روايات

رواية اليتيمة الفصل الثامن عشر 18 بقلم آية مصطفى

رواية اليتيمة الفصل الثامن عشر 18 بقلم آية مصطفى

رواية اليتيمة الجزء الثامن عشر

رواية اليتيمة البارت الثامن عشر

اليتيمة
اليتيمة

رواية اليتيمة الحلقة الثامنة عشر

استغفر الله العظيم واتوب اليه
بسم الله الرحمن الرحيم
سوزان: يعني ايه الخطوبه خلاص ولا اقولك احسن هي طول عمرها فقر مش وش نعمه
احمد: مش دي المشكله المشكله المشاريع الي بيني وبين والده افرضي لغاها ماهو انا عرفته من خلال الخطوبه يعني بيه اتوثقت اكتر وممكن قرار زي دا يأثر على العلاقه
سوزان: اه واحنا اما صدقنا طب ما تكلم كريم شوفه موافق ولا هي الي بتقول كدا
احمد: اه فكره بس ليفتكرني بقوله فركش بس خلاص هكلمه
اللهم صلِّ على محمد وعلى آل محمد 🌺
روح: أحسن يا بت بسمة انا اتفقت مع قرارك دا هو فاكر نفسه ايه بإذن الله ربنا هيعوضك انت تستاهلي كل خير ولا ازكيك على الله
بسمة: تسلميلي يا روح انا مش عارفه ليه محدش بيحبيني مع اني مأذتيش حد اهلي ماتوا وانا صغيرة وعمي ومراته مش بيعاملوني كويس وهاله دايما محسساني اني اقل منها ومش بفهم هاا وكريم الي قلت ممكن يكون عوض من ربنا سبحانه وتعالى ليا لكن لا وعيطت 😭😭
روح: حضنتها اهدي يا حبيبتي ربنا عزوجل له حكمه في كل حاجه متعرفيش الخير فين وبعدين احسن هو اصلا الواد كريم دا مش يستاهلك عشان كدا ربنا كشفه ليكي وهيعوضك بأمر الله انا واثقه وبعدين انتي مؤمنة وعارفة ان الدنيا مليئة بالإبتلاءات فانتي لازم مش تقنطي من رحمة ربنا اكبد اهلك في مكان احسن دلوقتي انتي بتدعلهم علطول وبتتصدقي لهم دائماً واكيد هما زعلانين منك دلوقتي
بسمة: ليه
روح: لانك زعلانه وهما اكيد عايزينك دايما تبقي مبسوطة وانتي كدا هتزعليهم وهما لو كانوا هنا مكنوش عيبقوا مبسوطين وانتي زعلانه تلاقيهم دلوقتي نفسهم يشوفوا ضحكت هما موجودين في قلبك وفي بالك يعني معاك دائماً بس دا قدر ربنا ولازم نقول ايه
بسمة: الحمدلله إنا لله وإنا إليه راجعون اللهم أجرني في مصيبتي واخلف لي خير منها معاك حق ربنا يحفظك لرا ويباركلي فيكي انتي عوضي من ربنا وعمتي كل الي ليا
رقية: دخلت نعم حد قال عمتي
ايه دا مالك يا روحي مالها روحي يا روح
روح: انا دماغي لفت من كتر كمية الروح دي الي قولتيها 🤣🤣على العموم هي بقت كويسة وبصت لبسمة صح يا بسبوسة
بسمة: اه الحمدلله
لا اله انت سبحانك انى كنت من الظالمين
سوزان: ها قالك ايه كريم
احمد: يظهّر البت دي خنقته رافض وبيقول خلاص كل واحد من سكه
سوزان: فقر مش بقولك خلاص نعمل ايه تغور بقا
احمد: والمشاريع
سوزان: مع عند ابو فادي واحنا معانا فلووووس كتير عادي بقا
احمد: فلوووووس كتير انتي طيبة انا كنت واخد كل الفلوس الي حيلتي وحطتها في المشروع الي بيني وبين والد كريم ولحد دلوقتى مش استفدت يعني ماخدتيش كتير
سوزان: يعني ايه فلست بقولك ايه لأ انا محتاجه اجيب حاجات كتير وكنت اتفقت مع صحبتي نروح يومين كدا نغير جو
احمد: رايقة طول عمرك ياختي اهو مفيش تغيير جو ولا حتى هدوم
😂😂😒
ومر يومين ورقية كانت سافرت وبسمة حالتها اتحسنت
احمد: بسمة اعملي حاجة لهالة دافية تشربها اصلها تعبانه وبسرعة
بسمة: الف سلامه عليها حاضر
عملت بسمة وطلعتلها الحاجة الدافية
هالة: ايه الي انتي جايباه دا
بسمة: دا ليمون وو
هالة: وحد قالك اعملي انا اصلا مش بحبه خديه يلااا
بسمة: طب عايزة ايه وانا اعمله ليكي
هاله: بانية يلاا
بسمة: انتي تعبانه بانية ايه بقولك حاجة دافية
هاله: وانتي مالك ما تعملي وانتي ساكته
راحت بسمة تعملها وعملت سلطة جمبها وشاي وطلعته
هاله: حطتيهم هنا
ايه دا اناي جايبة الساي دا لمين
بسمة: ليك خفت اعمل ينسون مش تشربيه
هاله: كمان ينسون انتي عارفه بشرب قهوه على الاقل تجيبي حاجه ساقعه جمبها مش شاي دا سخن ودا سخن
بسمة: بقولك ايه يا هالة انتي عايزة ايه ولا اقولك روحي اعملي الي عايزاه بنفسك
هاله: انتي بتكلمي كدا ليه
بسمة: عايزيني اقولك ايه انتي مش بيعجبك حاجه خلاص اعملي انتي يلاا مع السلامه
هاله بصت لها بصدمة وكأنها قالت حاجه مينفعش تتقال
لا إله إلاّ الله محمد رسول الله صلى الله عليه وسلّم
احمد: حاجة قرف المشروع مش جايب همه والبضاعة مطلعتيش حلوة ومفيش اقبال عليها
والشركة بدأت تنهار وفي كذا واحد كدا بدأوا يحاورا عليا حتى وائل مش بيقؤت أثق فيه
سوزان: والحل انا مليش دعوة دا شغلك تلاقيها دعت علينا
احمد: هي مين دي
سوزان: هو في غيرها البومة
احمد: يا سلاام دعوة منها عملت كل دا هو كل حاجة هي ومالها هي ومال الشركة دي حتى متعرفش انها بتاعت باباها
محمد: كان نازل وسمع الكلام واتصدم
محمد: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
احمد اتوتر وعليكم السلام انت هنا من امتا
محمد: انا يدوب لسه نازل وخارج دلوقتي محتاج حاجه
احمد: لأ ش.. شكرا
سوزان: تفتكر سمع حاجة
احمد: مش عارف اظن لأ
لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم
محمد بيكلم نفسه
ايه الشركة بتاعت خالي امال ليه معرفناش وبيقول بتاعته وليه مش بيدي لبسمة حقوقها ودايما كلهم بيعاملوها وحش وهي طبية وتستاهل كل خير لا حول ولا قوة الا بالله
طب اعمل ايه دي بسبوسة دي متساهليش يتعمل فيها كدا
ايه دا يا محمد انا قولت بسبوسة 🙂😂😂لا إله إلاّ الله

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اليتيمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى