روايات

رواية المغرور والسمينة الفصل الثامن عشر 18 بقلم دنيا

رواية المغرور والسمينة الفصل الثامن عشر 18 بقلم دنيا

رواية المغرور والسمينة الجزء الثامن عشر

رواية المغرور والسمينة البارت الثامن عشر

رواية المغرور والسمينة الحلقة الثامنة عشر

عمر انا عاوزه اعمل عملية تكميم
نعم تكميم ليه سلمي لو انتي عاوزه تخسي عشان تعجبي اسر فدا مش هيفرق
ومين قالك اني عاوزه اخس عشان خاطر اسر او اي حد تاني انا عاوزه اخس عشان نفسي انا حبيت نفسي ياعمر وعاوزه اخس عشان هي تستحق تبقا احسن من كده مش عشان اي حد وبعدين لو الموضوع اني اعجب كانت عملتها من زمان ومكنشنتش عرض نفسي لكل ده من الاول بس دلوقتي انا حبتها اوي وعاوزها تبقا احسن صحينا بس ها هتعملي العمليه يا دكتور ولا اروح لحد تاني
حب نفسك واهتم بيها ومضورش علي نظرة الرضا في عيون الناس كافيه انك تكون انت رضي عنها
بعد سنه
حب نفسك… ومش معني حب النفس انك تبقا شخص اناني او مغرور لأ خالص
حب النفس هو انك تتقبل نفسك كده زي ماهي بمميزتها وعيوبها ومش بس كده لأ انت تحول تخليها احسن وطور فيها… محدش يقول لأ انا مش قادر لأ مش لزم انا حلو كده انت اه حلو كده ومش بس حلو انت زي القمر بس انت مش عرف تحب نفسك اه ممكن تكون بتحبها بس مش زي مهي تستحق منك عشان لو كانت بتحبها بجد مش هتقبال انك تزيها تزيها

 

 

بنظرتك في المريا لما تكون مش رضيه عنها مش هتزيها لما تسمحي لحد ملهوش لزمه انه يهينك
ويجرحك قدام الكل وانتي سكته مش بتردي لعتقدك انه عنده حق وعلى فكره انا كنت كده كانت بنت معندهش ذرة ثقه في نفسي بسبب عدم حبي الكافي ليها
فعلا ازي هيبقا عندي ثقه في حد انا مش بحبوا…
بس حبتها وقرارت اثق فيها وانا اهو قدمكوا
اتحولت من بنت سمينه اي زي منتم شيفين
حلوه اوي المبدره لي انتي عملها دي يادكتوره سلمي
( حبي نفسك)
سلمي شكرا جدا لذوقك واتمنا ان الكل يستفيد بيها
كان وقف بيسمعها من الاول وكان فرحان جدا بالي هي وصلت ليه ولي هو الثقه والقوه لي هي فيها دلوقتي مش مصدق ان لي وقفه قدامه دلوقتي هي هي سلمي
هتفضل مصورني كده كتير
ههههه لأ يالا ولا اي
يلا
عمر سلمي
امم
انتي لسه مش نويه تديني فرصه
سلمي تاني ياعمر تاني احنا مش قفلنا الموضوع ده
عمر لأ ياسلمي مش قفلنا انتي ليه مش رضيه تديني فرصه هو انا مستحقهش
سلمي بكل بسطه لني واحده متجوزه
عمر لأ والله وهو جوزك من اسر ده جوز اسر مكنش هيتجوزك غير لولا الورث ولانتقام بتوعوا وبس
سلمي اي ان كان السبب اسر يبقا جوزي قدام الناس وقدام ربنا ويريت نفقل الموضوع ده بقا.. روحني

 

 

عمر تمام
رواحت البيت لي عايشه في هي و ناهد مرت عمها لوحدهم طبعا من بعد سافر اسر
ناهد حمدالله على سلامتك يابنتي
سلمي الله يسلمك يا طنط
ناهد تاني طنط دي ياسلمي
سلمي ههه ولا تزعلي نفسك ياست الكل ماما
ناهد طب يلا اطلعي غيري هدومك عبال لما احضرلك الغداء
سلمي تمام
طلعت غيرت هدومها ووقفت قدام المريا تتامل نفسها
سلمي حطت ايدها علي وشها وبعدين علي جسمها قد اي بقت جميله وهي كده بجسمها المتنسق
سمعت صوت رن الجرس نزلت تشوف مين
لقت ناهد واخده في حضنها وعمله تبوس في
عرفتوا عرفتوا من قبل ما تشوفوا كانت وقفه تتفرج علي المشهد من بعيد بصمت مش عارفه اي لي جبوا دلوقتي هو هو مش مشاء عشان ميطلقهش طب هو رجع هيطلقها ألف سوال وسوال بيضور في فكرها
قطعها صوتوا وهو بيسال عليها
امال فين سلمي وحشتيني اوي
وبص علي سلمي روحي ياقمر اندهيلي سلمي
انتي هتفضلي تبصلي كده كتير علي فكره انا متجوز وبحب مرتي فمش هبصلك انتي عشان انا متجوز ست البنات فمشي بقا اندهيلي سلمي وبطلي تبصلي كده تاني تمام

 

 

سلمي سلمي فين سلمي ياماما
ناهد ههههه سلامة الشوف يابني مهي سلمي قدامك اهي ههههه
اسر بتهزري هي دي سلمي
ناهد اه والله هي دي سلمي
اسر جري عليها وحضنها
وحشتيني وحشتيني اوي ياسلمي
سلمي كانت وقفه مش بتعمل ايه حاجه كانت وقفه متحجره بس
اسر مالك ياسلمي وقفه كده ليه انتي مش فرحانه اني جيت ولا ايه
سلمي ببرود حمدالله على السلامة.. عاوزه اتكلم معاك
اسر تمام
ناهد كانت وقفه بتتفرج عليهم خافت ليحصل اي حاجه بنهم ويفتحوا في الفات
ناهد مش وقتوا ياولد اطلع انت يا اسر غير هدومك وانتي ياسلمي تعالي حضري معايا الغداء
اسر طلع علي فوق وبدل ميدخل اوضة دخل اوضة سلمي
سلمي هو تلفوني فين
اكيد نستي فوق
طب تمام
اي مش هتجبي
لأ مش دلوقتي
طب وافرض حد كلمك في حاجه مهمه بخصوص المستشفى
سلمي كانت منتظره فعلا مكلمه مهمه من عمر
طب انا هطلع اجبوا ونزله علي طول
ناهد بابتسامة برحتك
بعد مامشيت سلمي
ربنا يهديكوا علي بعض ياولد
سلمي دخلت اوضتها وراحت تجيب تلفونها
لقت باب الحمام بيتفتح وطلع من اسر وهو عري الصدر ومش لبس حاجه غير الفوطه
سلمي حطت ايدها علي وشها بحرج
انت اي لي جابك هنا
اسر وهو بيقرب منها ووقف قدمها

 

 

واي المشكله حبيت اخدد وش
ومختوش في اوضتك ليه ولا هو شغل تلزيق وخالص
اسر ههههه اولا شلي ايدك من علي وشك وانتي بتكلمني وشلها ايدها ثانيا دي اوضت مرتي يعني اوضتي واه وبنسبه لموضوع التلزيق ده اه انا وحد ملزق وبحب لزق في مرتي عندك مانع وبدا اسر يقرب منها بشكل جريه جدا ميل عليها وبس خدها بحنان وحب وحشتني اوي ياسلمي
ميل باس خدها التاني
وحشتني طفلتك وجنونك اوي
ميل اكتر لغيت لما أنفسهم اتلحمت
و كان هيبوسها
سلمي كانت مكسوفه اوي من قربوا ليها ومكنتش قدره تبعد عنوا كانوا في مغناطيسي بيجزبهاليه مكنتش عارفه تعمل اي انقظها صوت ناهد وهي بتندها عليهم
سلمي ايوه ياطنط جايه وجريت من الاوضه
تحت نظرات اسر الحرقه
اسر بقا كده ياماما مش عارفه تستني شويه
علي السفر كانت سلمي بتلعب في الطبق قدمها وبتتجنب النظره الأسر خالص هي مش عارفه ليه سمحتلوا يقرب منها هي كانت لزم تزقوا بعيد عنها
اسر كان عارف هي بتفكر في ايه وضحك ههههه
ناهد مالك يابني بضحك ليه
اسر مفيش افتكرت حاجه ضحكتني
ناهد واسر بيتكلموا
اسر تسلم ايدك ياماما بجد وحشني اكلك اوي
بلهاهنا يروحي
مالك ياسلمي مش بتكلي ليه

 

 

مفيش ياطنط بكل اهو
اسر عاوزه اتكلم معاك
ناهد مش وقتوا ياسلمي
لا ياطنط وقتوا
اسر خير ياسلمي
اسر انا عاوزه اطلق

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المغرور والسمينة)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى