رواية الملاك والشيطان الفصل الرابع عشر 14 بقلم مجهولة
رواية الملاك والشيطان البارت الرابع عشر
رواية الملاك والشيطان الجزء الرابع عشر
رواية الملاك والشيطان الحلقة الرابعة عشر
في الصباح استيقظ ليث وقد رأى أن ملاكه مازالت نائمه فتركها وذهب لمقابلة ذلك الخبيث جاك وبالفعل لبس بدلته السوداء مثل قلبه او مثل عقله وخرج وبعت رساله لجاك بالعنوان والمعاد وضحك جاك بخبث على ذلك الشيطان الأكثر من ذكي
***********************
$في مكان ما$
الشيطان لجاك:نعم عاوز اي ياجاك
جاك بخبث:لو عاوز تطلع سالم غانم من دايرة المافيا الي انت قطر رئيسي فيها يبقى تنفذ كلامي بالحرف
الشيطان :اممممم بس مش الشيطان الي يتأمر ياجاك هو الي يأمر وبس ولا نسيت
جاك:لأ منستش ياشيطان وانت كمان متنساش إن جاك هو الي ساعدك في وقت مكنشفيه حد جنبك وبعدين ده مش أمر ياسيدي اعتبره ديل أنا هخرجك وانت هتعملي مصلحه
الشيطان:امممممهات الي عندك ياجاك وياريت بسرعه مش فاضي
جاك بخبث:مستعجل عشان تروح للسنيوره بتاعتك بس هي تستاهل بصراحه
شيطان وقد اسودت عيناه ومسك جاك من قميصه وسدد له بعض اللكمات مما أدى إلى خروج سيال د*م من فمه :كله إلا مراتي ياجاااك اوعاك تفكر حتى تنطق اسمها اخلص بقاا قول الي عندك
جاك وهو يستحلف للشيطان:هتق*تل ظابط
الشيطان:بس أنا مش بتاع قت*ل وانت عارف كده
جاك:لأ انت بتق*تل بسبب وده خلني بضاعه بملايين ده غير الرجاله طبعااا
الشيطان:امممممم وقد أدار وجهه تمام ابعتلي صورته واعتبر كل حاجه خلصت وبعتلك عقد تمضي عليه
جاك بخبث:اممممم تمام ياااااشيطاان
جاك بخبث أكبر بعدما رحل الشيطان:هههههههههههه ياه اما تعرف مين الشخص الي هتقوله ياشيطان هتعمل اي ههههههههههههههه
***********************
طارق وقد جن جنونه من ذلك المنظر الذي رأى به والدته وظل يصرخ مرارا وتكرارا حتى أت الدكتور وأعطاه مهدئ مما أدى إلى نومه ولكن أيقظه صوت جرس الفيلا لتدخل ست باين عليها الطيبه وأيضا العذ*اب فمن يراها يقسم أنه لن يتحمل منظر هدومها وجسمها مما أدى الي زهول الخدم وطارق من أمر تلك السيده
طارق بجديه:نعم لو محتاجه فلوس فخدي الي انتي عوزاه وانصرفي
الست بحزن شديد مما سمعته فهو فكرها شحاته:طارق
طارق صمت لثواني لكي يعرف ما سبب تلك القشعريره التي حلت به ما إن نطقت تلك المرأه اسمه ولكن سرعان ما عاد الي عقله:انتي تعرفي اسمي منين ومين انتي
السيده بحزن فابنها لم يعرفها:أنا أمك ياطارق ووووووووو
&&&&&&&&&&&&&&
#عند الشيطان في القصر#
ملاك برقه شديده:ليثووو أنا عاوزه منك طلب
ليث بجديه:ملاك بلاش الأسم ده تمام وتفضلي قولي الي يعجبك
ملاك بتمثيل الحزن:الله بقااا انت جوزي ع فكره وانا من حقي أدلع جوزي
الشيطان وهو يشدها من خصرها لتصبح ملتصقه به:طبعا من حقك بس انا مبحبش الدلع الي بالأسم ده أنا بحب الي بالفعل وبس وغمزلها
ملاك وقد توردت وجنتيها من شدة الخجل:احم اسمع الطلب الأول ولو وافقت ليك عندي أحلى دلع
الشيطان:امممممم بتثبتيني عشان أوافق قولي ياستي
ملاك:أنا نجحت في الثانويه وبعرف في الحسابات والشغل ده عشان كده عوزاك تقدملي في جامعه وكمان أجي ادرب عندك في الشركه وتعلمني كل حاجه
الشيطان وقد سرح قليلا في أن نفسيتها ليست كويسه والشغل ده هيساعدها وكمان علاقتهم في أولها وهي تستاهل كده فقرر يوافق ع كلامها:تمام ياستي من بكره تقدري تنزلي تدربي لو عاوزه ومن أو السنه تقدري تروحي الجامعه كمان
ملاك بفرحه :بجد حبيبااااااي والنعمه حبيباااوووي وباسته من خده وقد انهارت حصونه من تلك القطه واقترب منهاا ووووووووو عيييييب🤫🤫
**********************
عند طارق
طارق:والله وهي أي واحده تاجي تقولي أنا امك اصدقها ولا اي
وهنا دخل الجد وإسراء وهم يقولون في صوت واحد:لأ مش أي واحده تصدقها بس دي لازم تصدقهاا
طارق بعدم فهم:قصدكم اي
الجد:أقصد إن كلام المرأه دي مظبوط ومش كدب دي أمك مش سعاد يابني سعاد دي تبقى مرت أبوك وهي كانت خاطفه أمك واختك كمان ومخبياهم عنك عشان تضحك عليك وتاخد منك كل الورث بعد ما أبوك كتبه باسمك انت ياطارق وهي كمان الي قتلت أبوك لأنها مكنتش تعرف انه كاتب الورث باسمك من قبلها بس أبوك سبقها بخطوه ولما عرفت بده قررت تخفي أمك واختك وتكدب عليك وتفهمك إن انت ابنها كل ده وانت لسه في اللفه ياطارق زي مابيقولوا
طارق بزهول:ولما انت عارف مقولتليش ليي
إسراء مكمله:لأنه مكنش ينفع يقولك لأنها كانت مهدداه وغير كده أمك وأختك بين إيديها يعني لو كان قالك كانت هتتخلص من أختك وأمك
الجد مكمل:وأنا جيت اقولك انهارده لما عرفت الي حصل لها ومحبتش انك تزعل بالعكس انت لازم تفرح بمو*تها ياطارق
صدمه زهول عدم استيعاب غضب هذه هي حالة طارق وووووووووووو
**********************
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الملاك والشيطان)