رواية امتلكني صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد
رواية امتلكني صعيدي الجزء الثامن
رواية امتلكني صعيدي البارت الثامن
رواية امتلكني صعيدي الحلقة الثامنة
بعد مرور سنه …
في حفله عيد ميلاد ندا بنت يونس وبسمه كانوا حاضنين بعض بعشق وهما بيبصوا في عيون بعض ومش مصدقين أنهم خرجوا من كل ده بسلام وأمان .
يونس بعشق /روح قلبي يااه مش مصدق أن كل ده عدا وبقينا مع بعض وبقا عندنا بنت جميله انا اسعد راجل في الدنيا كلها .
بسمه بسعاده وحب /الحمد لله لا صدق ي حبيبي خلاص ي يونس كل حاجه انتهت والشر خلص خلاص وبقينا مع بعض .
فلاش باك.
في روما ….
بعد مجعفر عرف يونس مكان هيثم .
يونس بفرحه وسعاده/مش قادر اصدق ي بسمه معقوله بعد كل السنين دي لقيت هيثم وخلاص هنخلص من الشيطان .
بسمه بلهفه وحماس /الحمد لله ي يونس انا كلمت القوه وكل حاجه جاهزه لازم نتحرك مفيش وقت .
يونس وهو بيحضنها بعشق وخوف /لا ي بسمه انا مش هقدر اعرضك للخطر انا اموت لو جرالك حاجه لا انتي هتفضلي هنا فاهمه .
بسمه وهي تقبل يده بعشق /لا ي حبيي متقلقش انت ناسي اني ظابط قد الدنيا ولا ايه ي يونس جبر يلم العفش .
يونس بضحك /ههههه بحبك ي بسمه بحبك اوي ي ملكه قلبي .
بسمه بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي يونس يالا مفيش وقت .
***************.
في فيلا اللورد …
كان داخل يونس وهو ماسك السلاح اتفاجا بيه اللورد .
اللورد بحده /انت ايه الي جابك هنا وعرفت المكان ده ازي .
يونس بكره وسخرية /هههه هو ده الوكر الي انت مخبي نفسك فيه خلاص ي للورد انت وقعت وانتهيت .
بسمه بكره وحده /ياااه واخيرا انت بقا الي مدمر البلد ده انت هيتولع فيك .
لتسير القوات الي الداخل وهم يمسكون الاسلحه لكن الغدر كان سيد الموقف ليطلق اللورد رصاصته لتصيب جسد يونس لكن الصدمه لتخترق جسد بسمه لتسقط بين يدي يونس غارقه في دمائها ليحتضنها يونس بدموع وصراخ .
اللورد بغضب جحيمي/كده انا حرقت قلبك ي يونس .
يونس بدموع وصراخ/بسسسمه .
*********************.
في المستشفي ..
من أمام غرفه العمليات .
كان واقف يونس بدموع وصراخ كالطفل الصغير اقترب منه هيثم بمواساه .
/اطمن ي يونس باذن الله هتتطلع بخير ربنا معانا يارب .
يونس بدموع ووجع/دي روحي ي هيثم انا من غيرها كنت ميت انا هموت لو جرالها حاجه دي خدت الرصاصه مكاني ياريتني انا الي موت .
ماهر بغضب جحيمي/انت فعلا هتموت لو بنتي جرالها حاجه هدبحك بايديا دول .
يونس بدموع ووجع/ساعتها انا الي هخلص عليا بنفسي لاني مش هقدر اعيش من غيرها .
الدكتور بابتسامه /اطمئنوا ي جماعه الحمد لله خرجنا الرصاصه وباذن الله هتكون بخير عن اذنكم .
يونس وهو ساجد شكرا ل ربنا /الحمد لله يارب الحمد لله.
******************.
اقتباااااس ..
في المستشفي ..
كان يجلس بجانبها وهي مغمضه العينان بدموع ورجاء .
/ليه عملتي كده ي حبيبتي كان اهون عليا الموت ولاني اشوفك ساكته كده قومي كلميني ي حبيبتي زعقي اعملي اي حاجه.
بسمه بصوت متعب /انت مبتتعابش من كتر الكلام حتي وانا بخلص مش ساكت.
يونس بضحك من بين دموعه /بعد الشر عليكي ي بسمتي اه ي يروحي واخرتها .
بسمه بابتسامه باهته /اخرتها هلاقي كل المواقع ناشره ظابط شرطه تقع في عشق قتال قتله ونصاب ياه عنوان يجنن .
يونس وهو يقترب منها بعشق وهمس /لا العنوان هيتغير لأنها مش بس واقعه في حبه دي بتجري في دمي .
*********************
في فيلا ماهر …
في جناح عشق وأمجد ..
كانت واقفه عشق وهي ماسكه اختبار الحمل بيدها واخيرا قد تحقق الحلم ل امجد فالان سيأتي إليه طفل لكن من عشقه الحقيقي .
امجد بابتسامه/مالك ي روحي شكلك مبسوط .
عشق بدموع الفرحه /مبسوطه اوي ي امجد انا حامل .
امجد بسعاده لا توصف وهو يحتضنها /بجد ي حبيبتي مش مصدق جواكي حته مني بعشقك ي عشق بعشقك .
عشق بابتسامه عاشقه /بجد ي امجد مبسوط اوي كده .
امجد وهو يقبلها بعشق /الا مبسوط ده انا طاير من الفرحه بحبك ي عشق بحبك .
عشق بحزن شديد/تصدق زعلت اوي من قلبي علي هند المرض الوحش ده محدش بيخف منه .
امجد بجديه /ربنا يشفيها .
عشق بترقب /امجد انت مش زعلان انك طلقتها .
امجد بابتسامه عاشقه /ايه الكلام ده انا معايا العشق بنفسه انا محبتش غيرك ي عشق .
عشق وهي تقبل يده/وانا والله العظيم عمري محبيت حد غيرك ي امجد .
*******************.
في شركه ماهر ..
كانت قاعده ايمان بسعاده وفرحه متتوصفش .
ادهم بابتسامه عاشقه/ها ي روحي مبسوطه .
ايمان بابتسامه/مبسوطه اوي ي ادهم انا كان نفسي اشتغل اوي واديني اهوه هشتغل في شركه حمايا وجوزي حبيبي .
ادهم وهو يقبلها بعشق/ماشي بس ده ميقصرش علي جوزك حبيبك انا بحب اكون انا رقم 1 في حياتك .
ايمان وهي تحتضنه بعشق/حبيبي قلبي طبعا ده انت مالك قلبي وجوه قلبي ي ادهم انا عمري مهنسا انك انت الي رجعتني للحياه من تاني بعشقك ي ادهم .
*********************.
في المستشفي التي يعمل بها هيثم ..
كان يسير في الممر لتوقفه الممرضه بجديه .
/دكتور هيثم فيه مريضه سرطان جات النهارده غرفه 707.
هيثم بجديه /تمام انا هروحلها.
/******************
في غرفه هند …
كان قاعده بدموع وخوف من القادم دخل هيثم بابتسامه جميله .
/معقول فيه مريضه حلوه كده ايه الجمال ده بس .
هند بدموع وحرقه/هو فين الجمال ده ماخلاص راح حتي شعري بدأ يقع .
هيثم بابتسامه /لا طبعا مفيش الكلام انتوا معندكوش مريات في بيتكم ولا ايه ده انتوا زي القمر ده انا من ساعه مشوفتك اتلخبط خالص .
هند بابتسامه خجل /اعتبرها معاكسه .
هيثم بابتسامه اعجاب وخفه دم /اعتبريها معاكسه والنبي .
لينظروا الي بعضهم ليتحدثوا بضحك وسعاده فكلا منهما يحتاج الي الاخر ليكي ينسيه الماضي المؤلم .
*********************.
في فرح يونس وبسمه ….
كانت الانوار تتعالا والافراح وكلأ منهما مع معشوقته .
في غرفه بسمه .
كانت واقف بتبص لنفسها بالفستان كانت كالملكات احتضنها يونس من الخلف بعشق .
/معقول القمر ده ملكي انا .
بسمه بابتسامه عاشقه /حبيبي انا انت الي عيونك حلوه مش مصدقه أننا ارتاحنا وبقينا مع بعض .
يونس بعشق /اوعدك اني هعيش عمري كله اسعدك ي بسمه انتي املتكتيني بنظره واحده منك بس بقولك جهزي نفسك كده دي هتكون ليله عنب ماشي فهماني طبعا .
بسمه بضحكه عاليه/هههههه ي عيني الي هيجرالك ي يويو .
يونس باستغراب /نعم ليه أن شاء الله ايه الضحكه دي ي بسمه مش مريحه .
بسمه بسعاده وهمس /اصل فيه نونه صغيره جايه تنور حياتنا انا حامل ي يونس .
يونس بدموع فرحه مش قادره تقف /بجد ي بسمه ي عني جواكي حته مني هكون اب منك انتي مش قادر اصدق نفسي ي بسمه بحبك ي بسمه بحبك .
بسمه بابتسامه عاشقه/وانا بعشقك ي نور عيني .
***********.
وبالفعل تم القبض علي عمر بعد اشتراكه مع اللورد ويونس فتح شركه هندسه خاصه وهيثم شريك فيها وانجبوا يونس وبسمه وعشق وأمجد وإيمان وادهم وقد تزوجوا هيثم وهند وقد تغيرت كثيرا بعدما قابلت العشق ..❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
باااااك .
بسمه في حضن يونس بعشق /الحمد لله ي يونس عدينا من كل الصعاب وبقينا في حضن بعض بعشقك ي يونس بعشقك .
يونس بعشق حقيقي/انا الي بموت فيكي ي بسمتي .❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
تمت بحمد الله…
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكني صعيدي)