رواية اميره الليل الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دينا قدري
رواية اميره الليل الجزء الرابع والعشرون
رواية اميره الليل البارت الرابع والعشرون
رواية اميره الليل الحلقة الرابعة والعشرون
اميره الليل
زين :ثواني هلبس واجيلك بسرعه
شهد :ماشي ي لا
نزلت شهد تحت وفضلت قاعده شويه بتبص لقت زين نازل لابس بدله جميله وشيك
شهد :اي الحلاوه دي يبني انت رايح تخطب
زين :اهه لا رايح اوصلك
شهد :غريب مش لابس لبس كاجوال ليه
زين :عجبتني البدله فلبستها
شهد :هعمل نفسي مصدقاك يلا بينا عشان هتاخر عليها ولسه ورانا غدا يتعمل
زين :دا كدا حماتي بتحبني
شهد :انت مش هتتغدي معانا عشان ماينفعش اصلا
زين :عارف عارف والله بس بهزر حرام مهزرش
شهد :لا هزر بس يلا عشان لسه ورانا انا وهي بس حاجات كتير
زين :ماشي ي اختي سلا بينا
وطلع زين من البيت وركبوا العربيه واطلقت العربيه وراحوا
في الطريق وقف زين قدام محل ورد
شهد :زين الا وقفك هنا
زين :في طلب هنا هجيبه واجي
شهد :ماتجيبش حاجه انا مش هخلك تقابل منه
زين :انا عارف انا هوصلك بس
ونزل زين جاب بوكيه ورد احمر جوري جميل جدا وحط فبه خاتم الماظ
وراح حاطه في العربيه وركب تاني ومشي هو وشهد
…….
عند زياد
قاعد في العربيه زعلان اوي من رفض شهد ليه
زياد لنفسه :طيب ليه ليه رفضتني قبل ما تسافر كانت كويسه ومكنش فيها حاحه وكنت حاسس انها بتحبني طيب حصل اي وليه بتتعامل معايا دلوقتي كدا انا معملتلهاش حاجه ولا افتكر حتي اني زعلتها ليه تعمل معايا كدا ليه بس وفصل يخبط بايده في الصخره الا واقف عندها لحد ما جابت دم وقعد في الارض وفضل يبكي كتير ليه ليه كل الا بيحصلي دا ابوي وباعني من وانا عيل ودلوقتي الوحيده الا حبيتها رفضتني يارب ليه بيحصلي كل دا ليه ليه
…..
عند ليل
نده ليل للسكرتيره
ليل :شوفيلي زياد كدا سايب تلفون في المكتب ولا اي
السكرتيره :حاضر
وراحت السكرتيره ولقت فعلا التلفون هناك
رجعت السكرتيره عند ليل
السكرتيره:ايوا ي ليل بيه التلفون موجود هنا اهه اتفضل
ليل :طيب سيبيه هنا واتفضلي كملي شغلك
السكرتيره :تمم ي فندم
وسابت المكتب وخرجت
ليل طيب ي زياد سايب الزفت في المكتب ليه انا هوصلك واعرف روحت فين دلوقتي
ليل عمل تتبع للعربيه بتاعه زياد وعرف هي فين نزل من المكتب واخد عربيته وراحله وصل ليل للمكان لقي زياد قاعد علي الارض قدام الصخره
ليل :يعني انت صح كدا
زياد :معلش ي ليل سيبني انا عايز اكون لوحدي
ليل :ومن امتي بتكون لوحدك ي زياد
زياد :كدا ي ليل عايز اكون لوحدي وبس
ليل :مش هاخدلك علي كلام دلوقتي عشان شكلك زعلان اوي كمان
وقعد ليل جنب زياد
ليل :في اي ي زياد ليه تعمل في نفسك كدا
زياد :هو اي الا ليه انت شايف حاحه بتتعمل صح كل الا بخططله يبوظ ليه بيحصل معايا كدا ليه
ليل :اولا انت اخويا قبل ما تكون صاحبي وهي اختي وانا قولتلك هساعدك سيبها بقا عليا وانا هحلهالك بس مش عايز اشوفك كدا
زياد :وانا هفضل مستني كتير انا تعبت خلاص وجبت اخري كلها مصايب من وانا عيل صغير شايل حمل وهم الدنيا علي دماغي وكله بسبب مرات ابويا واختي الا متغربه دي عشان بس ابعدها عن ايد مرات ابوها وفي الاهر مش بلاقي غير مشاكل منهم اعمل اي انا خلاااااص فاض بيا
ليل :ماتقولش دا كله اختبار من ربنا وانت استحملت ماتقولش كدا عشان دا كفر
زياد :انا فاض بيا وتعبت وجبت اخري واستحملت كتير وجت اختك كملت في الاخر
ليل :اختي اكيد ليها سبب وانا هعرفه قريب يلا بقا قوم بلاش القعده دي عاجبك ايدك كدا اي المنظر دا يلا قوم
قام ليل وزياد
ليل :يلا اقفل عربيك وتعالي معايا
زياد :لا روح انت عشان تكمل شغل وانا هروح علي البيت عشان ماليش نفس لحاجه
ليل :والله ابدا ما اسيبك يلا بينا علي البيت عندك
واخد زياد وركبوا في عربيته وطلعوا علي بيته
ليل جاب علبه الاسعافات وعمل ايد زياد ولفها ليه ودخل المطبخ معرفش يعمل حاجه طلع تاني
ليل :بص ي زياد انا دخلت حاولت اعمل حاجه تتاكل معرفتش وتقريبا المطبخ باظ
زياد :بوظت المطبخ حرام عليك ي ليل
ليل :يعم فدايا يلا بقا نطلب اكل من برا
زياد :انا هطلب وانت الا هتحاسب بحق الا عملته في المطبخ دا
ليل :ماشي ي عم اطلب يلا
زياد :عارف انت طنط خديجه لو عرفت اننا هنطلب امل من برا هتعمل اي
ليل :بتفكرني ليه دي ممكن تقتلنا احنا الاتنين
زياد :اه والله يلا بقا عشان نطلب الاكل
ليل :يلا ي عم
وطلبوا اكل واقعدوا تغدوا سوا وليل فضل قاعد مع زياد وبيحاول يخفف عنه وحاول يطبك المطبخ شويه
ليل :انا همشي بقا
زياد :خليك شويه يعم
ليل :لا عشان هروح الشركه هشوف شويه ملفات كدا
زياد :ماشي
زياد :اه صح انا عرفت مين الا كان باعت مي عشان تسرق ورق من الشركه
ليل :مين
زياد :***
……..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميره الليل)