روايات

رواية المغرور والدلوعة الفصل العاشر 10 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الفصل العاشر 10 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الجزء العاشر

رواية المغرور والدلوعة البارت العاشر

رواية المغرور والدلوعة
رواية المغرور والدلوعة

رواية المغرور والدلوعة الحلقة العاشرة

في الموول…..
صقر: حازم انا اهو .
حازم : حبيبي وحشني ياراجل .
صقر: وانت كمان والله دنا انبسط اوي لما كلمتني وقولتلي انك هنا .
حازم : ياعم انا جيت انا ووليد قولنا نتفسح في الصعيد شويا ونشوفك .
صقر: بجد وليد جيه معاك اومال هو فين .
حازم : بيشوف اخته وهيجلنا .
صقر : اشطا عليك تعالي طيب عشان الجماعه معايا وسيبهم .
حازم : احم جماعه مين .
صقر: اختي وبنت عمي وحسام .
حازم بفرحه : بجد طب يلا نمشي .
تعالو بقا اقولكم مين حازم دا هو ووليد……..
(حازم السيوفي : شاب مثقف جدا ومرح ووسيم طويل وشعره كثيف
فاهو شاب لديه كل مواصفات الرجوله .+انه لديه اكبر شركة تصميم ولديه مصنع اقمشه كبير .
تعالو بقا للاستاذ وليد ….
هو بيكون صديق صقر الثالث .
وله اسهم في شركة صقر وشركة حازم طبعو حاد وعصبي فهو يلقب بلغول فهو لا يسمح بلغلط نعم فهو يكمل صقر وحازم .
+انه وسيم جدا واي بنت من بنات حوا تقع في غرامه ..
(الثلاثه يلقبو بلصقر والغول وذئب)
نعم فهم معروفون بلقوه ولا احد يقدر يقف امامه..
#بقلمي_ميرو_محمد
عند حياه …….
حياه : هوووف هو اتاخر كده ليه .

 

 

 

نسرين : معلش نسي يجبلك الببرونه .
حياه : الببرونه دي ليكي .
نسرين : احترمي نفسك .
بسنت : انتي الغلطي يانسرين من الاول .
نسرين : وانتي المحامي بتاعها ولا ايه .
زياد : بس يانسرين بقا . ثم ابتسم وقال احنا اسفين ياحياه .
صقر بغيره: اساذه حياه .
الكل بص للخلف . كان يقف حازم وصقر بشموخ .
حياه : كل دا اتاخرت اوي .
صقر : حقك عليا متزعليش .
ثم نظرت حياه الي حازم فاهم كانو مع بعض ومن وهما صغيرين مدت يدها لحازم حتي تسلم عليه .
صقر: مسك ايدها وقالها ايدك محدش يلمسها فاهمه تقدري تسلمي عليه كده بكلام .
حازم تفاهم غيرة صديقه وقال : عامله ايه يااستاذتنا .
حياه بابتسامه : الحمدلله وانت .
حازم : كله تمام ياقمر .
صقر بغيره : وبعدين .
حازم : بنهزر ياعم
ثم نظر الي ذلك الملاك الذي يتابع في صمت نعم هي حبيبته بسنت .
حازم : مش توسع كده نسلم علي الناس .
حسام : حبيبي وصل 😂😂
حازم : سحس قلبي
ثم حضنو بعض .
حازم : احم ازيك يابسنت .
بسنت بخجل : الحمدلله ياابيه
حسام في نفسه : وحشتيني ياملاكي
نسرين : مش كفايا بقا ويلا .
صقر : طب يلا ندخل نكل ياجماعه
حسام : ياريت احسن انا جوعت
حازم : ياأخي انت ليسه زي ماانت
صقر : هو دا بيتغير
ساره : حازم دا المز بتاع الثلاثي
حنين : مين الثلاثي
ساره : صقر وحازم ووليد
حنين : وليد مين
ساره : حد ميعرفش الغول

 

 

 

حنين : غول اي مش فاهمه .
ساره : تعالي وبعدين هحكيلك ….
ثم ذهب الجميع إلي المطعم .
صقر : حياه تعالي اقعدي هنا .
حازم : انت ليسه بردو بتحبها تقعد علي يمينك .
حياه بابتسامه : طبعا ياحازم عمرنا مهنتغير .
صقر نظر الي حياه في عيونها وسرح وقال : حد ينسى روحو .
حسام : احم احم مش هنكل .
نسرين بغيره : هو ايه المحن دا .
حازم : احم احم تكلو ايه .
وبداء يطلبو الاكل وبعد وقت قصير خلصو اكل وطبعا ميخلاش من الهزار والضحك حسام وحازم بين نظرات صقر لحياه وغيرت نسرين وطبعا ساره وحنين القعدين منتظرين نسرين وحياه يقومو يمسكو في بعض .
صقر : كفايه كده يلا بينا نروح .
حسام : ياريت يلا .
بسنت : احم أبيه ممكن اخد حياه هنشتري حاجه ونيجي .
نسرين : نعم لاء يلا وابقو هاتو بعدين انا عاوزا اروح ممكن .
بسنت : لاء انا مش هاجي تاني هنا .
صقر : خلاص روحو وانا هاجي معاكم .
حياه : لاء لاء مينفعش .
صقر : مينفعش ليه .
نسرين : بستهزاء يمكن هيقبلو حد ومش عاوزينك تعرف .
حازم بتفكير: معقول بسنت تكون بتحب غيري .ثم نظر لبسنت .
صقر : نسررررين اختي وبنت عمي مش بلاخلاق دي فاهمه وانا واثق فيهم اوي .
حياه بفرحه من كلام صقر .
حياه : انتي فاكرا يانسرين الناس كلها بتفكيرك العقيم دا للأسف انتي تفكيرك قذ.ر اوي
نسرين كانت هتكلم لاكن زياد منعها وقال .
زياد : يلا ياصقر نمشي وانت هات بسنت وحياه بكرا .
حسام : ايوه وكدا كدا احنا اتاخرنا .
صقر : تمام يلا . ثم ذهب الجميع إلي البيت ……….

 

 

 

#بقلمي_ميرو_محمد
بعد وقت طويل وصلو الي البيت .ثم دخلو إلي الداخل .
كان الجميع جالس .
هاله : اتاخرتو ليه كده
صقر : الطريق زحما اوي .
عامر : طب اقعدو ياولاد عاوزينكم .
الكل باستغراب .
حسام : خير يابابا .
هاله : خير طبعا . تعالي يانسرين ياحبيبتي . جلست نسرين بجانب هاله .
نسرين : نعم ياطنط .
هاله : بعد كده تقوليلي ياماما .
صقر بستغراب : في ايه ياامي .
هاله : ايه رائيك في نسرين ياحبيبي .
حياه وبسنت نظرو لبعض بستغراب.
صقر : رائي ازاي يعني .
عامر : ايه رائيك في نسرين لو تجوزها .
صقر بصدمه واكنه الوقت توقف والساعات خلصت ثم نظر لهذه التي تقف والدموع علي طرف عينها .
صقر قام وقف : نعم بتقولو ايه .
هاله : ايه ياحبيبي مفجاءه صح .

 

 

 

حنين : دي خالتي اتجنيت .
ساره : اهو دا المكنش علي البال .
عامر : يلا بقا اتفقو مع بعض علي معاد الخطوبه .
صقر : ……. وليسه هيتكلم فجاءه …………. بوم خلص 🤭

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المغرور والدلوعة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى