روايات

رواية امواج الحب الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمد

رواية امواج الحب الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمد

رواية امواج الحب الجزء التاسع

رواية امواج الحب البارت التاسع

رواية امواج الحب الحلقة التاسعة

________________________________
مريم فتحت الباب ولقيت عمر قدامها
مريم بتسغراب: عمر اي جاي بدري كده.. وقبل م تكمل جملتها كان عمر رش في وشها مخدر وقعت من طولها عمر مسكها بسرعه قبل ما تقع وشالها ونزل بسرعه بيها حطها ف العربية
flash bak
طارق فاق من الاغماء وقام بتعب وشال ياسمين راح للدكتور
الدكتور عمل اللازم ل طارق وياسمين ورجعو البيت واتفجأو ان ورق السفر واي ورق يخصهم اتسرق وكمان ياسمين اكتشفت ان حتي الكاميرا والتسجيل اتسرقو خافت جدا يكون مصطفي او عمر الي اخدو الحاجات دي
وبعد شوية جه تيلفون ل طارق طارق طلع البلكونة يرد
طارق: الو
عمر بخبث: انا عمر ي طروقة اتمني تبقي عرفني
طارق بخوف: ء اه طبعا ي عمر دانت صاحبي من ايام الكلية
عمر بخبث: اسمعني كويس انا جاي انتقم من مصطفي وعارف انك انت وياسمين عايزين تنتقموا منو ونا فمرت ف خطة هتخلينا ننتقم
طارق بلهفة: ازاي
عمر بغل: هخطف مراتو واجبهالك لحد عندك وكمان هجبلك الاوراق وكل حاجة مصطفي اخدها منكم في البيت
طارق بشك: ونت عرفت منين انو هو الي عمل كده
عمر بذكاء: منا براقبوا ي غبي عشان انتقم المهم الخطة دي هعملها قريب ولازم تجهز انت وياسمين عشان ف اقرب وقت هجيب ليك مراتو والاوراق
طارق بتساؤول: ونت هتستفاد اي
عمر بحقد: اكون اخدت حقي
bak
عمر اتصل ب طارق
عمر: حضر الحاجة لاني خلاص انا خطفتها وهي معايا مغيبة عن الوعي تماما
طارق بفرحة: تمام
وقفل طارق وفرح جدا ان اخيرا هيحقق انتقام ل مصطفي ويخسرو مراتو وكل حاجة.
ياسمين بغيظ من وراه: مالك فرحان اوي كده انو جايبلك مريم
طارق ببرود: ونتي مالك نو نا مش اتجوزتك وعملتي اللي انتي عايزاه
ياسمين بصوت عالي: ايوة بس ده عشان تبقي ليا لوحدي مش تحب واحدة تانية
طارق بخبث: ومين قال اني بحبها انا بس هقضي معاها كام يوم وارميها وهتبقي انتي الاساس
ياسمين بتنهيدة: تمام ي طارق
بعد شوية وصل عمر البيت وفتحلو طارق وكان لسه هيشيل مريم من عمر عمر بعدو بسرعه وقالو انا هوديها الاوضة
عمر بخبث: يلا اديني بقا الفلوس الي اتفقنا غليها
طارق ادالو الفلوس وكان دخل الاوضة هو وياسمين
عمر طلع من الشقة بس عمل تيلفون وهو ع سلم
_ اجهز وادخل بسرعه قبل ما يحصل حاجة
وف لحظة كان مصطفي والشرطة دخلت البيت. ومصطفي جري علي الاوضة بسرعه لقي طارق قريب من مريم طدا وبيحاول يتعد’ي عليها
مصطفي شد طارق بسرعه وياسمين صرخت ومصطفي ضر’ب طارق جامد والشرطة مسكت طارق بسرعه وياسمين مسكها عسكري راحت ياسمين بسرعه سحبت المسدس من جيب العسكري وضر*بت نار بس عمر وقف بسرعه قدام مصطفي وزقو والطل’قة كانت اختر*قت عمر في صدرو
مصطفي برعب: عمررر
مصطفي جري علي ياسمين وضر’بها كتير لحد ما الظباط شدوه منها والظابط مسك ياسمين كويس وبكده ياسمين وطارق اتمسكو
مصطفي طلع فونه بسرعه وهو قاعد ع الارض وعمر مغمي عليه
مصطفي اتصل ب الاسعاف وجت الاسعاف اخدت مصطفي ومصطفي شال مريم علي كتفو وركب الاسعاف مع عمر
مصطفي كان بيعيط ويدعي ل عمر
ومريم فاقت في نص اريق بصت حواليها لقيت نفسها ف عربية اسعاف وقدامها عمر ومصطفي واخدها ف حضنو بيعيط
مريم بعياط وشهقات: حصلوا اي ي مصطفي عمر مالو
مصطفي بدموع: ادعيلو ي مريم
وبعد شوية وصلوا المستشفي
دخلوا عمر بسرعه العمليات وبعد حوالي اربع ساعات متواصلة
الطبيب طلع وقال: اخنا محتاجين دم ضروري
مصطفي بلهفة: انا انا ممكن تاخدو مني
الطبيب: طيب اتفضل نشوف فصيلة حضرتك زيو ولا لاء
اخدو مصطفي ولقيوا انو نفس الفصيلة فعلا واخدو منو العينة من الدم ومصطفي خرج كان دايخ جدا مريم جريت غليه سنددتو وقعدتو تلي الكرسي وبتعيط
مريم بلهفة: لو سمحت بس علبة العصير دي
الراجل ادهالها لان شكلها صعب عليه
مريم اخدتها فتحتها بلهفة وشربتها كلها ل مصطفي وبعد شوية تقريبا مصطفي بقي كويس ورجع للطبيعة حضن مريم وقالها: شكرا ع وقوفك حنبي ي حبيبتي
مريم بتعب: حبيبي انا مراتك عادي
مصطفي باس ايديها وبعد شوية الدكتور طلع وقال
_الحمد لله المريض عدي مرحلة الخ’طر وكلها اربعة وعشرين ساعة وهيفوق باذن الله عن اذنكم
مصطفي حمد ربنا. وباس راس مريم
مريم بحب: الحمد لله ي حبيبي
مصطفي بحب: معلش ي روحي انا عارف انك اتإذيتي بسببي
مريم بتساؤول: هو اي الي حصل ي مصطفي واي الي عمل في عمر كده
مصطفي اخدها قعدها وبدأ يحكيلها
وقص لها كل ما حدث من ساعت م اتفقوا لحد الي حصل
مريم بزهول: انا كش. مصدقة بجد ازاي جاتلها الجرئة تإذي انسان ب الشكل ده بس الحمد لله انهم اتحبسو
مصطفي بتنهيدة: الحمد لله كده فاضل حاجة واحدة
مريم بصتلو بستغراب: اي هي
مصطفي بتعب: اخلص من عمي وابنو
مريم بحوف: لي ي مصطفي
مصطفي بهدوء: لانهم عايزين يخسروني انتي والشركة الي تعبت فيها وكمان ابنو ياخد العمودية بعد ابوي
مريم بخوف: يارب نخلص من. المشاكل دي بقا عايزة نعيش كويس وكمان فيه طفل جاي حرام يعيش وسط كل المشاكل دي
مصطفي اخدها ف حضنو وملس علي شعرها: متقلقيش ي حبيبتي كل حاجة هتخلص قريب
… تاني يوم….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امواج الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى