رواية المنضبطه والمهمل الفصل الرابع 4 بقلم إسراء ابراهيم
رواية المنضبطه والمهمل الجزء الرابع
رواية المنضبطه والمهمل البارت الرابع
رواية المنضبطه والمهمل الحلقة الرابعة
فريده وهي بتديله المخده: خد يلا نام علي الكنبه بره
ادهم وهو بيقرب منها: كنبه ايه النهارده فرحنا انتي ناسيه
فريده بردح: فرح مين يالا انت ناسي ان جوازنا علي الورق
ادهم بخوف: خلاص خلاص بس علي الاقل خليني انام هنا في الاوضه
فريده بخبث: من عيوني ادخل انت بس غير عمال ما انا اجهز الاوضه
ادهم بفرحه: ماشي
بعد شويه
ادهم خرج من الحمام
ادهم بصدمه: ايه اللي انتي عاملاه ده
فريده بضحك: اكيد يعني انت ما تخيلتش انك هتنام جمبي
ادهم: بس بردك يعني مش لدرجه اني انام علي الارض
فريده: هو ده اللي عندي مش عاجبك اطلع نام بره
ادهم في سره: ياشيخه منك لله
تاني يوم
ادهم صحي علي صوت خبط في الشقه
ادهم بنوم: هي بتهبب ايه الساعه سبعه الصبح
في الصاله بره
فريده كانت بتعمل تمارين
ادهم بزعيق: انتي بتهببي ايه الساعه سبعه الصبح
فريده: اولا صوتك ميعلاش ثانيا مش كفايه اني متعطله عن شغلي بسبب ام الجوازه دي
ادهم مشي وهو بيبرطم
فريده بصوت عالي: والتمارين اللي مش عجباك دي انت بكره هتصحي من سته الصبح تعملها
ادهم: نعم ياختي
فريده: ايه عندك مشكله
ادهم: اه عندي
فريده: يلا في داهيه المهم انا معنديش ومشيت وسابته
ادهم بيبرطم في سره: ايه العيشه القرف دي
بعد مرور كام ساعه
ادهم: انا جعان
فريده: وبعدين يعني عايز ايه
ادهم: عايز اكل
فريده: ما تقوم تعمل
ادهم: هو مش المفروض انتي اللي تعملي
فريده بردح: يا سلام وانت ناقصك ايد ولا رجل علشان اعملك انا
وادهم لسه كان هيرد قطعهم صوت الجرس وكانوا اهلهم
عمر: صباحيه مباركه يا حبايب قلبي
فريده وهي بتضربه في بطنه: صباح الزفت علي دماغك
وكان معاهم اكل بس فجاءة اختفي هو وادهم
في المطبخ فريده دخلت علشان تعمل شاي لقت ادهم قاعد بياكل
فريده: ايه التفاصه دي مش قادر تصبر لما يمشوا وبعدين بتاكل بشوكه وسكينه ايه الفرفره دي
ادهم: سيبك بس من الاكل انتي بتعملي شاي صح
فريده: اها
ادهم: اعمليلي معاكي بقي كوبايه
فريده بخبث: من عنيا
بعد شويه وفريده قدمت الشاي وادهم كان هياخد كوبايه
فريده وهي بتلحقه: لا لا خد اللي جمبها متاخدش دي
عمر بصلها بصه بمعني انه فهم اللي عملته
ادهم شرب اول بق وعرف انها حطه ملح بدل السكر بس مرضاش يعمل اي رياكشن قدام العيله
ادهم: امال فين رنا
حسن: والله يابني كان نفسها تيجي بس وراها محاضرات مهمه
فريده في سرها: طبعا طبعا كان نفسها تيجي
عند رنا
رنا: بلاش يا خالد المقابلات الكتيره دي انا بابي بقي بيشك فيا ومش عايزاه يعرف اني مش بروح الجامعه وباجي اقابلك
خالد: يابيبي متقلقيش حتي لو اتاقفشتي انا معاكي متقلقيش المهم اني محضرلك بورجرام للسهره هايل
رنا: الله هتوديني فين
خالد؛: خليها مفاجاه
رنا: اوكي باي هروح انا بقي علشان اغير هدومي ونتقابل بليل
خالد: اوكي يا روحي
وفعلا روحت علشان تغير وفي نفس الوقت كان حسن قاعد مستنيها رنا اول ما دخلت
حسن: عملتي ايه يا روحي النهاردة في الجامعه
رنا بتوتر: كان يوم حلو يا بابي يلا هطلع اغير بقي علشان انزل مع صحابي
وفعلا طلعت وفي الوقت ده حسن اتصل علي ادهم
ادهم: ايه يا بابا نسيتوا حاجه
حسن: لا يابني بس ركز معايا في الكلام اللي هقولهولك
ادهم: خير يا بابا
حسن: بص يابني اختك رنا تصرفاتها مش عجباني وكنت بكلم العميد علشان موضوع اجازة جوازك وقالي انها بقالها كذه يوم مش بتحضر والمفروض انها لسه راجعه من الجامعه دلوقتي فمعلش يعني انا عارف اني بقطع عليك احلي ايام عمرك بس هي النهارده خارجه مع صحابها فاعيزك تمشي وراها وتعرف هي هتروح فين وخارجه مع مين
ادهم: تمام يا بابا هقوم اجهز
ادهم كان قايم يلبس
فريده: انت رايح فين
ادهم: عندي مشوار مهم
فريده في عقلها: اكيد رايح يقابل بنت من اللي يعرفهم لازم اروح معاه
فريده بصوت عالي: انا هاجي معاك
وادهم كان مستعجل فمش عارف يجادل معاها فقالها ماشي
بعد شويه
في العربيه
ادهم بجديه: بصي يا فريده انا اخدتك معايا لاني مستعجل ومش فاضي اتخانق معاكي فلو سمحتي اقعدي ساكته لحد ما نخلص اللي بنعمله لان الموضوع دلوقتي جد
فريده: تمام
وفجاءة ادهم شاف رنا وهي بتركب مع ولد في العربيه ومشيوا
ادهم: ده انتي ليلتك سوده يا رنا
وبس كده نوقف البارت اتمني يكون عجبكم
للكاتبه: إسراء إبراهيم
وياتري ادهم هيعمل ايه في رنا وباي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المنضبطه والمهمل)