رواية المنحوسة .com الفصل الرابع عشر 14 بقلم عبير شوقي
رواية المنحوسة .com الجزء الرابع عشر
رواية المنحوسة .com البارت الرابع عشر
رواية المنحوسة .com الحلقة الرابعة عشر
_رنا اتصدمة اول مشافت الخبر وخاصتا انها شافت صورة ليها هي وعزيز لما كان زانقها فالحيط لتشهق بخضة.. يمسبتي🥲 هي المصايب بتيجي للواحد من اي حتة بس..
_هدي بتفرك فعنيها.. في اي بس
_رنا ورت الفون لهدي.. شوفي
_هدي. اي ده دا انتي و……. لتشهق اوعي تقولي ان ده هو عزيز الهواري…و.. واستني مش ده مشابه للقولتيه ليا بليل
_رنا.يس ايون ايمن اهههه اه اخخخ
_هدي.. مخك جراله حاجة ولا اي.. يا خراشي دا الود مز سيكا… لحظة صورتكم اذاي منتشرة كدة.. ومين الي صورها.. واذاي تلحق تنتشر بالسرعة دي.. اكيد في حد بيمول الخبر.. متقصد يئذيكي او يئذي عزيز
_رنابدموع وقد بدئت تتدارك خطورة الموضوع.. مش عارفة يا هدى.. انا مستقبلي كدة هيضيع وده الي مكنش ضااع اصلا..وياتري كام شخص شاف ده
_هدي. معقولة يكون عزيز مخطط للموضوع
_رنا. طيب مأكيد صورتة هو هتتشوه برضو وسمعتة تبوظ.. فا مستحيل يعمل كدة.. تخيلي ماما لو شافت حاجة ذي دي هيجرالها اي هي وبابا هيفهمو الحوار غلط والي ناشر الاخبار دي اكيد ده كان هدفة
_هدي. عندك حق بس الصورة دي اتصورت اذاي ومين لي مصلحة يعمل كدة…
_رنا. مش عارفة مسحت دموعها بس انا هروح الشركة واتكلم مع مستر…… عزيز
_هدي.. اعتقد دا افضل حل دلوقت عزيز واصل وهيعرف يتصرف بس خليكي هادية تمام روحي بس حاولي تتجاهلي اي كلمة تتقال لانك هتسمعي كتير الخبر منتشر بشكل كبير.. 🫡
_رنا. 🥺🥺🥺🥺🥺🥺
هدي عارفة طبعاً ان رنا بريئة لان رنا حكت لها كل الي حصل (الكاتبة:+وعشان متخلوش دماغكم يروح بعيد انا هحكيلكم الي حصل من البداية)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ فلاش باك
بعد ما عزيز اخد رنا من وسط البنات
_عزيز. معلش تلقيهم تقلو عليكي بهزارهم
_رنا بضحك.. لا لا دول دمهم خفيف خالص
_عزيز.. تمام……………. بطلي ضحك
_رنا بضحك اكتر.. ههههه 😂😹معلش بس مش قادرة كل ما بشوفك بفتكر شكلك وانت حاول عنيك هههه
_عزيز.. طيب خلاص بطلي زفت
_رنا. ولا وانت وشك كلة تورتة مسخرة للصراحة مكنتش اتوقعك كدة وانا الي كنت فاكرة اني بس الي طفولتها مشردة دانتا فتني بمراحل ههههههههه
_عزيز.. طب يا سيدي شكر خلااص
_رنا كانت بتحكي غالبا وهي مش واخدة بالها من عزيز الي بيشطاط غيظ بجانبها.. ولا لما البوكسر بتاعك تاه فالمياه ههههههههههههههههه وقعدت جوة البحر ساعة ومش راضي تخرج هههه اقسم بالله انت مسخرة بجد طفولتك مشردة بجد يا لهواي😂😂😂😂😂😂
_عزيز اتنرفز جامد ومسك رنا زقها للحيط .. انا مش قلتلك تتزفتي تسكتي هاا
_رنا خافت واتوترت من نبرة عزيز.. انا اسفة والله مقصدتش…. لو سمحت ابعد مينفعش كدة
_عزيز.. بقا انا مسخرة ومشرد تحبي تشوفي شغل المشردين بعينك هااااا ليقترب منها اكتر بقصد اخافتها وبيندمها ع الي هية قالتة
_رنا بدموع وترجي.. اسفة اسفة والله خلاص مش هعيدها تتتتاااني
_عزيز. بعد عنها وسابها ومشي من غير اي كلمة
بس كان في حد مراقب كووووول ثانية ومصورهاا
_رنا مسحت دموعها واخدت نفس لتهدء وتقابل والدها وبعد ان هديت مشت
_ميرا. ههه والله وشكلك مش سكرتيرة وبس دانتي شكلك باصة لفوق فوق اوي ياست رنا هههه وفوق دة بتاعي اناا عزيز ليا ومش لحد تاني (اشتمو براحتكم شريرة ميرا دي 😒) بس مفيش مانع ندي الموضوع شوية حمااس هههههه حماس زايد اووي🔥
ورنا حكت ده لهدي…
هدي.. بس انتي غلطتي يارنا واتجاوزتي الحدود متنسيش انه مديرد مش اخوكي عشان تهزري معاها وانتي عارفة ده كويس
_رناا. 🥺😥معاكي حق انا فعلا اتجاوزت حدودي مكنش لازم اتصرف بالطريقة دي.. اسفة..
_هدي.. خلاص ياروحي المهم انك متعيديهاش تمام (جماعة انا حبيت هدي حبوها🥲🤎🥹)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ باك
وصلت رنا للشركة واول مادخلت الكل كان بيبص ليها بزدراء وبشماتة وفي بعض الهمسات الي كانت رنا سمعاها منهم
_لاا وكانت عملالنا فيها شيخة وده حرام وده حلال وده عيب وميصحش هههه فين الاخلاق دي دلوقتي هههه
_الاخلاق راحت تجيب حاجة ساقعة هههههه
_طلعت علي علاقة بمستر عزيز ههه والله وعرفت تضربها صح بت المحظوظة
_قلة حيا بنات اخر زمن
_انا مش عارفة هي بأي عين جية تاني للشركة..
_يابني الي ذي دي معندهمش كرامة
رنا كل كلمة كانت بتتقال كانت ذي السكاكين ف قلبها وبتحاول تتماسك لحد متوصلت مكتبها رمت شنطتها علي المكتب وحطت ايدها ع صدرها وهي بتتنفس بصعوبة ومفيش غير صوت نفسها وشهقات الي طالعة منها لان دي حالة عندها من وهي صغيرة انها لما بتتخنق ومتعرفش تبكي وتفرغ خنقتها بيجيلها ضيق تنفس واحيانا بيغمي عليها
دخلت عليها زهرة لقتها في الحالة دي جريت ناحيتهاا
_زهرة.. رنااا في اي يحببتي مالك وحضنتها اذا كان ع الخبر المنتشر ده فأكيد ده مفبرك انا واثقة فيكي يحبيبتي متقلقيش انا معاكي .. رنا… رنا..
_رنا……. لا رد
_زهرة.. مسكت رنا وبتهزها بس مفيش استجابة حطت ايدها ع قلبها لقتة لسة بيدق.. جابت مياة ورشتها عليها وبدئت تفوقها… زهرة انتي بخير يحبيبتي
_رنا.. الحمدلله…. لتنظر لزهرة بعيون تملئها الدموع… زهرة انتي مصدقة الي بيتقال ده
_زهرة.. ابدا والله يا رنا محصل انا واثقة فيكي اصلا وعارفة انك مستحيلي تعملي حاجة ذي كدة
_رنا.. حضنت زهرة… انتي اجمل زهرة فكل العالم 🤎
_ياروحي
_رنا.. مستر عزيز جة ولا لسة
_زهرة.. لسة بس تلقاه ع وصول ليسمعا صوتة قادم من الاسفل وهو يحادث الموظفين
_عزيز. مسمعش حد يتكلم فالموضوع ده تاني والا اقسم بالله العواقب وخيمة ومهتتحملوها…. اه وكمان جهزولي مئتمر صحفي حالا بث مباشر ع اكبر قدر من القنوات
………….
………
……
…
_موظف.. المؤتمر جاهز يا فندم والصحافيين في انتظار حضرتك
_عزيز.. تمام روح وانا جي
_زهرة..فاتحة الكومبيوتر تعالي يا رنا مستر عزيز عامل مؤتمر وبث مباشر ومعرض ع اغلب مواقع التواصل الاجتماعي عشان يوضح الي حصل
_رنا.. حاضر جيت
في المؤتمر الكل جاهز
صحفي.. مستر عزيز اي ردة فعلك لما شفت الخبر والصورة الملحقة بيه
_عزيز.. كنت مصدوم طبعاً ان اذاي الصورة دي تتسرب
صحفي تاني.. قصدك اي يا مستر عزيز يعني الصورة فعلا حقيقية ومش فبركة
_عزيز. قصدي ذي ما فهمت
_صحبي غير.. اي علاقتك بسكرتيرتك او المعروفة بـ رنا نادر سيف الدين… هي فعلا حبيبتك.. ولا واحدة من محظياتك وضحك الصحفي
_عزيز.. الزم حدودك يا محترم احسن ماجي اعلمك الاحترام ع اصولة
_مراد.. اهدي يا عزيز اهدي
صحفي.. لا شكل العلاقة حميمية بجد
_عزيز نزل لعند الصحفي المستفز ده و نزل فيه ضرب 😹☺️
صحفية.. مستر عزيز ابعد عنة انت اذاي تمد ايدك ع صحفي بالشكل ده عشان بس قال الحقيقة مهي اكيد محظية (عشيقتة)
ومش محترمة ولا مكنتش هتبقي معاك بالشكل ده
_عزيز.. تحمدي ربك انك بنت
صحفي.. مستر عزيز انت لي بتعاملنا بالشكل ده طول عمرنا بنحترمك وبتحترمنا
_عزيز.. مهو انت لما تتكلم عن مراتي بالشكل ده عايزني ارد عليك ازاي يعني..!
_رنا.. فتحت بقها ع اوسع ابوابه مر… ايي
_الكل.. مرااتك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المنحوسة .com)