رواية الهروب إلى المجهول الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم أروى عادل
رواية الهروب إلى المجهول الجزء الحادي والثلاثون
رواية الهروب إلى المجهول البارت الحادي والثلاثون
رواية الهروب إلى المجهول الحلقة الحادية والثلاثون
شوقى ٠٠٠ مدام نفين كويس ان حضرتك هنا
احنا لسه كنا فى سيرة حضرتك
هنا شعر عزت و شيرى ان الد،ماء تنسحب من أجسادهم
أما عمر تبدلت ملامحه لغضب و الشر يتطاير من عينه الذى باتت باللون الد،م. عندما قال
عمر ٠٠٠ ثانيه هو انت كنت بتتكلم عن مدام نفين دى
شوقى ٠٠٠ أيوه ٠ مدام نفين انا عايز اطلب ايد بنتك لأبنى مازن
عزت و شيرى و نفين كان ينظرون لعمر بخوف
أما عمر كان مثل البركان الذى على وشك الانفجا،ر فى وجه الجميع
مازن ٠٠٠ هو فى ايه أنتم ساكتين ليه ..
ثم نظره مازن لنفين وقال
مازن ٠٠٠ قولتى ايه يا طنط . صدقنى انا هخليها اسعد واحد فى الدنيا .. لانها تستاهل
معلش يا جماعة انا متحمس زياده…
انا من ساعت ما شوفتها انا مش عارف اتلم على بعضى
هنا لم يستطيع عمر السيطرة على غضبه لذلك انف،جر و هج،مه على مازن و لكمه بقوة طرحته أرضآ
هنا صرخ الجميع. و عزت حاول يبعد عمر عن مازن هو يقول
عزت ٠٠٠ اهدى يا عمر الموضوع كل سوء تفاهم
شوقى ٠٠٠ أيه إللى انت عملته ده .انت مجنون
عمر ٠٠٠ أه مجنون لو ماخدتش ابنك من هنا لسه هتجنن اكتر
عزت ٠٠٠ عمر عيب الناس فى بيتنا
عمر ٠٠٠ دى الحاجة الوحيده إللى مخلينى ماسك أعصابى لحد دلوقتي انهم فى بيتنا
كانت إيلا فى غرفتها عندما سمعت صوت زعيق قويه لذلك قالت للمربية ان تظل مع أدم حتى تذهب لترى ماذا يحدث
كانت إيلا تنزل من درج الفيلا عندما سمعت مازن يقول
مازن ٠٠٠ أنا عايز افهم انت ليه عملت كده
عمر ٠٠٠ انت تخرس خالص بدل ما اقسم الله ادفنك مكانك
شوقى ٠٠٠ لأ كده انت اتعديت حدودك .. يلا
يا مازن من هنا
عزت ٠٠٠ اهدى بس يا شوقى وانا افهمك
مازن ٠٠٠ وانا كمان من هخرج من هنا غير لما افهم فى ايه . كمان اعرف رد طنط نفين….
سكت مازن فجأة وهو ينظر على إيلا التى كانت نازله من على الدرج . وهى لا تعلم ماذا يحدث
نظره عمر على اتجاه الذى ينظر إليه مازن
عندما رأه إيلا . لكمه مازن مره أخرى لانه كان يتطلع إليها بعشق و قال
عمر ٠٠٠ عينك دى انا هخلعها من مكانها
مازن ٠٠٠ لاء كده كتير .ياعمر
هنا قال عزت بصوت عالى ليصمد الجميع
عزت ٠٠٠ إيلا دى تبقى مرات عمر
أتصدم شوقى و مازن لذلك قال
مازن ٠٠٠ مش ممكن . مستحيل . مراته ازاى
عمر ٠٠٠ لأ انت كده عايزنى اخلص عليك
هنا مسك عزت عمر وقال
عزت ٠٠٠ خلاص بقى يا عمر الموضوع مش اكتر من سوء تفاهم . اهدى بقى
عمر ٠٠٠ اهدى ازاى و آنا شايفه عمال يتغزل فى مراتى وان واقف
بدأت إيلا تفهم ماذا يحدث .رغم أنها مازالت غير مستوعبه
مازن ٠٠٠ بس انا بصيت على ايدها كويس ماكنتش لابسه لا خاتم ولا دبله . انا هعرف منين انها متجوزه
قال مازن جملته وهو ينظر لآيلا مرة أخرى بحزن لذلك صرخ عمر بغضب فى إيلا وقال
عمر ٠٠٠ اطلعى على على أوضتك
إيلا ٠٠٠ هو فيها ايه
عمر٠٠٠ قولتلك اطلعى
مازن ٠٠٠ براحه عليها مش كده هى مالهش ذنب
عمر ٠٠٠ لا انت عايزنى اق،تلك النهاردة
ثم لكمة مرة أخرى
هنا خافت إيلا من عمر لذلك ذهبت لغرفتها و أغلقت الباب خلفها بالمفتاح لانها تعلم نتيجه غضب عمر و خصوصآ عندما يتعلق الموضوع بالغيرة
شوقى ٠٠٠ خلاص كفاية كده . أكيد يعنى احنا مش جايين هنا عشان نهزق نفسينا .يلا يا مازن
عزت ٠٠٠ أنا آسف يا شوقى
عمر ٠٠٠ انت كمان إللى بتتأسف
عزت ٠٠٠ ما خلص بقى يا عمر
غادر شوقى و ابنه مازن
هنا قالت نفين
نفين ٠٠٠ عجبك كده يا عزت بيه . انت من امبارح كنت المفروض توضح سوء التفاهم ساعتها ماكنش حصل كل ده
عمر ٠٠٠ أنا عايز اعرف حاجة واحده بس عشان خلاص انا جيبت أخرى.. حصل ايه امبارح يخليها يجى يطلب ايدها النهاردة و بكل ثقه كمان
شيرى ٠٠٠ واللهى ماحصل حاجة خالص
عزت ٠٠٠ بجد يا عمر ماحصلش حاجة .هو بس أفتكر أن مدام نفين خطيبتى
عمر ٠٠٠ وانا مش مقتنع بالكلام ده. كمان ست هانم ازاى تخرج من غير أذنى . انا لازم أحسبها
كان يتوجه لغرفته و الشر يتطاير من عينه
نيران الغيره تشتعل فى جسده و تنهش بقلبه
خافت نفين على أبنتها من غضب عمر لذلك وقفت أمام وقالت
نفين ٠٠٠ أسمع يا عمر اقسم بالله لو قربت ليها ولا عملتها حاجة انا هاخدها و نمشى من هنا
لم يرد عليها عمر بل تركها و انصرف لغرفته
◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□□□□
عندما كان عمر يفتح باب الغرفة وجده مغلق من الداخل لذلك طرق الباب بعصبية و قال
عمر ٠٠٠ إيلا افتحى الباب
ردت إيلا من داخل الغرفة
إيلا ٠٠٠ لاء مش فاتحه
عمر ٠٠٠ ايلا ماتعصبنيش اكتر و افتحى الباب
إيلا ٠٠٠ وانا مش هفتح طول ما انت متعصب
عمر ٠٠٠ ايلا . افتحى الباب بدل ما اكسرو على دماغك
إيلا ٠٠٠ اكسرو و آنا هجيبلك مصيبه و هنط من البلكونة
تنهد بنفاذ صبر وقال كاذب
عمر ٠٠٠ طيب افتحى وانا مش هعملك حاجة
إيلا٠٠٠انت كداب انا عارفاك لما بتكون متعصب
عمر ٠٠٠ ( بصراخ قال) إيلا افتحى بقى
إيلا ٠٠٠ و آنا مش هفتح غير لما تهدى
عمر ٠٠٠ إيلا . اقسم بالله لو ما فتحتى دلوقتى انا ما هرحمك . قدام دقيقة واحده و هكسر الباب
كانت إيلا تعلم جيدآ ان عمر سوف يفعل ما قاله لذلك قبل ان تمر الدقيقة فتحت الباب
ثم ركضت و جلست على سور الشرفة الموجود داخل الغرفة
أتصدم عمر عندما رأها بهذا الوضع لذلك قال
عمر ٠٠٠ انزلى و بلاش شغل عيال ده
إيلا ٠٠٠ لأ قول إللى انت عايز تقولو و آنا قاعده كده
عمر ٠٠٠ على فكره انتى بتعصبينى اكتر باللى بتعمليه ده
إيلا٠٠٠ وانا عملت ايه لكل ده
عمر ٠٠٠ عملتى ايه.. فى واحد جه كان عايزه يتجوزك ولا مش اخده بالك
و برغم كل ما حدث كانت إيلا سعيده انا عمر مازال بيغير عليها لدرجة الجنون
إيلا ٠٠٠ و آنا مالى هو انا إللى قولتله يجى.
عمر ٠٠٠ بلاش تعملى بريئة أوى كده . أكيد حصل حاجة شجعته يجى و يتقدم
إيلا ٠٠٠ قصدك ايه يعنى.. عمر حاسب على كلامك انت اكتر واحد عرفنى
عمر ٠٠٠ آمال خايفه ليه كده
إيلا٠٠٠ لانى عارفاك لما بتتعصب مبتشوفش مين قدامك .
عمر ٠٠٠ طيب انزلى من على البلكونة و متخافيش
إيلا ٠٠٠ طيب اقعد بعيد الأول
نفذ عمر ما طلبته بضيق ثم قال
عمر ٠٠٠ أدينى عملت إللى انتى عايزاه انزلى بقى
نزلت إيلا من سور الشرفة مشيت بخطوات بطيئة بعيده عن عمر
عندما اطمن عمر أن إيلا ابتعدت عن السور ركضت و امسكها من ذراعها وقال بأنزعاج
عمر ٠٠٠ أيه شغل العيال ده . انتى فاكرة كده بتهددينى.
إيلا ٠٠٠ سيب دراعى .. و خليك راجل و أد كلمتك
عمر٠٠٠(بصوت مخيفه قال)نعم انتى قولتى ايه
إيلا ٠٠٠( بخوف قالت)ولا حاجة مقولتش حاجة
عمر٠٠٠ اه بحسب .. دلوقتى هتقولى ايه إللى حصل امبارح بالظبط
حكيت ايه بأرتباك ما حدث لعمر
إيلا ٠٠٠ بس ده كل إللى حصل
عمر ٠٠٠ يعنى انتى ماتكلمتيش معاه خالص
إيلا ٠٠٠ واللهى حتى ما فتحت بوقى حتى اسأل عمى عزت و شيرى
بدء عمل يهدى بعد كلام إيلا ثم قال
عمر٠٠٠ ايه إللى خلاكى تخرجى من غير أذنى
إيلا ٠٠٠ أسأل ابوك هو إللى قالى . روحى و مالكيش دعوة بعمر .وهو هيقولك
عمر ٠٠٠ وانتى بتسمعى كلام أى حد
إيلا ٠٠٠ ( قالت بسخريه)عيب تقول على باباك أى حد على فكرة
عمر ٠٠٠ اسكتى . و قوليلى كنتى لابسة ايه
إيلا ٠٠٠ عادى بنطلون جينز و جاكت
عمر ٠٠٠ كنت حاطه ميكب مش كده
إيلا٠٠٠ ده كان خفيف اوى
عمر٠٠٠ كنت عامله شعرك ازاى
إيلا ٠٠٠ كان سايبه مفرود
كانت إيلا مستمتعة و هى تشعر بغيرة عمر عليها
عمر ٠٠٠ حاطه ميكب و فرده شعرك و لابسه ضايق ايه عاملة عرض حضرتك ..ما طبيعى يجيلك عريس… لان ده مش طريقة لبس واحده متجوزه
غصب عنها ضحكت إيلا. من تفكير عمر الغير مفهوم ٠٠عندما رأها عمر قال
عمر ٠٠٠ أيه إللى بيضحكك.. كلامى مش عجبك
أردت ايلا ان تستفز عمر أكثر لذلك قالت
إيلا ٠٠٠ لأ بس انت بتقول اي كلام .. يعنى انا لو كنت رافعه شعرى كان الموضوع اختلف
المشكلة فى وشى اعمل ايه ربنا خلقنى حلوه
لازم تستحمل المعجبين
هنا مسكها من فكها وهو يعلم ما تحاول أن تفعلوا به لذلك و قال بتحذير
عمر٠٠٠ لو عايزه الوش ده يفضل جميلة زى ماهو كده . يبقى بلاش تستفزينى مفهوم
بلعت ريقها بصعوبه ثم قالت
إيلا ٠٠٠ يعنى هتعمل ايه
عمر ٠٠٠ بلاش تعرفى دلوقتى.. و اسمعينى
من هنا و رايح مافيش خروج غير بأذنى مهما حصل . كمان ممنوع تخرجى من أوضتك لو فى ضيف فى الفيلا . و ميكب تانى لاء . و كمان…
قبل ما يكمل عبارته قالت إيلا
إيلا ٠٠٠ على فكرة انا حره .. إللى بتعملو ده مش من حقك
عمر ٠٠٠ أنتى مراتى حقى و ملكى . و كلك على بعضك بتاعتى انا
ثم التقط فجأة شفتيها بقبله قويه عنيفه يثبت فيها ملكيته لها. كما كانت بمثابة عقاب لإيلا
ثم تركها قبل ان يضعف أمامها
لذلك غادر الغرفة
عندما رأت نفين عمر غادر ذهبت لتطمئن على بنتها.
طرقت نفين الباب الغرفة .. فتحت إيلا
إيلا ٠٠٠ تعالى ماما
نفين ٠٠٠ قوليلى انت كويس . عمل فيكى حاجة
إيلا ٠٠٠ ماما خلينا متفقين ان عمر مستحيل يأذينى
نفين٠٠٠ لا واللهى . طيب كويس . دى حاجة تسعدنى . شكلكم اتصالحتوا
إيلا ٠٠٠ لا اتصالحنا ولا حاجة .. هو اتعصب وقالى إللى نفسه و عمل إللى عايزه و مشى
نفين ٠٠٠ و انتى عملتى ايه
إيلا ٠٠٠ ولا حاجة . مش عارفه اخد منه حق
ولا باطل
نفين ٠٠٠ عشان عبيطه . يعنى الجمال و الانوثه دى كلها مش عارفه تستغليها
إيلا ٠٠٠( بأستغراب قالت) ماما انتى بتقولى إيه و كرامتى
نفين ٠٠٠ مافيش كرامه بين الراجل و مراته
فى احترام و تقدير و حب. ده مش هتعرفى تخدى من عمر طول ما انتم متخانقين
و بعاد عن بعض يا حبيبتى البعد بيعلم الجفا
إيلا ٠٠٠ يعنى ده رأيك يا ماما
نفين ٠٠٠ بصى يا حبيبتى انتى جربتى مع عمر العناد و تكبير الراس . الخصام جابوا نتيجه
إيلا ٠٠٠ لاء مجابوش حاجة
نفين ٠٠٠ خلاص جربى الحب و الدلع و الحنان و استغلى حبه ليكى . انا متأكده انا عمر مش هيقدر يقاوم الأنوثة و الجمال ده
إيلا ٠٠٠ بس انا معرفش اعمل كده
نفين ٠٠٠ ليه هو انتى مش ست .. بقولك ايه انا رايحه انام و هخد أدم معايا الليلة دى ..عشان تفكرى فى إللى انا قولتلك عليه براحتك
يلا تصبحي على خير
بعد ما غادرت نفين . ظلت إيلا تفكر فى كلامها
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□□□
فى نفس الوقت
مستودع أدوات صحية
~
~~~~~~~~~~~~~
المستودع ده هو غطاء لأعمال عمار المشبوها
عمار كان يتحدث مع المحامى بتاعه الخاص
عمار ٠٠٠ جيبت المعلومات إللى قولتلك عليها
المحامى ٠٠٠ جبت و خد عندك ..اسمه عمر عزت القاضى . ابن الملياردير عزت القاضى . فعلآ إيلا عايشة معاهم فى الفيلا . و امها كمان
عمار ٠٠٠ يعنى عمر ده متجوزها بجد
المحامى ٠٠٠ مش بس كده دى مخلفه منه ولد
عمار ٠٠٠ أنت متأكد من الكلام ده
المحامى ٠٠٠ طبعآ متأكد ..
عمار ٠٠٠ ماشى يا إيلا اقسم بالله ما هخليكى تتهنى بالسبع بتاعك و حياة أمى
لا احزنك عليه قريب
محامى ٠٠٠ معلم عمار لازم تعرف عمر القاضى مش ساهله. و ناس دى واصله
و قادرة . معاها السلطه و المال و النفوذ
عمار ٠٠٠ و آنا معايا الكيف. والكيف بيذل الكل
محامى ٠٠٠ هتعمل ايه
عمار ٠٠٠ أول حاجة القانون لازم ياخد مجراه .حرك القاضية إللى قولتلك عليها .. لما أشوف مين هيضحك فى الاخر انا ولا ابن القاضى
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□
الفيلا عزت القاضى
غرفة عمر و إيلا
~~~~~~~~~~~~
أقتنعت إيلا بكلام نفين لذلك ارتدت قميص نوم مثير و وضعت ميكب وقامت و بأطلاق العنان لشعرها
ثم نظرت لنفسها فى المرآه بأعجاب فعلآ كانت فاتته و مثيرة. لكنها تشعر بالخجل من منظرها
ثم ظلت تنتظر رجوع عمر.. اول سمعت صوت سيارته . جلست على الفراش و طصنعت الألم
عندما دخل عمر الغرفة اتسعت عينيه بلمعه عندما رأها بهذا الوضع المثيرة لذلك بلع الريق بصعوبه بدء قلبه يخفق بقو،ة و جنون هو بتفحصها بأعين كلها رغبة و شغف و حرمان
كانت تبدو جذابة و مثيرة بقوامها الرائع وجمالها الفاتن لدرجة تذيب العقل
عمر ٠٠٠ هو انتى عامله فى نفسك كده ليه
إيلا ٠٠٠ أه كنت قعده زهقان .قولت اتسلى وأحط ميكب
عمر ٠٠٠ طيب لابسه كده ليه
إيلا ٠٠٠ أيه وحش
عمر ٠٠٠( بأرتباك قال) لأ جامد .قصدى يجنن ٠٠ لأ عادى
إيلا ٠٠٠( بدلع قالت) طيب ممكن تدهنى من مرهم ده على دهرى و رقبتى لانهم وجعنى اوى .وانا مش عارفه ادهن لنفسى
مدت إيلا أيدها لعمر بالمرهم
فكر عمر قبل ما يمسك المرهم من يد إيلا
و هو يعلم جيدآ انه لن يصمد كثير أمامها
اول ما لمس عمر جسدها شعر بحرارة تسرى بجميع جسده . كان بيجاهد لكى يصمد امامها
لذلك قال
عمر ٠٠٠ من كفايه كده
إيلا ٠٠٠ تؤتؤتؤ لسه بيوجعنى ادهنلى كمان
عمر ٠٠٠ انتى بتعملى فيا كده ليه
كان عمر سوف بفقد عقله عندما كانت بتتحدث بأنوثة طاغيه و قالت
إيلا ٠٠٠ هو انا عملت حاجة . يعنى اروح لمين يدهنلى دهرى غير جوزى.. انا كنت هروح لماما بس اتكسفت
عمر ٠٠٠ إيلا حرام عليكى مش كده
إيلا ٠٠٠ حرام عليا ليه بس
عمر ٠٠٠ بلاش الحركات دى يا إيلا معايا انتى مش أد إللى انتى بتعمليه
إيلا ٠٠٠ ( بدلع و حب قالت) انا أده ونص شكلك انت إللى مش أده عشان كده………
قبل انا تكمل عبارتها التهم شفتيها بقبله طويله تبث فيها حرمان و اشتياق شهور
ثم ابتعد عمر عنها..عندما شعر انها تحتاج إلتقاط أنفاسها ثم تبادلوا القبلات .شعرت إيلا بجسدها ينتفض و كأن أصابها صاعق كهربائى . كما كان عمر كمغيب هو يستمتع بجسد زوجته و حبيت
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
صباح يوم جديد
أستيقظت و هى فى حضن عمر .انها حقآ اشتاقت لذا الحضن .
ثم استيقظ هو يبتسم عندما رأه إيلا بتكتب كلمات وهميه بيدها على صدره ثم قال
عمر ٠٠٠ بتعملى ايه
إيلا ٠٠٠ بكتب صك ملكيتى
عمر ٠٠٠ طيب ممكن تقوليلى كتبتى ايه
إيلا ٠٠٠ الحضن ده ملكيه خاصه ليا. ممنوع الاقتراب كما انه متحرم على اى أمرأة غيرى.
عمر ٠٠٠ ههههه مش الحضن بس انا كلى ليكى انتى
إيلا ٠٠٠ انت بتاعى انا
عمر ٠٠٠ و انتى كنت عايزه تسيبنى و تبعدى عنى انتى و أدم
إيلا ٠٠٠ انا كنت فاكره انك مش عايز البيبى
وخوفت تخلينى أنزله..و انا ماكنتش اقدر اعمل كده . كمان لما سمعت كلام باباك .بعد كده شوفتك مع البنت اللزقه إللى اسمها ميار. كل ده خلانى مش عارفه افكر صح
عمر ٠٠٠ خلاص انسى .. المهم إللى أحنا مع بعض لوقتى
إيلا ٠٠٠ صح مافيش زعل تانى . و لا عصبيه. ولا نرفزه
عمر٠٠٠ اتفقنا يلا بقى نمضى على الأنفاق
إيلا ٠٠٠ و ده يتمضى ازاى بقى
عمر ٠٠٠ ببصمة الشفايف
ثم التقط شفتيها وظل يقبلها بلا هوادة . فقدت آيلا اتصلها بهذا العالم أثر قبلات عمر لم تشعر الإ أنفاس عمر الحارقة عل و وجهها و عنقها و كأنها أصبحت مغيبه
بينما عمر أصبح غارقآ فى بحر حب وعشق إيلا
أستيقظ عمر و إيلا على صوت طرق على باب الغرفة
هنا ابتعده عمر بصعوبه و قال بصوت ضعيف اجش
عمر٠٠٠ مين
كريم ٠٠٠ افتح يا عمر .
عمر ٠٠٠ حاضر
فتح عمر الباب بعد ما ارتدى ملابسه
كريم ٠٠٠ أيه كل ده عشان بتفتح الباب . بتعمل ايه كل ده
عمر ٠٠٠ يعنى هكون بعمل ايه .بعدين انت كنت عايز ايه
كريم ٠٠٠ آه. جدو عزت بيقول يلا عشان تفطر اتأخرت
عمر ٠٠٠ قوله جاى
بعد ما انصرف كريم اخرج عمر علبة من جيب الجاكت …ثم أقتربه من إيلا و قال
عمر ٠٠٠ هاتى أيدك
أيلا ٠٠٠ ( بأستغراب قالت) ليه يعنى
مسك يديها برفق .ثم اخرج دبله سوليتير
و خاتم الماس .. ثم وضعهم فى يدها
بينما قالت إيلا بدهشة و إعجاب
آيلا ٠٠٠ حلو أوى يا عمر .. بس ليه كلفت نفسك شكله غالى اوى
عمر ٠٠٠ عشان مافيش حد بعد كده يقول ماشوفتش فى ايدها دبله ولا خاتم الجواز.. أديكى لبستى الاتنين
إيلا ٠٠٠ أه قولى عشان كده .
عمر ٠٠٠ بصراحة أه.. انا مش هقدر استحمل موقف زى ده تانى .. كمان عشان ده حقك
ان يكون ليكى شبكه زى اى بنت
إيلا ٠٠٠ دى أول مره أشوف واحده تلبس شبكة بعد الجواز و الخلفة
عمر ٠٠٠ ماهو بردوا انتى مش اى واحده
إيلا ٠٠٠ أه نحن تختلف عن الآخرين
بعد نص ساعة اجتمع الجميع على طاولة الفطار
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□□
عزت ٠٠٠ أيه التأخير ده كله
عمر ٠٠٠ معلش صحيت من النوم متأخر
نفين انحنت على إيلا و همست لها وقالت
نفين ٠٠٠ شكلك عملتى إللى قولتلك عليه
إيلا ٠٠٠ أيه هو باين عليا
نفين ٠٠٠ باين عليكم انتم الاتنين .وشكم منور
شيرى ٠٠٠ واووو ايه الخاتم ده
إيلا ٠٠٠ عمر جابلى الخاتم و الدبله كمان
عزت ٠٠٠ مبروك عليكى
عمر ٠٠٠ اهو دبله و خاتم يسدو عين الشمس
اظن كده بقى واضح اوى انها متجوزه
عزت ٠٠٠ والله لو لبستها دبله فى رقبتها. بردوا مش هتقدر تخفى الجمال ده عن عيون الناس
عمر ٠٠٠(بعصبية قال) يعنى حضرتك لازم تحر،ق د،مى على الصبح كده. . انا ماشى احسن
انصرف عمر .. بينما ضحكه الجميع على غيرة عمر الغير طبيعيه
عزت ٠٠٠ أنتى قادره تستحميلى غيرته دى أزاى
إيلا ٠٠٠ ما بعتبرهاش غيره .. بعتبرها حب زياده
نفين ٠٠٠ ربنا يهنيكم ببعض .. انا كده اكتر ارجع اسكندريه وانا مطمنه عليكى
قال عزت بعصبيه
عزت ٠٠٠ فى ايه هو انتى كل شويه ارجع اسكندريه ارجع اسكندرية . ما تهدى بقى
نفين ٠٠٠ أنت اتعصبت ليه
همست إيلا لشيرى وقالت
إيلا ٠٠٠ هو أبوكى ماله
شيرى٠٠٠بيحب جديد
هنا دخلت الخادمة وقالت بتوتر
الخادمه ٠٠٠ عزت بيه البوليس بره
استغرب عزت و ذهب ليعرف ما الأمر و خرجوا الجميع خلفه
عزت ٠٠٠ فى ايه .
الظابط ٠٠٠ يا افندم احنا معانا أمر ظبط و إحضار المدعوة إيلا جلال الصاوى
لماذا مطلوب القبض على إيلا
ماذا سيفعل عمر عندما يعلم
هل الأمر له علاقة بعمار
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الهروب إلى المجهول)