رواية الوسيم والقلبوظة الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد عماد
رواية الوسيم والقلبوظة الجزء الأول
رواية الوسيم والقلبوظة البارت الأول
رواية الوسيم والقلبوظة الحلقة الأولى
في الصعيد …
في منزل العمده نور ..
في المطبخ .
كانت تجلس نور مع فيروز يعدون الطعام .
نور بغيظ /بقولك ايه عاد ي بنت ريم متحرقيش دمي عاد انتي عارفه زين أن الواد كادر بيحبك ده بيموت فيكي ي بت .
فيروز بحزن ووجع/مش صح الكلام ده ي خالتي كادر بيحبني حب امتلاك لعبته الي في ايده من هو عيل صغير صدقيني انا كتير بندم اني اتجوزته .
كادر بغيظ /بتندمي علي ايه كمان ي بنت ادهم انتي اصلك مش حاسه بالنعمه الي في يدك متجوزه من العمده كادر عبد الحي .
نور بحده /انتي ايه الي جابك عاد دلوقتي ي كادر .
كادر بتنهيده /عاصي ي أما رن عليا بيقول اني جاي بعد العصر وبيرن عليكي كتير مبترديش عليه .
نور بسعاده ولهفه/واه عاد قلب امه جاي هروح اشوف تليفوني وانتي ي فيروز جهزي حالك علشان هنعمل ل عاصي كل الاكل الي بيحبه .
كادر بحده وغيظ/ماشي ي بنت ادهم بقا ندماني انك اتجوزتيني انا هوريكي الندم صوح.
فيروز بدموع ووجع/الي عندك اعمله ي كادر انا مش باقيه علي حاجه انا عامله زي الكرسي الي في البيت الي ملوش لازمه ومش من حقه يتكلم ولا يعترض .
كادر بغيظ /لا ي شيخه كل ده علشان قولتلك مفيش شغل .
فيروز بدموع وانهيار /مش علشان كده بس ي كادر انت بتتعمد تلغيني والرأي دايما يبقا رايك .
كادر بجديه /لاني الراجل وافهم اكتر منك وبعدين انتي مرائتي والمفروض تكوني تحت طوعي وانا قولت شغل مفيش ويريت تفكري في الموضوع المهم ياسين ابننا اظن انا وهو ابقا باهتمامك ده سلام ي بنت خالتي .
في غرفه كابر ….
كان يحاول كابر أن يفتح عيناه تتدريجيا وهو ينظر بعبوث الي ذلك النور .
/فيه ايه ي نور أطفئ النور عايز أنام .
نور بعصبية /التلفون بتاعي عاد مش لاقياه واصل ي كابر .
كابر وهو يعطيها الهاتف/خودي انا قفلته علشان ابنك الحيله عمال يرن وصدعني .
نور بغيظ /أكده برضك ي كابر علشان كده ي قلب امه رن علي كادر أكده برضك .
كابر بغيظ وغيره /الله يحرق ده علي ده الاتنين واخدينك مني وانا خلاص اتركنت علي الرف مش كده .
نور بدلع وعشق دائم لسنوات/مين ده الي يتركن ده انت مالك قلبي ي كابر انت فاكر عاد انا بحب ولادنا كده ليه علشان منك ي روح نور وعشقها الابدي .
كابر بخبث ومكر وهو يأخذها الي أحضانه /طب تعالي علشان عايزك في كلمه سر ….
في القاهره …
في فيلا عاصي ..
كان يقف عاصي أمام المراه وهو يرتدي بدلته الكلاسيكيه السوداء ويرش عطره الساحر ويصفف شعره بعنايه ف عاصي يشبه والده كثيرا فقد أخذ منه سحره الطاغي .
علي السواق /تحت امرك ي عاصي بيه .
عاصي بجديه /جهز نفسك ي علي علشان علي العصر أن شاء الله هنزل الصعيد جهز كل الهدايا الي باخدها فاهم .
علي /تحت امرك ي عاصي بيه .
في فيلا عاطف المصري ….
كانت تغفا نسمه ومن حولها جميع عبوات الاكل الفارغه فهي تعشق الاكل أكثر من أي شي اخر لينظر عاطف الي ذلك الفوضابغضب .
عاطف بغيظ /انتي ي ست شكيره قومي ي اختي.
نسمه بنعاس /ايوه ي ام احمد طبقين ورق عنب وفرخه .
عاطف بغيظ /فرخه في عينك قومي ي بت قومي .
نسمه بنعاس وزهق/فيه ايه ي عاطف علي الصبح فيه حد يصحي حد كده ده انا منمتش غير 10ساعات بس .
عاطف بغيظ/وده قليل ي همي التقيل وانتي هتصحي ازي اصلا وكوم الاكل ده لازم يكتم علي نفسك ده انا قربت أفلس بسببك البلد كلها هتشحت بسببك .
نسمه ببرود /كبر كبر الموضوع وعطلني عن شغلي .
عاطف بغيظ /كويس انك لسه فاكره الشغل ي اختي قومي علشان فيه ملف مهم لازم توديه للشركه العاصي جروب .
نسمه باستفزاز /استغفر الله العظيم العاصي من اولها كده كفر ده ربنا هيخسف بينا الأرض .
عاطف وهو يمسكها بغيظ /ده انا الي هخسف بيكي الأرض لو مقومتيش دلوقتي فاهمه .
نسمه ببررود /طيب خالي ام احمد تحضرلي الفطار 5شاورمه و 5كبده لحد مابقا اجي اتغداء .
عاطف بغيظ /اشكوا اليك يارب .
في شركه عاصي …
كان يسير عاصي الي الداخل تحت اعجاب جميع الفتيات الذي يعملون بالشركه وكلامنهما تتطمع ب عاصي عبد الحي .
وليد المساعد /عند حضرتك ميعاد مع سلمي الدسوقي ي عاصي بيه .
عاصي بزهق /ي ساتر ده بيبقا اجتماع تقيل اوي علي قلبي طب روح انت وابعتلي حازم .
حازم بابتسامه/انا جيت اهو ازيك ي كبير .
عاصي بابتسامه /الحمد لله ي حازم انت اخبارك ايه .
حازم بابتسامه/الحمد لله ي صاحبي وليد فكرك بالاجتماع .
عاصي بزهق/اووف الله يحرق ام ده اجتماع ي اخي .
حازم بضحك /هههههههه البت بتصمم تحرق دمك وتثبت أنها بتفهم اكتر منك وكل ده في ايدك تخلص من رزلاته دي دي بتموت في التراب الي بتمشي عليه وتتمنا اشاره منك ساعتها هتتضمن كل حاجه .
عاصي بغيظ /تغور في داهيه انا ماليش في الشغل الوسخ ده انا هعرف اوريها العين الحمره بقولك انا نازل البلد متيجي تقضي معايا يومين .
حازم بابتسامه /معلش ي صاحبي مش هينفع ورايا شغل كتير خليها مره تانيه وربنا يعينك بقا علي طنط نور .
عاصي بضحكه ساحره/ههههه علي رايك اكيد شيفالي عروسه ونفس الموضوع مفيش غيره .
حازم بابتسامه /ربنا يخليها ليكم ست زي السكره .
عاصي بمرح /مسمعكش كابر باشا كان زمانك في خبر كان .
حازم بضحك /هههههه عندك حق والله قوم بينا نشوف الشغل .
في الخارج …
كانت تسير نسمه وهي تبحث عن مكتب عاصي لتنظر الي الفتيات بغيظ شديد فهم يتنمرون عليها لتتحدث بغيظ .
/ايه ي حلوه منك ليها بيوزعوا نكت هنا ولا ايه .
أحدا الفتيات باستفزاز /هو انتي مش شايفه شكلك ولا ايه انتي ايه الي دخلك مكان زي ده دي شركه ي روحي مش جيم .
نسمه بغيظ /انا عارفه ي حلوه أنها شركه وجايه اقابل مديرها الي شكلي كده هنفسخ تعاقدنا معاه بسبب أنه نشغل عنده موظفين زيكم .
أحدا الفتيات باستفزاز /سببيها ي رحاب ده بعيد عنك الدهون الي علي قلبها بوظت الرؤيه عندها خالص .
نسمه بخبث ومكر وهي تتضع الملف جانبا /بقا كده طب تعالي بقا ي حلوه انتي وهي لما اسيح عليكم الدهون دي .
لتنقض عليهم نسمه كالطائر الجريح لتأخذ بثأر كرامتها منهم .
في مكتب عاصي ..
كانت تجلس بزفر وهي تحمل بيدها ساندوتش هامبورجر حجم عائلي .
نسمه بضيق وزفر وهي تاكل بشراهه /دي اقله الذوق دي مش كفايه أن بابا قومني من علي الغداء علشان اجيب الملف ل سي عاصي ده اوووف أما اكلم بابا اخلي ام أحمد تجهزلي الاكل لتمسك هاتفها لياتيها الرد سريعا ..
/ايوه ي بابا البيه ده متأخر اوي وانا قاعده علي لحم بطني اهو من غير ولا لقمه علشان خاطرك .
عاطف بغيظ /فرخه مشويه وكيلو رز وحمامتين ومكالتيش ولا لقمه ي نسمه .
نسمه بضيق/افضل كده أفضل لحد ماعماله اخس وصحتي بقت في النازل .
عاطف بغيظ شديد/اشكو اليك يارب انتي عايزه ايه دلوقتي .
نسمه بغيظ /زعق زعق فيا كمان اسمع بلغ ام احمد تعملي علي العشاء صينيه مكرونه بالبشاميل وفرختين مشوين وبانيه وحمام وبط متحمر و بابا بابا اكيد الشبكه وحشه مش معقول قفل السكه في وشي ماتخلص ي سي عاصي انت كمان .
سعد الساعي بابتسامه /تامري بحاجه ي انسه نسمه .
نسمه بابتسامه /شكرا ي سعد الخمس وجبات الكنتاكي يدوب شبعوني .
عاصي وهو يخلع نضارته ويجلس علي مقعده بغرور /سعد اعملي القهوه بتعتي بسرعه .
سعد بارتباك /تحت امرك ي عاصي بيه .
نسمه بغيظ شديد/ايه قله الذوق الي انت فيها دي ي بنادم مش شايفني قاعده .
عاصي ببرود /اكيد شايفك ي عني ده انتي ماليه المكتب كله .
نسمه بغيظ /قصدك ايه .
عاصي ببرود واستفزاز /قصدي انك تقويلي عايزه ايه وتخلصي ورايا شغل كتير .
نسمه بغيظ وغرور /انا نسمه عاطف من شركه المصري جروب .
عاصي باستفزاز /والله هما بلغوني أنهم هيبعتوه حد من الشركه مش الشركه نفسها .
نسمه بغضب /لا بقا ده انت بنادم قليل الادب .
عاصي بغيظ شديد /مين ده الي قليل الادب ي تسعين بنت في بعض انتي انتي عارفه انك بتكلمي مين .
نسمه بغيظ /هكون بكلم مين حته عيل توتو معتمد علي ابوه ملكش تلاتين لازمه عامل زي القرموط الي مرمي في السوق.
عاصي بغضب /طب اختفي من وشي احسالك واسمعي بلغي الي بعتك أن الصفقه دي اتلغت وهتدفعوا الشرط الجزائي 100مليون جنيه.
نسمه بغيظ شديد /ايه بتقول ايه .
عاصي باستفزاز /الي سمعتيه علشان تتعلمي تتطولي لسانك الفلوس دي هتفضل قدام عنيكي طول الوقت .
نسمه بغيظ /فلوس فلوس ايه الي بتتكلم عنها أن كل الي غيظني اني ملحقتش اتغداء .
عاصي بغيظ شديد وصراخ /ارحمني ي يارب
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الوسيم والقلبوظة)