روايات

رواية الهروب إلى المجهول الفصل التاسع 9 بقلم أروى عادل

موقع كتابك في سطور

رواية الهروب إلى المجهول الفصل التاسع 9 بقلم أروى عادل

رواية الهروب إلى المجهول الجزء التاسع

رواية الهروب إلى المجهول البارت التاسع

الهروب إلى المجهول
الهروب إلى المجهول

رواية الهروب إلى المجهول الحلقة التاسعة

إيلا ٠٠ لاء لاء مش قادره اعمل كده مش قادر
اتفضل عقد الشقة بتاعتك اهو .. انا مش عايزها
و ياريت تلغى الاتفاق إللى بينا .. و تطلقنى
عمر ٠٠٠ نعم يا روح أمك
إيلا ٠٠٠ لو سمحت من غير غلط . ياريت تسيبنى أروح و كل واحد يروح لحاله
عمر ٠٠٠ لأ انتى شكلك مش هتيجى بالذوق
صرخت إيلا عندما حملها عمر فجأة و دخل بها غرفة النوم و أغلق الباب بالمفتاح
ثم ألقى بها على الفراش و بدء فى فك أزرار قميصه
و هو ينظر لها برغبه و هنا بلعت ريقها بتوتر و هى تقول
إيلا ٠٠٠ أنت بتعمل ايه .. عمر بالله عليك سيبنى أمشى من هنا
هنا وضع أصابع يده على شفايفها و يقول
عمر ٠٠٠ شششششش
ثم أستلقى فوقها . و انحنى إليها قبلها بعنف و رغبه هنا حاولت إيلا دفعه لينهض عنها هى تتوسل له بأن يتركها .. لكن عمر ظل مستمر فى ما يفعل ولم يهتم بصراخها ولا بدموعها التى كانت تنهمر على خديها مثل الشلال كان مثل المغيب أمام جمالها
هنا قالت إيلا بصراخ و هى مازالت تحاول الإفلات منه
إيلا ٠٠٠ عمر بلاش . طيب أدينى فرصه افهمك
عمر ٠٠٠ مش عايز افهم حاجة ..انا عايزك انتى وبس
إيلا ٠٠٠ عمر أبوس ايدك بلاش
عم ٠٠٠ ( بصراخ قال) انتى ليه محسسانى أن دى أول مره راجل بلمسك
كانت سوف تتحدث لكنه اسكتها بقبله عنيفه و قويه
وهنا فقدة عمر عقلة و تحول لوحش لا يرحم وهو يلتهم عذريت جسدها .
ثم قامه بنزع ملابسها من عليها
حاولت إيلا تمنعو و هى تصرخ به لكى يدعها لكنه كانت مسيطرة عليه رغبته بها عليه … وكأن صراخها كانت بتزيد من أثارته
عندها قامه بتمزيق ملابسها حتى أصبحت عاريه أمامه هو ينهش جسدها بقوة وعنف
تعبت من مقاومتها المستميته له..
و ما أن فرض عمر سيطرته الكامله عليها و إنتهى مما كان يفعل و اثبت ملكيته الخاصه لها
وهنا صعق وضع يديه الاثنين على رأسه من الصدمه عندما رأى رمز عفتها و عذريتها و قال هو لم يستوعب ما ترى عينه
عمر ٠٠٠ أنتى عذراء . ازاى . يعنى ايه دى أول مره ليكى . انا اول راجل يلمسك طيب
انتى مش كنتى متجوزه .صح انتى كمان مخلفه طيب ازاى. فهمينى ازاى لا أكيد فى حاجة غلط
لم ترد إيلا عليه .. لأنها كل ما كانت تريد فى هذه اللحظه هى أن تستر جسدها . لذلك لفت جسدها بملاءة التى كانت على الفراش ثم حضنت قدميها بيديها و سندت رأسها عليهم هى تبكى بهستريا
لكن عمر صرخ فيها هو يطلب تفسير
عمر ٠٠٠ بطلى عياط و فهمينى انتى ازاى عندك طفلين و انتى لسه عذراء .. أنطقى …. انت عايزه تجنننى ماتنطقى
هنا اقترب منها مسكها بقوه من ذراعها
هنا شعره بهتزاز جسدها وهى ترتجف .كان وضعها و هى بهذه الحالة مثير للشفقه لذلك شعر بغصه فى صدره للرؤيتها بهذا الوضع لذلك جلسه بجوارها على الفراش و وضع يده على رأسها و هنا أنتفضت
و رفعت رأسها و قالت بصوت مبحوح من البكاء
إيلا ٠٠٠ ابعد عنى بقى عايز أيه تانى
عمر ٠٠٠ عايز افهم
إيلا ٠٠٠ ما انا كنت بترجاك عشان تفهم .و انت قولتلى مش عايز افهم حاجة.. خلاص بقى ماعدش ينفع ياريت تسيبنى لوحدى
قال عمر بصرامه و بنفاذ صبر
عمر ٠٠٠ إيلا لأخر مره هسألك ازاى انتى لسه عذر…..
هنا فقدة إيلا السيطرة على نفسها و هى صرخت فى عمر قبل أن يكمل عبارته
آيلا ٠٠٠ ازاى … ازاى …ازاى هو ده إللى فارق معاك.
ازاى انى لسه عذراء مش فارق معاك انك اغتصبتنى
عمر ٠٠٠ أنتى بتقولى إيه. هو فى راجل بيغتصب مراته ٠ بعدين انتى وافقتى نتجوز ليه ..لما انتى مش عايزه يحصل علاقه بينا
إيلا ٠٠٠ ( قالت بقهر) هو انتى أدتنى فرصه أرفض لو سمحت سيبنى لوحدى مش عايزه أتكلم معاك
عمر ٠٠٠ تمام هسيبك لوحدك ..بس هرجعلك تانى لانى محتاج افهم انا اتجوزت مين
ثم غادر المنزل
أما إيلا ظلت مكانها تبكى بألم وقهر
فى المساء
¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥
مرات ساعات . و إيلا على حالتها كما هى
إلى أن قررت انت تستجمع ما تبقى من قوتها
و قامت من على الفراش و هى تلف جسدها بملاءة
ثم نظرت إلى ثيابها الممزقة على الأرض ..
تألمت وهى تتذكر عندما كان عمر يقوم بتمزيق ثيابها من عليها … ثم ذهبت إلى الصالة
و أخذت حقيبتها و أخرجت الهاتفها .
كانت لديها ٥ مكالمات لم يرد عليها من أميرة لذلك قامت بالاتصال بأميرة
( بداية المكالمة)
أميرة ٠٠٠ ألووو إيلا انتى فين يا بنتى
إيلا٠٠٠ أميرة ممكن تجيبلى هدومى من عندك
أميرة٠٠٠ هدوم طيب ليه . و انتى فين
هنا تذكرت إيلا انها لا تعرف العنوان المنزل لذلك قالت ببكاء
إيلا ٠٠٠ أميرة انا مش عارفه العنوان الشقة إللى انا فيها .. و عايزه أروح ومش معايا هدوم
أميرة ٠٠٠ بطلى عياط . و فهمينى ايه إللى حصل
قالت ايه بصوت مبحوح يكاد يكون مسموع
إيلا ٠٠٠ أميرة انا عايزه امشى من هنا … و هدومى متقطعة مش هينفع أطلع بيها ..
شهقت أميرة بصدمه وهى تقول
أميرة ٠٠٠ إيلا هو حد خطفك و أغتصبك
هنا شعرت إيلا بأن الأرض تهتز من تحتها . و ان قدميها لا تقوى على حملها بأن الضوء بدء ينطفئ من حولها هنا سقطت على الأرض مغشى عليها
أميرة ٠٠٠ إيلا … إيلا… انتى مش بتردى ليه إيلا انتى سمعانى ..إيلا روحتى فين إيلا
ظلت إيلا أكثر من ساعة وهى غايبه عن الوعى
إلى أن جاء عمر صعقه عندما رأها غيبة عن الوعى لذلك ركض إليها. و فحصها ليعلم ما بها
ثم حملها لداخل الفرفة النوم و وضعها على الفراش
ثم أخرج تيشرت له من الدولاب و ألبسها إياه
هنا بدء يفوقها بوضع برفان على أنفها ثم بدء يضربها على وجهها برفق لكنها لم تستجيب لذلك قامه برش ماء على وجهها حتى فاقت من أغمائها بدأت تفتح عينيها ببطئ .. فى بداية الأمر لم تستوعب أين هى
عمر ٠٠٠ أنتى كويس ( هزت رأسها بنعم) طيب قوليلى حاسه بيه دلوقتى
لكنها فجأة أنتفضت من مكانها لتبتعد عن عمر عندما تذكرت ما حدث و مكالمتها مع أميرة
إيلا ٠٠٠ تليفونى فين . عايزه تليفونى
هنا قامت من على الفراش بسرعة لكنها شعرت بدوخه لذلك مسكها عمر
عمر ٠٠٠ استنى رايحه فين .. أنتى دايخه
إيلا ٠٠٠ سيبنى عايزه امشى
عمر ٠٠٠ تمشى بالشكل ده
هنا نظرت إيلا لنفسها
إيلا ٠٠٠مين لبسنى التيشرت ده
ثم نظرت لعمر بضيق وقالت
إيلا ٠٠٠ أنتى إللى لبستنى ده مش كده
عمر ٠٠٠ اكيد انا هو فى حد تانى معانا هنا
إيلا ٠٠٠ أنت قليل الأدب.. ازاى تستغل انى مش حاسه بحاجة و تحت ايدك عليا .. اسمع………
هنا عمر جاب أخره من كلام إيلا لذلك قطع عبارتها
و قال بصرامه
عمر ٠٠٠ أسمعى بقى . انا لحد دلوقتي صابر عليك و مش عايز اضغط عليكى لانى مراعى حالتلك . لكن مش معنى كده أنك تسوقى فيها .. لانى خلاص بدأت أفقد أعصابى . ده لو حصل مش هيبقى فى صالحك نهائى ..تمام
لا شك أن إيلا خافت من كلام عمر لكنها تصنعت القوة وقالت
إيلا ٠٠٠ تمام .. بصراحه انت صبرت عليا كتير .. ياريت بلاش تصبر اكتر من كده و تسيبنى أمشى
أخذ عمر نفس طويل هو يقول
عمر ٠٠٠ الله ما طولك يا روح . أسمعى يا بنت الناس الشقة دى بقيت بيتك يعنى مافيش خروج منها و انتى بقيتى مراتى قولآ و فعلآ . واللى حصل بينا ده و مخليكى مقهوره اوى كده هيحصل تانى و تالت
وكل ما يكون ليا مزاج .طول ما أنتى على ذمتى لأنى ببساطه أنا متجوزك عشان مزاجى ..وانتى وافقتى تتجوزينى وانتى عارفه كدة كويس . و اخدتى التمن
فبلاش جو الصعبنيات ده و انك ضحيه وانا الوحش الغدر إللى هتك عرضك غصب عنك لان ده مش حقيقى .لأنك مراتى واللى حصل كان هيحصل هيحصل .. وانتى نفسك طلبتى أنى أسيبك لبكره
قوليلى كان هيفرق ايه النهاردة من بكره
برغم قسوة كلماته إللى ان إيلا كانت تعلم جيدآ
أن معظم كلامه صح و هى وافقت على الزواج بعد ما اخذت ثمن
إيلا ٠٠٠ صح مش هيفرق كتير ..طيب ممكن تسيبنى النهارده أروح لولادى
عمر ٠٠٠ ولادك . دول إللى انتى مخلفتهمش صح
إيلا ٠٠٠ مش الازم اكون انا إللى خلفتهم عشان يكون ولادى .
عمر ٠٠٠ تمام بس من حقى اعرف دول ولاد مين
إيلا ٠٠٠ ولاد أختى
عمر ٠٠٠ و أختك سايبه ولادها ليكى عادى كده
هنا دمعت عينيها وهى تقول
إيلا٠٠٠ لاء مش عادى .غصب عنها هى كان نفسها هى اللى تربيهم أحسن تربية و تشوفهم هم بيكبروا قدام عينها .. بس الموت قال كلمته
عمر ٠٠٠ ماتت
إيلا ٠٠٠ ماتت و سابت الولاد امانه فى رقبتى
عمر ٠٠٠ طيب أبوهم فين
إيلا ٠٠٠ مش موجود
عمر ٠٠٠ يعنى ايه مش موجود .. مات هو كمان
إيلا ٠٠٠ ( قالت كاذبه) آه مات
عمر ٠٠٠ و أهلك فين
إيلا ٠٠٠ ماليش أهل .
عمر ٠٠٠ ازاى يعنى . هو فى حد مالهوش أهل
إيلا ٠٠٠ آه في . انا معنديش أهلك … ياريت كفايه كده أسئله
عمر ٠٠٠ بس فى سؤال محيرنى.. انتى ليه قولتى عليهم ولادك .. كان ممكن تقولى عادى انهم ولاد أختك.
قالت بقهر
إيلا ٠٠٠لانى كنت عايزه الناس تفتكر انى متجوزه.. افتكرت كده أنى بحمى نفسى… من أن كل واحد يطمع فيا شويه .. اتارينى كنت بطمعهم فيا أكتر ..
و كأن إللى كانت متجوزه دى متاحه للجميع ..
شعر عمر بالألم فى كلامها . انه هو ايضآ من ضمن الذين كانوا يطمعون بها ..
حاول عمر تغير الموضوع .. لان هاتف إيلا لم يتوقف عن الرنين منذه وصول عمر لذلك قال
عمر ٠٠٠ ممكن تردى على تليفونك لانه صدعنى
كان هاتفها مازال ملقى على الأرض من بعد مكالمتها مع أميرة ٠ لذلك ذهبت لتجيب على الهاتف..لكنها لمحة عمر ينظر لساقيها . هنا لحظت انها ترتدى تيشرت فقط لذلك أرتبكت وقالت
إيلا ٠٠٠ بتبص على ايه لو سمحت لف وشك
هنا أبتسم على فطريتها.. ثم ذهب للحمام الذى كان موجود فى غرفة النوم
كانوا الفتيات و عائلة كامل الجميع يبحثون عنها
و يتصلون عليها لكنها لم تجيب على اى منهم
وعند مسكت إيلا الهاتف شهقت من عدد الاتصالات الورده إليها .
هنا ردت على الاتصال الحالى
( بداية المكالمة )
إيلا ٠٠٠ ألووو ايوه يا لبنى
لبنى ٠٠٠ ( بخوف قالت) إيلا انتى فين . احنا بقالنا كتير بندور عليكى
إيلا٠٠٠ أهدى يا لبنى انا كويسه
لبنى ٠٠٠ كويسه أزاى أميرة حكيتلى على آخر مكالمة بينكم و ….
هنا قطعتها أميرة و قالت أدينى أكملها يا لبنى
اخذت أميرة الهاتف وقالت
أميرة٠٠٠ إيلا قوليلى حصلك ايه و مين إللى خطفك
وعمل فيكى ايه
إيلا ٠٠٠ مافيش حد خطافنى .. أميرة انا اتجوزت
شهقت أميرة و لبنى و جميع الموجودين بصدمة
لان الاسبيكر كان مفتوح الجميع سمع حديث إيلا
هنا مسكت سميرة الهاتف وقالت بغضب
سميرة ٠٠٠ جواز ايه إللى بتقولى عليه . بقى أحنا هنموت هنا من خوفنا عليكى وانتى بتتجوزى.. ايه البرود إللى انتى فيه ده
إيلا ٠٠٠ أنا اسفه يا طنط سميرة . بس واللهى غصب عنى الموضوع كان فجأه
و مكانش مترتب
هنا قالت رقية قوليلها اتجوزت مين
لبنى و أميرة فى نفس واحد قالوا
لبنى .أميرة٠٠٠ عمر القاضى
إيلا ٠٠٠ ايوه هو
انا اخذت أميرة الهاتف و قفلت الاسبيكر و بعدت عن الجميع وقالت
أميرة ٠٠٠ايه إللى حصل ..
إيلا ٠٠٠ مافيش حاجة
أميرة ٠٠٠ أنتى هتستعبطى. انتى قولتلى انك فى شقة مش عارفه عنوانها و كمان هدومك متقطعه
قوليلى هو إللى عمل فيكى كده
إيلا ٠٠٠ أه هو
أميرة ٠٠٠ و موضوع الجواز ده كدبه
إيلا ٠٠٠ لأ هو اتجوزنى بجد على أيد مأذون . بس انا إللى ماكنتش عايزه يلمسنى ..
و أخدنى غصب عنى
أميرة ٠٠٠ الحمدالله طمنتينى . المهم انه اتجوزك
إيلا ٠٠٠ بس طلب ان جوازنا يكون فى السر
أميرة٠٠٠ مش مهم .. اسمعينى خليكى النهاردة عندك و متخافيش على الولاد .انا هاخد بالى منهم
إيلا ٠٠٠ أنا هحاول أجى اخدهم دلوقتى و لو مقدرتش يبقى الصبح بالكتير تمام
أميرة ٠٠٠ تمام ..إيلا مبروك
إيلا ٠٠٠ بتباركيلى على ايه ما أنتى عارفه إللى فيها
أميرة ٠٠٠ يا ساتر عليكى. ايه مابتعرفيش تفرحى ابدآ
إيلا ٠٠٠ و هيجى منين الفرح بس ..
هنا سقط الهاتف منها وهى تصرخ عندما شعرت بيد تحاوط خصرها و تحتضنها من ظهرها
هنا أشتد بأحتضانها أكثر ثم دفن أنفه فى شعرها وهو يقول
عمر ٠٠٠ ششششش . ياريت تتعودى على لمساتى ليكى فى اي وقت
بتوتر قالت و هى بتحاول الإفلات منه
إيلا ٠٠٠ انت مش أخد إللى انت عايزه. عايز أيه تانى
هنا لف عمر وجهها له وقال
عمر ٠٠٠ بس انا لسه مشبعتش منك . لسه عايز تانى
ابتعدت عنه بخوف وهى تتذكر ما حدث فى المره الأول و الألم الذى شعرت به لذلك قالت بخوف
إيلا ٠٠٠ بس انا تعبانه .. و لازم أروح أشوف الولاد
كمان كريم لسه تعبان لازم أروح اطمن عليه
عمر ٠٠٠ طيب روحى..و ورينى كده هتروحى ازاى
ثم جلس على الأريكة وهو ينظر لإيلا
أتجهت إيلا إلى باب الشقة و عندما كانت على وشك فتح الباب قال عمر
عمر٠٠٠ بس شكلك جذاب أوى وانتى كده و جديد كمان .
هنا نظرت إيلا لنفسها و انها مازالت بتيشرت فقط
لذلك شهقت وهى تضع يديها على فمها وقالت
إيلا٠٠٠ بتبص على ايه على فكره مايصحش كده
بدء عمر يقترب هو ينظر لها و يتفحص جسدها بجرأه ويقول
عمر ٠٠٠ انتى مراتى . يعنى من حقى أبص لأى مكان يعجبنى. ..اساسآ جسمك كله ملكى انا
ركضت إيلا و هى تهرب من نظرات عمر التى تلتهم جسدها .هربت لغرفة الوحيده التى تعرفها فى المنزل
وهى. غرفة النوم ..
جلست إيلا على الفراش ثم غطت ساقيها بملاءة
هنا دخل عمر خلفها الغرفة . ابتسم عندما رأها بهذا الوضع. ثم جلس بجوارها و وضع يده على خدها وهو يقول
عمر ٠٠٠ أيه رأيك نبدء من أول.. و كأن دى أول مره لينا مع بعض .و من غير خوف منك . ولا عصبيه منى
كان صوت أنفاسها المسموع و صدرها الذى يعلو و يهبط بسرعة و ضربات قلبها التى كانت مثل لحن جميل على مسمع عمر
ثم قبلها عمر قبله ناعمة ثم بدء يوزع قبلاته رقيقه على وجهها و عنقها سرعان ما بدء يستمتع بجسدها
تركته إيلا يفعل ما يريد لما تمنعوا لكنها لم تتجاوب معه
■■■■■■■■○○○○○■■■■■■■
فى صباح اليوم التالى
__________________
ظلت إيلا مستيقظه طول الليل .. كانت هذه أول ليلة لها تقضيها بعيد عن كريم و كارما منذه ولادتهم
كانت تسير ذهابآ و أيابآ فى أنتظار استيقاظ عمر لتعرف منه عنوان المنزل حتى تأتى أميرة بثياب لها او تأتى بالأولاد
أستيقظ عمر متأخرآ عندما فتح عينه كانت إيلا واقفه بجوار الفراش لذلك قال بدهشه عمر
عمر ٠٠٠ فى ايه واقفه كده ليه
إيلا ٠٠٠ عايزه عنوان الشقة
عمر ٠٠٠ ليه فى حاجة
إيلا ٠٠٠ عشان أميرة تجيب ليا هدوم هنا
عمر ٠٠٠ ان شاء الله تقوليلها دى شقة مين وانتى عايشه فيها مع مين
إيلا ٠٠٠ بس هى عارفه
عمر ٠٠٠ أنتى قولتلها اننا اتجوزنا
إيلا ٠٠٠ اه قولتلها
عمر ٠٠٠ اظن احنا بينا اتفاق ان جوازنا يبقى فى السر
إيلا ٠٠٠ عارفه . بس صحابى عرفوا . بس متخافش ماحدش فيهم هتفتح بقها
عمر ٠٠٠ اتمنى يكون كلامك صحيح ..لان لو حد عرف بجوازنا ساعتها هتزعلى منى
إيلا ٠٠٠ من غير ما تهددنى انا عند أتفقنا .. دلوقتى ممكن تقولى العنوان
عمر ٠٠٠ مالهوش لازمه انا هوديكى تجيبى الولاد . بس قبلها هنروح نشترى ليكى شوية هدوم
إيلا ٠٠٠ طيب دلوقتى انا هنزل أزاى. حضرتك قطعتلى هدومى
عمر ٠٠٠ مش مشكله فى محل ملابس جانب البيت هروح أجيبلك اي حاجة تلبسيها
انصرف عمر و رجع بعد عشر دقائق معاه دريس شيك
وقال ٠٠٠ إلبسى ده تقريبآ هيكون مقاسك
بالفعل كان مظبوط عليها.
■■■■■■■○○○○○■■■■■■■
ذهب إلى إحدى المطاعم
لتناول طعام الإفطار
===============
على إحدى الطاولات يجلس عمر يتناول الإفطار
أما إيلا كانت تجلس بجواره وهى تنظر يمين و يسار و هى تشعر أن الجميع ينظرون إليها .
عمر ٠٠٠ فى ايه روشتينى
إيلا ٠٠٠ ياريت تفطر بسرعة خلينا نمشى من هنا
عمر ٠٠٠ ليه حصل حاجة
إيلا ٠٠٠ حاسه ان الناس كلها بتبص عليا
عمر ٠٠٠ أيشمعنا يعنى
إيلا ٠٠٠ لأنى قاعده معاك . اكيد الناس بيفكروا انى واحده مش مظبوطه و ………
قبل أن تكمل عبارتها قال عمر
عمر ٠٠٠ أوعى تقوليلى ان دى أول مره تخرجى مع شاب فيها
إيلا ٠٠٠ و آنا هخرج مع شاب ليه يعنى
عمر ٠٠٠( بضحك قال) لاء مستحيل أكيد بتهزرى واحده فى جمالك ماخرجتش مع شاب قبل كده
إيلا ٠٠٠ ايه علاقة شكلى بالموضوع
عمر ٠٠٠ لاء انتى خام طحن .. طيب عايزه اسألك سؤال..و تردى بصراحه
إيلا ٠٠٠ ايه
عمر ٠٠٠ انتى حبيتى قبل كده أوى أعجبتى بشاب
إيلا ٠٠٠ الحب ده لناس الفاضيه .. وانا ماكنش عندى وقت
عمر ٠٠٠ ( بأبتسامه قال) يعنى انا أول راجل فى حياتك فى كل حاجة
أرتبكت إيلا من كلام عمر لذلك قالت
إيلا ٠٠٠ لو خلصت فطار يلا نقوم
عمر ٠٠٠ يلا
دفع عمر الحساب ثم انصرفوا
مركز تسويق او مول
==============
أخذها و ذهب بها إلى أحد المولات و اشترى لها مجموعة كبيره من الملابس الجديدة و كلها براندات
كما اشترى ايضآ أحذية بجميع أنواعها و ملابس داخلية واكسسوارات و ميكاب لم يترك شئ.. إلا
و أشترى لها
كانت إيلا تسير معاه و تقوم بقياس كل شئ يأمرها عمر به دون أن تتجادل معه.
أما إيلا ما كانت تريد كل هذه الأشياء هى تحب البساطة فى البس
بعد ما انتهوا من التسويق ذهبوا إلى منزل كامل لتأخذ الطفلين
أمام العمار انتظر عمر بسيارته حتى تأتى إيلا بأطفال
■■■■■■○○○○○○○■■■■■■
فى منزل الفتيات
^^^^^^^^^^^^^
جمعت إيلا جميع اغراض الطفلين
ياسمين ٠٠٠ ايه خلاص جمعتى كل حاجاتكم ..خلاص هتسيبنا يا إيلا
إيلا ٠٠٠ اسيبكم ايه هو انا مسافره .. ده تاكس بعشره جنية تكونى عندى
رقية ٠٠٠ والله لعبتيها صح.. و كل شويه تقوليلى مش عايزه أتجوز مش بحب الرجاله . و اتاركى بترسمى على تقيل
ياسمين ٠٠٠ ايه الكلام إللى بتقولى ده يا رقية
إيلا ٠٠٠ سيبك منها يا ياسمين هى طول عمرها كلمها سم زيها .. يلا عشان انا اتأخرت على عمر ..صح يا بنات مش هقولكم تانى محدش يعرف موضوع جوازنا ..
ياسمين ٠٠٠ تمام متخافيش
إيلا ٠٠٠ طيب أروح إسلم على طنط سميرة و عمى كامل وبعد كده ارجع اخد الولاد و الشنط
ثم ذهبت إلى منزل كامل لتودع سميرة و كامل
و عندما طرقت الباب فتح حمزة الباب هو واضح على ملامحه الغضب
إيلا ٠٠٠ حمزة هو انت مروحتش الشغل
حمزة ٠٠٠ أيه ماكنتيش عايز هتشوفينى
إيلا ٠٠٠ لأ أبدآ.. ليه بتقول كده
حمزة ٠٠٠ أيه مش هتفضلى واقف على الباب أدخلى
ثم قالت بأرتباك من نظرات حمزة لها الغير مفعومه
إيلا ٠٠٠إمال فين طنط سميرة و عمى و كامل
حمزة٠٠٠ ماما فى المطبخ أدخلى
بعد ما دخلت إيلا أغلق حمزة الباب
ذهبت إيلا للمطبخ لتبحث عن سميرة وهنا قال حمزه
حمزة ٠٠٠ مافيش حد فى البيت
إيلا ٠٠٠ أمال ليه قولت انها هنا
حمزة ٠٠٠ عشان ترضى تدخلى
إيلا بتوتر وهى تتوجه لباب الشقة لتخرج
إيلا ٠٠٠ أنت شكلك اتجننت انا ماشيه
أغلق الباب بالمفتاح وقال
حمزة ٠٠٠ مافيش خروج من هنا
إيلا ٠٠٠ افتح الباب خلينى امشى

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الهروب إلى المجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى