روايات

رواية اليتيمة الفصل السادس 6 بقلم آية مصطفى

رواية اليتيمة الفصل السادس 6 بقلم آية مصطفى

رواية اليتيمة الجزء السادس

رواية اليتيمة البارت السادس

اليتيمة
اليتيمة

رواية اليتيمة الحلقة السادسة

بسم الله الرحمن الرحيم
صلوا على النبي صلى الله عليه وسلم
اللهم صل على محمد وعلى ال محمد
وصلنا لما عم مصطفى عرف إن عبدالرازق وأحمد (اخوال لمحمد)
عم مصطفى:طب تعالي يابني اقعد معايا لحد اما حد فيهم يجي
محمد:تسلم يا حاج انا هنتظر عادي مش مشكله
عم مصطفى:وليه يا حبيبي تعالى تعالى دي خالتك سندس ما شاء الله عامله صينيه جلاش تأكل صوابعك وراها
محمد:😂😂لأ إذا كان كدا ماشي
ربنا يبارك في عمرك يا حاج انت والدي يارب
عم مصطفى:يارب يابني ويحفظك تعالى يلاا
يا سندس يا ست سندس
يا سندس هانم (مرات هم مصطفى معندهمش اولاد لكن طيبين جداً وناس على خلق ودين )
سندس:نعم يا حاج في ايه!؟بتعلي صوتك كدا ليه
بتبص لقيت محمد
لا مؤاخذه يا بني أهلا أهلا وسهلا اتفضلوا
عم مصطفى ومحمد: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
سندس: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اتفضلوا
نروح عند بسمه
خلصوا محاضرات هي وروح
روح ماشيا مش واخده بالها خبط في رودينا (الي هي المفروض صحبه هاله)
رودينا:انت مش بتشوفي
روح: أسفه
رودينا:اعمل بيها ايه أسفه دي
بسمه:معلش مأخدتش بالها
رودينا:يا سلالم لأ ابقي خدي بالك كويس يا بت انت فاهمه بلا قرف وسبتهم ومشيت
بسمه: استغفر الله العظيم معلش يا روح متزعليش نفسك
روح:ربنا يهديها لو شوفتها تاني هعملها بوفتيك
بسمه:بوفتيك !؟تقصدي كفته 🤭 😂😂
روح:يا سلاام عليكي يابسمه رايقه 😂
بسمه:بضحك معاكي يلا يلا
صلوا على النبي يلاا اللهم صل على محمد وعلى ال محمد
في الشركه عند أحمد
رأفت:ايه عملت ايه!؟
سامح: ابدا البيه مزاجه مش رايق
رأفت:واحنا مالنا ومال مزاجه!!
سامح:يا عم ما عشان أعرف أكلمه ويسمعلي
رأفت:بص لازم الصفقه دي تتم بأي شكل
لازم مفهوم
سامح:ماشي ماشي
(رأفت:يبقى صاحب سامح بيتأمروا عشان يخسروا شركه أحمد
رأفت عايز يشيل هو السوق ويبقى الكل في الكل على حساب حد تاني الي هو أحمد )
سبحان الله وبحمده 🤍سبحان الله العظيم 🩵
محمد: الحمد لله الذي اطمعني هذا ورزقني من غير حول لي ولا قوه
عم مصطفى:ما تكمل اكلك يا بني
محمد: الحمد لله تسلم يا عمي وتسلم ايد الحاجه سندس
متشكر لكم
عم مصطفى: الشكر لله يابني على ايه دا الواجب بس ايه
رأيك في الجلاش بتاع الحاجه سندس!؟
هنا الحاجه سندس جيت عم مصطفى قام ياخد منها الصينيه
جزاك الله خيرا يا حاجه
سندس:وجزاكم مثله يا حاج
ها يا بني مكلتيش ولا ايه!؟
محمد:لا دا الحمدلله شبعت تسلم ايدك يارب وشكرا على الجلاش روعه بجد بشهاده الحاج مصطفى
عم مصطفى:😂😂
سندس:ايه بتضحك ليه!؟ مش عاجبك🤨
عم مصطفى: أبدا دا جميل ☺️ يا حبيبتي
في الوقت دا بسمه كانت وصلت
وبردو فضلت واقفه شويه على ما سوزان جيت
سوزان:ايه واقفه كدا ليه؟
بسمه:مستنيه حد يجي يفتح ليا
سوزان:يا سلام يختي
سوزان لنفسها امتى تغوري بقا من وشنا
فتحت ودخلوا
محمد:طيب استأذن انا بقا
عم مصطفى:ما بدري يا بني انت منورنا
محمد:الله ينور عليكم يارب يدوب بقا زمان حد جه
يلاا السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
عم مصطفى: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
مشي محمد وفتح البوابه لقاها اتفتحت عرف إن في حد جه
دخل ملاقاش حد جوه بإسم السلام عليكم يا جماعه
يالي هنا
سوزان جيت:ايه مالك بتنادي كدا ليه
محمد:اصل ملقيتش حد فقولت اشوف كدا
سوزان:وايه يعني ملقيتش حد هيكون حرامي يعني هووووف
محمد:آسف مقصدش الازعاج
بسمه كانت واقفه وسمعت كلامهم
محمد طلع
بسمه:يا بشمهندس
محمد:نعم
بسمه: أنعم الله عليك احم متزعليش هي علطول كدا
محمد:لسه بردو زي ما هي انا قلت اتغيرت شويه ربنا يهديها
بسمه:يارب
حضرتك كلت ؟
محمد: الحمد لله تسلمي على سؤالك
بسمه:الله يسلمك بعد اذنك
مشيت بسمه وراحت تلبس عشان تروح لشغلها
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
في المطعم
مدام سلوى:ازيك يا بسمه عامله ايه
بسمه: الحمد لله حضرتك الي عامله ايه
مدام سلوى: الحمد لله ارتاحي شويه وان شاء الله هقولك تعملي ايه
بسمه: الحمد لله انا جاهزه قوليلي عايزاني اعمل ايه
اللهم صل على محمد وعلى ال محمد
ا
احمد :امال فين هاله
هو محمد جه
سوزان:ايوا كان دخل يزعق ويعلي صوته كأنه بيته
مش عارفه ايه دا
احمد:يزعق ليه!؟
سوزان:قال ايه دخل ملاقاش حد
احمد:امممم هتلاقيه بيعلي صوته عشان يعرف في حد ولا لأ
سوزان:بقولك بيزعق
انت الي ابتلاتنا بدا كانت ناقصه ما كفايه البومه الي قاعده لنا دي
محمد كان نازل من على السلالم وسمعهم اتصدم
طلع فوق
محمد: لا حول ولا قوه الا بالله ربنا يهديهم بقا بسمه بومه!
فضل يستغفر وشويه ورن على أهله طمنهم عليه
رقيه:محمد ما تسمعني صوت بسمه واحشني اوي
محمد:حاضر يا أمي ثواني هشوفها
راح محمد يشوفها خبط ٣مرات مسمعش رد راح راجع لأوضته
محمد: باينها مش في الاوضه
رقيه:امال فين!؟
محمد:ممكن في الجنينه ولا حاجه
رقيه :طيب طب ما تشوفها
افتكر محمد انهم تحت ومكنش عايز ينزل
محمد: ان شاء الله هبقى اخليها تكلمك
رقيه:إن شاء الله ماشي متنساش
محمد:بإذن الله يا امي عايزه حاجه
رقيه:سلامتك يا روحي في رعايه الله
وقفلت
بسمه رجعت متاخر اليوم دا هي وهاله واتقابلوا
هاله:ها كنت فين ؟
بسمه:ها كنت انت الي كنت فين!؟
هاله بتوتر:هكون فين يعني في الكليه
بسمه:الكليه
هه الكليه خلصت محاضرات من بدري
هاله:انت هترغي معايا اوعي كدا وزقتها ودخلت
جيت تتطلع احمد واقفها
احمد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اليتيمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى