روايات

رواية اميره الليل الفصل الرابع عشر 14 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الفصل الرابع عشر 14 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الجزء الرابع عشر

رواية اميره الليل البارت الرابع عشر

رواية اميره الليل الحلقة الرابعة عشر

ميره الليل
تاني يوم عند زين في المستشفي
كلهم متجمعين وبيهزروا ويضحكوا مع زين بيحاولوا يخففوا عنه التعب الا هوفيه
ليل :طيب ي جماعه هسيبكوا انا وهروح اخلص شويه ورق في الشركه
يلا ي زياد انت وشهد معايا
زياد :يلا ي ليل
شهد :طيب انا هاجي اعمل اي
ليل :لا انتي مهم تكوني موجوده صفقه عيله الراوي وصفقه مهمه
شهد :طيب تمم هروح اغير اللبس دا ونطلع سوا
ليل : طيب يلا اروح معاكي الاول وبعدين نطلع علي الشركه سوا
وخرجوا سوا وطلعوا علي الفيلا الاول
……
عند سعاد
سعاد:احمد حبيبي
احمد :ايوه ي حبيبتي
سعاد :انا هخرج اعمل شوبينج وجايه
احمد :تمم ي حبيبتي هتاخدي البنات معاكي

 

سعاد :لا ي حبيبي عشان هتاخر برا وهم عنهم دروس
(تعديل سعاد متجوزه احمد بقالها ١٠سنين ومعاها نورسين عندها ٩ سنين ولمار معها ٧ سنين )
احمد :خلاص تمم بس ماتتاخريش اوي برا
سعاد :تمم ي حبيبي
احمد :انا كمان هتاخر
سعاد :ليه كدا
احمد :عندي اجتماع مع ليل وزياد
سعاد :اااه تمم حاول متتاخرش بقا ي حبيي وقبلته من شفا*يفه
احمد :طالما كدا مش هتاخر ي حبيبتي وشاركها القبله ثم ابتعد عنها يلا بقا ي حبيبتي عشان متتأخريش عشان لو فضلت اكتر منكدا يبقي لا انا ولا انتي هنطلع النهارده
ضحكت سعاد بصوت وقالت :لا ي حبيبي يلا بينا عشان نجهز
احمد :هتستني اوصلك ولا هتروحي انتي بالعربيه
سعاد :لا عشان متتاخرش ي حبيبي هروح انا بالعربيه
احمد :تمم ي حبيبتي
دخلت سعاد جهزت وطلعت عشان تقابل المجهول التاني
اتصلت سعاد علي المجهول
سعاد :الو

 

المجهول التاني :ايوه ي سعاد هانم
سعاد :عايزاك تقابلني الساعه ٨ في كافيه ****
المجهول التاني :تمم ي سعاد هانم
سعاد :تمم
……..
وبعد ساعتين في كافيه ****
المجهول التاني :ايوه ي سعاد هانم فينك
سعاد :بركن العربيه وجايه
المجهول التاني :تمم في انتظارك
سعاد:تمم وقفلت السكه
وبعد شويه وصلت ودخلت الكافيه
المجهول :اهلا مدام سعاد نورتي
سعاد :اهلا بيك
المجهول :خير ي هانم عايزاني في اي
سعاد:خدمه هتعيشك مرتاح طول العمر
المجهول :ياااه للدرجه دي
سعاد :واكتر كمان انا هديلك تلاته مليون جنيه مقابل انك تحت مخدرات وسلاح لحد
المجهول :تلاته مليون حته واحده
سعاد :ايوه تلاته مليون
المجهول :ومين الحد دا
سعاد :هتحطها ل ليل المنشاوي
المجهول :لا الله الغني عن فلوسك انتي متعرفيش ليل لو عرف ممكن يعمل فيا اي
سعاد :ماهو المقصود من دا هيكون زياد الراوي مش ليل
المجهول :انتي اكيد بتهزري زياد ابن جوزك
سعاد :ايوه هوه

 

المجهول :ماينفعش ي مدام انا مش قد الناس دي انتي كدا بتخليني اروح للنار برجلي
سعاد:خلاص نخليها اربعه مليون
المجهول :برصه مش هخاطر بنفسي لا
سعاد :اخر كلام عندي ٥ مليون ها قولت اي
المجهول :قولت علي بركه الله قوليلي بقا المكان الا حاجه هتتحط فيه وامتي
سعاد :هقولك كل حاجه بس في وقتها همشي انا دلوقتي وهتواصل معاك بقا من خلال التلفون ماينفعش نتقابل تاني
سعاد :تمم ي مدام هستني اتصالك
……..
في الشركه عند ليل
احمد :ها ي ليل اي الغلط الا في الورق الا بعته
ليل :ازاي كاتب شرط جزائي ٢ مليار
احمد :انا حر
ردت شهد :هو اي الا حر اذا كان الشحنه كامله من بالمبلغ دا
احمد :ومين دي بقا هي كمان
ليل كان هيتكلم لكن قاطعه زياد
زياد :دي شهد المنشاوي الشريك التالت في الشركه هنا
احمد :بنت رعد والله وكبرتي ي شهد

 

شهد :احترام الالقاب ي احمد بيه قصدك المهندسه شهد
احمد كان لسه هيتكلم قاطعه ليل نرجع لكلامنا تاني
احمد :ايوه نرجع لكلامنا والا عندي انا قولته
ليل :تمم ي احمد بيه ومش ليل المنشاوي الا يرجع في كلامه
احمد :تمم ي ليل التسليم امتي
ليل :خلال الاسبوع الجاي باذن الله
وانتهي الاجتماع وطلعوا كلهم من اوضه الاجتماعات وراحوا مكاتبهم
ليل دخل مكتبه ولسه يكمل شغل دخلت شهد
ليل :انا عارف هتقولي اي
شهد :طيب وليه وافقت علي الكلام دا
ليل :احمد جاي عشان من الاخر وعايز يصغر ويقل بزياد
شهد :ايوه كدا فهمت
ليل :يلا ي شهوتي هتكملي شغل ولا هتروحي
شهد :لا في ورق كدا غريب شوفته اول ما جيت عايزه اقراه واشتغل عليه
ليل :ورق صفقه الرامي صح
شهد :انت بجد عفريت اي دا عرفت ازاي

 

ليل :عشان الصفقه دي وصفقه الراوي اكبر صفقتين في تاريخ الشركه
شهد :ايوه ربنا يوفقك يارب ومايكونوش اخر صفقتين هروح انا بقا
ليل :تمم ي حبيبتي روحي كملي
….
عند زين في المستشفي كله مشي وسابه وهو اتصل علي شهد
زين :الو ايوه ي شهد عاوزك تيجي ضروري المستشفي
شهدبخضه :في اي حصلك حاجه
زين :متخافيش تعالي بس عايز اتكلم معاكي شويه
شهد :طيب انا خلصت شغل مع ليل وهلم حاجتي وجايه اهه
زين :تمم وانا هستناكي
نزلت شهد بعد ما لمت حاجتها وراحت عند زين
شهد :اي ي حبيبي مالك في اي
زين :انا كويس خالص بس عايز اتكلم معاكي في موضوع منه
شهد :قول ي سيدي انا سمعاك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميره الليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى