روايات

رواية اليتيمة والقاسي الفصل السادس 6 بقلم حنين احمد

رواية اليتيمة والقاسي الفصل السادس 6 بقلم حنين احمد

رواية اليتيمة والقاسي الجزء السادس

رواية اليتيمة والقاسي البارت السادس

رواية اليتيمة والقاسي الحلقة السادسة

-مي بضحك: احم اكلك زي القمر يروحي… وفجأة مي قامت جري علي الحمام
بعد شويه رجعت مي.ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
-شهد بقلق:مالك ياحبيبتي انتي كويسه
-مي: مش عارفه يا شهد معدتي وجعت فجأه
-شهد: طب تعالي كملي اكل
-مي: لا لا مش قادره كملي انتي اكل وانا هروح ارتاح شويه
-شهد ببتسامه بسيطه: ماشي ياحبيبتي
في مكان تاني… في قصر الدمنهوري تحديدا
-دعاء: في اي يا فاطمه
-مامت احمد:مي صممت تخرج من المستشفي ورفضت ترجع البيت
-دعاء:اومال راحت فين
-مامت احمد:عند شهد صاحبتها
-سهر:معلش يا خالتو سيبيها ترتاح شويه واكيد هترجع تاني
-دعاء:سهر معاها حق
-مامت احمد:خالد اطلع ارتاح شويه انت من امبارح صاحي
-خالد:حاضر يا ماما…وطلع الاوضه

 

 

-مامت احمد بدموع:انا مش عارفه اي كل الي حصل ده حاسه اني بحلم يا دعاء والله
-دعاء:والله يا فاطمه مش عارفه ازاي احمد عمل كده احمد طول عمرة اخلاقه كويسه جداً
-سهر:انا متاكده يا خالتو ان احمد كان فعلا سكران
-مامت احمد:انا عارفه انه كان سك*ران بس بردو الموضوع صعب
-دعاء:انشاء الله كل حاجه تتحل
-مامت احمد:يارب…اومال سلمي فين
-دعاء:راحت الجامعه وجاسر طلع علي الشركه
-مامت احمد:ماشي ياحبيبتي هروح انا اشوف سعاد
-دعاء:ماشي ياحبيبتي
-مامت احمد بدموع:دعاء انا عايزة اطمن علي احمد مش عارفه قاعد فين او حتي جراله اي
-دعاء بهدوء:انا عارفه انك عايزة تطمني عليه ودة حقك بس انا كذا مرة كلمته تليفونه مقفول بس مردتش اقولك عشان متقلقيش
-مامت احمد بدموع:انا قلقانه عليه يا دعاء
-دعاء:ياحبيبتي انشاء الله هيبقا بخير
-مامت احمد:يارب
في مكان تاني….عند احمد تحديدا
-يوسف:احمد حاول تهدي بقاا
-احمد بحزن:يوسف انا مكنتش فوعي وبغبائي ضيعت كل حاجه انا مكانش لازم اعمل كده مكنتش لازم اشرب يوميها انا متاكد انهاا عمرها ما هتنسي الي حصل ده
-يوسف:بس مش هينفع لازم تقول لكل العيله انك مكنتش فوعيك
-احمد:انا يهمني مي مش عايزها تكرهني
-يوسف بحزن:حاول مش هتخسر حاجه
-احمد:بتمني كنت اموت قبل اليوم الي اقرب فيه منها يا يوسف والله
-يوسف:بعد الشر انشاء الله كل حاجه تتحل
-احمد بحزن:بس مهما ما هيحصل هي مش هتسني وكمان خالد انا مش عارف ازاي هبص في عينه واقدر اتكلم معاه تاني بسبب غبائي دمرت كل حاجه يا يوسف دمرت كل حاجه

 

 

-يوسف:طب حاول تهدي نفسك بس واكييد مع الوقت هترجع كل حاجه زي الاول
-احمد:انا هروح المستشفي واحاول اطمن علي مي
-يوسف بحزن:تمام يا صحبي
في المستشفي
-احمد فتح باب اوضه مي…واتفاجئ بالاوضه فاضيه
-احمد بصريخ للدكتورة:مي فين
-الدكتورة:اهدي يا احمد باشا بس
-احمد بغضب وصوت عالي:انا بقول مي فينننننننننن
-الدكتورة:مي هانم خرجت انهارده من المستشفى
-احمد:خرجت مع مين او فين
-الدكتورة:خرجت مع محمد بيه بس معرفش فين
-احمد خرج بسرعه علي الفيلا……………………………………………
في فيلا الدمنهوري
-طق طق طق
-دعاء:افتحي يا سعاد
-الخادمه:حاضر…وفتحت واتفاجئ الجميع ب احمد باين عليه علامات وكدمات نتيجه للحادثه
-مامت احمد بدموع جريت عليه وكملت:احمد مالك في اي
-احمد بدموع وحزن:ماما مي فين ماما هي كويسه صح طمنيني عليهاا كويسه صح
-دعاء:احمد اهدي بس المهم مالك اي الي حصل فيك
-احمد بدموع:يا خالتو مش مهم انا انا عايز بس اطمن علي مي…عشان خاطري يا ماما مي فين
-ياسمين بدموع:احمد اي الي حصلك مالك في اي
-احمد بدموع وندم:مي فين يا ياسمين
-مامت احمد بدموع:طب اهدي بس مي خرجت انهارده من المستشفى
-احمد:طب طب هي فين عايز اطمن عليها يا ماما والله هشوفها من بعيد
-مامت احمد:مي مش هناا
-احمد باستغراب ودموع:اومال فين…مي فين يا ماما
-مامت احمد بدموع:في….وقاطعها

 

 

-محمد بغضب:انت بتعمل اي هناا
-احمد:بابا عشان خاطري اسمعني الي عملته مع مي غصب عني انا مكنتش فوعي انا مستعد اعمل اي حاجه بس مي تسامحني
-محمد:اطلع برة يا احمد ومش عايز اشوف وشك
-خالد بغضب:انت اي الي جابك هنا
-احمد:خالد انا مكنتش فوعي
-خالد:اطلع برة
-احمد بغضب ودموع:مش هطلع يا خالد انتم لازم تسمعوني انا مستحيل كنت افكر اعمل في مي كده مي دي حتي مني انا بحبها من اول يوم شوفتها فيه حتي اليوم الي كنت انت جاي تقول انك بتحبها وعايز تخطبها كنت رايح اطلب اديها انا بحبها ومحدش هيحبها قدي انتم لي بتعملوا كده اول مرة بعدتوني عنها ودلوقتي عايزين حتي تمنعوني اني اشوفها واخليها تسامحني انا عارف اني غلطان بس انا بحاول اصلح غلطتي الي عملتهاا في وقت مكنتش فيه فوعي انت عارف اني عمري مشربت ويوم الحفله انا كنت اول مرة اشرب عشان كده حصل الي حصل وكلكم عارفين اني عمري ما فكرت اقرب من مي

 

 

باي طريقه انتم اي انتم حتي البنت الي حبتها اخدتوها مني من ساعتها وانا مدمر مبقتش قادر اكمل حياتي مي دي بالنسبالي هي حياتي كلهاا ودلوقتي بتمنعوني حتي اني اصلح غلطتي
-مامت احمد بدموع خدته في حضنها وكملت:احمد عشان خاطري خلاص
-خالد بهدوء قرب من احمد… وفجأة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اصغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اليتيمة والقاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى