روايات

رواية الوسيم والخجولة الفصل العشرون 20 بقلم اياد حلمي

رواية الوسيم والخجولة الفصل العشرون 20 بقلم اياد حلمي

رواية الوسيم والخجولة الجزء العشرون

رواية الوسيم والخجولة البارت العشرون

رواية الوسيم والخجولة
رواية الوسيم والخجولة

رواية الوسيم والخجولة الحلقة العشرون

يصعق وسيم عندما يري ياسمين واقفه امامه بكل قوتها وعيونها تلمع بقوه والتحدي غير المعهود طالمه كان يري نظرات الحب والتمني ام الان تلك النظرات جديده عليه تماما…. تقترب منه ياسمين واقف امامه وهي مبتسمه بكل قوه وع
يون وسيم تراقبها وهناك الف سؤال وسؤال….
ياسمين:انا عارفه انك مصدوم من كل الا بيحصل حوليك بس انا عندي لكل سؤال جواب…..
يجذبها وسيم من شع”رها وشرا”ر الغض”ب يتطاير من عينها التي اصبحت بلون الد”م تتأوه ياسمين الما وتضيع يدها علي يده التي يجذبها بيه ….
ياسمين:اي سبني وبطل التسرع والغباء وافهمني….
تحاول شكريه منعه….. لكنه ينظر لها بحده فتتراجع
وسيم:لو اقربتي هنسي انك امي…
تلزم مكانها وتحسب دموعها
شكريه:انا الا زرعت الش”ر فيك وخليتك تكر”هني انا السبب ولازم اتحمل……
تصرخ ياسمين بحده بقولك سبني عشان تفهم يتركها وسيم ….
انا هسيبك بس عشان افهم ….
ويتركها…. فتمسك شعرها وتنظر اليه بحده وغ”ضب….

 

 

 

يبتسم وسيم ببرود وجمود …..
وسيم:ايه يا حلوه خلصتي تصوير يلا اتنيلي اقعد هنا واحكي كل حاجه بدقه…. تقترب منه ياسمين وتهمس اليه بمك”ر
ياسمين:اصل حبيبه القلب هي صاحبه كل الافكار دي…. وانت الا قتل”ت حبي لك بغبائك…
يجذبها وسيم من خصرها ويجلسها علي ركبته ويقبلها رغم عنها بع”نف…. ولا يتركها الا عندما يشعر بأن شفايفها علي وشك ان تقتلع بين شفاهو….. فيبتسم بش”ر
وتتوجع ياسمين
وسيم:ده تحذير صغير انتي متعرفيش مين وسيم الحقيقي….
تكش ياسمين منه …. وتجلس بجانبه….
وسيم:شطوره يلا بقي احكي ايه الا حصل…..
ياسمين: فاكر ام عدنان طعن”ك بسك”ين ودخلت المستشفي وقتها صمم عدنان انه ين’تقم من عاصي وياخد منه اغلي حاجه عنده وهي حياته…..
يصعق وسيم من كلامها
فتكمل ياسمين في يوم كانت عنبر جيه تزورني وهي طلعه ليه سمعت عمي واقف عند الباب وبيتكلم في التليفون وشكله كان عصبي ومتنرفز…. سمعته وهو بيطمن عدنان ان خطته في قت”ل عاصي ماشيه تمام وانه الناس الا بره بعتوا يطالبوا بتصفيه اولاد اكمل…

 

 

عشان ينتق”موا من ابوهم عشان غدر بيهم واخد صفقه السلا”ح والمخ”درات…..منه والبوليس قبض عليه وهو مطالب بسد تمن الصفقه
والا يدفع التمن حياته وحياه اولاده……. عشان كده ماجد جدك سافر لي بره عشان يتفاوض معاهم بس للاسف كل ثروته مكفتش الا نص التمن والباقي جدك اتعهد انه يسدده بعد شهر بس….
لاسف مقدرش يوفي بعهده ووقتها
صدر قرار بقت”لك انت وعاصي…..
احمر وجه وسيم وبرق بغض”ب نا”ري حتي كاد وجه ان ينف”جر من كثرت الغض”ب….
وسيم:كله ده يحصل واحنا مش حاسين بيه وانشغالن بي التفهات…. طيب وموضوع عماكي…
تكمل ياسمين:لما عنبر عرفه حكت ليه كل حاجه….ولي اسرار بنت خالها وقتها اسرار قالت لها ان غسان خاطبها بيشتغل ضابط في الاف بي اي الاسباني….وانه مكلف بي القبض علي عدنان لانه رئيس الشبكه هنا في مصر…. واتصلنا بيه وجه مصر واتفق معانا اننا نمثل كل الا حصل عشان عدنان يصدق عنبر لم تروح اليه وتقولوا انها عوزه تنتق”م من عاصي ومنك….. وانها تقدير تخرجوا بكفاله وطبع كل ده بعلم الشرطه المصريه وهي الا ساعدتها في كل الا حصل…..
يسمع وسيم وهو مزهول من الا سمعه….. ويضحك ساخرا….
وسيم:بقي كل ده يحصل وانا زي الاطرش في الزفه وطبع الدكتور بسام هو غسان الضابط وانتي ولا اتعميتي ولا حاجه…. طيب سؤال انا فين…؟

 

 

تتنهد ياسمين بحزن:انت في الاسماعليه عند اهل ام عنبر ودي مستشفي خاصه بعيله عنبر نصها استثماري والتاني خيري…. وانا الا جيبتك هنا بعد ما عدنان خطفك وحطك في المخزن وضرب”ك برص”اص بس كان رصا”ص مزيف عنبر هي الا غيرته بنفسها واقنعته انك موت وان بسام هو الا هيخلصوا من جثت”ك وانا توليت امر نقلك لي هنا بمساعده امك واهل عنبر…..
وسيم:طيب ازاي وصلتوا لي امي
ترد شكريه….
انا الا عرفت كل ده من جوزي السناتور اصله طلع بيشتغل معاهم…. عشان كده انا اتفقت معاهم اني انقل كل الاخبار بمقابل انهم يحموك…….
يتاجلها وسيم ويلتفت لي ياسمين
طيب وعاصي يعرف….
ياسمين:ابوك عنده وزمانه عرف عشان ينفذ باقي الخطه ونوقع عدنان والشبكه كلها…انت مش هتظهر عشان في نظرهم انت مي”ت……
في القصر
تدخل عنبر لي المكتب لي تشهق بفزع عندما تري عاصي واقف مصدوم وفي يده مسد”س وملابسه غارق”ه في الدم”اء وابوه ساقط علي الارض غار”ق في دم”ه
عنبر:انت قتل”ت ابوك……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الوسيم والخجولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى