رواية المنحوسة .com الفصل الثامن 8 بقلم عبير شوقي
رواية المنحوسة .com الجزء الثامن
رواية المنحوسة .com البارت الثامن
رواية المنحوسة .com الحلقة الثامنة
نادر كان داخل وبيزعق. فين موظفة الاستقبال هناا
ــ دينا. نعم يا فندم اساعدك بأيه
ــ نادر. رنا نادر سيف الدين بنتي بتشتغل هناا مجتش من امبارح
هي فيين
ــ دينا بتوتر. اه الانسة رنا بتشتغل هنا وهي سكرتيرة عزيز بيه
بس هي مشيت امبارح مع مستر عزيز وعم سيد مدير الحسابات
ــ نادر. ازااي ده طيب موصلتش ليي
ــ مراد اتقدم ناحيت نادر.. اهدي يا استاذ نادر عزيز كمان وعم سيد محدش روح بيته فيهم اكيد في حاجة عشان مروحوش لدلوقت
عادل. مراد عندة حق يا نادر لازم نهدي عشان نعرف نفكر كويس
ــ نادر. و انتو مين ولي قلقانين كده
ــ عادل. انا عادل والد عزيز وهو كمان غايب من امبارح واشار لمراد
وده مراد صاحب عزيز من الصغر
ــ شيماء. يا عيني عليكي يابنتي ياتري انتِ فين دلوقتي
ــ نادر. خلاص يا شيماء اهدي ادينا بنحاول نلاقي حل
ــ زهرة وصلت لعندهم. انا بقول نبلغ البوليس احسن
ــ مراد. الانسة زهرة عندها حق لان مهما فكرنا مش هنوصل لحل غير اننا نبلغ
ــ زهرة. وممكن يكونو فخطر فأحنا لازم نتحرك بسرعة
عادل ونادر وافقو وقرر عادل يتصل بالبوليس
ــ عادل. انا لي صاحبي نقيب هتصل بيه.
مراد.د هيكون احسن لان البوليس ممكن ميقبل التحقيق فالموضوع غير بعد 24 ساعة
ــ عادل. تمام هتصل بيه….. الو السلام عليكم ورحمة الله وبركاته النقيب احمد معاية
احمد. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ايوه يا عادل
ــ عادل. احمد محتاج منك خدمة
ــ النقيب احمد. اتفضل يا عادل خدمة اي بس انت تؤمر
ــ عادل. الله يبارك فيك يا احمد.. انت عارف ابني عزيز
ــ احمد. اه طبعاً ده اصغر واحد صح
ــ عادل. ايوة هو من امبارح غايب ومنعرفش عنه اي حاجة انا محتاجك ضروري تحقق فالموضوع
ــ احمد بخضة. ده حصل امتة بالظبط
ــ عادل. حوالي الساعة ٤ العصر
_احمد. تمام يا عادل متقلقش ان شاء الله هنلاقيه انا هبعت فريق حالا يتحرو الموضوع سلام دلوقت وانا البس وجي فوراً
_سلاااام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بعد مرور حوالي نص ساعة
كان احمد وصل للشركة عند عادل والباقية كلهم قاعدين في صمت مريب ليقطعه رنين هاتف احمد ليمسك هاتفه ويجيب
_ احمد. الو سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
_ العسكري. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته يافندم احنا لقينا عربية عزيز باشا و كان فيها راجل فاقد للوعي اسر طربة علي الرأس واحنا فوقنا وقال ان اسمة سيد واغمي عليه تاني وهناخدة علي المستشفي نتقابل هناك الظاهر يا فندم انها عمليت خطف
_اهه اهو كدة اتطحت الامور طيب سلام دلوقتو واحنا هنيجي حالا
الكل اول ماسمع اسم سيد وقف
_ عادل. ها لقوهم
_ احمد. للاسف لا بس هم لقو عربية عزيز ولقو فيها سيد وهياخدو للمستشفي لانه مضروب علي راسة واااا….
_ عادل. و أي يا احمد
_ احمد بحزن. عزيز ورنا مخطوفين
_ شيماء. يا حبيبتي يابنتي 😭
_ احمد. احنا لازم نروح للمستشفي حالا عشان نعرف من سيد اي الي حصل بالضيط والفريق هيتفقد عربية عزيز كويس تاني وهيجبوها لهنا
اتجهو جميعا للمستشفي…… ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكان اخر
عزيز بيتئوه من الالم
_ رنا. مستر عزيز انت كويس اخير فقت
_ عزيز. لا لسة مغمي عليا
_ رنا. بالله ليك نفس تهزر فالوقت ده
_عزيز. المهم مفكرتيش فطريقة نخرج بيها من هناا ليرا تلك الزجاجة المكسور في ركن الغرفة
_ رنا. بتبص علي اي
_ عزيز. الكرسي انتي تقدري تتحركي بيه لان مش مربوط بحاجة تقدري تتحركي بية ولو بالشوية يعني مش كدة جربي طيب عشا نعرف
_ رنا. تمام وحاولت وبالفعل قدرت تتحرك بية بس بالهبابة كده 😂
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دخل علي للاوضة الي فيها عزيز ورنا.وشاف عزيز صاحي. اي ده انت صحيت يا حمش هههههه المهم هتوقع ولااا
_عزيز. انت اهبل ولا اطرش بس عشان اعرف اتعامل معاك
_ علي. لا دانتا مش ناوي تخف ظرافتك يا ظريف
_ عزيز ببرود. ظريف ولا غزيل😂
_ رنا. عزيل بالغزالة ولا غزيل يدوي (غسيل بالغسالة ولا غسيل يدوي ) ههههههه
_علي ضحك بشر. لا دانتو مش ناويين تجبوها لبراا بقاا وشكلنا هنستعمل العنف
_ عزيز. والله اوسع ممعاك اعمله 😒
_ علي. مانا مش هاجي جنبك مش دي برضو خطيبتك ليضحك بخبث ههههههههههههههه والله شهاب بيه قال اعملو اي حاجة عشان توقع واظن مش هيمانع لو لمسنا السنيورة هههههههههه ليتجه نحو رنا التي علمت مبتغااه
_رنا. اي بتقرب لي ابعد.. بقولك ابعد خليك بعيييد ابعد
_ علي امسك حجاب رنا. اي رئيك نبدء من الحجاب وكاد ينزعه لولا……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المنحوسة .com)