رواية امتلكها الاسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم بثينة صلاح
رواية امتلكها الاسد الجزء الثاني عشر
رواية امتلكها الاسد البارت الثاني عشر
رواية امتلكها الاسد الحلقة الثانية عشر
وقفت ملاك قدام اسد بصرخ : انت فعلااااا اتجوزتها….. اتجوزت علياااا….
أسد ببرود مزيف : ايوه اتجوزتها…
ملاك بصدمه : طب ليييييه….
اسد : اظن من حقي والشرع حلل ليه اربع يعني لسه اتنين….
ملاك بسخريه : وانت الصادق لو طل”قتني يبقي ليك تلاته…..
مسكها اسد بغضب : ملاااااك مش تختبري صبري وسيره الطلاق متجيش علي لسانك تاااااني فاااااهمه……
ملاك بغضب : لا مش فااااهمه لييييه عملت فيه كداااااا حرااااااام عليبييبيك يا اخي…..
اسد بعصبيه شديده : علشان انتي طفله….. طفله متعرفيش يعني ايه جواز وحقوقي ڪ زوج انا مش ارتكبت جر”يمه يا ملاك هانم انا اتزوجت واحده من سني تفهمني ودل”عني وتديني اللي انا عايزه مش طفله اكتر طموحتها عاوزه مصاصه وتروح الملاهي …..
لم تشعر ملاك بنفسها الا وهي تسقط ارضا فاقده للوعي ليركض اسد اليها بخوف
أسد بلهفه : ملاك… ملاك فوقي يا حبيبتي…..
ابعده امجد يد اسد عن ملاك ببرود لينظر له اسد بشراسه وغيره : دي مراتي….
امجد ببرود : دلوقتي افتكرت انها مراتك….. لو سمحت يا اسد باشا سيبها وروح مع مراتك دا حتي الليله دخلتك يا عريس….
اسد بعصبيه فهو خائف علي ملاكه: عريس وزفت ايه….. اوعي….
ثم حملها وصعد بها الي غرفته ووضعها علي الفراش ثم خرج
اسد بخوف : طلبت الدكتوره….
أومأ امجد براسه ليقول بحده : ملاك لو مش عاوزه تعيش معاك ف طلقها وسيبها تعيش حياتها مع اللي يستاهلها…..
اسد بغضب وغيره : دانا اقت”لها واشرب من دمها لو فكرت تعمل كدا
ملاك ملكي ومستحيل تكون لغيري…
امجد بغيظ : كلما انت بتحبها اتجوزت عليها… ليييييييه….
قاطع حديثهم دخول الطبيب وكشف عليها
الطبيب بعمليه : عندها هبوط والظاهر مش بتاكل كويس وانا كتبت ليها الادويه دي وياريت تبعدوها عن اي حاجه بضيقها…..
أومأ اسد براسه وهو يغمض عينيها بقوه يقاوم دموعه….
دخل عند ملاك وانصدم لما شاف وشها باهت وشفتها زرقه… قرب منها وباس راسها
اسد بهمس : انا اسف سامحيني غصب عني والله ….. ثم نام بجوارها ليأخذها بين احضانه بقوه كأنه يخشي فقدانها….
سحر بغضب : اظن انك مبسوطه دلوقتي عملتي اللي انتي عاوزه…. وكسر”تي فرحتها قبل ما تلبس الابيض….
سالي بحزن : ملاك هتبقي كويسه صح…..
سحر بتهكم : اوعي تقوليلي انك بقا عندك قلب وبتحسي….
سالي بوجع : ربنا يسامحك…. ثم تركتها وذهبت
سحر باستغراب : مالها دي اكيد شاربه حاجه…..
في الصباح
استيقظ اسد قبلها ينظر لها بإبتسامة حزينه ثم قبل راسها بعمق
اسد بهمس : سامحيني يا روح قلب اسد …. ثم وضع ورده حمراء مكانه ثم خرج
استيقظت ملاك بإبتسامة وضعت يدها بجانبه لتجده فارغ عقدت حاجبيها بتعجب ثم اتسعت ابتسامتها وهي تري ورده حمراء
ملاك بسعاده : ابيه اسد …. ثم ركضت تبحث عنه قابلها امجد
امجد بإبتسامة : صباح الخير عامله اية دلوقتي احسن….
ملاك بشقاوه : زي القرده المهم ابيه اسد فين….
امجد بهدوء : ملاك انا عارف اللي حصل امبارح مش هين بس… آآ….
ملاك بمرح : رغاي انت اووووي يا امجد…… ثم اكملت
ملاك بتلقائيه : بقولك عاوزه اشوف اسد اصله وحشني …..
فغر امجد فاه بصدمه وهو ينظر لها بذهول فهل من المعقول ان تكون جنت
ملاك بخجل بعدما استوعبت حديثها: خلاص انا هشوفه لوحدي …. ثم فرت هاربه من امامه
راته يجلس علي المائده يقرا الجريده وامامه فنجان من القهوه ركضت اتجاهه بسعاده فحقا اشتاقت له كانها لم تراه منذ زمن ولكنها توقفت فجأه بصدمه وووووووو.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكها الاسد)