رواية المعذبة اليتيمة الفصل الثامن 8 بقلم نور الحويطات
رواية المعذبة اليتيمة الجزء الثامن
رواية المعذبة اليتيمة البارت الثامن
رواية المعذبة اليتيمة الحلقة الثامنة
نور / مش هتحكيلي بقاا علي الي انت مريت بيه
محمد بابتسامه / ماشي يا ستي هحكيلك بصي بقا
” فلاش باك ”
احنا زمان كنا عشين في حاره شعبيه وكنا ناس علي قد حالنا و بنجيب اللقمة بالعافيه كان ابويا شغال محاسب في شركه ويوم من الايام ابويا خد سلفه من صاحب الشغل و مرجعهاش في المعاد و صاحب الشركه طرده و عده اسبوعين علي ابويا وهو قاعد في البيت ولا شغله ولا مشغله ابويا كان بيعمل اي حاجه عشان يبصتنا انا و اخوتي وكنا انا واخوتي بعد الجامعه نروح نشتغل كنا انا وصقر بنشتغل في مطعم بعد الجامعه كنا بنغسل الصحون والموعين وكده ويوم من الايام صحب ابويا جاله شغل بره في اليمن
و قال لي ابويا انو يروح معها وانا وامي واخوتي اعترضنا علي السفرية دي بس ابويا دماغه ناشفه اوي
وراح السفرية دي وكان ريح في سفينة و السفينه غرقت وعرفنا انو كل الي في السفينه ماتو وفي ناس عشت بس منعرفش عنهم حاجه و من سعت ما ابويا مات واحنا انا واخويا صقر كونا نفسينا ووصلنا للي احنا فيها
“باااااااك “
نور / يااا يا محمد انتو تعبتو اوي وشوفتو كتير اوي في حياتكم.. طب واي حكايه اسماء دي
محمد / اسماء دي حكايتها طويله
نور / طب احكيلي عليها
محمد / حاضر بصي
“فلاش باك ”
اسماء دي كانت ساكنه معنا في نفس الحاره
وكانو حلتهم حلوه اوي مش زي حالتنا وكنا انا وهي بنحب بعض لدرجه اننا ممكن نموت مع بعض
وفي يوم من الايام روحت اتقدم ليها وطبعا ابوها رفع منخيره للسماء ورفضني وقال انو ابن عمها جاي يخطبها وفعلا اسماء اتخطبت لي ابن عمها وبعديها بي 2 شهرين اتجوزو بس اسماء مستحملتش العيشه معها كان كل يوم بيرجع وش الفجر لا وكمان كل يوم يديها علقه مظبوطه لحد ما خلاص مبقتش قادره وكانت عايزه تطلق منو وطبعا ابوها مرضيش عشان الفلوس بتعتو وهيا كانت مستحمله ولحد ما جه يوم من الايام
سمعنا انو اسماء انتحرت ووقعت نفسها من 5 دور
وبعديها بــ 1 شهر ابوها رجعلي زي الـ 🐕 وفضل يقولي انا الي ضيعطها بادي وفضل يندب عندي بس ده كله مش هيرجع اسماء تاني وهي راحت للي احسن مننا ومن وقتها وانا علي كده
” باااااك “
نور بحزن / يااا يا محمد انت اتحملت كل ده
محمد / ايوه يا نور بس الحمدلله ربنا عوضني بيكي وانا عايزك تسامحني يا نور علي الي عملتو فيكي انتي ملكيش ذنب في كل ده
نور / انا مقدره الي انت مريت بيه و مسمحاك من كل قلبي يا محمد
محمد / ربنا يخليكي ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا
بعد مرور 1 شهر علي ابطالنا
كانت نور و محمد قاعدين في الصالون محمد جالو تلفون
محمد / الو ايوه بتقول اي طب انا جاي حالا
نور / في اي يا محمد
محمد / مهران اخوكي عمل حادثة وهو في المستشفي دلوقتي
نور بصدمه / اي مش معقول طب خدني معاك
محمد / طب تعالي يلا
(في المستشفي) كان الكل في المستشفي
محمد / في اي يا جماعه مهران كويس
علي / هو دلوقتي في العمليات
محمد / ربنا يستر
بعد مرور 1 ساعة خرج الدكتور
محمد / في اي يادكتور طمني
الدكتور / الحمدلله هو اتجاوز مرحله الخطر وهو كويس دلوقتي
علي/ طب احنا ممكن ندخل نشوفو
الدكتور/ تمام بس ياريت متدخلوش كلكم
علي / تمام
وعد اليوم على خير
في المساء
محمد / اي يا نور مش هتروحي ولا اي
نور / لا يا محمد انا مش هروح النهارده
محمد في نفسه / يعني رغم كل الي عامله فيها ده وبرضه خايفه عليها
محمد / علي راحتك يا نور انا مش هغصب عليكي ياحبيبي تصبحي على خير
نور / وانت من اهل الخير يارب
في الصباح
محمد/ حمدالله على السلامة يا وحش
مهران بتعب / الله يسلمك يا صحبي
محمد / اي اخبارك النهارده
مهران / الحمدلله بخير
محمد / انا بس جيت اطمن عليك و الحمدلله انك بخير انا همشي انا بقا
مهران / هي نور جت معاك
محمد/ اه جت هي اصلا من امبارح وهي هنا
مهران / طيب وانت طالع ابعتهالي
محمد / حاضر بعد ما طلع محمد
محمد/ نور مهران اخوكي عايزك
نور / انا خايفه ادخل يا محمد
محمد/ اجمدي كده و متخفيش من اي حاجه طول ما انا معاكي
نور / حاضر بعد ما دخلت نور
نور بخوف / حح حمدالله على السلامة يا مهران
مهران/ الله يسلمك اقعدي يا نور متخفيش مني بعد ما نور قعدت اتكلم مهران
مهران بندم / حقك عليا يا نور
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
يتبع…
لقراة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المعذبة اليتيمة)