رواية الهدف الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلسبيل أحمد
رواية الهدف الجزء الثالث عشر
رواية الهدف البارت الثالث عشر
رواية الهدف الحلقة الثالثة عشر
= انا اسفة يا ياسين بس ده كان هدفي من البداية
– ليان لا لا خليكي معايا فوقي خليكي معايا انا مش هسيبك ليااان !
***********************************
– دي كدا مخالفة اوامر رسمية!!!
= و انا مش هسيب ليان يا آسر مش هقدر
” مشيت بسرعه لوحدي و في ايدي الجهاز الى هيوصلني ليها ”
” في المخزن ”
“سامح كان بيحاول يفك نفسه لما خرج ديفيد و دنيال”
لين: متحاولش مربوطين جامد
سامح: انتي مش مفروض عارفه بتتفك ازاي؟؟
“لين بصتله و فجأة حلت في دماغها ذكرة”
فلاش باك #
– دلوقتي يا بابا انا حراميه و خطفتك و بعدين ربط ايده هتعمل اية بقي ؟
= اربطي ايدي كدا!
– ها
= اهي
– ازاي !!! هربطها تاني
” وبعد محاولات كتير ”
– ليان هاتي ايدك انتي هربطها وتجربي
= مش عارفه افكها!
– انتي مش مفروض عارفة بتتفك ازاي مش شوفتيني؟
– يا بابا انت بتفكها بسرعه
= بصي لو عندك ليونه بتخرج ايد و بعدين التانيه وراها بتتني صوابعك بالطريقة دي
– ايوه بس هي مربوطه جامد!
= حاولي!
” فضلت تحاول لحد ما اتفكت و فرحت جدا ”
– شاطرة يا ليان
باك #
– سمعاني؟؟
” لين لاحظت ان المسدس بتاعها مرمي على الأرض بعيد عنها شوية فا فضلت تفرك فالحبل و تحاول تتني صوابعها عشان تخرج ايد و بعدها تخرج التانيه بسهوله و فعلا نجحت ف ده وفكت ايدها لكن سمعت صوت بره فا رجعت ايدها بسرعه كأنها مربوطه بعد ما جابت المسدس وخلته وراها”
ديفيد: انتوا الاتنين هتموتوا دلوقتي لو متكلمتيش
دنيال: طيب انا هخلص عليه
بصت لدنيال الى رايح ناحيه سامح و بعدين زعقت: سيبه! خلاص هتكلم هقول كل حاجه!
**********************************
( صلي على محمد )
” في مبني القوات الخاصة ”
اللواء محمود: اية الى حصل ؟
العقيد: هما دلوقتي راجعين لكن المقدم ياسين رفض يرجع و فضل عشان الملازم لين مخطوفة و المقدم آسر هو الي راجع معاهم
اللواء بذهول: يعني خالف أوامري؟؟
العقيد: انا متأكد انوه في سبب سيادتك ياسين مش متهور و عارف بيعمل اي
اللواء محمود: عرف السفارة تدخل
العقيد: ده قرار الر*ئيس؟
اللواء محمود: ايوه احنا كمان مسكنا جواسيس منهم و الحاجات الى كانوا عاوزنها و الصور و المعلومات لأنهم كانوا عاوزين يضربوا السياحه عندنا يوقعوا البلد و يعرفوا شكل الحدود
العقيد: معني كده ان هيحصل تدخل سفارات و اتفاقيات دبلوماسية
اللواء محمود: اتمني ميمسكوش ياسين و تبقي مساومه يا حضره العقيد..
**********************************
(الحمد لله عدد ما خلق الحمد لله ملئ ما خلق الحمد لله ملئ ما في السماوات والأرض الحمد لله عدد ما خلق في السماوات والأرض )
“على اليخت”
جميلة بعياط: انا خايفة اوي علي لين
خالد: اهدي ان شاء الله يرجعوا بالسلامه
فاطمه: ازاي نمشي و نسبهم و ليه المهمه اتلغت و مرجعناش بجابر!
زين: انا مش مطمن..!
عمر: طول عمري نحس طول حياتي
احمد: مضحكنيش يأخي مليش نفس
عمر: وانت تضحك على احزاني ليه عيط
زين ضحك: تعرف يا عمر انا طول عمري ماشية معايا زي السكينه فالجاتوه بعد العجن الى عجنتهولي لين و انا مش قد كدا
عمر: اها يخويا انت هتقولي
احمد بأبتسامه: ان شاء ترجع و نتمرن سوا تاني انا عارف انها قوية ربنا يحفظهم يارب
فاطمه: امين يارب!
**********************************
(الحمد لله عدد ما احصي كتابه الحمد لله عدد كل شيء الحمد لله ملئ كل شيء)
“ياسين كان قدامه 20 دقيقة و يوصل المخزن الى لين مخطوفة فيه مكنش معاه غير سلا**حه و حاجه حا**ده لكن كل الى همه يلحقها ”
– الو مين ؟؟
= احنا تبع سامح عاوزين نساعدك
– انا مش هقدر استني حصلوني على المكان *** ده سلام..
” وقفل معاهم وكمل طريقه ”
**********************************
( استغفر الله )
” عند لين ”
ديفيد: هسيبه عايش بس تتكلمي
لين: احنا عرفنا انكم زارعين جابر و انوه خاين فا جينا هنا تبع القوا**ت الخا**صة المصر**ية
سامح بصلها بصدمه: لين اسكتي !
كملت: سامح كان بيساعدنا و دخلنا بحاجات مزورة و الى عدنا من البحر كان******* و بعدين قعدنا فالصحرا و كان معانا أجهزه خاصه بينا
ديفيد: اجهزة اي؟
لين: تج**سس
دنيال: ازاي خرجتي من الفندق حد جالك؟
لين: المقدم ياسين حط منوم فالخمر**ا و بعدين خدني و جم ناس تبعنا مسحوا كل ده
ديفيد: معاكوا اي معلومات ضد بلدنا؟؟
لين: لاء ملحقناش للأسف المهمه اتلغت و رجعوا كلهم
ديفيد ضحك: الا المتمرده الى اول ما كلمتها جاتلي و هتمو**ت دلوقتي
لين بصتله بغل: ديفيد نسيت اقولك حاجه
بصلهاا بعدم اهتمام: مش انا كمان كنت عرفاك من قبل المهمه؟
ديفيد قرب: تقصدي اية
لين: اللواء عدلي المهدي حكالي كتير عنكم اصل زي ما قولت كنت ملازمه فكل حتة و بتمرن معاه طول الوقت فا حكالي عن كوم الز**باله الى عاوزينه يسرب معلومات مقابل فلوس و حكالي كمان انكم بالفعل بتتعاملوا مع واحد خاين
“ديفيد فضل مركز معاها وقرب اكتر”
– لكن للأسف ملحقش يكشفكم و لحسن حظكم انه لما نزل و اتقتل يومها ساب معايا كل الورق ده و قالي لو حصلي اي حاجه اسلم كل الورق
ديفيد بصلها بنص عين: وانتي مسلمتهوش؟
لين: تؤ خدت عهد على نفسي اني هحقق هدف معين الأول و بعدين افتح القضية تاني واسلم الورق
ديفيد: هدف؟ هدف ايه!؟
لين اتكلمت بصوت واطي جدا لدرجه انوه مسمعهاش فا قرب منها اوي وهو متعصب: بتقولي اي!
لين فاللحظه دي طلعت المسدس و ضربته طلقه فدماغه و دنيال من الصدمه ضرب بالنا**ر وهو مش مركز لكنه صاب لين و بعدها علطول ضربته هي كمان فا وقع جريت على سامح تفكه و ادتله مسدس دنيال: رجالتوا بره اكيد هيدخلوا استخبي و اتعامل معاهم اتحرك !
“جريت تستخبي وهي بتنزف و نفسها بدء يروح و لكن اول ما دخلوا زي ما توقعت بدأت تضرب عليهم”
سامح بزعيق: دول كتير
لين: اتعامل من كذا اتجاه
” و فضلوا يضربوا و لين مكنتش قادرة ايدها كانت بتترعش و لأول مره دموعها نزلت زي المطر ”
سامح: لييين؟؟
” ياسين بره و كان سامع ضرب النار فا اتخض جدا و دخل بسرعه و هو محضر مسدسه قدام وشه ”
ياسين بزعيق: لياااااااااان
جري وسط الضرب و هو كمان بيتعامل معاهم لحد ما لمح سامح: انت كويس ؟؟ لين فين
سامح: انا كويس هي هناك اللحقها
” و شاور له على مكان ما هي واقعه و كان سامح بيغطي عليها فا ياسين بدء يتحرك ناحيتها بسرعه ”
وصل عندها ورفع راسها بايده وهو مخضوض: ليااان ليان !!!
بدأت تتكلم وهي بتعيط: ياسين انت هنا؟
ياسين سندها عليه و فضل يضغط على مكان الطلقه: متخافيش انا معاكي
لين بعياط: ياسين انا اسفة على كل حاجه بس ده كان هدفي من البداية
كان كل شوية بيضرب نار: اهدي كل حاجه هتبقي كويسة اهدي
” الرجالة الى تبع سامح وصلوا و خلصوا على رجالة ديفيد و دنيال و ياسين رجع يبصلها كانت مش بتتحرك”
– ليان لا لا خليكي معايا فوقي خليكي معايا انا مش هسيبك ليااان ردي عليا!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الهدف)