روايات

رواية اليتيمة الفصل الخامس عشر 15 بقلم آية مصطفى

رواية اليتيمة الفصل الخامس عشر 15 بقلم آية مصطفى

رواية اليتيمة الجزء الخامس عشر

رواية اليتيمة البارت الخامس عشر

اليتيمة
اليتيمة

رواية اليتيمة الحلقة الخامسة عشر

اللهم صل على محمد وعلى ال محمد
الله أكبر الله أكبر الله أكبر لا إله إلا الله الله أكبر الله أكبر ولله الحمد
أحيوا سنه التكبير
وصلنا لما روح قالت لبسمه تلبس عشان يروحوا يشتروا فستان لبسمه
بسمه: الحمد لله انا جهزت
روح:طب الحمد لله يلاا
نزلوا
احمد: بسمه
بسمه:نعم يا عمي
احمد:مش هتروحي تشتري حاجه عشان الخطوبه
عايزك تلبسي حاجه كويسه
بسمه: ان شاء الله ما روح جايه معايا
هاله:طب كويس وفرتي عليا مع أن كنت هروح عشان اشتري بس يلااا براحتك
احمد:طب ما تروحوا مع بعض وشوفي ليها حاجه حلوه
روح: احنا بنعرف نجيب الحاجه الحلوه اساسا الحاجه الحلوه معملوله لبسمه بعد اذنكم عشان نلحق مسكت تيد بسمه ومشيت
فجأه بسمه وقفت
روح:ما لك في حاجه
بسمه:ها اصل يعني….
روح:ما لك يا بنتي
بسمه:بصراحه مش معايا فلوس هشتري انا ازاي
روح:ولا يهمك انا معايا
بسمه:لأ دي فلوسك وبعدين الفساتين تلقيها غاليه بصي مش شرط بقا اجيب حاجه
روح:ربنا يهديك يا بسمه هو ايه الي مش شرط مس سامعه عمك وهو بيقول لازم حاجه كويسه صحيح هو ليه مش اعطاكي فلوس على العموم انا معايا يلاا بقا
ومتقوليش دي بتاعتك أنا وانتي اخوات وماما اديت ليا فلوووس مخصوص ليكي عشان تشتري الي على زوقك
يلااا بقا وشديتها استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه
دينا:ها في دماغك استايل معين ولا ايه هاله
رودينا:معين ولا مربع 😅😅😅
هاله:هه مش حلوه
رودينا :لأ حلوه صح يا دينا
هاله: اوعوا كدا خلوني اعرف اختار هااا
ايه رأيكوا
دينا:واو جميل بس مش ضيق
هاله:هو انا هلبسه فين يعني المهم حلو
رودينا: فعلاً طب جيبلي بقا حاجه على زوقك
كل واحده اشترت لها فستان بطرحته وحاسبوا عليه ومشيوا
لا اله الا الله
روح:ها عجبك يا جميل
بسمه: الحمد لله ايوا بس انا مش هقيس هنا حاجه
روح: طبعاً بصي احنا نستأذن منها نروح نقيسه لو عجبك تمام
استاذنوا وخدوه ومشيوا
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
بسمه: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
عمتي هنا
رقيه: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته حبيبت عمتك
حضنتها عامله ايه يا حبيبتي
بسمه: الحمد لله
رقيه:اهلا وسهلا ازيك يا روح عامله ايه
روح: الحمدلله بخير
عبد الحميد:ازيكن
بسمه وروح:☺️ الحمدلله يا عمي ازي حضرتك
عبدالحميد: الحمد لله على كل حال
رقيه:ايه كنتوا فين كدا
بسمه:كنت بشتري فستان ايه رأيك
رقيه:ما شاء الله اللهم بارك جميل قستيه
بسمه:لسه
سوزان:هو دا الي جبتيه بقولك عايزاكي تلبسي حاجه كويسه كويسه جداً جيبالي ايه دا !؟؟
رقيه:مالو ما هو حلو وبعدين دا زوقه
روح:اديلها يا طنط 😅
بسمه:بس اسكتي انتي
روح بهمس :يا شيخه اسكتي انتي سيبها ياريت تدي واحده كمان لعمك
بسمه:انا هطلع اقيسه
روح طلعت معاها
روح:جميل اللهم بارك ولا الخمار اللهم بارك يا بسمه قمر
بس عارفه ايه المشكله
بسمه:ايه اللون!؟
روح:لون ايه لأ طبعاً سوزي 🤭
خلصوا وراحوا تاني للمحل وحاسبوا عليه
بالليل
كريم جه مع أهله
وتمت الخطبه
تسريع الأحداث
كريم: ايه دا بسمه ايه الي جابك هنا
بسمه:ايه الي جابني دي كليتي وشاورت عليها
كريم:اه نسيت طب انت خلصتي ولا لسه
بسمه:خلصت الحمد الله بس مستنيه صحبتي
كريم:اممم ماشي تيجي نتمشى شويه بالعربيه
بسمه:معلش آسفه لازم اروح
روح جيت السلام عليكم
وعليكم السلام
كريم:اممم انت صحبتي بسمه مش كدا
روح:ايوا كريم صح
كريم:اها طب هتيجي ولا ايه
بسمه:معلش انا همشي
بعد اذنك
لا اله الا الله
محمد كان قاعد في الجنينه بيقرأ قرآن
رقيه:ما شاء الله وحشني صوتك اوي وانت بتقرأ قرآن
ما تسيب الشغل دا
محمد:اسيبه ليه يا أمي الشغل كويس وانا مرتاح فيه كمان المدير راجل محترم جدا وذوق في معاملته وبيدي لكل واحد حقه ولسه بقا انا اثبت نفسي كدا إن شاء الله ابقى اطلب نقل
رقيه:أنا يهميني راحتك يا حبيبي ربنا يوفقك لكل خير
عبدالحميد كان قاعد مع احمد بيتكلموا في شغل
وسوزان كانت برا
فادي:هو باباكي عنده شركات تانيه
هاله: الشركه كبيره وفتح فروع ليه؟
فادي:عادي بسأل بس
هاله:طب مش هتعزمني على حاجه
فادي:ها عايزه ايه
هاله: سندوتشات شاورما وكريب و و
فادي:حيلك واحده واحده
هاله:ها يلاا وصلنا في مطعم اهو
تسريع
رقيه:مالك يا حبيبتي شكلك تعبانه
بسمه: الحمد لله لأ عادي
رقيه:امال مالك كدا مش عجباني
الواد كريم مزعلك 🤔😅
بسمه:يعني
رقيه:طب احكيلي
بسمه:مش عارفه بس حاساه مش الي هو يعني
رقيه:يعني ايه مش الي هو
بسمه سكتت
رقيه:بسمه يا حبيبتي انا عمتك احكيلي ومتقلقيش
بسمه:مش في دماغه حاجه عايز يعمل جو وخلاص يركب العربيه وعادي يتكلم مع بنات وقدامي
وبيهزر اويي مع بسنت وحاجات كدا عايزني أخرج معاه كل شويه ودا غلط لازم محرم على الأقل وانا كمان جبت امتياز وعايزه احافظ على مستواي وهو مش في دماغه
رقيه:هو بشتغل
كريم:لأ لسه بدرس
رقيه:امم مش شايل هم حاجه يعني جائز يا بسمه دا الي هو متعود عليه يعني من حيث عيلته ومكانته مع إن المفروض هو خطب ياخد باله ابقي قليله ان مينفعش تخرجي معاه وضحي له
بسمه: قلتله لكن ما فيش فايده شيفني معقده احنا عكس بعض
رقيه:طب بصي صلي استخاره واطلبي من ربنا أنه يهديه ويعرفك إذا كان هو دا الي الاختيار الصح ولا لأ اصل انت لسه في أول الطريق وطالما شايفاه كدا وهو شايف انك معقده
يبقى بصي متأخديش قرار دلوقتي ومتزعليش نفسك انا مش بحب اشوفك زعلانه
اضحكي كدا ايه رأيك بكرا بإذن الله نخرج انا وانتي
تاني يوم خرجت روح مع رقيه وبسمه وكان يوم جميل
روح:هو مش دا كريم
رقيه: صحيح ومين دي الي معاه
بسمه:مش عارفه اهو مشي يلااا احنا بقا
إيناس:ازيك يا بسمه
بسمه: الحمد لله حضرتك الي عامله ايه
إيناس: الحمد لله يا حبيبتي
سوزان:معلش يا بسمه يا حبيبتي اعملي قهوه من ايديك الحلوه دي لأنوسه
بسمه:حاضر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اليتيمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى