رواية اميره الليل الفصل الثامن 8 بقلم دينا قدري
رواية اميره الليل الجزء الثامن
رواية اميره الليل البارت الثامن
رواية اميره الليل الحلقة الثامنة
اميره الليل
عند زين
زين قاعد يشتغل علي القضيه وصله تلفون ان في حركه غريبه بتحصل في مخزن من مخازن رعد المهجورين الا في الصحراوي
طلع زين علي المخزن واتسلل براحه من غير ماحد يشوفه شاف من شباك المخزن كميه كبيره من السلام وشخص حاطط ماسك علي وشه وبعد دقايق كان في حد رفع سلاح علي زين من ظهره
المجهول لزين :انزل من غير ولا حركه
لف زين ليه وبحركه اتعلمها طبعا ماهو في شرطه افقده وعيه واتصل علي امجد
زين :ايوه ي انجد بيه انا تقريبا ومش تقريبا بس دا اكيد وصلت للتعلب
امجد :طب كويس جدا خليك مكانك راقب كل حاجه وانا هبعتلك قوه لحد عندك
زين :تمم ي فندم وانا في انتظار الدعم
راح زين يراقب كدا المكان لحد مالاحظ ان التعلب بشعر طويل وكدا اتاكد من شكه ان التعلب واحده ست
وبعد دقائق وصل الدعم وتم محاصره المكان وبدات المعركه وضرب النار في كل مكان وفي ناس كتير ماتت واتصابت وضرب النار في كل مكان حرفيا وفجأه التعلب قبل ما يهرب ضرب علي زين نار وقع زين وهرب التعلب ولكن تم القبض علي باقي الناس الا كانت موجوده وتم تجميع السلاح الا في المكان وتم نقل العساكر المصابين الي المستشفي وتم نقل زين هو كمان للمستشفي
…..
عند رعد في البيت قاعد في مكتبه بشتغل وبيشرب قهوته
وصله تلفون من امجد
رعد :اهلا امجد باشا عاش من سمع صوتكز
امجد :اهلا رعد بيه ملعش لازم حضرتك تجيلي علي المستشفي حالا زين اتصاب
رعد :ازاي اتصاب ومستشفي اي
امجد :كان في مهمه والمستشفي اسمها ********
رعد :مسافه الطريق وهكون عندم
طلع رعد بسرعه بيلبس خديجه شافته في اي ي رعد بتلبس ورايح علي فين
رعد :زين اتصاب وانا رايحله المستشفي
خديجه :يلهوي ابني ي رعد حصله اي انا قلبي مكنش مرتاح
رعد :هطمن عليه واطمنك
خديجه :ابدا رجلي علي رجلك مش هسيبك ابدا
رعد :قولت هطمنك
خديجه بدموع :لا دا ابني انا عايزه اشوفه
رعد :خلاص البسي بسرعه
خديجه :حاضر دقيقتين وجايه
وخلصوا ووصلوا علي المستشفي وكلموا ليل وعرفه ان زين اتصاب وليل وزياد اتجهوا لهناك
وخديجه واقفه بتبكي ورعد بيحاول يهديها
وبعد 3تلات ساعات خرج الدكتور وقال :احنا محتاجين دم ضروري لانه نزف كتير والرصاصه جنب القلب
ليل :انا نفس فصيله دمه تقدر تاخد مني انا
الدكتور موجها كلامه للممرضه :خدي ليل بيه اسحبي منه
ليل اتحرك مع الممرضه واخذت الدم ودخلوا العمليات تاني وبعد 3ساعات تانين خرج الدكتور
رعد وليل :ها ي دكتور طمنا علي زين
دكتور :احنا عملنا الا علينا والباقي علي ربنا ادعوله ال٢٤ ساعه دول يعدوا علي خير لو عدوا كدا هيبقي عدا مرحله الخطر هو حاليا في العنايه المركزه
ليل :طيب ينفع ندخل نشوفه
الدكتور :حاليا لا ممنوع خالص
خديجه بدموع :معلش ي دكتور خمس دقايق بس
الدكتور :خلاص بس واحد فقط الا يدخل وما يطولش عنده خمس دقايق بس
ليل :تمم ي دكتور
واقفين كلهم قدام العنايه المركزه
رعد لخديجه :ادخلي انتي اطمني عليه بس بلاش عياط
دخلت خديجه وقعدت جنبه شويه وبكت كتير علي ابنها جدت الممرضه وهي بتركب لزين المحلول ماينغعش كدا ي مدام خديجه ادعيله احسن ربنا يقومه بالسلامه ومعلش ممكن تدفضلي عشان صحته
خديجه :حاضر يبنتي خمس دقايق وهطلع
الممرصه :تمم ي مدام خديجه ربنا يقومه بالسلامه
وخرجت الممرضه وبعد خمس دقايق وخديجه قاعده معاه سمعت الاجهزه بتعمل صوت انزار
خديجه بصويت الحقني ي رعد زين بيروح مني الحقوني دخل الاوضه رعد وليل وزياد وفجأه الدكاتره كلهم بقوا في الغرفه وخرجو خديجه ورعد وليل وبدا يشوفوا شغلهم
الدكتور للممرض جهاز الكهرباء بسرعه
وبداوا يعملوا انعاش للقلب مره واتنين وتلاته لحدوما القلب بدا يستجيب ورجع النبض من تاني
خرج الدكتور :الحمد لله لحقناه والقلب رجع يشتغل بانتظام تاني
رعد وهو حاضن خديجه :خلاص اهدي هو بقي بخير اهه
…….
عند منه وصلها خبر ان زين اتصاب
منه بسرعه كلمت شهد
شهد بترد بنوم :ايوه ي منه
منه بصوت عياط :الحقيني ي شهد ***
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميره الليل)