Uncategorized

رواية حدوتة هنا الفصل العاشر 10 بقلم جهاد عوض

 رواية حدوتة هنا الفصل العاشر 10 بقلم جهاد عوض

رواية حدوتة هنا الفصل العاشر 10 بقلم جهاد عوض

رواية حدوتة هنا الفصل العاشر 10 بقلم جهاد عوض

يوسف : تتجوزيني ي رنيم 
قبل متجاوبي فكري كويس صدقيني ندمت اني فكرت ان حياتك ممكن تكون من بعدك كامله 
رنيم ( بصمود ) : مااشي ي يوسف انا موافقه 
يوسف ( بفرحه ): بجد 
رنيم : استنا بس متفرحش اوي كدا انا عندي شروط
يوسف ( بستغراب ): شروط !! وشروط اي بق ان شااء الله 
رنيم : هتعيش معانا عندنا في البيت 
يوسف : نعم يماا 
رنيم : اللي سمعتوا 
يوسف( بستهزاء ) : لي ان شااء الله معنديش بيت  
رنيم : ولله انا حره نا عااوزه اعيش مع اهلي 
يوسف : كملي يختي كملي 
رنيم : بمناسبه اختي عندك شهر تاديب علشان السنين اللي وجعت قلبي فيهاا 
يوسف : ومالوا يختي 
رنيم : هبقا اكملك الباقي بعدين يالا وصلني اروح هنستناك ي جو 
يوسف ( في بالوا ): هو عاد فيهاا جو 
رنيم : بتقول حاجه 
يوسف : بقول يالا بينا علشان منتاخرش 
يوسف اخدني ووصلني لغاايه البيت 
رنيم : يالا سلام 
يوسف : مفيش سلام يروحي 
رنيم : غور يااض 
يوسف : بااي يعروسه هجيلكوا بكره 
مشيت بسرعه من قداموا هو بقي سقيل كدا ليدخلت البيت لقيت احمد قااعد في الصاله وشايل فريده 
رنيم ( بستغراب ): اي اللي مقعدك كداا
احمد : مفيش هنا تعبت شويه فنا خت فريده وخرجت علشان متصحيهااش وبلمره قلت استناكي 
رنيم : استناكي دي امي اوي
احمد : بطلي تريقه يبت انتي 
رنيم : طيب يخوياا نا طالعه اناام 
احمد : مش هتحكيلي 
رنيم : احكيلك اي با الظبط 
احمد : مش علي اخوكي هاا يوسف مكلمني 
رنيم : اه طب بعدين بق هاات فريده ابوسها عاوزه اطلع انام 
احمد : ونتي من اهلوا يلمضه 
” تااني يوم الثبح البيت كلوا صحب علي صوت فريده ” 
هنا : احمد ي احمد انت هنا ونا بدور عليكوا من الصبح البيت كلوا صحي من صوت عيطها ونتا نايم 
احمد : معلشي ي هناا كنت سهران ومحستش بنفسي 
هنا : طيب هاتها واطلع نام 
احمد : والمركز 
هنا : نا ورنيم هناك متقلقش 
مسك ايدها وباسها : بحبك ي عيوني 
رنيم : احم احم يالا ي ام فيري 
هنا : استني هغير ل فريده في السريع 
” بعد لما فريده مشيت ” 
احمد : ي فصيله 
رنيم : اهدي ي منحنح مش في الصاله 
هنا ؛ انا جيت يالا بينا 
رنيم : يالا 
احمد : ابقوا اتصلوا 
رنيم : مااشي سلام 
احمد : سلام
روحنا المستشفي واليوم عدا عادي بدون احداث غير اني خت فريده معايا وكل اللي كان في المستشفي كان مبسوط بيهاا 
” في الطريق للبيت ” 
هنا : ايوه 
احمد : لو رنيز جمبك متبينيش انك بتكلميني 
هنا : تمام في اي 
احمد : يوسف هنا واحنا مظبطين المكان خطوبه وكتب كتاب ورنيم متعرفش حااجه بعتلكوا فساتين عند سااره روحوا وحاولي باي طريقه تلبسيها الفستان 
هنا : تمام هحاول 
احمد : مااشؤ بااي 
هنا : بااي 
رنيم : بتكلمي مين 
هنا : سااره عوزاني اروح معها فىح متيجي 
رنيم : لا مش حابه 
هنا : يستي تعالي اهوا تسليني وكمان ساره عندها فساتين كتير اختاري اللي نتي عوزاه 
رنيم : تمام مااشي 
هنا : طب اطلعي علي ساره علطول بق 
رنيم : اوكييه 
” عند سااره ” 
ساره : اتاخرتوا لي في فساتين في الاوضه خدي واحده ي هنا ونتي واحد ي رنيم وبسرعه بق وهاتي فريده ي هنا 
هنا : تمام مش هنتاخر 
” في الاوضه ” 
هنا : انا هاخد دا ونتي خدي الاوف وايت دا 
رنيم : ودا ااشمعنا 
هنا : بحب الاسود انا وكمان فيه بنفسجي نا هروح اغير في الاوضه التانيه ونتي بسرعه
” بعد شويه في الصاله ” 
سااره : اي الحلاوه دي ي رنيم 
رنيم : ربنا يخليكي 
هنا : لا كدا هتغطي علي العروسه 
رنيم : مش احلي منك ي هنون 
ساره : طب نتحرك 
رنيم و هنا : يالا 
ركبنا العربيه وطول الطريق كنت شاغله رنيم ب فريده علشان متخدتش بالهاا 
هنا : يالا هاتي فريده وانزلي 
رنيم( بستغراب ): دا بيتنا 
هنا : انزلي وهتفهمي كل حاجه 
رنيم نزلت من العربيه لقت احمد و يوسف واقفين راح احمد اخد رنيم من ايديها ومال علي ودنها 
أحمد( بوشوشه ): مبروك ي عروسه 
رنيم : عروسه 
احمد  ل يوسف: دي نن عيني خد بالك عليها 
يوسف : عيب عليك ي ابو الصحااب في عنياا 
رنيم : نا مش فاهمه حاجه في اي 
يوسف : فرحنا يروحي 
رنيم : مش با السرعه دي نا موافقتش اوي كدا
يوسف : معندناش وقت نتاخر اكتر من كدا 
اخد يوسف رنيم للتربيظه اللي هيكتبوا عليها الكتاب وراح احمد ل هنا 
احمد : الحلوه دي واقفه هنا لي 
هنا : حلوه 
احمد : وست الحلوين 
هنا : نتوا عيله بتحب المفاجأة  كدا لي 
احمد : احنا بتوع المفاجآت يروحي يالا بينا 
هنا : يالا 
” بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير “
يوسف : مبروك ي عمر يوسف 
رنيم : عااوزه اقولك حاجه 
يوسف : اي 
رنيم : ب ح ب ك 
يوسف : ايه لا مسمعتش كويس 
رنيم : بحبك ي جو 
يوسف : ونا بموت فيكي يقلب جو 
” خلي فريده معاكي ي امي علي مخطف هنا حبه 
الام : مااشي ي حبيبتي هات حبيبه تيتا 
هنا : رايحين فين 
احمد : هنرقص سلو ذي الواد المحظوظ اللي هناك داا
هنا : نق عليه بق 
احمد : اه هنق عادي 
هنا : خف علي الواد اختك طلعت عينوا 
احمد : علي اساس انتي مش مطلعه عيني 
هنا ( ببراءه ): تؤ تؤ 
احمد : ي بريئه 
هنا : احمد 
احمد : عيونه
هنا : بحبكك
احمد : احلفي 
هنا ( بضحكه ): ولله 
احمد : يااه اخيراا ونا بعشقك ي هنياا
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى