رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نرمين حمدي
رواية امتلكت قلب صعيدي الجزء الثالث والعشرون
رواية امتلكت قلب صعيدي البارت الثالث والعشرون
رواية امتلكت قلب صعيدي الحلقة الثالثة والعشرون
زينب: كفايه ياشمس يابنتي متوجعيش قلبي اكتر من كدا
شمس وهي منهاره عياط: وصلت للتهديد ياماما وصلت للتهديد
زينب: دي ناس واصله يابنتي واحنا مش قدهم ولا قد جبروتهم
شمس: يعني اي ياماما خلاص كدا الراجل الي حبيته مش هيبقي ليا
زينب بزعل: انسيه ياشمس احنا لازم نمشي من هنا يابنتي
شمس بعند: لا انا مش هسيب مروان إلا لما هو يقول كدا بنفسه انا مش هضحي بيه ياماما مش هضحي بيه
زينب بضيق: يابنتي افهمي احنا مش قد الناس دي ومروان مش هيقف قصاد جده عشانك وحتي لو وقف مش هيسبونا في حالنا
شمس بتعب: لي بيحصلي كل دا لي انا لي الدنيا مش عايزه تفرحني ياماما هو انا كتير عليا افرح طيب
زينب: ربنا ينتقم منهم يابنتي
****
صخر في طريقه للصعيد
لتأتيه مكالمه من حسام
صخر: احكي
حسام: هو انت ناسي انك ماسك شركه ولا ايه مش فاهم
صخر: دماغي مكركبه شويه وبعدين لازمتك ايه انت
حسام: ياعم ماشي بس توفيج الراوي طالبك بالاسم
صخر: يااااااه توفيج الراوي
حسام: ايه متفاجأ كديه ليه
صخر: دا ابوي التاني متعرفش انت غلاوته عندي اديه معاد بكرا وانا جاي
*********
فيالبيت الكبير
وعد في غرفتيها بتقرأ روايه لتأتيها مكالمه من حبيبه
وعد: ازيك ياحبيبه
حبيبه: بخير ياحبيبتي انتي عامله اي
وعد: انا كويسه
حبيبه بتسكت
وعد: في اي سكتي لي
حبيبه: هااا
وعد: في اي ياحبيبه
حبيبه: بصراحه كدا ياوعد في خبر مش حلو خالص
وعد: خير في اي بس
حبيبه: هو يعني بخ صوص سيف
وعد بحزن: سيف! وهو فين سيف
انتي جايه تقلبي عليا المواجع ياحبيبه
حبيبه: مهو انتي لازم تعرفي
وعد باستغراب: اعرف اي متتكلمي يابنتي هو انت هتنقطيني
حبيبه: انا عرفت ان سيف كان كل دا بيضحك عليكي ومفهمك انه بيحبك عشان فلوسك لكن هو كان مرتبط ب ياسمين اكتر واحده بتكرهك
لتضع وعد يدها علي رأسها بصدمه: انتي بتقولي اي!!!
حبيبه: صدقيني انا اتصدمت ذيك كدا بس اتأكدت لما وروني كل الشات الي مبينهم بالتواريخ كمان
وعد نزلت دموعها بصدمه فحب طفولتها الي عاشت طول عمرها تحبه وحتي بعد ممات فضل قلبها قافل عليه ومش متقبل اي حد تاني يطلع كل دا بيمثل عليها الحب
لتنهي وعد المكالمه دون ان تتحدث فقط تبكي
وعد قلبها واجعها اوي ومش سهل عليها تتقبل حقيقه سيف تتقبلها ازاي وهي كانت روحها فيه فضلت تعيط بحرقه وكأن كل الابواب اتقفلت فضلت تعيط لحد الفجر
صخر كان لسه واصل الصعيد وطلع علي اوضته ليفتح الباب ويجد الغرفه مظلمه تماما ووعد قاعده تعيط علي ضوء القمر
ليشغل صخر الاضواء ويتجه ناحيتها باستغراب: في ايه هتبكي كديه ليه
لتقف وعد امامه وبصوت منحور: انت مقتلتنيش ليه سيبتني اعيش لييييييي انا عايزه اموت اناااااا تعبت كل حاجه تعبتني انا مش حمل كل دا
صخر بجمود: بجولك ايه مش نجصاكي ياتجولي في ايه ياتستكي
وعد عيطت اكتر: بص ا ا اقتلني وخلصني من الدنيا دي انا مش عايزه اعيش تاني
صخر ببرود: بسيطه ارمي نفسك من فوج يلا
وعد مسحت دموعها وبصت علي البلكونه وكأنه اعطاها فكره للتخلص من حياتها وفجأه وبدون اي مقدمات وعد بتجري علي البلكونه وهترمي نفسها ليمسكها صخر في اللحظه الاخيره ويجذبها اليه حتي تلامست رأسها علي صدره العريض
وعد بعياط: سيبني بتمسكني لي خليني اموت بقي حرام عليكم 😭💔
لتضعف وعد وتفقد السيطره علي رأسها حتي ارتمت علي صدره بتعب وبدون وعي منها ليزداد دقات قلب صخر فجأه بمجرد اقترابها منه
ليبعدها عنه ببطئ: احمم ليه كل ديه
وعد بتعب: عايزه انام
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكت قلب صعيدي)