روايات

رواية الملاك والشيطان الفصل الثامن 8 بقلم مجهولة

رواية الملاك والشيطان الفصل الثامن 8 بقلم مجهولة

رواية الملاك والشيطان البارت الثامن

رواية الملاك والشيطان الجزء الثامن

رواية الملاك والشيطان
رواية الملاك والشيطان

رواية الملاك والشيطان الحلقة الثامنة

*عند قيس*
قيس دخل غرفته وهو ينادي آيه
قيس:يويو قلبي عندي ليكي خبر بمليون جنيه
آيه:لا رد
قيس:يويووووو فينك هنروح نقضي أحلى شهر عسل
آيه:……
قيس بقلق وهو يبحث بجميع أركان الغرفه ولكنه لم يجدها؟؟
قيس بخوف:آيه فينك اوعى بكون مقلب بالله عليكي متخوفنيش عليكي
قيس:آيه تطلعي بقااا هزارك بايخ على فكره وفجأه وهو يبحث رأى فون آيه واقع على الأرض وبجانبه أسورتها وهنا الخوف دق في جسده ونزل جري لتحت
&&&&&&&&&&&&&&

 

&عند آيه&
آيه وأخيرا فاقت من المنوم لتطلع حواليها لترى نفسها في مكان مظلم جداااا لترتعب من منظر المكان ويوجد صوت قدمين تسير بالقرب منها
آيه بخوف:مم م مين انت
الشخص:لا رد
آيه بخوف وانزعاج أثر صوت تلك الأقدام: ب ب بقولك مين انت وعاوز مني اي
المجهول:…………..
آيه بزعر: أ أ أنا فين وا وانت مين؟؟؟؟
وفجأه نور ولاعه اشتعل حتى ترى آيه ذلك المجهول وبس
المجهول:معقول تكوني نسيتيني يا يويوتي
آيه بصدمه:اااا أ أ أنت وووووووووو
(فمن هذا المجهول ياترى)
&&&&&&&&&&&&&

 

*في المستشفى*
الدكتوره بخوف: للأسف هي خسرت د*م كتير من منطقة المخ مما جعلها تفقد وعيها وعقلها وأصبحت مثل الطفله تمام ولها معامله خاصه
الشيطان وطارق بصدمه:ناااااااااااااعمممممممم
طارق وهو يهدي الشيطان:اهدي عشان نفهم في اي
الشيطان بغضب:أهدى اي وزفت اي دي بتقولي طفله يعني عاوز الي يربيها
طارق للدكتوره:أسف يادكتورة ممكن تتفضلي انتي وفرت هاره من ذلك الشيطان
طارق للشيطان:اهدى بس وتعالى اقعد ونفكر مع بعض
الشيطان وقد تحولت عيونه للأسود الكاحل:أهدى اي انت كمان عي كلمه واحنا مروحين دلوقتي هنرميها في أي طريق زراعي مش ناقصه شغل أطفال هي!!!(لا تستغرب عزيزي القارئ فهذا شيطان كيف سيكون لديه انسانيه أو حتى يعرفها)
طارق بصدمه:أ انت بتقول اي انت فيك اي انت مكنتش كده كنت قاسي آه لكن مهما حصل كنت بتساعد لو تقدر تساعد حد ودلوقتي نش قادر تساعد بنت انت السبب في حالتها دي متفوق لنفسك بقاااا
الشيطان:اخررررس ياطارق والي قولته هيتنفذ

 

طارق وحب يلعب بأعصابه:تمام بما انك هترميها فأنا هاخدها وأربيها أنا ولما تتعافى اتجوزها ده حتى البت لوز اللوز يعني
الشيطان بغضب الدنيا قام وقف ووقف طارق وطارق بلع ريقه بصعوبه وقال سنتك سوسه يامحسن غشان يبقى تفكر قبل ما تكل…. وقبل ما يكمل جملته أعطاه الشيطان ضربه أطاحت به ولكنه لم يوقع فهذا الطارق بنفس قوة الشيطان تقريبا وسدد الضربه للشيطان
الشيطان وقد أعمته غيرته:أقسم بالله ياطااارق متفكر تبص بس عليها لأكون عامل في وش ام*ك ده شوارع
طارق بمرح:ولي ياعم الطيب أحسن ادخل شوف البت الي هتربيها دي وكتم الضحكه
ودخل طارق والشيطان لتلك الملاك وجدها تختبئ تحت السرير وطارق كتم الضحكه والشيطان نفخ بنفاذ صبر
الشيطان وهو يحاول أن يهدي نفسه:ملاكي اطلعي يلاا
ملاك بخوف:تؤتؤ الشبح هيضربني
الشيطان بهمس:شبح ويضربها ياربي لأ ياحبيبتي متخافيش شيطان قلبك موجود
طارق وقد انفجر في الضحك:ههههههههههههههه شيطان قلبك ده كده لو مش هتخاف هتخاف أكتر من الأسم كن حنونا أيها الشيطان هههههه

 

الشيطان بعصبيه:اطلع بره يلاااا غور يلاااا سكت فجأه عندما سمعوا صوت بكاء تلك الملاك ليقول بغضب:اطلعي بقااا انتي كماان بلاش شغل أطفال
طارق بسرعه:خربيتك بتعمل اي أهدى شغل أطفال اي الي بلاش منه هي فعلا طفله كلمها برقه وحنان ياشيطان وكتم الضحك
الشيطان برقه مصتنعه:حبيبتي اطلعي بقااا من عندك أنا ليث حبيبك
طارق برق من الصدمه فهذه أول مره يقول الشيطان على نفسه ليث دايما لا يعترف بسوى الشيطان وبس وهمس بدأت تندع ياملاك الله أكبر
ملاك:انت وحس وبتزعق لملاك كتير اهئ اهئ اهئ اهئ
الشيطان بنفاذ صبر:لا ياقلبي مقدرش ده انتي ملاكي طب بصي اطلعي وهجيلك شوكولاتة اي رأيك
ملاك بفرحه:هييييييييييه شوكلاته وطلعت فورا وبا*ست الشيطان من خده والشيطان قد أحس بقشعريره في جسده وغمض عينيه وطارق هيموت من الضحك على منظر الشيطان
ملاك بطفوله:ليثووو يلا بينا بدي شوكلاه
طارق بضحك:ليثوووو ههههههههههههه يالهوي آه ياني يضحك السنين انهارده يلا ياليثوو أنا عاوز شوكليت أنا كمان هههههههههههههه
الشيطان نفسه يضربه دلوقتي لكن مش عارف حتى لأ يخوف تلك الملاك فهو السبب في حالتها وعليه أن يتحملها إذا
وذهبووا على البيت
&&&&&&&&&&&

 

(في المنزل)
طارق وملاك وليث داخلين وملاك بيديها شوكلت ويوجد أثر منه على فمهما مثل الأطفال ما إن رأسها إسراء لقامت من على السفره واتجهت إليها وتحدثت باستغراب:ملاك اي الي انتي عملاه في نفسك ده
ملاك بطفوله:اش عامله حاده أنا شو في ومين انتي
إسراء بصدمه:نااااااعم مين أناا هو المز نساكي اختك ولا اي
الحج لطفي:حد فيكم يفهمني في اي بيحصل هناااا
الشيطان ببرود لطارق:فهمهم انت وأنا هطلع ملاك عشان ترتاح شوي
طارق:وقد حكى لهم كل ماحدث وإسراء كانت بحالة زهول لكنه فهمهم أنها فرصه كويسه لتغيير الشيطان وحكى لهم مافعلته ملاك به والجميع انفجر من الضحك ولكن جاء قاطع الضحك ليردف بقلق : عمي آيه اتخطفت
الجميع بصدمه وووووو يتبع
&&&&&&&&&&&&&&&&

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الملاك والشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى