روايات

رواية الم الرحيق الفصل الثلاثون 30 بقلم سمية عبدالسلام

رواية الم الرحيق الفصل الثلاثون 30 بقلم سمية عبدالسلام

رواية الم الرحيق البارت الثلاثون

رواية الم الرحيق الجزء الثلاثون

رواية الم الرحيق
رواية الم الرحيق

رواية الم الرحيق الحلقة الثلاثون

عند ندى وعمر
عمر كان قاعد علي الكنبة وفاتح اللاب
ندى وهيا بتقعد جمبه_الحمدلله نام.
عمر_هوا الواد ده هيحرمني منك كتير.
ندى بضحك_معلش استحمل.
ندى _عمر
عمر_امممم
ندى_انا حاسة اني تخنت شوية ايه رايك اعمل دايت؟
عمر وهوا مركز في اللاب_اه فكرة حلوة.
ندى_لأ مش هعمل دايت عشان الدايت معناه رجيم والرجيم ده اسم من اسامي الشيطان ايييه هنكف*ر عشان خاطركم.
عمر_قبل كده كنت بستحملك وبقول هرمونات حمل طب ودلوقت؟
ندى بهزار_هرمونات رضاعة هههه.
عمر_حبيبي ممكن تسبيني اكمل شغل بقا.
ندى بزعل_علي فكرة انا مراتك يعني اهم من الشغل.
عمر قفل اللاب وقال_في داهية الشغل، وكمل بخبث_انتي وحشاني اوي.
ندى بضحك_مينفعش.
عمر بغيظ_مهو كله من ابن الكل*ب ال هناك ده.
ندى_عمر.
عمر تقريباً هيولع في نفسه_قلب عمر.
ندى_ايه ال كان بينك وبين ربنا عشان يرزقك بواحدة زيي؟
عمر _مكنتش بصلي.
ندى_ايه؟
عمر بسرعة_قصدي مكنتش بصلي الا لما بدعي اني ربنا يرزقني بواحدة زيك.
ندى_عمر
عمر_خير
ندى_يلا عشان عايزة انام.
عمر بحنية_لأ نامي انتي ياحبيبي انا لسه ورايا شغل.
ندى_هوا حد كلمك؟انا قصدي تخرج تنام برا عشان السرير اكيد مش هياخدنا احنا التلاتة.
عمر بتريقة_لأ وماله ولو مش عايزاني انام في الشقة كلها عادي اهم حاجة انت تكوني مرتاحه.
ندى_لأ كفاية كده انا حاسة اني متقلة عليك.
عمر_حاسة مش متأكدة؟
ندى _تصبح علي خير.
______________~__________________~
تاني يوم في المول.
اية_معرفش انتي ازاي اقنعتيه يا رحيق؟
رحيق=انتي كنتي شاكة في قدراتي ولا ايه يابنتي.
ايمان بضحك_لأ طبعا انتي فيه زيك.
ايه_بقلكم ايه؟
رحيق وايمان_ايه؟
اية_انا بصراحة عايزة اشتري بدلة.
رحيق=عايزة تجيبي هدية ليوسف يعني؟
اية خبطت بأيديها على راسها.
ايمان_رحيق متأكدة انك عندك 20سنة ياحببتي؟
رحيق=21.لو سمحتي،وبعدين هوا فيه ايه؟
ايمان_اية قصدها بدلة رق*ص
رحيق وشها احمر=ايه؟
اية_ايه هوا جوزي وعايزة افرفشه.
رحيق=يابت اتهدي دانتي حامل.
ايمان_وايه يعني متجيبي انتي كمان؟
رحيق=لا ياختي انا اتكسف من آدم.
اية بخبث_خليك لحد ما واحدة تاخده منك.
ايمان بخبث_شوفتس سكرتيرة آدم الجديدة بت جامدة.
رحيق=بتستفزوني يعني؟
ايمان_الصراحة اه.
رحيق=انتو فاكرين ان كده ممكن اغير رأيي؟
اية بيأس_لأ خلاص.
رحيق بضحك=وانتو غيرتوا رأيي فعلا انا هشتري انا كمان.
اية_ايوة يا رحيق ياجامد.
ايمان_وانا عارفة محل بيبع الحاجات دي انما ايه تحفة.
رحيق=يابنتي انتي في الخامس ده مش غلط.
ايمان_عادي وبعدين انا ممكن اشتري واخليها عندي.
رحيق=طب يلا بسرعة بقا عشان سيف زمانه مغلب دادة فاطمة.
اية_يلا ازاي والحراسة دي؟
رحيق=مالها؟
ايمان_احنا عايزين نشتري ونعملها مفاجأة والحراسة بتبلغهم بأدق التفاصيل.
رحيق=مش هينفع نهرب منهم آدم هيزعل.
اية_لأ متقلقيش انا والبت ايمان ياما زوغنا من الحراسة وكانت معانا صفا الله يرحمها وبعدين دول عشر دقايق لاني حجزتهم اصلا اون لاين وحاجزة ليك يا رحيق واخدة لونها اسود لون آدم المفضل.
رحيق=دانتو مظبطين كل حاجة بقا؟
ايمان_طبعاً يابنتي احنا هنهزر.
رحيق=طب هنهرب من الحرس ازاي؟
اية وايمان في صوت واحد_سيبها علينا يامعلم.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بعد شوية
كانو فعلاً هربو من الحرس واختارو اللبس.
اية_فيه بروفتين اتنين يدخلو وواحدة تستنا برا ومعاها بقية حاجاتنا.
ايمان_ادخلو انتو وانا هستناكم هنا.
رحيق=لأ ادخلي يا اية وانا هقف مع ايمان ولما تخلصي تدخل ايمان وتقفي معايا وبعديها ادخل انا،عشان محدش يوقف لوحده.
ايمان_يابنتس وليه ده كله كده هنتأخر،انتي ناسية سيف وكمان الحراسة لو ملقوناش هيبلغو آدم.
رحيق=خلاص تمام انا واية هندخل وانتي استنينا هنا.
رحيق واية دخلو يقيسو اللبس وايمان مستنياهم بره
_لو سمحتي جوز حضرتك مستني بره.
ايمان بستغراب_جوزي انا؟!!!!
البنت_اه هوا قلي كده.
ايمان_هوا فين؟
البنت_واقف برا
ايمان_تمام
وخرجت برا المحل، كان واقف شخص طويل ومديها ضهره.
ايمان_حمزه
________________~________________~
في الشركة
عمر_يااااه اخيرا الصفقة تمت انا كنت حاطط ايدي على قلبي من الاجتماع ده.
آدم ببرود=ليه يعني احنا اول مرة ندخل صفقة كبيرة كده؟
عمر_لأ،بس دول ألمان يعني اي غلطة بيلغو الصفقة علي طول.
آدم=متخفش طول مانت معاك آدم البنهاوي.
عمر_يخربيت الغرور.
آدم=مش غرور ثقة طول منتا ماشي صح متخفش من حاجة.
عمر_هتيجي طبعاً السبوع.
آدم=اكيد.
عمر_فاكر يا آدم زمان كنا بنقول عمرنا مهنتجوز.
آدم=عشان كنا حاسبينها غلط، الحياة مش شغل بس، احساس انك عندك اسرة وكيان منك بيتحرك ادامك وممكن يعمل حركة انت بتعملها، اظن فلوس الدنيا كلها متساويش حاجة جمب ضحكة من عيلتي.
عمر وهوا بيبتسم _عندك حق.
الباب خبط والسكرتيرة دخلت.
السكرتيرة_تلفون حضرتك رن كتير وكان الحارس وقلتله ان حضرتك في اجتماع كان بيقول عايز حضرتك في حاجة مهمة.
آدم خد الفون =طب روحي انتي؟
آدم رن علي الحارس=ايوة فيه ايه؟
الحارس بخوف من آدم =ياباشا احنا مش لاقيين الهوانم.
آدم بعصبية=يعني ايه؟
الحارس بخوف_والله ياباشا كنا مراقبينهم كويس بس فجأة ملقنهمش.
آدم =اقفل انت وانا هتصرف وحسابكم معايا بعدين.
عمر_فيه ايه يا آدم؟
آدم =البنات غفلو الحرس وهربو منهم.
عمر_طب انت بتعمل ايه؟
آدم =هرن على رحيق اشفها فين؟
بس تلفون آدم رن كان حمزه.
آدم =الو ياحمزه.
حمزه_ليك عندي اخبار مش حلوة.
آدم =اخبار ايه؟
حمزه_……………
آدم بصدمة=ازاي ده يحصل؟
…. لسه الحكاية مخلصتش……
آدم هيعمل ايه مع رحيق المرة دي عشان مسمعتش كلامه؟
حمزه هوا ال كان في المول؟ ولا هيكون شخص تاني؟
وايه الاخبار الوحشة ال عند حمزه؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الم الرحيق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى