رواية المغرور والدلوعة الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرو محمد
رواية المغرور والدلوعة الجزء الثاني عشر
رواية المغرور والدلوعة البارت الثاني عشر
رواية المغرور والدلوعة الحلقة الثانية عشر
في المستشفي ……
وصل وليد الي المستشفي . ورن علي حازم .
وليد : حازم انا تحت في المستشفي انتو فين .
حازم : طب اصبر انا هاجي .
ثم اغلق الهاتف وقال .
حازم : تعالي نجيب وليد قومي معايا .
بسنت : طب اتفضل انت وانا مستنيه هنا .
حازم : نعم ياختي لاء قومي مش هسيبك لوحدك قومي .
ابتسمت بسنت وذهبت مع حازم …
وصل حازم عند وليد …
وليد : كل دا عشان تيجي . ثم نظر الي الواقفه جنب حازم .
وقال : هي مين دي .
حازم : هههه دي بسنت اخت صقر ياض .
وليد : يامشاء الله معلش يابسنت معرفتكيش الف سلامه علي بنت عمك .
بسنت : تسلم من كل سؤ وشر .
وليد : يارب . اومال فين صقر .
حازم : تعالي نطلع عنده . احسن هو منهار خالص .
وليد : لا اله الا الله . تعالو طيب . ثم ذهبو الي صقر في الاعلي ……
#بقلمي_ميرو_محمد
عند ساره وحنين ……
حنين : خالتي شكلها مش هتجبها لبر .
ساره : ايوه يابت دي طلعت مش ساهله .
حنين : والحل .
ساره : احنا هنعرف منها الهيحصل ونعكسو احنا .
حنين : ازاي مش فاهمه .
ساره : هقولك ………………. بس ياستي .
حنين : ايوه بقا جدعه . وبكده صقر يكون ليا وانتي خدي الفلوس .
ثم ابتسمو بش.ر ……….
في المستشقي ………
فجاءه صوت الاجهازه ارتفع عند حياه وجهاز الانظار اشتغل .
قام صقر بصدمه وخوف : دكتووووووووور حد يجيييييييي بسرررررعه . دكتووووور .
ثم دخلو الممرضين والدكاتر كلهم الي الغرفه . وبدؤ في الازم .
الممرضه : ممكن تطلع برا يااستاذ .
صقر بدموع : ونبي شوفها في ايه .
ثم خرج صقر . وجاء اليه محمود ووليد وحازم وبسنت .
ب
محمود : في ايه يابني .
صقر بدموع وانهيار : حياه حياه ااااااااااه يااااارب ونبي رجعها ليا انا بحبها ياااااارب( وانهار الصقر وانهارت حصونه جميعها وسقط في الارض وبداء يصرخ باااااعلي صوووت : حيااااااااااااااااه قوووووووووووووومي . انااااااا بمو.ووووووت من غيررررررك 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
وليد : قووووووم ياصقرررر انت ايه هتضعف رد عليا هتضعف .
حياه محتاجك جنبها . هتكون جنبها ازاي وانت كده رد
صقر : انا انا …. وليسه بيكمل وكان محمود وقع في الارض .
صقر: عمييييييييي
بسنت بصرخ : عميييييييييييي . جريو عليه .
حازم : دكتووووووور بسرعه .
جاء الدكتور ورفعو حازم ووليد وصقر . علي السرير .
الدكتور : برا لو سمحت .
صقر: هو فيه ايه يادكتور .
الدكتور : هنشوف دلوقتي ممكن تخرجو دلوقتي .
وليد : تعالي ياصقر تعالي . وخرجو الي الخارج .
كان دكتور حياه خرج من غرفة حياه .
جريو عليها كلهم .
صقر : طمني يادكتور ونبي .
الدكتور بحزن : للاءسف المريض حالتها النفسيه وحشه ولذلك مش بتقاوم وشكلها عاوزا تستسلم لوضعها دا وبكده حالتها بتدهور .
صقر بدموع : يعني ايه مش هتقوم .
الدكتور: ياتوالها ربنا ياجماعه . عن ازنكم . صقر بانهار ممكن ادخلها .
الدكتور : اكيد بس مطولش كتير جوه .
صقر : حاضر . وجري الي الداخل عند حياه ….
عند حياه…..
نظر صقر اليها والدموع تنزل وعيونه حمرا اوي .
صقر: مش هتقومي بقا ياحبيبتي قومي عشان هعملك فرح كبيرررر اوي زي ماكنتي عاوزا . وتلبسي فستان ابيض بطرحه طويله . ثم ابتسم وسط دموعه : فاكرا لما كنا صغيرين كنتي بتقوليلي ايه . صقر انا عاوزا فستان ابيض زي العروسه . واكون عروسه .
قومي بقا ونبي وانهار وجلس علي روكبو في الارض ومسك ايدها . قومي ياحياة الصقر …..
وكانت حياه في عالم اخر …….
#بقلمي_ميرو_محمد
عند محمود …..
خرج الدكتور .وجري عليه وليد وحازم وبسنت ….
بسنت : عمي عامل ايه يادكتور .
الدكتور : كويس هو واخد مهديئ بس ونايم عنده انهار عصبي .
وليد : لا اله الا الله . شكرا يادكتور .
حازم : بسنت تعالي اروحك انتي كده مينفعش تكوني هنا روحي ارتاحي .
بسنت : لاء لاء انا هكون جنب حياه .
وليد : روحي يابسنت وانا وحازم هنكون هنا .
حازم : قعدتك مش هتقدم حاجه . وبكرا ياستي هاجي اخدك علي هنا .
بسنت بعد اقناع من وليد وحازم . روحت بالعافيه …..
وظل هذا لفتره طويله . صقر علي نفس حالته ينام في
المستشفي يصلي ويقراء قراءن جنب حياه ويفضل يحكلها
عن يومه وعن تفصيلهم وهما صغيرين . وبسنت تروح وترجع
تقعد طول النهار وحازم ووليد مسبوش صقر لوحده وكان
حازم يروح الشركه في القاهره يخلص شغل صقر ويرجع تاني
علي الصعيد . وساعات كن بيبدل هو ووليد . وهاله ونسرين
بيفكرو ازاي يقنعو بلخطوبه قبل ماحياه تقوم . وساره وحنين
بيخطوط ازاي يوقعو هاله ونسرين ويخلصو من حياه
لاغرضهم الشخصيه . ومحمود في انهار كل يوم بسبب حالة
حياه . وسهام مامت حياه عرفت وهتنزل القاهره …. ظلت
هذه الاحداث طول الاسبوع حتي جاء اليوم الغير كل حاجه في رويتنا …..وهو …..
#بقلمي_ميرو_محمد
خلص صقر صلاتو وبداءت الاجهزه ترتفع جامددددددد وجهاز الانظار ارتفع ….
صقر : حيااااااااه . دكتووووووور . بسرررررررعه دكتوووور . جري الكل الي الغرفه والدنيا اتقلبت وانهار صقر وبسنت بعياط جامد . ومحمود قعد في الارض وانهار وظل يدعي الله وصقر ظل جالس في الارض وساجد في الارض يدعي .
ووليد وحازم قلقين جدا وحالة صاحبهم بتدهور كل يوم . والكل علي اعصابه …..
حتي خرج الدكتور .
الدكتور : …………. هنعرف البارت الجاي الحصل وخبر هيغير الروايه بتاعتنا 🙂 تفاااااااعل بقاااا عشان انزل الجديد انهارده
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المغرور والدلوعة)