روايات

رواية اميرات الاسد والزين الفصل الخامس 5 بقلم سجدة

موقع كتابك في سطور

رواية اميرات الاسد والزين الفصل الخامس 5 بقلم سجدة

رواية اميرات الاسد والزين الجزء الخامس

رواية اميرات الاسد والزين البارت الخامس

رواية اميرات الاسد والزين الحلقة الخامسة

بيبدا يوم جديد علي ابطالنا بتلبس سجدة وبتنزل تروح علي الشغل وكذلك نغم بتركب سجدة اوبر وبتروح علي الشركة بكل ثقة والكل مستغرب من ثقتها في نفسها
بتخبط سجدة علي الباب وبتدخل: السلام عليكم ورحمة الله
زين: وعليكم السلام ورحمة الله وباركاته
عندي ملفات كتير عايزها تخلص انهاردة
سجدة: ان شاء الله تكون عند حضرتك وكانت لسه هتخرج
زين: بالمناسبة بما انك امبارح انقذتينا من خسارة كبيرة ف ليكي 5000 جنيه في الحسابات
سجدة: شكرا حضرتك بس انة معملتش حاجه انا عملت الي عليا ومقدرش اخدهم وبتطلع
زين استغرب ازاي حد عاقل يرفض فرصه زي دي
____________________________________________♕♕♕
نغم بتدخل الشركة وبتبدا شغل بتلاقي اسد بيطلبها في مكتبه وبتروح علي مكتبه
نغم: حضرتك كنت عايزني في ايه
اسد: في ملف بتاع شركة كبيرة هنشتغل عليه احنا الاتنين
نغم: تحت امر حضرتك هجيب حاجتي واجي
____________________________________________♕♕♕
سجدة بتكون خلصت الملفات ودخله تديهم لزين
زين: بياخد الملفات من سة وبيقوم يقف وقرب من سجدة هو
بيمشي وسجدة بترجع لورا
سجدة: في حاجه حضرتك
زين بيقرب برضه لغاية ما بتلزق في الحيطه لسه هيمد ايده يشيل الحشرة الي علي درعها راحت سجدة ضرباه بالقلم وبتطلع تجري
زين عيونه بتحمر وعروقه بتبرز وبيقول وحيات امي لاربيكي
____________________________________________♕♕♕
بيكون اسد ونغم شغلين وهيا مندمجه وهو كل شويه يبص عليها وعلي جمالها
اسد: انتي ازاي جميله كده
نغم: نعم حضرتك بتقول حاجه
اسد: ها لاء
نغم بتوري لاسد الملف ايده بتلمس ايدها بيحس احساس غريب
نغم: اسفه
اسد ولا يهمك
وبتخلص شغل وبتروح ___________________________________________♕♕♕
نغم بتروح بيتها تتغدي وبعدين بتروح لسجدة بتدخل اوضتها بتلاقي سجدة بتعيط
نغم: مالك يا سجدة
سجدة: مفيش
نغم: متقولي يابت
سجدة بتحكيلها الي حصل
نغم: ما يمكن تكةني فهمتي غلط
سجدة: غلط ازتي بقولك كان بيقرب مني
نغم: والله تلقيقي فهمتي غلط
سجدة: طب ولو كلامك صح القلم الي رزعتهولو ده
نغم: مفيش حاجه خصم شهر حاجه بسيطه
سجدة بضحك: يا خبتك يا سجدة
نغم هيا ديما الي بتقدر تخفف عن سجدة
سة ونغم بيكونو بيذاكرو بيلاقو ندي صحبتهم بترن الي كانت عزماهم علي فرحها بيتصدموا وبيفتكروا انها كانت عزماهم
سجدة: يا خبتي اقسم بالله نسيت الفرح
نغم: طب ردي عليها
سجدة بتفتح التليفون: الو
ندي: بتتكلم بعصبيه انتو الاتنين مجتوش معايا امبارح وقولتوا مشغولين اوكيه لكن والله لو مجيتو انهارده لازعل جدا
سجدة: ان شاء الله هنكون عندك وبتفصل الخط
نغم: يلهوي يابت ياسجدة معندناش فساتين غاليه دا هيكون في رجال اعمال وناس قالعه
سجدة: اي حاجه احنا رايحين علشان متزعلش
نغم: اوك هروح اجهز
سجدة: تمام
____________________________________________♕♕♕
زين بيرجع البيت وهوا متعصب ظين بيقول للخدامه: عايز قهوة ساده علي اوضتي
الخدامه بخوف: حاضر يا زين باشا
اسد بيكون راجع البيت بيشوف زين في الحاله دي بيطلعله
اسد بسخبط علي الباب
زين: ادخل
اسد بيدخل: مالك متعصب كده ليه
الخدامه بتخبط علي الباب: اتفضل ياباشا القهوة
زين: ماشي يا لبني
لبني: حاجه تاني ياباشا
زين: لا يالبني شكرا ولو عايزه تسمعي بنقول ايه ياريت متقفيش علي الباب اتفضلي ادخلي
لبني: ها لا ياباشا انا عمري
زين: ماش يالبني اتفضلي
اسد: قولي متعصب ليه
زين حكاله الي حصل
اسد بضحك: دا مين الي امها داعيه عليها دي
زين: انت الصادق دا انا هوريها النجوم في عز الضهر
اسد: زين اهدي هيا تلقيها فهمت غلط ومن حقها
زين: هو انا تلي اخوك ولا هيا
اسد: زين اسكت انا جالي سكرتيره جديده بلوه وحكاله يوم الميكروباص
زين كان فطسان من الضحك: امال امت بتقول الكلام وانت هيمان كده انت وقعت ولا ايه
اسد: انت عبيط ولا ايه انت عايزني انا اقع
زين: ومتقعش ليه
اسد: اسكت انت دا انت اتعلم عليك دا مفيش حد فحياته اتجرا ومد ايده علي الزين عيله مدت ايدها عليك
زين: طب اسكت بدل مروح بيتها اولع فيها
اسد:خلاص ياعم انا قايم احسن
____________________________________________♕♕♕
سجدة بتروح عند نغم وبتكون لابسه دريس واسع بينك وخمار ابيض وشنطه بيضه وهيلز ابيض ومش بتحط اي مكياج وبتكون قمر بتخبط سجدة بتخبط علي نغم
بتكون نغم لابسه بنطلون بوي فريند ابيض وبلوزه بيبي بلو وطرحه بيضه وهيلز ابيض وبتحط مكياج بسيط جدا
بينزلوا بيروحوا الفرح وبيكونوا داخلين القاعه
بيشوفوا حاجه عمرهم ما كانوا يتوقعوا يشوفوهاااا
_______________________________________♕♕♕
يا تري شافوا مين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميرات الاسد والزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى