روايات

رواية الوسيم والقلبوظة الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد عماد

رواية الوسيم والقلبوظة الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد عماد

رواية الوسيم والقلبوظة الجزء الحادي عشر

رواية الوسيم والقلبوظة البارت الحادي عشر

رواية الوسيم والقلبوظة
رواية الوسيم والقلبوظة

رواية الوسيم والقلبوظة الحلقة الحادية عشر

في فيلا الدهشان ..
في الغرفه المخباه بها سكينه .
كان يضغط علي فكيها بغضب جحيمي جعلها تصرخ الما .
مراد بغضب جحيمي/بقا بتلعبي من ورايا ي روح امك فكراني أهبل عاد بدلتي الشريط الي كان المفروض ياخد منه ياسين مش كده بتستغفليني ي بنت الفرطوس .
سكينه بالم وصراخ وغل /ايوه كان لازما اعمل كده ياسين ملوش ذنب في أي حاجه علشان تعمل فيه كده ذنبه الوحيد أنه حب اختك مهره هو ده ذنبه وانت واختك عفت قلوبكم حجر عمركم معرفتوا ايه معنا الحب قتالين قتله قتلتوا ابوياشياطين عايشين في الأرض وحقي هاخده منكم مهما حوصل .
مراد بغضب وهو يدفعها أرضا /ماشي وحياه امك لخليكي تحصلي ابوكي بس لما افضالك .
ليخرج سريعا الي الخارج وهو يحمل غضب قادر علي احراق العالم بأكمله أما هي فجلست بابتسامه رغم المها تتذكر كيف حمت ياسين من ذلك الموت البطي .
فلاش باك …..
من أمام الصيدليه ..
كانت تقف سكينه وهي تمسك بيدها ذلك الشريط لتسير الي الداخل لصديقتها عفاف .
عفاف بابتسامه /اهلا ي سكينه كيفك ي خيتي .
سكينه بقلق /زينه ي عفاف بس كنت عايزه منك خدمه .
وقد قصت عليها سكينه كل ماحدث فهي صديقتها الذي تعتبرها الوحيده الذي تثق بها .
عفاف بصدمه وغضب /ي نهار اسود ده ترمودل ي عني زي المخدرات أكده دي آخرها الموت ..
سكينه بغضب جحيمي/ابن الموذيه كنت عارفه ده شيطان .
عفاف بقلق وحده/طب والعمل ي سكينه عايزين دليل علشان نوديه وراء الشمس ونثبت التهمه عليه .
سكينه بضيق /عمرنا مهنعرفوا نثبتوا حاجه عليه واصل غير لما نوقعه ويعترف هو بذاته المهم هعمل ايه دلوقتي في موضوع ياسين انا ليمكن اذيه واصل وفي نفس الوقت الشيطان ده هيرقابنا وسمه والقبر انا مش خايفه علي نفسي بس مش عايزه اموت قبل ماجيب حق ابويا .

 

 

عفاف بجديه /طب اسمعي الشريط ده عادي هيعملوا شويه خلل صداع مثلا بحيث أن مراد يفهم انكم ماشين في الخطه تمام واطمني انا ليمكن اذي ياسين .
سكينه بجديه/يبقا ده الشريط الي هياخده صالح بدال شريط الا مايتسما ده .
سكينه بجديه/وانا بعمل كل ده ليه علشان ياسين عايزه الشيطان ده يصدق أن مخطاتته ماشي لحد ماقضي عليه هو واخته وانقذ العالم من شره .
باك .
سكينه بانتصار /ولسه ي مراد انت واختك مش هرتاح غير لما ارميكم في السجن واشفي حرقتي علي ابويا .
مهره بدموع وهي تغلق الباب بترقب /سكينه سكينه ابوس يدك انا سمعت كل حاجه ابوس يدك قوليلي ي عني ياسين مش مدمن صوح ياسين مش وحش صوح ي سكينه .
سكينه بحب شديد لها /صوح ي حبيبتي حبيبك زينه الرجال كلهم ي مهره .
مهره بسعاده /انا والله كنت حاسه بس ابوس يدك فهميني الي حوصل مراد و عفت هما الي عملوه كده صوح .
سكينه بجديه /ايوه هما وانا هقولك كل حاجه علشان انتي الي هتساعديني .
في فيلا نور …..
كان الجميع يرحبون ب نسمه وندا وحازم .
فيروز وهي تحضنهم بسعاده /مشاء الله عليكم عروستين زي القمر والله عرفتوا تنقوا ي عاصي انت وحازم .
عاصي بابتسامه/تسلمي ي مرات اخويا امال فين بابا وياسين .
كادر بتنهيده /راحوا يطلبوا ست الحسن ولسه مرجعوش اما نشوف اخرتها .
نور بابتسامه/ربنا هيسترها أن شاء الله ي كادر يلا ي عرايسنا الحلوين اطلعي معاهم ي فيروز .
نسمه بابتسامه ومرح /ويترا عندكم سرير يستحمل انتوا شايفين البضاعه متكلفه .
نور بضحك /هههههه يوه عليكي ي بت ي نسمه ده انتي زي القمر وبعدين عندنا ي اختي متخافيش .
كادر بهمس ل عاصي بسخرية /هي دي الي من دون بنات مصر كلها عجبتك ي اخويا .
عاصي بضيق /قصدك ايه ي كادر .
كادر بغيظ وهمس /قصدي انتي فاهمه زين ي بن ابوي ايه الي عجبك في البت دي تخينه عامله زي الفنطاس ومفيهاش حاجه عدله وانت مشاء الله مفيكش عيب ايه مكنتش في وعيك كده ولا كده وغلطت معاها ل سمح الله.
عاصي بغيظ شديد /استغفر الله العظيم يارب انت باين عليك اتجننت رسمي .
كادر بهمس وتوعد /علي العموم لازما اعرف السبب ي عاصي لاني مش مقتنع انك حبيتها وهعرف ي ابن ابوي .
في الاعلي ….
كانوا يقفون الفتيات في الغرفه بسعاده واعجاب .
ندا وعي تشعر بالسعاده ولااول مره /مش قادره اصدق ي نسمه حاسه ان قلبي هيقف من الفرحه حازم بجد عوض ربنا ليا عن كل الي شوفته .
نسمه بقلق وتفكير /عندك حق .

 

 

 

ندا باستغراب /مالك ي نسمه فيه ايه شكلك مش مبسوط .
نسمه بقلق شديد /البنت الي جات سلمت علينا تحت بصاتها غريبه اوي كأنها بتدبرلي ل حاجه زي مايكون فيه حاجه زي ماتكون بتحب عاصي بس نظراتها رعبتني .
ندا بابتسامه/سيبك من الكلام ده عاصي شاب ووسيم وغني ي نسمه الي بيحبوه اكيد كتار مش واحده ولا اتنين المهم أنه بيحبك انتي انتي وبس ي نسمه .
نسمه وهي تربط علي يدها بحنان /أن شاء الله يروحي .
نور بابتسامه/منورين ي عرايس منورين الصعيد كلها .
ندا بابتسامه وسعاده/تسلمي ي طنط نور حضرتك الي مشاء الله زي القمر .
نسمه بمرح /جرا ايه ي حماتي ايه المعامله دي فين الاكل انا واقعه من الجوع .
فيروز بضحك /هههههه من عنيا ي عروستنا حالا الوكل هيكون جاهز .
ندا بابتسامه /طيب انا هاجي اساعدكم .
نسمه بابتسامه/وانا هاخد شور واحصلكم علطول .
نور بابتسامه/طيب ي حبيبتي براحتك.
عند نرجس …
كانت تمسكها عفت بغضب جحيمي ووالم ياكل قلبها لتصرخ بغضب جحيمي.
/ده انا هجيب خبرك ي بت الكلب ده بعد كل الي خدتيه وفي الاخر هيتجوز واحده متسواش ملمين قوليلي فين الي عملتيه .
نرجس وهي تتدفع بغيظ /ي عني انا كنت مغسله وضمنه جنه ي اختي وبعدين هو العمل لحق يشتغل ده لسه وهتشوفي .
عفت بحده وضيق /انتي باين عليكي كبرتي وخرفتي ي وليه انا هتصرف ل حالي ويانا ي البت دي .
من داخل المستشفي …
كان يقف كابر أمام غرفه ياسين وهو يشعر بأن الحياه قد اسودت بوجه هل بالفعل قد وقع حفيده في ذلك الفخ الإدمان الذي يدمر حياه الانسان ببطئ ليخرجه الدكتور من شروده ليقترب إليه بلهفه .
/هل ي دكتور طمني لوسمحت .
الدكتور بابتسامه/الحمد لله ي كابر باشا مفيش حاجه من دي خالص ياسين زي الفل تحليل دمه عشره علي عشره .
كابر بسعاده كبيره /بجد ي دكتور ي عني ياسين كويس .
الدكتور بابتسامه/زي الفل هو بس واضح أنه كان بياخد مهدئات هي الي سببتله حاله التشنج دي والصداع المستمر بس خلاص المحاليل الي اخدها هتخليه زي الفل أن شاء الله عن اذن حضرتك.
كابر بابتسامه وسعاده /الحمد لله ي يارب الحمد لله انك مورتنيش فيهم اي حاجه وحشه الحمد لله .
في غرفه نسمه .

 

 

كان يسير عاصي وهو يبحث عنها لتخرج من الحمام
وهي تجفف شعرها ليقترب منها عاصي بخبث ومكر /ايه الحلاوه دي بس .
نسمه بفزع /عاصي انت ايه الي جابك هنا .
عاصي بابتسامه/كنت جاي اقولك يلا العشاء جاهز ي قمر .
نسمه بابتسامه وسعاده/مبسوطه اوي ي عاصي اوي .
عاصي وهو يقبل يدها بابتسامه /يارب دايما تكوني مبسوطه ي روحي .
لترا نسمه نور وهي اتيه لتصرخ بخبث ومكر .
/اه كده ي عاصي كده ي عيني عليكي ي نسمه .
عاصي باستغراب /فيه ايه ي بنتي انا جيت جنبك .
نور باستغراب /فيه ايه .
نسمه بخبث ومكر وغمزه/الحقيني ي طنط نور ابنك طلع ذئب عايزه يستفرد بيا واقوله ي عاصي مش كده مفيش فايده .
نور بخبث ومكر /أخص عليك وعلي تربيتك ي عاصي انت تعمل كده برضك اه ي قليل الحياه .
عاصي بغيظ /ي ماما انا .
نور بخبث ومكر/اخرس وأخرج من هنه وحسك عينك تعتب هنا تاني يلا ..
عاصي بغيظ وتوعد /خارج ي امي خارج .
نور بضحكه عاليه/ههههه يخربيتك ي بت ي نسمه حبيتك لدرجه اني بقيت بتفق علي ابني علشانك .
نسمه وهي تقبل يدها بابتسامه /ربنا يخليكي لينا ي ست الكل .
في غرفه عاصي ….

 

 

كان يسير عاصي الي الداخل ليصعق مما يجلس وهو ينظر إليه بجديه .
عاصي بتنهيده وقلق /خير ي كادر فيه ايه .
كادر وهو ينظر إليه بغيظ /البت الي اسمها نسمه دي لو عايزه تعويض قصاد الي خسرته بسببك انا مستعد ادففعلها الي يكفيها ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الوسيم والقلبوظة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى