رواية امتلكت قلب الريان الفصل الرابع 4 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية امتلكت قلب الريان الجزء الرابع
رواية امتلكت قلب الريان البارت الرابع
رواية امتلكت قلب الريان الحلقة الرابعة
رايه في ايه يابيه …لتكمل باستفزا شكل نور هانم منفضالك وجاي على الشغاله الغلبانه اللي ملهاش حد فظهرها ..
ريان بصدمه اي اللي بتقوليه ده..
رايه بانفعال دي الحقيقه يكون بعلمك اني مش نور بتاعتك تبوس وتحضن والله اعلم تعملو ايه تاني ..اني رايه اه صحيح اني شغاله عندكم لكن يابيه الرزق عند.ربنا بعد اذنك واني مش راجعه الشغل ده تاني حتى لو هشحد.كله الا شرفي ..البت مننا تموت مالجوع قبل ماتفكر تبيعي شرفها..لتغادر وتتركه ..
رايه تنفست الصعداء براحه واسرعت الى غرفتها حملت حقيبتها التي كانت قد جهزتها مسبقا وغادرت بسرعه..
**********
عند سيف هوصلك فين ياانسه..
البنت بدموع مش عارفه اروح فين..
سيف نعم ده يعني اي..
البنت ببكاء والله مش عارفه اروح فين مرات ابوي طردتني من البيت وهو مسافر ومش عارفه اوصلله ازاي..
سيف نقخ بضيق طيب خلاص متعيطيش..معندكيش حد.تروحيلها معارف..اوصلك عندهم..
هزت راسها بالنفي وبشهقات..
تنهد سيف بضيق..طب دول لحقينيك ليه..
البنت عشان شافوني لوحدي حاولوا يعني..وانا ضربت واحد.منهم.
سيف يصدمه وكمان كمان ايدك طويله ..
البنت متتعصبش يااستاذ وقف العربيه هنا وانا هنزل وربنا مش هيسبني. .
سيف تنهد بحيره لا اكيد مش هسيبك..بالوقت المتاخر ده وانتي بنت لوحدك انتي هتروحي معايا البت..
البنت بصوت مرتفه نعععم اروح. اروح معاكي فين..ده بامارت ايه ..
سيف بتمثيل اي ده ..هو انتي اللي من شويه بتعيطي والا انا بتهيئلي هي البنت اللي كانت من شويه راحت فين ليلتفت يمينا ويسارا..
ابتسمت الاخرى..
سيف بابتسامه على فكره اختي واخويا بالبيت يعني مش هنكون لوحدنا..وانا مش هموت واخدك معايا لكن هي ليله وهتعدي..
البنت بتذمر امري لله..
سيف برفعة حاجب لا والله ممننناني كمان..
**********
راية بغيظ بقولك ياعمار ده حاول معايا..
عمار بعمليه انا مش فاهم ريان ميعملش كده ..لو كان سيف يجوز يعمل.كده لكن ريان مستحيل..
رايه بغضب يعني هكدب عليك ..انا عايزه الملف اكتر منك عايزه امرمطه واشوفه محبوس زي **** قبل منك..
عمار طب اهدي كده وخلينا نفكر بالعقل هو بيعمل كده ليه..
رايه مش عارفه ..ولا عايزه اعرف ولا هرجع البيت ده تاني..
عمار لا انتي لازم ترجعي..
رايه بغضب انت بتقول ايه
عمار بقولك لو عايزه حق اختك واختي يرجع لازم ترجعي وتجيبي الملف..
رايه قوتلك.مش ببيته انا دورت المكتب بتاعه. واوضة نومه مفيش حاحه..
عمار بتفكير يبقى اكيد بمكان تاني بالبيت انتي لازم..تدوري كويس..
رايه لكن..
عمار مالكنش انت لازم ترجعي..
رايه ده لازق فيها وانا خايفه على روحي..منه
عمار لا متخفيش ليكمل باستغراب اصلا انا مستغرب ريان يطلع منه كده هو مالوش الا بالبسكوت زي نور خطيبته مش عارف بصلك انتي على ايه.
رايه.بنفعال نعم ياروح امك..وانا اي اللي ناقصني عين والا رجل عشان ابقى زيها..
عمار بحؤج اسكتي فضحتينا الله يخرب بيتك على اليوم اللي عرفتك فيه..
رايه متتعدل بدل متجنن عليك قدام العالم.دي كلها
عمار خلاص مكنش قصدي يابنت الناس خلينا نفكر بحاجه تخليكي ترجعي بيته تاني..من غير مايشك فيكي..
رايه هو لازمن ارجع هناك..
عمار اه لازم … وعلى فكره انا شايف انك لو اديتيه ريق حلو ممكن توقعيه بغرامك ويكون شغلنا اسهل وهو كده كده بعد اللي حكتيلي عليه اكيد في اعجاب ناحيتك..
رايه انت بتقول ايه عايزني اقرب من اللي حرمني من اختي لا مستحيل..انا لو اطول اموته باديا.
**************
سيف فتح باب الشقه انتي اسمك ايه..
البنت فرحه اسمي فرحه.
سيف بابتسامه جذابه اسمك حلو يارب تفرحي زي اسمك.كده..
فرحه يارب ..لتقول بشك هو انت مش قولت اخواتك هنا هما فين..
نظر اليها بابتسامه خبيثه وهو يغلق الباب لتتراجع الاخر .انت بتعمل ايه قفلت الباب ليه. ..و بتقرب كده ليه..
سيف كنت بكدب عليكي مفيش حد بالشقه هنا غيرنا اي رأيك بقى بما اني انقذتك تبسطيني شويه..
فرحه بدموع….
سيف …
************
وقفت امام باب شقتها الصغيره وارادت الدخول لتسمع صوته..
ريان على فكره امي بتسأل عليك وزعلانه منك اوووي….
ابتسمت قبل ان تنظر اليه لتعبس وتنظر اليه وووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكت قلب الريان)