روايات

رواية المعذبة اليتيمة الفصل السادس 6 بقلم نور الحويطات

رواية المعذبة اليتيمة الفصل السادس 6 بقلم نور الحويطات

رواية المعذبة اليتيمة الجزء السادس

رواية المعذبة اليتيمة البارت السادس

رواية المعذبة اليتيمة الحلقة السادسة

و نور نزلت وراحت عشان تنضف
نور / يا لهوي علي كده انا هنضف كل ده حرام والله العظيم … هو انا بكلم نفسي يلا استعني علي الشقا بالله بعد ما نور خلصت كل حاجه من غسيل موعين ومسح وتجهيز اكل كانت قاعده بترتاح وقامت بسرعه لمي سمعت صوت من ورها
محمد / اي يابت انتي هتفضلي قاعده كده غوري نضفي اوضتي
نور طلعت وهي حاسه بدوخه علشان هي مكلتش ولا حطت لقمه في بوقها
بعدما خلصت ترويق اوضه محمد سمعت صوت من تحت وهي عارفه الصوت ده راحت نزلت
لقيت اختها شهد هي وعلي… راحت نور جريت علي شهد خضنتها جامد اوى
نور بعين دمعه/وحشتيني وحشتيني اوى اوى يا شهد
شهد/ ياروحي انتي الي وحشتيني جدا طمنيني عليكي انتي كويسه نور وهي بتبص علي محمد
نور بابتسامه مزيفه/ اه اه كويسه الحمدلله
علي/ عامله اي يانور
نور/ الحمدلله بخير… وبعديها نزلت لينا و صقر وهو نزل كان عينه علي شهد

 

 

صقر بابتسامة/ عامل اي يا علي والله وحشني يارجال
علي بنفس الابتسامة/ الحمدلله ياحبيبي والله انت الي وحشني وخلاص ادينا بقينا نسيب الزيارات مش هتتقطع
صقر / اكيد طبعاً وكمال كلامه
صقر / ازيك يا شهد مش تسلمي عليا
شهد/ الحمدلله بخير انت عامل اي يا صقر
صقر/ انا بقيت كويس لمي شفتك لينا خبطتو في كتفو… لينا انت نسيت نفسك ولا اي
صقر بأحراج/ احم قصدي انا بقيت كويس لمي شفت علي صحبي واخويا / واكمل محمد اي يا جماعه مش هتقعدو ولا اي وجلسو الجميع واتت نور بل عصير
وبعد ما الكل روح نور كانت في المطبخ ودخل عليها محمد بكل هدوء وقال / اعمليلي قهوه وهتهالي علي المكتب
نور بخوف: حاااضر حاضر يا محمد
بعد ما عملت القهوه ودتها لي محمد وكانت هتطلع وقفها صوته
محمد / استني يا نور انا عايز اتكلم معاكي شويه
نور بخوف: انا والله معملتش حاجه
محمد: انا مش هعملك حاجه اقعدي معايا شويه
وقعدت نور وكانت خايفه اوي
محمد / انتي لي النهارده مقولتيش لي اخوكي الي انا عملتو فيكي امبارح
نور / انا حتي لو قولتلهم اي اللي هيعملو ليا اي هم ديما بيعملوني اوحش معمله وحتي لو قولتلهم انت برضو هتضربني يا محمد

 

 

محمد / طب ما انا ممكن مضربكيش يا نور واعملك احسن معمله
نور / بجد يعني هتبطل تضربني
محمد / انتو لي محسسني اني مش برحم حد انا الي مريت بيه مش قليل يا نور
نور / مريت بي ايه يا محمد
محمد / انا مش عارف بحكيلك لي اصلا
نور/ مش يمكن ارتحتلي وعايز تحكلي
محمد /اطلعي بره يا نور… نور وهي طالعه من المكتب
نور / مجنون والله العظيم مجنون بس عسول 😂
محمد بغضب / انا مجنون
نور / انا قولت مجنون… وهربت من قدمه و ابتسم ابتسامه خفيفه عليها (الظاهر يا جماعه انو مشعره بدات تتحرك )
•وعدا اسبوعين • علي ابطالنا • محمد ونور ذي ما هم وشهد مشعرها بدات تتحرك من ناحيه صقر
• في الصباح •
كانت نور كا العاده بتحضر الفطار و خلصت وحطت الفطار علي السفره وكانو كلهم قاعدين علي السفره
واتكلمت لينا بمرح
لينا /الله الله اي الرويح الحلوه دي من سعت ما نور دخلت البيت و الاكل الحلو ده مش بيخلص ابدا
نور بحب /بل هنا و الشفاء يا حبيبتي والكل قعد يفطر
بعد شويه اتكلم محمد
محمد / الكل النهارده يحضر نفسه عشان ريحين حافله ووجه كلامه لنور وقال حتى انتي يا نور هتروحي معنا عشان اخوتك كلهم جيين معنا
نور / بس بس انا معنديش حاجه اروح بيها
محمد/ بسيطه انا هعدي عليكي بعد 2 ساعتين تروحي تشتريلك حاجه وانتي يا لينا عندك حاجه تلبسيها
لينا / اه يا محمد ده الدولاب مليان هدوم وكمان انا مش هلحق اروح معكو عشان ريحه الكوافير
محمد / تمام ماشي وانتي يا امي
الام / وانا اي لا انا مليش في الحفلات دي انا مش ناقصه صادع يابني
محمد / علي راحتك يا امي انا مش هغصب عليكي
وبعد ساعتين جاء محمد عشان ياخد نور وطلع ليها فوق لقها فارده شعرها الطويل وعامله تربط فيها
محمد في نفسه / يا نهار ابيض اي الملاك ده هي حلوه كده لي ورجع لوعيه وقال اي ده وهو انا هحبها ولا اي انا عمري ما هحب بعد اسماء الله يرحمها ودخل

 

 

محمد / خلصتي ولا لسه
نور / اه خلصت اهو ونزلو سو ونور ركبت العربيه جنب محمد وطلعو علي محل ملابس ضخم ونزلو هم اللتنين
نور/ محمد الفستان ده عجبني
محمد / بس كده انتي تأمري وتفجأت نور من تغيره المفجاء بعد ما نور خدت الفستان اتكلم محمد
محمد/ نور تعالي نقي معيا بدله هو
نور بصدمه / انا
محمد/ ايوه امال مين غيرك وبعدين انتي مش مراتي ولا اي و راحت نور عشان تنقي بدله مع محمد ونقت بدله سوده وشكلها شيك جدا
وراح محمد عشان يحاسب صاحب المحل
محمد/ شوف الحساب كام
صاحب المحل / متخليها علينا المره دي يا باشا ده انت زبونا
محمد / شكراً شوفلي الحساب كام عشان مستعجل
صاحب المحل / الحساب كده 6000 الف جنيه
نور بصدمه / كام لي يعني

 

 

صاحب المحل / يا هانم دي ماركات عاليه جدا
محمد / اتفضل وخالي الباقي عشانك
صاحب المحل / ربنا يخليك لينا يا باشا خرج محمد و نور من المحل

يتبع…

لقراة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المعذبة اليتيمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى