رواية المغرورة والمتكبر الفصل الأول 1 بقلم حبيبة أحمد
رواية المغرورة والمتكبر الجزء الأول
رواية المغرورة والمتكبر البارت الأول
رواية المغرورة والمتكبر الحلقة الأولى
ي كابتن حاسب كدة
في اي ي أستاذة انتي بتتكلمي
لا معلش بصلي لتحت شويه كدة
اها معلش مخدتش بالي انك قصيرة اووي كدة
ملهم قصيرين حضيتك
وكمان لدغه في راء ده اي يوم ده الي كله ضحك
حضيتك بوظلتي هدومي الي رايحه بيها شغل
مش فاضيلك ي شاطرة يلا اتكلي علي الله
طيب الصبي عليا إنما مفيجتش عليك شايع مبقاش انا روز
ريمون : فينك متأخر علي اجتماع ليه
محمد : مفيش وانا جاي قابلتني بلوه كدة طلعت في طريقي
ريمون : طب يلا خلص تعالي غشان تحكيلي حصل اي معاك
ياربي حعمل اي حروح مقابله ازاي كدة منه لله حروح اغير هدومي وانزل
محمد : اسف علي تأخير كام واحد جاه المقابله نهاردة
ريمون : زي ما انت شايف بتاع ٢٠٠ كدة معدا واحدة ناقصه مجتش
محمد : لو اتاخرت عن نص ساعه مدخلوهاش
روز : اتاخرت اووي بسببه يارب لو شفته مش حسيبه
ريمون : لو سمحتم اهدوا عشان حنبدا ننادي علي اسماء واقفوا طابور كدة
روز : الحمد الله متاخرتش كتير اي دا مش دي عربيته طب حلو اووي يوريني بقي حيروح ازاي
ميار السكرتيره: انتي ي انسه رايحه فين
روز: رايحه اقدم غلي شغل زيهم
ميار السكرتيره : حضرتك متأخره كتير اووي
روز : ما لو بومه ده مكنش طلع مكنتش اتاخرت
ميار السكرتيره : بتقولي حاجة حضرتك
روز : لا متخديش في بالك اقدم سيفي منين
ميار السكرتيره : اتفضلي تاني دور علي يمين
روز : لو سمحت عايزة اقدم علي سيفي بتاعي احطه فين
ريمون : حطيه مع ملفات الي هناك دي
روز : تمم شكرا
محمد: ريمون تعالي
ريمون : في أي
محمد : معلش مطضر امشي عشان ماما تعبت ولازم اوديها دكتور كمل بدالي مش حوصيك بقي
ريمون: متقلقش روح انت اطمن عليها وانا موجود هنا حظبط دنيا ربنا يشفيها ابقي طمنا عليها
محمد : ماشي سلام
روز : لو سمحتي فين حمام هنا
مجهوله : اخر طرقه دي
محمد : ياتري مين حمار الي عمل في عربية بتاعتي كدة مش
وقتها لازم اخد تاكسي حاليا تاكسي شارع الزهور
سواق تاكسي : ايوة اتفضل ي بني
روز : ايوة انا روز حاضر جاية
ريمون : اتفضلي ي روز
روز : شكرا لحضرتك
وبدأت مقابله
ريمون : مشاء الله ي روز عليكي سيفي بتاعك حلوة وانتي دماغك حلوة كنا محتاجين حد في قسم ده ويك كدة
روز : شكرا لذوق لحضرتك ان شاء الله اكون عند حسن ظنك عن اذنك
ريمون : اتفضلي اما اتصل بقي بمحمد
روز : الو ي ماما الحمد الله اتقبلت في شغل اخيرا
ام روز : مبروك ي حبيبه ماما تعالي بسرعه البيت بقي
محمد : الو ي ريمون شوفت الي حصل لقيت كوتش عربيه حد مبوظه
ريمون: مين يعني عمل كدة
محمد : مش عارف حتجن وده ياريت فرده كوتش واحدة لا ده اتنين
ريمون : معلش ربنا يعوض عليك طنط عامله اي
محمد: اهي بقيت احسن
ريمون : طب الحمد الله صحيح انا قبلت بنت لشغل مشاء الله سيفي بتاعها يبهر اووي
محمد : طب الحمد الله ان شاء الله لما اجي بكره حشوفها
ريمون : ان شاء الله
في صباح يوم تالي :
روز : البس ده ولا ده ي ماما
ام روز : انتي كل حاجة بتلبسيها بتبقي حلوة عليكي ي حبييتي
روز : شكرا ي ماما خلاص عرفت حلبس اي
محمد : لو عرفت مين الي عمل كدة في عربية بتاعتي مش حرحمه حقضيها تاكسيات لحد ما عربية تتصلح
روز : لو سمحتي انا موظفه جديدة لقسم التصميم
السكرتيره : اتفضلي مكتبك من هنا
روز : تمم شكرا لحضرتك
ريمون : صباح الخير ي محمد
محمد: صباح نور ريمون معلش اتصل بل ميكانيكي ياخد عربيه يصلحها
ريمون: بس كدة عيوني
محمد: شكرا ي ريمون بقولك اي ي ريمون ابعتلي موظفة جديدة كدة اشوفها واعرفها نظام شغل ه
عندنا ازاي
ريمون : حاضر حطلبها حالا
روز : الله مكتبي حلو اووي انا حبيته
سكرتيره: انسه روز مدير عاوزك فوق
روز : حاضر طالعه
محمد: اتاخرت ليه دي
روز : ممكن اخش
محمد: اتفضلي ……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية المغرورة والمتكبر)