روايات

رواية نبضات قلب الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة محرم

رواية نبضات قلب الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة محرم

رواية نبضات قلب الجزء الثاني عشر

رواية نبضات قلب البارت الثاني عشر

نبضات قلب
نبضات قلب

رواية نبضات قلب الحلقة الثانية عشر

حياه بتعب: يعني انام
ملاك بخوف: حرارتها عاليه ازاي يعني حياه انتي كويسه طب نعمل ايه
ادهم: فيه كمادات في التلاجه هاتيها يا ملاك لو سمحت ومتقلقيش هتكون بخير انتي حاسه ب ايه يا حياتي
حياه: دايخه وزوري واجعني
ادهم: طب هجبلك دوا حلو اوي اوي اول ما تاخديه بإذن الله هتبقي كويسه
ملاك: دايخه دايخه من ايه يا حياه
ادهم: عادي ده بسبب السخونيه
ملاك: طب نوديها المستشفي صح يلا انا هقوم البس
ادهم:يابنتي انا دكتور علي فكره
ملاك: بس انت جراح
ادهم: بس الحالات الي زي كده بعرف اتعامل معاها عادي بس علي العموم انا هتصل علي دكتور اطفال يجي بلاش هي تخرج
ملاك: طيب
بعد شويه
••••••••••••••••••
ادهم: شكرا يا خالد تعبتك معايا
خالد: ولا تعب ولا حاجه اهم حاجه سلامه القمر المهم انا كتبتلها شويه ادويه وحقنه للسخونيه تنزل تجبهم وتاخدهم في معادهم وان شاء الله تكون بخير
ادهم: ان شاء الله
خالد: عارف ان الوقت ميسمحش بس انا مش بشوفك في المستشفي كتير انا فرحي الجمعه الجايه ياريت تيجي والخميس الحنه للبنات هتشرفينا يا مدام ملاك ومراتي هتفرح جدا لانها معندهاش صحاب ياريت تيجي
ملاك: انسه علي فكره وتمام ان شاء الله هاجي
خالد: انا اسف المهم هستناكو
ملاك: ان شاء الله
ادهم: الف مبروك ياحبيبي ربنا يتمم عليك بخير
خالد: الله يبارك فيك عقبالك
ادهم: ربنا يخليك طيب يلا تعال اوصلك في طريقي
خالد: لالا ملهوش لزوم انا هركب وامشي
ادهم: ياعم تعال ماانت عارف مافيش صيدليه هنا فا هلف شويه حلوين يلا يلا تعال
خالد: طيب يلا
كوثر: اذيك يا خالد يابني
خالد: الحمدلله يا طنط
كوثر راحت وقعدت جمب حياه: بقيتي احسن يابنتي
حياه: انا كويسه يا تيته
كوثر: يلا ياادهم روح هاتلها العلاج انت
ادهم: حاضر يا ماما رايح اهو
ملاك: تعالي اقعدي يا حبيبتي
كوثر: كنت عايزاكي يابنتي في موضوع
ملاك: اتفضلي يا حبيبتي
كوثر: تقنعي ادهم يقعد مع البنت
ملاك: انهي بنت
كوثر: بنت واحده صحبتي بنت مافيش في جمالها ولا اخلاقها وبجد هي محترمه جدا جدا كنت فتحت الموضوع قبل كده بس هو قاطعني
ملاك: طيب هحاول اقوله بس اشمعنا انا ليه مش حضرتك
كوثر: ياااا يابنتي انا ياما اتحيلت عليه بس مش بيسمع الكلام بس ان شاء الله يوافق
ملاك: حاضر ياامي هقوله
كوثر: ماشي يابنتي هقوم انا بقه اريح شويه في اوضتي واسيب قطتي ترتاح
حياه مسكت اديها: لا يا تيته خليكي معايا احكيلي حدوته
ملاك: سبيها ترتاح يا حياه
كوثر: لالالا طلاما حياه قالت كده لازم انفز هو انا عندي اغلي منها دي بنت الغالي
ملاك: ربنا يرحمه يارب ويغفر له طيب تعالي نامي جمبها وانا هنزل تحت هقعد في الجنينه شويه
كوثر: ماشي يابنتي
بعد شويه
••••••••••••••••••
نزلت حنين وشافت ملاك قاعده راحت عندها
حنين: مالك
ملاك اتخضت: بسم الله الرحمن الرحيم مش تكحي
حنين: هههه ماانا لو كحيت هتتخضي برضوه
ملاك: دي حقيقه انا اصلا بترعب لوحدي
حنين: كنتي سرحانه في ايه
ملاك: ولا حاجه
بقلمي/menna moharam
حنين: احكيلي يابنتي عادي صدقيني مش هقول لحد خالص ايه حب جديد اوعي يكون الي في بالي
ملاك: مين الي في بالك
حنين: ادهم
ملاك: هههه اده لا طبعا ادهم ده اخويا
حنين: هي بتبدا بكده
ملاك: هي ايه
حنين: متاخديش في بالك مين بقه
ملاك: ولا حد يابنتي انا مش بفكر في حد حاليا انا بس حصل موقف كده مضايقني
حنين: هو انتي ملكيش حد يعني اهل صحاب
ملاك: اهو ده بقه الموقف الي مضايقني
حنين: في ايه
ملاك: ليا اخت متجوزه
حنين: بجد ربنا يخلهالك
ملاك: لما ببص في المرايه بحس اني بشوفها تعرفي انا شكلها بس مش اوي هي احلي اصلا حته لو الناس شايفه عكس كده بس انا هيفضل في نظري هي الاحسن والاحلي
حنين: ياااا باين عليكي بتحبيها اوي ربنا يخليكو لبعض
ملاك بدموع: بحبها بس للاسف هي بتكرهني فوق ما تتخيلي هي فكراني بمثل عليها الحب علشان بس اقعد معاها لاكن انا عمري ما كرهتها انا بحبها اوي يا حنين اوي
حنين خدتها في حضنها: ششش اهدي انا معاكي اهو عيطي وطلعي كل الي جواكي
ملاك: رغم الي بتعمله فيا بس مستحيل ازعل منها تعرفي في مره قبل فرحها باسبوع
فلاش باااك
••••••••••••••••••
ملاك:اتفضل الشاي
جلال شاف هبه: ايه الي بتقوليه ده عيب عيب اوي كمان الي بتقوليه ده انتي اتجننتي عايزاني اسيب فرحي الي مفضلش عليه غير اسبوع ونهرب سوا انتي اتجننتي
ملاك: ايه الي بتقوله ده انا بقولك اتفضل الشاي تقولي كده
جلال: تعالي يا هبه شوفي اختك كانت بتقولي ايه
هبه راحت عندها وضربتها بلقلم
ملاك: انتي صدقتيه
هبه: مش هيبقا جوزي لازم اصدقه اومال هصدقك انتي انتي ناسيه انه كان جاي ليكي اصلا بس ياحرام شافني حبني انا وسابك وجالي اكيد عينك منه
ملاك: انتي مصدقه نفسك يابنتي انا الي رفضاه اصلا هو ضحك عليكي بكلمتين صدقتيه
هبه: اه اكيد هتتبلي عليه بقولك يابت انتي هنا خدامه خدامه وبس والشقه الي انتي فيها دي انسي انها بتاعت ابوكي الله يرحمه دي بتاعتي انا وجلال
ملاك: ايه الي انتي بتقوليه ده يا هبه الشقه دي شقتي زي ما هي شقتك وده اصلا مين علشان يقعد في شقتنا
هبه: خطيبي وهيبقا ان شاء الله جوزي يا حبيبتي ومعندوش شقه وانا عندي شقه انا مسمحاه ياستي انتي مالك وبعدين دي شقتيييي مش شقتك واهو ده عقد الشقه ودي امضتك يا حلوه مش ده خطك برضوه
ملاك: ا انتي خلتيني امضي امتي انا انا ممضتش
بقلمي/menna moharam
هبه: اهو بقه الي حصل
ملاك: انا هرفع عليكو قضيه
هبه: ههههههه وانتي معاكي بقه
ملاك بخيبه امل: عايزه ايه يا هبه
هبه: هتقعدي هنا خدامه وبس ده لو انتي عايزه تفضلي يعني معانا
ملاك دخلت اوضتها وفضلت تعيط
باااااك
••••••••••••••••••
حنين: هو فعلا جوز اختك ده كان جاي ليكي وحبها هي
ملاك: لا جلال حبني انا بس انا عارفه ان اختي بتحبه مرضتش بيه علشان مكسرش قلبها فا رفضته راح عمل نفسه انه مش عايزني انا وعايز اختي ومن ساعتها وهو بيعاملني وحش اوي وبيكرهني فوق ما تتخيلي وبيوقع بنا
حنين: ربنا يهديهم ويحنن قلب اختك عليكي مش عايزاكي تعيطي بقه وبعدين ده شيطان واكيد لاعب في دماغ اختك
ملاك مسحت دموعها:الحمدلله علي كل حال بس ساعات بفتكر ايام زمان وازعل
حنين: ولا تشغلي بالك ان شاء الله خير يا حبيبتي
ملاك: دوشتك
حنين: اوعي تقولي كده انا اختك يا حبيبتي
ملاك: وانا يشرفني يكون عندي اخت زيك انتي وداليا ربنا يخليكو ليا
حنين: ويخليكي ياقلبي طيب انا هطلع اريح شويه
ملاك: طيب يا حبيبتي
حنين قامت وقفت وبتبص وراها صوتت
ملاك بخضه: في اي يابنتي مالك
ادهم: مش عارف مالها الصراحه
حنين: مش تكح
ادهم ببراءه: ماانا لو كحيت هتتخضي برضوه
حنين بصت لملاك: ايه ده
ادهم: في ايه
ملاك: هي لسه قايله نفس الكلمه
ادهم: القلوب عند بعضها بقه
حنين: طيب اسيبكو بقه انا طالعه
ادهم: ماشي خدي العلاج ده معاكي اوضه حياه
حنين: نو
ادهم مسكها من قفاها: خدي يابت يااوزعه انتي
حنين: هات احسن تبلعني يلا تيكير
ادهم: في ايه بتبصيلي ليه كده الموضوع في عروسه اكيد صح
ملاك: بتفهمها وهي طايره
ادهم: الله اكبر عليا
ملاك: كل ام بيبقا نفسها تفرح باولادها انت ليه مش عايز تفرح مامتك
ادهم: مش حابب دلوقتي
ملاك: اومال حابب امتي انت ماشاء الله معاك فلوس يعني معاك تجيب شبكه وشقه مستني ايه بقه انت بتكبر مش بتصغر يعني فكر بقه في نفسك شويه عيلتك هيفضلو معاك مش هتسبهم يعني انت مش نفسك في طفل يقولك بابا زوجه صالحه تكون معاك تحكلها تسمعك وتسمعها تكون اسره جميله وانت لسه صغير كده وفي عز شبابك محدش. عارف في اي بكره
ادهم: كلامك علي راسي بس انا مش عايز دلوقتي فعلا وبعدين لسه ملقتش بنت الحلال
ملاك: طب شوف الي ماما كوثر قالت عليها دي يمكن تغير رايك ولا حاجه مش هنخسر حاجه صدقني علشان خاطري بقه وافق عايزه افرح بيك واشيل عيالك اقعد بس معاها احنا مقولناش روح اتجوزها
ادهم: امي اوي
ملاك: ههههههه يلا بقه ها
ادهم: طيب
ملاك: هيييي
تاني يوم
••••••••••••••••••
ادهم: ادعي عليكي انا معرفش ازاي سمعت كلامك وجيت انا عايز امشي
ملاك: انا مالي يالمبي
كوثر: شششش بس ياولاد عيب احنا عند الناس
مامت العروسه واسمها رضوي: نورتينا ياام ادهم والله
كوثر: ده نورك يا حبيبتي اومال فين بنتنا عطيات
ادهم: هههههه
ملاك: انت بتضحك علي ايه اسكت هتفضحنا
رضوي: في حاجه يابني
ادهم: مستغرب بس ان حضرتك اسمك رضوي و بنتك يعني اسمها عطيات
رضوي: اصل ستها ماتت وانا بولد وكان اسمها عطيات ابوها الله يسامحه راح سماها عطيات
ادهم: اممم
ملاك: وشك احمر ليه كده
ادهم: كاتم الضحكه اسكتي بقه لاحسن انفجر
رضوي: اومال بنتك فين يا كوثر كان نفسي اشوفها
كوثر: عندها امتحان يا حبيبتي ادعيلها كان نفسها تيجي والله بس يلا حصل خير
رضوي: وانتي يا حلوه مخطوبه اصلي بدور علي عروسه لاابني عطيه يارب يكون من نصيبك انا حاسه اني استريحتلك كده سبحان الله
ادهم بصوت واطي: هي عايزه تخلص من عيالها ولا ايه
ملاك: هههه عطيه وعطيات
رضوي: رايك ايه
ملاك: والله يا طنط مش بفكر دلوقتي خالص ربنا يرزقه ببنت الحلال
بقلمي/menna moharam
ادهم بصوت واطي لملاك: ليه بس كده شوفيه الاول اهو وتجيبو حته عيل اسمه عطوه ههههههه احم لا مش قادر ههههههه هفطس
ملاك بضت لادهم: اسكت يابني بقه، احم غريبه انتي اسمك رضوي ومسميه ابنك عطيه
رضوي: اصل جدو بقه مات يوم ما ولدت
ادهم قاطعها: وابوه الله يسامحه صمم اني اسميه عطيه علي اسم جدو
رضوي: ماشاء الله يبني انت عرفت منين
ملاك: انت فظيع والله الله يكون في عون البنت الي هتتجوزها
ادهم: عيالها نحس ولا ايه استغفر الله العظيم
كوثر ضربت ادهم بخفه: اتلم الست هتاخد بالها عيب كده
رضوي: اهي عطيات بنتي تعالي يا حبيبتي
عطيات: عاملين ايه يا رجاله
ملاك: الحق احنا رجاله
عطيات راحت ناحيه كوثر وحضنتها جامد: اذيك يا حماتييي
كوثر: الحمدلله يابنتي كويسه بس مش هبقا كويسه لو فضلتي حضناني كده
ادهم: انتي كويسه ياانسه
عطيات: اه يباشا انت بقه خطيبي
ادهم: ده لو معندكيش مانع يعني
ملاك: خلينا نسيبهم يا جماعه يتعرفو علي بعض
ادهم: ابوس ايدك متمشيش انا حاسس انها هتبلعني
ملاك: متخافش مهي قمر اهي
ادهم: قمر اه بس اسلوبها مش قمر خالص
ملاك سابتهم وطلعت البلكونه هي وكوثر ورضوي
عطيات بصتله فجاه
ادهم قام وقف بخضه: بسم الله الرحمن الرحيم في ايه يابنتي ايه البصه دي
عطيات: علشان خاطري خد مامتك واختك وامشو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبضات قلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى