روايات

رواية اميرات الاسد والزين الفصل السابع 7 بقلم سجدة

رواية اميرات الاسد والزين الفصل السابع 7 بقلم سجدة

رواية اميرات الاسد والزين الجزء السابع

رواية اميرات الاسد والزين البارت السابع

رواية اميرات الاسد والزين الحلقة السابعة

زين: سجدددددة
اسد: اهدا يا زين
زين: هي فين حد ازاها
اسد: لا والله هيا كويسه بره
بتجري عليه ثريا وبتحضنه: الف سلامه عليك يا حبيبي يارتني كنت مكانك
زين: بعد الشر عليكي ياماما
نغم: الف سلامه عليك يا استاذ زين
زين: الله يا سلمك يا ••
اسد: دي نغم السكرتيرة بتاعتي
زين: تشرفت بمعرفتك
ثريا بتغبط زين في الجرح
زين: اه
ثريا: معلش يا حبيبي والله غصب عني
زين: ولا يهمك يا حبيبتي وبتحضنه من غير متلمس الجرح
اسد: اله هو انا مليش نصيب
ثريا: تعال يروح ماما انت كمان وبتحضنه ثريا صحيح امال مين سجدة دي
اسد: سجدة الي كانت قاعده بره سكرتيرة زين والي انقذت حياته
ثريا: يحبيبتي دي كانت مرعوبه وبتعيط بره
زين: حس انو اتبسط
ثريابتقول لنغم: انتي اختها ياحبيبتي
نغم: لا يطنط احنا اصحاب وجيران واكتر من اخوات
ثريا: ربنا يخليكوا لبعض يا حبيبتي وبتكون معجبه بسجدة جدا وبخوفها علي زين
نغم: بعد اذنكم هطلع اشوف سجدة واجي
ثريا: ماشي يا حبيبتي
____________________________________________
بتطلع نغم وبتلاقي سجدة قاعده بتعيط
نغم: انتي لسه بتعيطي هو فاق وبقي كويسه
سجدة بلهفه: بجد
نغم: اه والله وبعدين يابت مالك ملهوفه ليه
سجدة: انتي غبيه يابت ما انا السبب
نغم: ماشي يا ختي ادخلي اطمني عليه بقا علشان شكلك وحش
سجدة: خايفه
نغم: متخفيش ياختي
وبيدخلوا نغم وسجدة وبتخبط سجدة علي الباب
اسد: اتفضل
سجدة بفرحه انو بقي كويس: الف سلامه عليك يا استاذ زين
زين وهو حاسس انو ارتاح لما شافها متاذتش: الله يسلمك يا سجدة
اسد: ماشي يا جماعه الجو اتاخر يلا هروحك يا نغم انتي وسجدة
نغم: لا حضرتك خليك مع استاذ زين واحنا هنمشي
اسد: منغير نقاش يلا علشان الجو اتاخر ومينفعش تروحوا لوحدكم
بينزلوا سجدة ونغم بيركبوا العربية
واسد بيسوق وكل شويه عينه تيجي علي نغم
سجدة لا حظت وابتسمت وراحت غامزه لنغم
نغم: اسكتي يا بومه
اسد: بتقولي حاجه
نغم: لا لا
اسد: تمام
وبيوصلوا وبتطلع سجدة ونغم البيت
اسد بيمشي وفي دماغه حاجه ناوي يعملها
_______________________________________
بتفتح سجدة الباب بتلاقي منال مامت نغم قاعده جمب امها وماسكه الشبشب
سجدة بصوت عالب: بت يا نغم تعالي مونمون هنا
بيدخلوا الاتنين وهما مرعوبين
منال بعصبيه: كنتي فين يابت منك ليه
سجدة: اهدي يامونمون هفهمك
نغم: وانتي يا سمسم قومي هتيلنا حاجه نكلها علشان نفهموكوا
بتقوم سلمي تجيب عيش بالحمه نصيب سجدة ونغم
بياكلوا وبعدين سجدة بتحكي الي حصل
منال بزعل: يا حبيبي يابني ربنا يقومك بالسلامه
سلمي: ايوه يارب
بتروح ومنال ونغم وبيدخلو يناموا
_______________________________________________
بيعدي يومين وزين بيكون لسه نازل الشركه وبيدخل بيهبته ووسامته المعروفه وكل ما موظف بيشوفوا الف سلامه عليك يا استاذ زين
زين: حنين هيا سجدة فين
حنين: لسه مجتش حضرتك
زين: هيا جات اليومين الي فاتو
حنين بستغراب: ايوه يا فندم
زين: تمام
بيدخل زين المكتب وبيلاقي ميرا دخله وراه
ميرا بمياعه: الف سلامه عليك
زين: الله يسلمك
بيلاقي سجدة دخله من غير متخبط
سجدة: حمد الله •••
زين: انتي ازاي تدخلي كده انتي غبيه
سجدة: وهيا بتخرج انا اسفه
ميرا بتبقي فرحانه
زين: استني عندك ان قولتلك اخرجي
سجدة: نعم حضرتك
زين: اطلبيلي اتنين قهوة ساده وهاتيهم علي المكتب
سجدة: حاضر وبتخرج
ميرا بتكون قاعدة مبسوطه
وبعدين بتدخل سجدة بتدي القهوة لزين وبتدي القهوة لميرا وقعتها عليها بالغلط
ميرا: انتي حمارة
سجدة: مين الي حماره ياحيوانه انتي
ميرا بعصبيه: انا الي حيوانه ولسه هتمد ايدها عليها
زين بعصبيه: بسسس
ميرا بتخرج وهيا متغاظه من سجدة
زين: انتي غبيه ايه الي انتي هبيبتي ده
سجدة بنفاذ صبر: انا عملت حاجه حضرتك طلبت مني قهوة جبيت ووقعت مني غصب وبتطلع وهيا بتعيط
وبتقعد علي مكتبها
زين بتصعب عليه وبيقرر يصالحها وبيحس بالندم انو اتعصب عليها
زين: سجدة
سجدة: نعم حضرتك محتاج حاجه
زين: انا اسف اني اتعصبت عليكي
سجدة ببرائه: ولا يهمك وبتبتسم
زين بابتسامه: شكلك حلو وانتي بتعيطي
سجدة وهيا بتمسح وشها بطفوله: انا لا انا اصلا مكنتش بعيط
زين بلطافه: قولتيلي تمام هاتيلي بقا ملفات اليومين الي انا غبتهم علشان ارجعهم
_______________________________________________
عند اسد بيدخل المكتب وبيقرر ينفذ الحاجه الي كان ناوي يعملها امبارح وبيطلب نغم علي مكنبه
نغم بتدخل: عايزني في حاجه
اسد: انتي بتكلمي واحده صاحبتك
نغم: خلاص معلش حضرتك تؤمرني بحاجه
اسد: ايه جو سي السيد ده هوا يا كده يا كده المهم يعني انا كنت عايز اقولك حاجه
نغم: اتفضل
اسد: اناااااااا ____

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميرات الاسد والزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى