روايات

رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم نرمين حمدي

موقع كتابك في سطور

رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم نرمين حمدي

رواية امتلكت قلب صعيدي الجزء التاسع والثلاثون

رواية امتلكت قلب صعيدي البارت التاسع والثلاثون

امتلكت قلب صعيدي
امتلكت قلب صعيدي

رواية امتلكت قلب صعيدي الحلقة التاسعة والثلاثون

في البيت الكبير
في غرفه مروان وشمس
مروان جيه ومكلمش شمس خالص وهي بصاله عشان يكلمها
شمس: لسه زعلان مني
مروان مردش عليها وبيطلع هدومه من الدولاب
لتقترب منه شمس وتحضنه من ظهره وتضع رأسها علي ظهره
شمس: أنا اسفه ياحبيبي والله مهكررها تاني
ليبعدها مروان عنه: ابعدي عني واتجنبيني الساعه دي
لتقف شمس امامه وتعترض طريقه: لا مش هبعد إلا لما نتصالح
مروان: وبعدين معاكي
شمس تقترب منه وبدلع: موحشتكش
مروان بثبات: لاه
شمس: كداب اوي لتحاوط رقبته بيدهاوتقترب من وجهه: بحبك
مروان حس ان ثباته هيتهز قدام دلعها: جولت ابعدي
شمس تضع يدها علي خصرها: هو اي الطبع الصعيدي الصعب دا
مروان: طبعي عمره مكان صعب بس انتي بيدك هتخليه صعب
شمس تمسك يده: خلاص يامروان بقي سماح المرادي وياسيدي احنا فيها هبقي اقدم
مروان: ومن هنا لحد متجدمي هبجي افكر
ليتكها ويذهب للحمام
******
في غرفه صخر ووعد
وعد دخلت تاخد شاور وخرجت وهي لافه المنشفه علي جسم*ها
وشعرها المبلول مفرود وواخده راحتها علي الاخر لان صخر بيرجع متأخر ولكن للقدر رأي أخر صخر جيه
الكل كانوا متجمعين علي العشا
كريمه: اهو صخر جيه روحي ياهنيه نادي علي الست وعد والست صفيه
هارون: لاه دول وديلهم الاكل فوج مش عاوز اشوفهم جدامي
ليتقدم صخر اليهم: معجول دي ايه حصل
هارون: مهي هتجيبه من وين عملتها تكسر كلمتي
صخر: روج كديه هي مين دي
كريمه: وعد وصفيه راحو لشمس فوج
صخر:وه انا نسيت ان مروان اتجوز طيب وفيها ايه يعني مش فاهم
هارون بغضب: يعني ايه فيها ايه انا جايل البت دي محدش يتعامل معاها واصل
صخر: اعمل الي يريحك بس متحاسبنيش انا لما احبسلك بت ولدك بين اربع حيطان كمان
هارون: وانت من متي هدافع عنها كديه
صخر بتقه: مش بدافع عنها ولا امرها يهمني ولا المواضيع دي كلها تهمني في حاجه بس الحج يتجال ولا ايه
ليصمت هارون فكل كلمه صخر قالها صح
لتبتسم كريمه فهناك امل
ليصعد الي غرفته ويفتح الباب ليجد وعد بهذا المنظر امامه لتفزع وعد وتصرخ ليغلق صخر الباب ليجذبها صخر من زراعها علي الحائط ويضع يده علي فمها وبغضب: بسسسس اتجنيتي
وعد بخوف فهي بين يديه بهذا المنظر: انت عايز اي
ليسرح صخر وينظر لها من اسفل لاعلي ليدقق بتفاصيلها ليشعر برغبه قويه بها وبامتلاكها فوعد تغريه بكل الطرق دون قصد فنظره عينيها تجعله يتوه بها ليقول وهو تايه في عنيها: انتي الي عايزه ايه مني تعبتيني
وعد ببراءه: تعبتك في اي
صخر كأنه متبنج وفي دنيا تانيه ليضع يده علي وجهها والاخري يسندها علي الحائط
لينتفض جس*د وعد فهذه هي اول مره يقترب منها هكذا لتغمض عينيها بخوف وتبتلع ريقها ببطئ: صخر انت بتعمل ايه
صخر: ششش
ليقترب صخر ناحيه رقبتها حتي شعرت وعد باأنفاسه علي بشرتها لتزداد ضربات قلبها
ليقترب صخر اكثر وهو غير واعي بما يفعله حتي اصدمت شفايفه مع رقبتها وطبع اول قبله لتفتح وعد عينها بصدمه وهي ترتجف
وعد: صخر… صخر الله يخليك متعملش كدا
ولكن صخر مش مركز معاها اصلا
ليتجه ناحيه تلك الشفتين ببطئ ويضع يده علي خصرها ليشعر بانتفاضها
وعد كانت تترجاه بان يبتعد ولكن بداخلها لا تريده ان يبتعد فهي عند اقترابه تشعر بالامان
حتي اقترب صخر اكثر وتلامست شفتيه مع شفتيها بقبله خفيفه ليعود صخر لوعيه عندما نزلت دموع وعد علي وجهه ليدرك ما الذي فعله
صخر بغضب من نفسه : روحي من وشييييي
وعد تفتح عينيها وبعصبيه مختلطه ببكاء: انا مش تحت امرك في كل حاجه مش من حقك تعمل الي انت عايزه بتقرب مني وقت ماانت عايز وبعدين تتعصب وتقولي روحي من وشي انا مش شغاله عندك
ليغضب صخر ويكسر اي شئ امامه: انتتتتتتي عايزه اااااي عملتتتي فيا ايه صخررر الي عمره مبت هزت شعره منه يضعف جدامك انتي لييييي
وعد كانت خايفه من العصبيه الي هو فيها وبتسمع
ليتجه صخر ناحيتها ويمسها من زراعها بقوه: لو كنتي فاكره بحركاتك دي هتوجعيني فانا مستعد ادوس علي جلبي بالجذ*مه ولا اني اعلجه بحد مين مكان يكوووووون
وعد: انا عملتلك اي
صخر بغضب: جولي معملتيش اييييييه
صخر مش قادر يسيطر علي غضبه وفضل يكسر في اي حاجه قدامه
وعد: حصل ايه لكل دا كفايه بتعمل كدا لي 😭
ليلتفت لها صخر: مش عايز اسمع صوتك ولا اشوفك جداممممي واصل
وغيررررررري الي انتي لابسااااااه ديه
لتنظر وعد لجسد*ها ونسيت انها لافه المنشفه علي جسد*ها لتذهب مسرعه للحمام وتغير ملابسها لتلبس بيجامه اوڤر سايز
اما عن صخر لنفسه: بجي انا صخر الدمنهوري الي عمره محد عرف يجبره علي حاجه حته عيله ذي دي تجبرني افكر فيها بالطريجه دي
ليضغط علي الكأس بيده حتي انكسر وفتح مكان جرح الر*صاصه مجددا من كثره الضغط ليسيل الدما*ء من يده
لتخرج وعد وترا الد*م علي زراعه وتنسي كل ما فعله لتذهب اليه وبخوف: د*م كفايه بقي الجرح اتفتح وايدك غرقانه د*م
لينظر لها صخر فلقد تعب من تلك الفتاه ليبعد يده عنها: ابعدي عني انا هعالج نفسي بنفسي
وعد: كفايه عند بقي مش وقته خالص لتمسك بالقطن وتمسح الدم
صخر بضعف وخلاص جاب اخره: كفايه انتي بجي عايزه مني ايه سبيني في حالي ابعدي عني
الي فرحان في صخر يظهر كدا😂

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكت قلب صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى