تمم ماشي
شهد :اهلا مستر جاك
جاك :اهلا انستي انني اتصل عليكي كثيرا ولا تردين الرد عليا
شهد :لدي مشاغل كثيره مستر جاك
جاك :كنت اود ان اقابلكي
شهد :انا مش موجوده في المانيا حاليا
جاك :ومتي ستعودين
شهد :لا اعلم ولكن لما تريد مقابلتي لقد انهينا كل شئ بين شركتي وشركتك
جاك :كنت اود ان نتعاقد علي صفقه جديده
شهد :للاسف عليك انتظار مجئ زين الي الشركه لتتعاقد معه
جاك :لنا انستي هل انتي ستتاخرين هناك
شهد :نعم سوف اتاخر هنا
جاك :حسنا انستي
شهد :حسنا مستر جاك سوف اغلق الخط
جاك :حسنا انستي وداعا
واغلقت شهد الهاتف واكلمت حديثها مع منه وهي تتحدث في الهاتف نده عليها رعد
رعد :يلا ي شهد عشان ماشين
شهد :حاضر ي بابا جايه
شهد ل منه :سلام انا بقا عشان ماشين
منه :طيب سلام متنسيش تطمنيني
شهد : حاضر هطمنك يلا سلامواغلقت الهاتف واتجهت الي رعد
رعد :يلا بينا
شهد :يلا بينا
وانطلقت سياره رعد متجهه الي المستشفي
……
عند سعاد في الهاتف
سعاد:بص بقا انت هتاخد الحاجه وتروح تحطها في المخزن بتاع ليل
المجهول التاني :تمم ماشي
سعاد :وبعدها بساعه تتصل علي زياد تقوله انه يروح المخزن عشان في حريق هناك وفي نفس الوقت تتصل علي البوليس وتبلغ عن زياد انه بيسلم سلاح ومخدرات وكدا زياد يبقي راح
المجهول التاني :دماغك سم ي مدام والله
سعاد :امال انت بتتعامل مع اي حد ولا اي المهم التنفيذ يكون بكرا
المجهول التاني :كدا تمم ي مدتم فلوسي هتوصل امتي
سعاد :بعد ما تخلص الشغل
المجهول التاني :بس الرجاله الا معايا عايزين فلوس دي ناس مابتشتغلش كدا ابوهم وامهم الفلوس مايهمهمش حاجه قد الفلوس
سعاد :تمم هبعتلك مليون والباقي بعد التسليم
المجهول التاني :تمم ي مدام بكرا هنفذ
…….
في المستشفي عند زين
دخل رعد والجميع معاه
رعد :ها يبطل عامل اي دلوقتي
زين :بخير طول ما انا شايفك قدامي ي بابا
رعد :ديما بخير ي بني
رعد :المهم شد حيلك بقا عشان في مفاجأه كبيره بعد ما تطلع من هنا وتقوم بالسلامه
زين : ايوه بقا ما ممكن تكون المفاجأه اتنين
شهد باستغراب :مفاجاه اي دي
رعد :وهتبقي مفاجاه ازاي بس لو قولت انا
شهد :حاسه انها كارثه
زين :دي هتبقي كارثه جميله
زين :ما يمكن تكون المفاجاه اتنين
شهد :مفاجاه اي انا مش فاهمه حاجه فهموني طيب
رعد :لما زين يخرج من هنا هتفهمي كل حاجه
شهد :وانا لسه هستني ولا اي قولولي بقا
رعد :لا لما زين يخرج
شهد :تمم ماشي هستاذن انا بقا هروح اشوف منه ولو اتاخرت هبات معاها عشان تعبانه
رعد :تمم ماشي بس ابقي اتصلي عرفيني
ومشيت شهد وراحت عند منه
رعد موجها كلامه الي زين :انت بتقول المفاجاه تبقي اتنين ازاي ي بني
زين :ايوه ي بايا انا عايز اطلب ايد منه صاحبه شهد
رعد :قوم انت بس بالسلامه ونشوف الكلام دا بعدين
خديجه :البت كويسه وبتعتمد علي نفسها من يوم ما امها وابوها ماتوا وهي محترمه ومتربيه
رعد :وانا ماقولتش حاجه وحشه عليها دي بنت بميت راجل وانا عارفها كويس
زين :طيب ي بابا اديني كلمه موافق ولا لا
رعد :انا عمري ما هقف قدام سعادتك ولا سعاده حد من اخواتك والا فيه الخير يقدمه ربنا
زين :حبيبي ي بابا تسلملي يارب
رعد :شد حيلك انت بس وقوم بالسلامه وتتجوز انت وشهد في يوم واحد
زين :دا هيبقي احسن حاجه تحصل اصلا
رعد :يلا بس انت اجمد كدا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميره الليل)