رواية امتلكني ابن السفير الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد
رواية امتلكني ابن السفير الجزء الثالث
رواية امتلكني ابن السفير البارت الثالث
رواية امتلكني ابن السفير الحلقة الثالثة
في فيلا البحيري…
كان واقف مالك بيبصلها بكل غضب قرب منها وبصلها بصه خوفتها .
مالك بغضب وتوعد /انتي فاكره انكم كده انتصرتوا ده انا هخليكم تكرهوه عيشتكم وكلها اسبوع وهترجعوا تاني الحاره الي جيتوا منها بس بعد ماتخسروا كل حاجه وانتي بالذات ي حلوه .
نور بغيظ وتحدي /انت عارف انت ايه مشكلتك انك عيل تافه ومدلع مش حاسس باي حاجه نسيت اقولك أن الي زينا متعود علي الشقا والبهدله بس فيه فرق دلوقتي زمان مكنش لينا ضهر لكن دلوقتي لا عمي عادل ربنا يخليه لينا اه صحيح نسيت أن عمي عيني مديره الحسابات في الشركه ي عني هنشوف بعض كل يوم في الشركه وهنا مش قادر تمسك نفسك من السعاده أنا حاسه سلام اشوف العرسان بقا ايه ريحه الشياط دي .
مشيت وسابته وهي بترقص بسعاده أنها قادره تردله القلم دخل اوضه المكتب بغضب كافي لإحراق العالم لحقه عدي بسرعه .
*****************.
في المكتب …
كان مالك بياخد أنفاسه بصعوبه بعد ماكسر المكتب كله من الغيظ .
عدي بسخرية/خلاص خلصت.
مالك بغضب جحيمي/بقول ل امك ايه أنا مش ناقص كفايه المصيبه والفضائيح الي بتحصل .
عدي بجديه /أنا مش فاهم انت ايه مشكلتك عمي اخيرا هيفرح ويعيش شويه والست عزيزه باين عليها ست طيبه .
مالك بسخرية/مشاء الله واضح أن بياعه البسبوسه دي هي وبنتها هتاخد الكل في صفهم وديني لأسود عيشتهم .
عدي بجديه /مالك نصيحه مني متعاديش ابوك انت ايه مشكلتك معاهم عمي مش هيسمحلك تقرب منهم .
مالك بغضب شديد/هتشوف ي عدي .
******************.
في جناح نور …
كانت واقفه مبهوره بشكل الجناح وشياكته .
/يلهووي ي بت ي نور المكان ده بتاعك لوحدك والله وهترتاحي ي نور ويانا ي انت ي ابو لهب ماشي .
ماجد بفرحه طمع /أنا مش مصدق نفسي ي بت ي نور ايه الي احنا فيه ده اخيرا هنعيش في العز .
نور بحده /أنا فاهمه كويس الي بيدور في دماغك قسما بالله لو حاولت تجبلنا اي مشاكل او تمد ايدك علي حاجه كده او كده انا الي هقفلك .
ماجد بضيق /اوووف منك ي وش الفقر بقولك ايه خليكي في حالك ملكيش دعوه بيا الفرصه مبتجيش اللا مره واحده بس سلام ي اختي علشان اروح جناحي .
نور بضيق /ربنا يهديك ي اخويا اروح انزل المطبخ اشوفلي حاجه اكلها .
*****************.
في جناح عزيزه وعادل…
كانت قاعده بابتسامه وسعاده.
عادل وهو بيقبل ايدها بحب /أنا دلوقتي اسعد راجل في الدنيا اخيرا حب عمري بقت معايا انا اكيد بحلم .
عزيزه بابتسامه /والله أنت مجنون وانا مجنونه زيك حد يعمل الي عملناه ده .
عادل بابتسامه /ايوه احنا العشاق يعملوا اكتر من كده .
عزيزه بقلق شديد/بس ي عادل أنا خايفه من مالك لياذي ولادي .
عادل بابتسامه /مالك والله مش قاسي بس هو أن والدته ماتت بعد ولادته بسنه وانا متجوزتش مكنتش حابب اجبله مرات اب فبصراحه محسش بحنان الام فده مخليه عنيف شويه .
عزيزه بابتسامه/اوعدك أنه مهما حاول يبعدني عنه هقرب منه واخليه زي ولادي بالظبط.
عادل بابتسامه/ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي .
****************.
في المطبخ …
كانت واقفه نور بغيظ شديد وهي مش عارفه تاكل ايه في نفس الوقت مالك كان نازل يشرب قهوه .
نور بغيظ شديد/اهوه وعمليلي فيها ولاد زوات ومعندهومش اكل .
مالك بسخرية /لا وانتي صادقه المطبخ مليان اكل بس الجهل الي انتي عايشه فيه مش مخليكي حتي عارفه تقري اسماءه مانتي واحده علي الفول والطعميه ي بنت بياعه البسبوسه.
نور بغيظ شديد/ومالهم الفول والطعميه ي اخويا تلاقيك عمرهم مكالتوهم بتاكل الاكل المايع ده الي يسد النفس الواحد هيموت من الجوع بس مفيش نصيب أنا هطلع انام .
مالك بجديه /استني خودي اعملي ساندوتشات من ده هيعجبك اوي .
نور باستغراب /ايه ده لحم خنزير استغفر الله العظيم يارب .
مالك بضيق /خنزير ايه انتي كمان انتي عايشه مع الكفار ولا ايه ده لحم بقر عادي.
نور بجديه/الحمد لله شكرا بس انت ليه بتعمل كده .
مالك باستفزاز شديد وهو يصعد لاعلي/عادي لما بتربي كلب عندك لازم توكله .
نور بغيظ شديد/كلب وقح .
******************
صباحا ….
في فيلا البحيري….
كان نازل مالك بغروره المعتاد ووجه العابث بشده .
نور بغيظ شديد/اوووف استغفر الله العظيم.
حنان بابتسامه حنونه /صباح الخير ي مالك ي ابني عامل ايه.
مالك بسخرية /اه أنا فاهم الي عايزه توصليله بس عايز اوصلك حاجه انت وجودك هنا مرات ابويا مش اكتر من كده انا بعيد عن كل ده ي بياعه البسبوسه.
عادل بحده /مااالك احترم نفسك انت فاهم ولا لا .
نور بحده /أنا مش عارفه غرورك ده هيوديك للفين كلنا ولاد تسعه ومحدش احسن من حد .
مالك بحده/حلو اوي وانتي كمان طلعلك لسان بس طبعا العيب علي عمل لاشكالكم قيمه .
عادل بحده /استنا ي مالك خود نور معاك علشان هتشتغل في الشركه معاك واعتبرها اختك ومن النهارده بقا اسمها اليدي نور البحيري .
مالك بحده /بقول ل حضرتك ايه أنا الشركه دي أنا الي كبرتها بتعبي مش مستعد شويه حساله زي دول يضيعوها البت دي مش هتتحرك من هنا أنا مش ناقص قرف .
نور باستفزاز شديد/عمي عادل ي حبيبي شكرا علي ثقتك الغاليه دي فيا أن شاء الله هكون عند حسن ظنك يلا ي مالك ي اخويا ي حبيبي علي الشركه هستناك في العربيه.
مالك بغيظ شديد/ماشي انتي الي ابتديتي بقا .
حنان بقلق بالغ/عادل أنا خايفه علي البت .
عادل بضحك /هههههه متخافيش ي حبيبتي ده هي دي الي هتربيه .
*************************.
من داخل الشركه …
كان داخل مالك بغضب جحيمي فجاه نور اتعلقت في دراعه بغرور وثقه .
مالك بغيظ وهمس /شيلي ايدك بدل ماكسرها .
نور بابتسامه وهمس /كده برضه ي مالك ي اخويا ده انا اختك برضه .
شاهي بغيظ شديد/مين دي ي مالك .
نور باستغراب /مين عروسه المولد دي .
شاهي بغيظ شديد/أنا خطيبته ي حبيبتي وقريب هكون مرائته .
نور بابتسامه خبيثه /اهلا ي حلوه أنا ابقا أخته .
شاهي بغيظ شديد/ازي مالك معندوش اخوات .
نور بابتسامه استفزازية /ابدا طلعت كده شيطاني من الفانوس .
شاهي بغيظ شديد/مين دي ي مالك .
مالك وهو يدفعهم بغضب .
/اوووف الله يحرق الحريم وقرافهم .
نور بنظره خبيثه/تعالي يا حبيبتي شكلك مش مرياحها تعالي اقولك تعملي ايه.
شاهي بغيظ /ابعدي عني أنا رايحه ل مالك حبيبي .
حنان بغيظ /في داهيه ي اختي انتي وهو اروح المكتب بتاعي لا اروح اشوف ابو جهل والزعافه دي بيعملوا ايه .
******************
في مكتب مالك …
كانت شاهي قعده علي رجله بدلع ودلال
/خلاص ي نور عيني سيبك منها ده انا هدلعك احلا دلع ده انا جبت معايا القميص نوم الاحمر علشان ادلعك ي روحي.
مالك ببرود/طب يالا علشان عندي اجتماع .
شاهي بدلع ودلال/امرك ي حبيبي .
*******************.
من أمام الباب ..
نور بصدمه /ي نهار ابوكم اسود وعملي فيها ادهم الشرقاوي ماشي ي مالك .
*******************.
في غرفه الاجتماعات…
دخل مالك الاجتماع بغيظ شديد لما لاقها قاعده في الاجتماع .
أحدا العملاء الكبار /بجد مشاء الله علي استاذه نور قدمت حلول حلوه جدا للصفقه الجديده ي مالك باشا .
مالك بحده /مفيش الكلام ده نور ملهاش علاقه ب حاجه الرأي ليا أنا .
نور بابتسامه خبيثه /طب اتفضل اتفرج علي الفلاشه دي فيها مشروع حلو جدا .
اضطر ياخدها مالك قدام للعملاء فتحها وشاف الي فيها وانصدم لما للقاء فيديو خاص بيه هو و شاهي لينظر إليها بغضب جحيمي.
نور بابتسامه خبيثه وهمس /ها هتوافق علي اقترحاتي واكون في المشروع والا أخليهم كلهم يشوفوا القميص الأحمر
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكني ابن السفير)