روايات

رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نرمين حمدي

موقع كتابك في سطور

رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نرمين حمدي

رواية امتلكت قلب صعيدي الجزء الثامن والعشرون

رواية امتلكت قلب صعيدي البارت الثامن والعشرون

امتلكت قلب صعيدي
امتلكت قلب صعيدي

رواية امتلكت قلب صعيدي الحلقة الثامنة والعشرون

شمس بصدمه: ااااااايه!!! 😳
ليقاطعه حديثهم دخول مروان المفاجأ
الظابط: مراوان بيه اتفضل
شمس جريت علي مروان وبخوف شدي: مروان شوف شوف هو بيقول اي انا مش وانت ازاي
ليقاطعها مروان بابتسامه: شششش اهدي اهدي مفيش حاجه
زينب: مفيش حاجه كيف ياولدي وانت متهمنا بتهمه ذي دي عملنالك ايه عشان تعمل فيا كدا
مروان: دا موضوع يطول شرحه بس المهم ان شمس معايا دلوجتي
لتبعد عنه شمس بصدمه: انا عايزه افهم اي الي بيحصل بالظبط
***
بينما شمس مع مروان رجاله صخر راحوا القسم عشان يراقبوا شمس ليدخل احدهم القسم ويسأل عنها
أحد الرجال: ياباشا ياباشا في واحده هنيه اسمها شمس خدتوها بتهمه ايه
الظابط: شمس مين مفيش متهمه هنا بالاسم دا
أحد الرجال باستغراب: كيف يعني
الظابط: احنا انهارده مجتلناش اي بلاغات
أحد الرجال: ياوجعه مربربه
ليتصل فورا علي صخر
صخر: احكي
الراجل حكاله علي كل حاجه
صخر بذكاء: عملها
الرجل: هو مين ديه يابيه
صخر: دا انتو ايامكم معاي سوده تعلولي تعلووولي
*****
الظابط بابتسامه: طيب يامروان انا كدا عملت الي عليا اسيبكم بقي
مروان: حبيبي مهمتك خلصت
شمس بتبصلهم وهي مش فاهمه اي حاجه
مروان: ركزي معاي كديه وهفهمك كل حاجه
باااااااااك نعرف اي الي حصل
مروان وهو في طريقه للقاهره كان بيتصل كتير علي شمس وهي مبتردش قلق جدا عليها فكلم علي صاحبه من القاهره
مروان: الو ياعلي
علي: عامل اي ياجدع
مروان: مش وجته دلوجتي بجولك هتروح عن بيت شمس وتشوفلي في ايه هناك بالظبط لحد ماجي
علي: حاضر ياخويا
علي راح لحد بيت شمس ليجد الرجاله محاوطين العماره
ليتصل علي مروان
مروان: رجاله! رجاله مين صورهم وابعتهوملي
علي حاول يصورهم من بعيد وبعتهم لمروان فابتالي مروان عرف انهم رجاله صهر وعرف انهم ناوين يعملوا حاجه في شمس
علي: هو في اي يامروان بالظبط دا اي حد بيدخل العماره بيستجوبوه يجي ساعه
مروان حاول يفكر في اي طريقه يقدر يخرج بيها شمس: علي اسمعني كويس تهب وتغطس وتجيب رجاله وتعملوا ظباط وتجبضوا علي شمس وامها عايز شمس تطلع من العماره باي طريجه
علي: سيبها عليا متقلقش
مروان: خلي بالك ا وعي تغلط الغلطه بموته
شمس بصدمه: عملت كل دا يامروان عشاني
مروان: عشانك اموت نفسي
شمس: بعد الشر عليك متقولش كدا
مروان: انا مش هبعد عنك واصل مهما عملوا مش هيعرفوا يبعدوني عنك
شمس: بس يامروان انا خايفه اوي
مروان: ايه خايفه دي انا جنبك تخافي كيف
شمس: عيلتك كرهيني اوي ومش متقبليني خالص ولا ابن عمك دا كوم لوحده انا مرعوبه منه
مروان: صخر عمره مبيدخل دا يحب مين ودا يتجوز مين لان مش بتفرج معاه المواضيع دي لكن الي ورا كل ديه جدي هارون
ليصله اتصال من صخر ليفتح مروان
صخر: فكرك هتفلت مني يعني
مروان: ياعم حجك ماانت مجربتش الحب جبل كديه
صخر: حب ايه وزفت ايه علي دماغك اعجل الي بتعمله ديه مش في مصلحتك
مروان: هي مصلحتي
صخر بقرف: علي كيفك
***********
في البيت الكبير
صخر حكي لهارون الي حصل
هارون بغضب رمي كل حاجه علي المكتب: ااااااااااااااااااااه هيجننني ماسك فيا كديه لييييي عملاله عمل بكرا الجيه داجل علي بيها
صخر: متسيبه يتجوزها اي يعني هو عايزها وهي عايزاه
هارون: يتجوزها؟!؟! انت هتعوم علي عومه وانا الي بيعجبني فيك انك ماشي بعجلك ودايس علي جلبك
صخر بعصبيه: لكن هو ماشي بجلبه هتعمله ايه هتجتله
هارون: همنعه لو حصل ايه همنعه
صخر: اعملوا الي تعملوه انا لا فاضي لجواز ولا لطلاج
وسابه وطلع
*****
ساره بزهول: اللله كل دي لوحات دي تحفه بجد
زين: مش احلي من لوحتك
ساره بصت في ساعتها: يانهاااااار اسود انا لازم امشي دلوقتي حالا سلام سلام
زين: استني بس ممكن رقمك
ساره باستغراب: لي
زين: احم عادي عشان باجي اللوحات
ساره: اه اتفضل دا رقمي
زين بابتسامه: يلا اوصلك
ساره: لا لا مفيش داعي
زين: ايه هتجضيها جري تاني ههه
ساره باحراج: هههه
زين ركب العربيه وساره ركبت جنبه
لحد موصلو المنطقه الي هي ساكنه فيها
ساره: ممكن تنزلني هنا عشان محدش يشوفني ويفهم غلط
زين: ماشي
ساره: شكرا جدا مع السلامه
زين بابتسامه: سلام
*****
في غرفه وعد وصخر
وعد لابسه بيجامه طفولي وصخر داخل فجأه
وعد بتتخض: يالهووووي
صخر: ايه شوفتي عفريت
وعد بهمس: ياريت
ليقترب صخر ناحيتها وتتذكر وعد كلام ليلي وبتخاف: اي انت بتقرب كدا لي
وعد بتتراجع للخلف وصخر يقترب منها اكثر حتي اصبح جسد*ها ملاصق للدولاب
وعد بقلق: والله والله لو قربتلي هموت نفسي واوديك في داهيه
صخر يقترب اكثر وينظر لها بنظره مرعبه حتي اقترب منها كثيرا ليصبح وجهها امام صدره لتغلق وعد عينها بخوف
صخر اقترب منها حتي اشتمت وعد رائحه عطره
ليسحب صخر المنشفه من يدها ويتركها ويتجه للحمام
لتفتح وعد عينيها وتأخذ نفسا عميقا: مش كنت تقول عايزها لازمتها ايه الفرهده دي
لينظر لها صخر: كلمه زياده والي خايفه منه كله هيحصل
وعد: ايوا كدا بان علي حقيقتك متحلمش انه يحصل حاجه بيني وبينك دا في احلامك
ليرمي صخر المنشفه بقوه علي الارض ويتجه ناحيها ليحاوط جسد*ها بين زراعيه: متحاوليش تستفزيني عشان مندمكيش
وعد بعدم فهم: تندمني ازاي يعني
صخر ينظر لها ويخبط بيده علي الدولاب بقوه لتفزع وعد وتمسك بملابسه بعدم وعي منها
لينظر هو لتلك الايدي المتشبسه بملابسه ثم ينظر لها ولعينيها المرتبكه لتترك وعد ملابسه فورا
وتظل مرتبكه وبتوتر وهي تتجن النظر اليه: لو سمحت ابعد
ليدرك صخر انه اطال النظر بها ليبعد عنها فورا ويتجه ناحيه الحمام
*****في القاهره
شمس: طيب احنا هنروح فين دلوقتي
مروان: الصعيد
شمس: صعيد اي يامروان اكيد بتهزر
مروان: لاه مش بهزر انتي هتيجي معايا الصعيد وانتي مرتي
شمس بصدمه: لا يامروان دي خطوه مش سهله لا عليا ولا عليك
مروان: كلامي مش هرجع فيه احنا هنتجوز دلوجتي
زينب: يابني متتسرعش
مروان: بجالي سنين بحايل وادادي كفيانا كديه
شمس: طيب عشان خاطري
ليقاطعها: خلاص عاد ولا انتي مش عايزاني
شمس: طبعا لا بس
مروان: مبسش الليله هنتجوز والي يحصل يحصل
نجوزهم ولا نطلعله عقد؟ 😂

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكت قلب صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى