روايات

رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل السابع والأربعون 47 بقلم نرمين حمدي

موقع كتابك في سطور

رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل السابع والأربعون 47 بقلم نرمين حمدي

رواية امتلكت قلب صعيدي الجزء السابع والأربعون

رواية امتلكت قلب صعيدي البارت السابع والأربعون

امتلكت قلب صعيدي
امتلكت قلب صعيدي

رواية امتلكت قلب صعيدي الحلقة السابعة والأربعون

ليلي بتمسكها تضربها: بجي انا تعملي فيا كديه يابت ال**** دا ايامك معايا كلها طين اما ندمتك علي عمرك الي راح والي جاي ياصباح الكل*ب مبجاش انا ليلي اما خليتك تبوسي رج*لي عشان ارحمك ومش هرحمك يا****
ليدخل صخر وبهدوء مرعب: وايه كمان…. وايه كمان كملي
ليلي تتسع عينيها وجسمها كله بيترعش وبترجع لورا: ص ص صخر صخر دي هتكدب عليك كل الي جالته كدب انا انا
ليغلق صخر الباب ويجلس ويضع رجل علي رجل ويسند بيده علي الكنبه وينظر لها وعينه مليئه بالشر
ليلي: اسمعني اسمعني بس والله والله دي كدابه هي الي عملت كل ديه ولبستها فيا صدجني ياصخر انا
ليقف صخر ويقترب منها وهي بتخاف وبترجع لورا ثم يمسكها من شعرها ليهمس لها: كان نفسي توجعي بين يدي ياليلي واديكي وجعتي والمره دي اقسملك بالله اني مهرحم الي يفكر يرحمك ما بالك بجي بيكي انتي
ليلي كانت في حاله رعب من الي هيحصلها: لاااااااا ابوس يدك سيبني ابوس يدك الحجوووني ياناس الحجووووني لاااااا
صخر يأمر رجاله بانهم ياخدها
صخر لصباح: اما انتي حسابك خفيف
صباح: حسابي! حساب ايه ياصخر بيه دا بدل متقولي هكافئك
صخر: اتسترتي علي مجرم مش دي ليها عقوبه في القانون برضو ولا ايه انا بجي القانون وهحاسبك بطريجتي وكديه يعتبر سامحتك ودي نادرا مبتحصل
صباح بخوف: ياريتني مكنت قلت ولا اتكلمت
صخر ولعلها في البيت كله وقفل الباب عليها: انا بلغت المطافي لحجوكي كان بها ملحجوكيش نار ربنا اولي بيكي
*****
زين وساره وصلو عند المحامي واتفقوا معاه علي كل حاجه
وجيه وقت انهم يمضوا الورق
وزين خلاص هيمضي
ساره فجأه: استني يازين
*****”في البيت الكبير
الكل علي اعصابه مش فاهمين في اي لا زين بيرد ولا صخر بيرد
ليأتي زين وساره
زين: في ايه مالكم
هارون: مش عارفين ياولدي مستنين صخر يفهمنا
زين: صخر! ايوا صح هو رن عليا انا نسيت اتصل بيه خالص
ساره: طيب انا هروح فوق عن اذنكم
ليقاطعهم صوت صخر
صخر: استني
لتلتفت ساره اليه
صخر: استني يامرت اخوي
كريمه: فيه ايه ياصخر جلجتنا ياولدي
صخر: وتجلجوا ليه انا كنت عاوز بس ابارك لاخوي ومرته واديها هديه حلوه كديه تليج بيها
ساره بعدم فهم: دا من زوقك ياصخر
لينادي صخر علي رجالته وهو باصص لساره بغل ليأتو رجاله ويرموا ليلي في الارض
لتفزع ساره وشها بيجيب الوان ضربات قلبها بتتزايد مبتقدرش تسند طولها الخوف احتل كل جسد*ها
اما عن الباقين فهم في حاله صدمه ليلي سبب كل المصايب قدامهم مرميه
هارون بغضب: اه يابت ال***** عفارم عليك ياصخر وبعدين ياولدي ايه علاقه بنت الرفد*ي دي بمرت اخوك
صخر بهدوء مرعب لف حولين ساره: هتجولي انتي ولا اجول انا
ساره بترتبك وبتعيط كتير: انا مليش دعوه هي الي قالتلي اعمل كدا والله انا مليش ذنب
الكل بيستغرب منها واي علاقتها بليلي
ليحكي لهم صخر كل حاجه
ساره بتعيط: انا غلطت وغلطه كبيره لما مشيت ورا الشيطا*نه دي انا معترفه ان غلطت لما خبيت عنكم انها عمتي واني اتجوزت زين عشان
زين بصدمه: عشان ايه كملي ولا اكمل انا عشان زين دا اهبل هتعرفي تضحكي عليه عشان زين حبك حبك جوي مش كديه
ساره: زين.. والله انا كنت مجبره اعمل كدا مكنش ينفع اقولها لا كانت هتبهدلني اخر بهدله والله انا حبيتك
كريمه: ياخساره وانا الي كنت فكراكي ملاك طلعتي شيطا*نه
ساره بعياط: طيب قولهم يازين قولهم اني مخلتكش تكتبلي حاجه باسمي قولهم ساكتتت لي يازين اتكلم عشان خاطري
زين: انتي طالج مش عاوز اشوف وشك هنيه واصل
ساره وقعت من الصدمه واغمي عليها
كريمه: يامري اتصل علي الدكتور يازين ياولدي بسرعه
زين شالها وطلعها الاوضه واتصل علي الدكتور
صخر لليلي: تعليلي انتي بجي مشتاااااااااااج ياليلي مشتااااااج
ليخرج صخر مسدسه ويوجه ناحيتها
حنان لادهم: امي ياأدهم أمي 😭
أدهم: اهدي ياحنان مش كديه الي عملته برضو مش جليل
حنان: وانت عايزني اشوفها وهي هتموت وابجي عامله كيف دي مهما كانت امي
لتذهب حنان لهارون: بجي كديه ياجدي هو دا وعدك ليا كديه هتسيبه يجتلها
هارون: كلمه واحده ياحنان انتي كنتي تعرفي ان امك عنديها اظن انك تعرفي ساره زين
حنان: ساره بنت خالي اه بس انا عمري مشوفتها اصلا ولا شوفت خالي ديه من الاساس فعشان كديه معرفتهاش والله مكنت اعرف باي حاجه من الي هتجولو عليها دي
هارون بياخد حنان في حضنه
صخر حس انه هيحن: لا لا لا بجولك ايه المره دي مش هسيبها متفكرش ياهارون
ليأخذه هارون علي جنب: مش هينفع ياولدي انا سامحت نعمه عشانك انت وزين وصفيه لو جتلت ليلي ابجي انا ظالم محنان دي حفيدتي برضو
صخر: محدش جلك سامح ياهارون كفايه لحد كديه
هارون: سلمها للبوليس سلمها للبوليس انا مش عايز تبجي في نظر اختك جاتل امها افهم
صخر: بوليس ايه ديه انا هجتلها والي يحصل يحصل
هارون بغضب: انت عاوز تجتل وخلاص انا صاحب الحج وبجولك سلمها للبوليس
صخر يجز علي اسنانه: ياهارون الي هتعمله دا غلط اخرتها ايه هتاخد كام سنه وتطلع وهنبجي بنلف في دايره مجفوله سيبني اخلص عليها الي ذي ليلي دي مش بتحرم
هارون: وهو انا بعمل كديه ليه مش عشانكم مش عشان متكرهوش بعض هستفيد ايه انا لما تكرهو بعض بسبب واحدهه ذي ليلي دي
اي رأيكم يقتلها ولا يسلمها للبوليس 🤔

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكت قلب صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى