رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم منار همام
رواية امتلكني كبير الصعيد الجزء الحادي والثلاثون
رواية امتلكني كبير الصعيد البارت الحادي والثلاثون
رواية امتلكني كبير الصعيد الحلقة الحادية والثلاثون
عدا كام شهر علي مو*ت سليمان سليم حاول يكون فيهم قوي وخديجه الي واقفه جنبه
خديجه بحزن: مش كفايه قاعد ف الاوضه لوحدك بقا سليم راح القاعه النهارده بس معرفش يعمل حاجه وعط الدنيا….هو مش انت كبير البلد بعد ابوك برضو.
حازم اتنهد وهو قاعد علي السرير
: اكلتي
خديجه: لا
حازم: روحي هاتي اكل وتعالي
بعد شويه كانت خديجه قاعده علي رجل حازم وهو بياكلها
حازم: متعمليش كدا تاني تاكلي و تاخدي العلاج في وقته
خديجه ساكته بتستقبل الاكل وتبصله بحب بس
حازم: بتبصيلي كدا ليه
خديجه: بحمد ربنا علشان عندي جوز زيك
حازم: مكنش دا كلامك اول جوازنا..
خديجه ضحكت وهي بتلف اديها حولين رقبته
: علي اساس ان دا حازم بتاع اول جوازنا
حازم: فضلك كام شهر ؟
خديجه: فـاخر شهر وهولد
حازم: طاب اهدي بقا بدل ما اخليكي تولي علي ايدي دلوقتي دلوقتي…
*حازم قال كدا وهو قايم يحط الصنيه علي التربيزه ورجع قعد علي السرير تاني*
*خديجه واقفه وهي تانيه رجيلها علي السرير*
خديجه: لا عادي علي فكره مش هولد ولا حاجه
حازم شدها عليه: طاب وماله نشوف… بعد وقت خديجه نايمه في حضن حازم
*خديجه رفعت وشها*
خديجه: حازم انا بولد
حازم: لسه الدكتوره قالت اخر الشهر
خديجه بصراخ: بقولك بولد
*حازم قام بخوف وهو بيلبس التيشرت*
: اهدي هروح ابعتلك مريم وابعت حد يجيب الدايه
خديجه بوجع: بسرعه
*شويه وكان حازم قاعد تحت مستني و زين معاه وسليم حازم قاعد بهدوء
بس من جوه علي اعصابه طلعت الدايه وشايله طفل علي ايدها
: الف مبروك يا حازم بيه ولد
حازم شال منها الطفل وطلعلها مبلغ كبير
: ربنا يباركلك فيه يابيه
الدايه مشيت سليم حط ايده علي كتف حازم
: هتسميه ايه ؟
حازم وهو بيبص لطفل
: دياب حازم سليمان.. علشان يبقا دياب الصعيد
سليم: يتربي في عزك إن شاءالله
حازم: عقبالك انت وزين
سليم: يارب
حازم اخد ابنه وراح بيه عند خديجه اللي نايمه علي السرير وجسمها كله عرق وحطه جنبها وميل باس راسها : الف مبروك يا ام دياب
خديجه بفرحه وهو بتبص لدياب
: حلو قوي يا حازم
*…………………………………..*
*بعد مرور 3شهور*
حازم دخل الاوضه بهدوء
كانت خديجه نايمه بهدوء وبترضع دياب ..نام جنبها ودياب في النص ،خديجه فتحت عنيها بتعب
: حازم
حازم: ابن الكلب دا هيحرمني منك كتير بقالك 3شهور ناقله في الاوضه دي
خديجه: معلش انت عارف بيفضل يزن بليل وانت مش بتقدر تنام وبيبقي عندك شغل الصبح بدري
حازم اتنهد: طاب نام؟
خديجه اهو خلاص تقريباً نام
حازم اتجه للجهه التانيه وشال خديجه*
خديجه: حازم هيصحا
حازم: ما يصحا انتي وحشتيني
*………………………………..*
عند مريم وزين
كانت في الحمام و زين قاعد علي السرير بتوتر بيهز في رجله…مريم طلعت
زين بلهفه: هااااا
مريم بابتسامه: حامل
زين بلهفه: بجد وريني كدا
زين اخد منها الاختبار وبص فيه ….مريم لفة اديها حولين رقبته* : مبروك يا ابو عمر
زين حط ايده علي وسطها
: لا انا عايز اتنين دلوقتي (عمر ،رويدا) وبعد كدا عايز (فاطمه)
مريم: حرام عليك اتنين ايه؟؟….. دا خديجه مش قادره علي واحد
زين: ملناش صالح بخديجه احنا
*………. …………………………………..*
عند سليم وبيلا
سليم: طاب احنا مش خلاص اتعودنا
بيلا وشها في الوساده : لا لسه
سليم: سنه ولسه متعودناش
بيلا رفعت وشها وهي بتزيح شعرها
: سليم ان.. انا مكنتش عارفه حاجه وفجاءه كدا. ال.. القيك.. ب.. بت..
سليم وهو بيقرب منها
: ولما انتي مش عارفه حاجه .. سليم انا مش بنت.. كان اي دا؟
بيلا بكسوف
: يعنى واحده صحبتي قالتلي اقول كدا لو مش عايزه اتجوزك وكدا… بس عارف كنت غبيه اوي كنت شايفه معاملة حازم لخديجه وبقول مستحيل اتجوز صعيدي
يسليم بضيق: وعلي مش صعيدي؟
بيلا: بس متعلم ومتربي برا
سليم بصلها بضيق ولسه قايم
بيلا مسكت ايده
: بس ولله طلعت غبيه لان الراجل الصعيدي ميطعوتش اه شديد بس دا من غيرته وحبه يعنى ….علي اهو كان بيحب خديجه وعادي شافها متجوزه ماهموش لكن لو انت او حازم يا هتتحدو الكل علشانها يا اما هتنسوها خالص لان مستحيل تبصو لحرمة غيركم.
سليم ببرود: وبعدين
بيلا بهدوء وهي بتنزل وشها
: سليم.. ان.. انا بحبك ولله بس لسه بتكسف منك بس هتعود مع الوقت.. وانا ممكن اعمل حاجات تضايقك بس من غير قصدي ولله انت قولي ان دا غلط
سليم اتنهد وميل رفع راسها
: وانتي بتكلميني تبصيلي ومتخافيش من حاجه انا عمري مأذيكي انا احميكي بس فاهمه
*بيلا هزت رأسها*
سليم باس راسها: عايزه ايه دلوقتي ؟
بيلا : تقولي اللي انت عايزه واللي بيضايقك
*سليم قعد جنبها علي السرير وخدها في حضنه*
سليم: تعالي احكيلك شويه حاجات…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكني كبير الصعيد)
الروايه توحفه
🤍🤍🤍