رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نرمين حمدي
رواية امتلكت قلب صعيدي الجزء التاسع والعشرون
رواية امتلكت قلب صعيدي البارت التاسع والعشرون
رواية امتلكت قلب صعيدي الحلقة التاسعة والعشرون
وفعلا معداش نص ساعه ومروان جاب مؤذون واتجوزو هو وشمس
مروان: كان نفسي اعملك فرح كبير جوي بس انت عارفه ظروف جوازنا
شمس: مش مهم اي حاجه المهم اننا اتجوزنا وربنا يستر بقي
مروان: طيب يلا ياعروسه معانا سفر ورحله طويله استعديلها
شمس وهي مش مصدقه: يعني هو خلاص كدا بقيت مراتك
مروان: تصوري في ظرف نص ساعه بجيتي بتعتي هههه
زينب: خلي بالك منها يامروان
مروان: في عنيا والله متخافيش عليها
شمس حضنت مامتها وفضلت تعيط كتير عشان خلاص هتسيبها وتمشي
مروان: كفياكي كديه هبجي اجيبك تشوفيها علطول هههه
شمس: سلام ياماما
زينب: سلام ياشمس سلام ياحبيبتي
*****في غرفه صخر ووعد
صخر خرج من الحمام وهو عاري الصدر ليضع جسد*ه علي السرير ويده تحت راسه ينظر للسقف
وعد كانت تحت هي وأدهم وحنان بيتفرجوا علي فيلم رعب
أدهم: انا مش فاهم ايه مصحيكم روحوا اتخمدوا
حنان: لما تروح تتخمد انت الاول
وعد: انا بقول اطلع احسن منك لله ياأدهم دا انا عايزه حد يوصلني الاوضه لحسن يطلعلي حاجه كدا ولا كدا
أدهم: خلي بالك بجي لحسن تلاجيه في وشك
وعد جريت علي الاوضه ولقت الاضواء مطفيه لتسرع بتشغيلها
صخر: اطفي
وعد بخوف: انهارده بس
صخر: اطفييييي
وعد بطفوله: طيب انا هنزل انام عند جدو
لينهض صخر متجها اليها: تنامي فين؟
وعد بقلق وتوتر: جدو في اي
ليلاحظ صخر توترها وبزعيق: انتي مش علي بعضك كديه ليه
وعد عيطت: سمعت فيلم رعب وانا خايفه دلوقتي اعمل ايه انا بقي
صخر بحده: تولعي ومفيش طلوع تاني من الاوضه واتخمدي وعدي ليلتك دي
وعد بالحاح: طيب نوره لحد منام وبعدين اطفيه
صخر: متوجعيش دماغي بتفهاتك دي جولت لاه خلصنا
وعد لنفسها: يارب خده بقي
وعد فضلت صاحيه مش عارفه تنام وهي بتبص حوليها لتقع عينها علي صخر وهو نايم لتتسحب ببطئ وتشغل النور ليستيقظ هو وفجأه: هتعملي اااااااايه
لتفزع وعد ورجلها تخبط في بعضها لتقع علي السرير وتجد نفسها في حضنه ليضع صخر يده علي خصرها دون وعي منه لينظر لعينيها والي هذا الجمال ليسرح في عينيها
امام من ناحيه وعد فتحول كل خوفها الي امان لا تعرف مصدره ولكن بمجرد الاقتراب من صخر شعرت بالامان لا تريد الابتعاد ولكن لا يمكنها الاقتراب
كاد قلب الصخر ان يلين امام تلك العيون ليفيقه مكالمه علي هاتفه لتبتعد عنه وعد باحراج وكانت هتعيط: انا اسفه
صخر يتجاهل المكالمه وبجمود: محصلش حاجه
وعد وقفت وبترتجف: انا انا مكنش قصدي
صخر: وهو حصل ايه يعني خلصنا
وعد اتجهت ناحيه الكنبه وصخر فضل صاحي لحد منامت من كتر العياط
صخر وهو ينظر لها ولدموعها وباستهزاء: كله ديه من فيلم رعب
*******
تاني يوم الكل متجمع علي الفطار
وعد بتتجنب النظر لصخر كي لا تتذكر ما حدث امس وصخر اصلا ناسي الي حصل
هارون: بجولكم ايه انهارده محدش يروح ع الشغل
أدهم: ودا ليه يعني
هارون: هنجضوا اليوم كلنا مع بعض
كريمه: فكره حلوه جوي يابوي
الكل وافق علي كلام هارون وبما فيهم صخر بس وعد الوحيده الي مقالتش رأيها وقاعده سرحانه
ليلاحظ هارون: ايه ياوعد مسمعتش رأيك يعني
وعد: هاا رأي اي
كريمه: ايه الي شاغل بالك كديه ومخليكي ممركزاش معانا
لتبتسم وعد بحزن: عن اذنكم انا هطلع ارتاح شويه
هارون لصخر: عملتلها ايه
صخر بعدم اهتمام: معملتش
ليقطع حديثهم مجئ مروان ومعه شمس ليقف الجميع في زهول
هارون بغضب شديد: مين دي
كريمه: اوعي تجول هي يامروان اوعي ياولدي
مروان: هي هي ياعمه وخلاص بجت مرتي
هارون بصدمه يصفعه قلما قوي: اااااااااه ياكل*ب بتعصي اوامري يا*** يتمشي كلامك علي ي****
ليصفعه مره اخري ولكن صخر يمسك بيده: خلاص ياهارون كفياك كديه
هارون: ابعدددددد عنيييي ااااااااه لي كديه بتعمل فيا ليييي كديه بتجوزززززها لللي عايززز تموتني عايز تجلطني اتفوووووووو عيل خسي*س ومدلد*ل
مروان كل دا ساكت وشمس استخبت ورا ظهره
هارون بغضب اكثر: انتتتتت تمشي من هنيه مشوفش وشك هنيه تاني ومن دلوجتي تنسي ان ليك اهل ياكل*ب
مروان: ماشي انا همشي بس لو حد اتعرضلها انا مش هسكت
هارون: دا بيفوووووووووور دمي غووو ر من وشيي
صخر: استني انت هنيه تمشي فين متهدي ياهارون مش كديه
هارون بجلس علي الكرسي بتعب: اعمل ايه ياربي اعمل فيه ايه
صخر لصفيه: طلعيها اوضه مروان
هارون: انت هتجول ايه ياصخر البت دي ملهاش مكان هنيه
صخر: هجول الكلام الصوح انت فكرك لو طلع من هنيه كل حاجه هتعدي كديه بالعكس لو طلع من هنيه الكلام هيزيد وكل الي انت خايف منه هيحصل
هارون يضع يده علي رأسه بيأس: اسمع طول ماانا هنيه البت دي متنزلش مش عاوز اشوفها واصل
مروان: ياجدي انت لي مش عايز تشوفني مبسوط مش عايزك تزعل مني انت عارف انا بحبك كيف بس انا كمان بحبهاومش شايف حياتي مع واحده تانيه غيرها
هارون بتعب: روح من وشي الساعه دي
مروان طلع لشمس الي كانت منهاره عياط من الكلام الي سمعته
ليقترب منها ويضع يده علي وجهها: كفايه بكي
شمس بعياط: انت مشوفتش قال ايه يامروان
مروان يجذبها لحضنه ويمشي يده علي شعرها: انسي اي حاجه حصلت احنا عدينا بحاجات كتير سوا وهنعدي الي جاي برضو سوا
شمس: أنا بحبك اوي
مروان: بذمتك في واحده تكون في ليله فرحها هتبكي وجلباها نكد كديه
شمس بضحك: طبعا مانت مسبتش اهلك وجاي لبيت غريب وسط ناس كارهينك ليك حق
مروان: بس فيهم واحد دايب دوب
شمس لكسوف: دايما بتعرف تهزمني بالكلام
مروان: ههههه انا داخل اخد شاور
شمس: ماشي ياروحي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكت قلب صعيدي)