رواية المصير المحتوم الفصل السابع عشر 17 بقلم مي أحمد
رواية المصير المحتوم البارت السابع عشر
رواية المصير المحتوم الجزء السابع عشر
رواية المصير المحتوم الحلقة السابعة عشر
#البارت_السابع_عشر…🍂🍂
#روايه_المصير_المحتوم 🍂🍂🍂
#الكاتبه_مي_احمد🍂🍂🍂
دياب…كان اعد بيشرب سيجاره في اوضته…وفجأه سمع لمار بتصرخ رمي السيجاره…وجري بأقصي سرعه ….علي اوضتها….واول ما فتح…
دياب…في ايه .
لمار….بتتنطط زي الاطفال من الفرحه.ورافع التليفون بايدها..فتحته فتحته يادياب..
دياب….فتحتي الموبايل.
لمار….ايوه فتحته..
قرب منها دياب…ومسك الموبايل وبصلها باعجاب….انا لازم اكلم سياده اللواء..
مسك…دياب موبايله.عشان يكلمه…
حاتم….الووووو ايوه يادياب
دياب…حاتم باشا.
حاتم…خير يادياب في حاجه..؟؟
دياب…لمار فتحت الموبايل..
حاتم…قام من عالكرسي…ايه بتتكلم بجد
دياب…والله العظيم انا ماسكه في ايدي اهو.
حاتم….براڤو براڤو…اديهالي يا دياب.
دياب…مدلها ايده بالتليفون…سياده اللواء عايز يكلمك…
خدت منه لمار الموبايل….الووو
حاتم….براڤو عليكي يالمار..انتي عملتي اللي مفيش حد عرف يعمله…
لمار…شكرا يا افندم…
حاتم…لو اني كنت شاكك انك هتقدري لان اللي كان شغال عالموبايل ده…تقدري كده تقولي اساتذه بس التلميذه اتفوقت علبهم كلهم..
لمار…بفرحه…شكرا لحضرتك يا افندم دي شهاده اعتز بيها..
حاتم….لمار احنا كده ابتدينا اللعب. الوقت في كذا حاجه لازم نعملهم اليومين دول….الاسبوع التاني خلاص بيخلص كلها يومين تلاته والجد هيبتدي…لازم تجهزي نفسك لحاجتين مهمين…المكالمه معاهم والمقابله
لمار…وشها اتغير…..وانا جاهزه يا افندم.
حاتم…وقبل كل ده عايز تبصي عالموبايل وعالرسايل وعلي كل حاجه خاصه يمكن تقدري تلاقي حاجه مهمه..وهخلي دياب…يوصل الموبايل بالاجهزه بتاعتنا عشان الرجاله تشوف شغلها وتعرف تجيب كل حاجه فالموبايل..بس طبعا دورك منتهاش لان اكيد ممكن الرجاله تلاقي حاجه واقفه ادامهم او عليها شفره وده هيبقي شغلك.
لمار…تمام يا افندم تحت امرك…
حاتم…اديني دياب افهمه هيعمل ايه…
خد دياب الموبايل وهفهمه حاتم كل حاجه وطلب منه يوصل الجهاز بيهم عشان يقدرو ياخدو كل حاجه عليه..
دياب…تمام يا افندم حالا…سلام..
قفل معاه دياب…وابتدا ينفذ بسرعه..
اما في جهاز المخابرات…كان الكل بيشتغل علي قدم وساق بعد فتح الموبايل…
دياب….خلص كل حاجه…وبص للمار…بفخر…براڤو يالمار…
لمار…بابتسامه بسيطه…شكرا..
دياب…كنت عارف انك هتفتحيه..
لمار…بسخريه…مع ان مكنتش حاسه بس ماشي.
دياب…بابتسامه لا والله مكنتيش حاسه ليه بقي.
لمار…يعني شكلك مكنش واثق فيا..
دياب…بالعكس الحماس اللي كان باين في عينك اكدلي انك هتفتحيه بس بصراحه مكنتش متخيل انك تفتحيه بالسرعه دي..
لمار….المهم انه اتفتح..
دياب…طيب ايه مجوعتيش.
لمار…عادي.
دياب….طيب تعالي يلا ناكل انا جعان اوي..
لمار….حست بتعب بسيط وبان علي ملامحها…حاضر روح وانا هاجي وراك.
دياب…ماشي بس اعملي حسابك انك هتعملي الاكل بنفسك..
لمار….حاضر بس اشمعني.
دياب…يعني بقالي داخل علي اسبوعين بحضرلك الاكل وانا اصلا فالعادي مش بحضره لنفسي يعني يوم بقي اكل من ايدك اعتبريه رخامه..
ابتسمت لمار…بتعب…ماشي هحضره انا
دياب….مالك انتي كويسه…
لمار…مش عارفه حاسه ان بطني وجعاني يظهر خدت برد..
دياب…انتي بتهربي من تحضير العشا ولا ايه
لمار…لا والله ماشي..هاجي وراك.
دياب…ماشي وهطلع جدع معاكي واساعدك…
لمار…شكرا لكرمك.
دياب…انتي بتتريقي🤨
لمار….انا لا خالص🙄
دياب…بابتسامه خوافه.يلا متتأخريش.
لمار…حاضر.
مشي دياب…علي الاوضه بتاعته
اما لمار..خدت غيار ودخلت تاخد شاور…ولسه حاسه بالم…
صدمه اصابت لمار…😲😲🙊
لمار….يانهار اسود…هي كانت نقصاكي…هعمل ايه الوقت ياربي…
اتصرف ازاي الوقت فضلت لمار تدور في الحاجه اللي كانو مجهزنهلها فالاوضه..
لمار…مفيش ازاي نسيو حاجه زي دي هما ناسيين اني بنت😔😔
هعمل ايه ..يارتني في مكان ينفع اجيب منه…احنا في صحرا…مفيش ادامي…غير اني اقول لدياب..
لمار…ديااااب😳😳لا لا استحاله اقوله مش هقدر…..بس هتصرف ازاي😔😔
فضلت لمار…تفكر مش لاقيه حل خدت شاور وعملت حل مؤقت وكانت قلقانه الحل ده يتكشف.
خبطت عليها دياب من بره.
لمار…ايوه.
دياب…ايه نمتي ولا ايه
لمار…لا لا جايه اهو.
ياربي..هتصرف ازاي وابتدا الالم يزيد وتتوتر اكتر.
خرجت لمار من الاوضه…وراحت عنده وهي باين عليها التوتر.
دياب…ايه كل ده بتعملي ايه
لمار…كنت باخد شاور من بدري بشتغل فالموبايل مكنتش فاضيه.
دياب…طب ايه مش هناكل بقي انا جعان
لمار…اااه ااه حالا..وقفت لمار تعمل العشا كان باين عليها التوتر بتتلفت كتير. وبتعمل بسرعه..
دياب. كان واقف وراها رافع حواجبه وحاسس انها فيها حاجه…
دياب….هو في حاجه.
بصتله لمار بسرعه…هاااا لا لا في ايه مفيش.
دياب…امال مالك متوتره كده ليه…
لمار.. لا مفيش انا كويسه..
دياب….ماشي
لفت لمار عشان تكمل…وهي بتبص عليه بحرف عينها….
راح دياب اعد عالكرسي وولع سيجاره…وباصصلها ومش شايل عينه من عليها…
لمار بصت بطرف عينها لقيته مركز معاها..لفت بسرعه…😳في ايه..
دياب…بابتسامه في ايه..انا كلمتك.
لمار….مالك بتبصلي كده ليه..
دياب…انا…محصلش.
لمار…لا حصل وانا شوفتك باصص عليا🤨
دياب…ياستي لو ببص انتي ايه اللي مضايقك…انتي هتتحكمي في عيني.
لمار…اه بص في اي مكان تاني متبصش عليا…
دياب…والله انا ابص في اي مكان يعجبني..هو انتي عيني😉
لمار….بصتله وسكتت وهي حاسه انها هتعيط…🥺
رجعت تكمل تحضير العشا…
وخلصت بسرعه وحطت الاكل…واعدت وهي بتحاول تبعد عينها وهو مش منزل عينه من عليها…
لمار….خلصت اكل بسرعه او بمعني اصح مكالتش كويس اصلا.
دياب…انتي كلتي.
لمار…اه الحمد لله.
دياب…هو ايه اللي اه انا مشوفتكيش كلتي اصلا.
لمار…شبعت وبعدين معدتي تعباني مش قادره..
دياب…انتي تعبانه بجد.
لمار…يعني شويه…
دياب…حاسه بايه..
لمار…لا لا مفيش انا كويسه…
دياب….فاللحظه دي فهم وقدر يعرف سر ارتباكها..
دياب….لمار
لمار.. .نعم…
دياب…احتمال بكره سياده اللواء يجي او يبعت حد…مش محتاجه اي حاجه..
لمار…فرحه…بجد..😍ااااه محتاجه..ورجعت سكتت🥺🙄لا مش محتاجه اقصد..
دياب…اتأكد عموما لو محتاجه عرفيني…هو قاللي ان هو ممكن يجي او يبعت بنت زميلتنا عشان تساعدك في شويه حجات تخص مايا..
لمار…بجد…طيب هو انا ممكن اطلب منك طلب..
دياب…طبعا…
لمار…ممكن لو في بنت جايه تخليني اكلمها يعني هحتاج حجات في اللبس والميكب.
دياب….حب يرخم عليها…وهو مبتسم…طب ماتقوليلي عايزه ايه وانا اقولها.
لمار…لا ماهي حجات اساميها صعبه ويعني مش عايزه ادوشك.
دياب ..لا متقلقيش وبعدين يا ستي انا اكول اتدوش..
لمار..في سرها….منك لله يادياب..😁
دياب….هاااا عايزه ايه..
لمار….😔😔مش عايزه حاجه
دياب….براحتك….انتي الخسرانه..صحيح بطنك عامله ايه.
لمار…😳🙄. كويسه.
دياب…ابتسم وهز دماغه شمال ويمين…
لمار…انت بتضحك علي ايه😡😡😡
دياب…ولا حاجه بضحك علي العنيده اللي دماغها ناشفه…
لمار….مين دي
دياب…..بنوته جميله…دماغها ناشفه اوي بس قريب هظبط دماغها دي…
حست لمار…باحراج….وان الكلام عليها…
لمار….انا هروح اوضتي مفيش حاجه نعملها النهارده صح…
دياب….مين قال انه مفيش احنا تقريبا معملناش اي حاجه انهرده وسايبك من امبارح والنهارده طول اليوم مع الموبايل.ايه ولا تعبانه
لمار….لا مش تعبانه….بس بردو هروح اوضتي وارجع..
دياب….هتعملي ايه.
لمار…من بين سننها…هو تحقيق انا حره. ولفت عشان تخرج من الاوضه
دياب…خلاص يا ستي براحه انتي هتاكليني….عموما الحق عليا…كنت هقولك مكان الحاجه اللي بتدوري عليها…
وقفت لمار في مكانها….وهي مبرقه 😳ورجعت بصت عليه..حاجه ايه تقصد ايه…
دياب….ابدا بس الرجاله لما جهزت المكان هنا قبل ما نيجي..كانو عارفين اننا هنأعد هنا فتره طويله شهر شهر ونص شهرين..فا جهزو المكان هنا بالكامل..من كل حاجه ممكن نحتاجها..وتقضينا فتره كمان…
وطبعا منسيوش انك بنت😉
لمار…😳😳برقت ووشها احمر تقصد ايه
دياب…بابتسامه جذابه…اقصد ان اللي بتدوري عليه…هتلاقيه في اخر رف في دولاب الحمام بتاعك…😉😉😉ولو الطول مش مساعدك انا فالخدمه..
لمار….وقفت متنحه وكأن لسانها اتشل وفأقل من ثانيه…جريت من ادامه علي اوضتها…
واول ما جريت ضحك دياب علي الطفله اللي وقع في حبها🥰
دخلت لمار قفلت الباب..ووقفت وراه وهي حاطه ايدها علي قلبها…
لمار….وده عرف ازاي…انا هدومي مش فبها حاجه…يمكن شافني وانا بدرو🤔
حتي لو شافني ايش عرفه انا بدور علي ايه….اكيد لما لقاني مرتبكه وكل شويه ابص علي هدومي وبطني اللي بتوجعني…انا غبيه كان لازم اقول ادامه…
طب ما يمكن ميقصدش كده وانا عشان مرتبكه فكرت انه يقصد كده …هروح اشوف ايه اللي فالحمام يمكن يطلع حاجه تانيه…
راحت…لمار وخدت كرسي تقف عليه…واتفاجأت وعرفت انه فهم.
لمار..🙊🥺اوريله وشي انا ازاي الوقت…منك لله يا دياب…
لمار…لنفسها هو انا عامله كده ليه عادي يعني ما انا بنت…🙄😔😔
قضلت لمار تكلم نفسها وفالاخر قامت ظبطتت نفسها وفضلت راحه جايه فالاوضه مش عارفه تخرج.
………..
اما عند…ريناد….
ريناد…الوووو
ياسمين…ايه بكلمك مبترديش ليه…
ريناد…مفيش كنت تحت..
ياسمين…طب ايه عملتي اللي اتفقنا عليه ولا لا..
ريناد….معرفتش هي من امبارح وهي تعبانه عندها برد جام…والنهارده مخرجتش طول اليوم بس هي خارجه بعد شويه…
ياسمين…طيب دي فرصتك روحي يلا شوفي الموبايل…
ريناد….هي لسه تحت مطلعتش سمعتها بتقول هتطلع تاخد شاور وتلبس و تخرج..
ياسمين…طيب تمام اول ما تدخل تاخد شاور…تدخلي علي موبايلها بسرعه…وشوفي اخر رقم اكيد. هتكون بتكلم الراجل اللي كلمته…عشان اكيد المفروض فيه بينهم معاد…عشان تديله الفلوس اللي قالتله عليها.
ريناد…فعلا هي المفروض كانت قابلته زي ما اتفقت معاه…بس تعبها خلاها اكيد اجلت..
ياسمين…تمام المهم خلي بالك يا ريناد…احسن تشوفك اهم حاجه تكوني سريعه ومترتبكيش عشان تقدري تخلصي..
ريناد…حاضر ربنا يستر…هشوف هعمل ايه واكلمك..
ياسمين…ماشي وانا مستنياكي…يلا خلي بالك…باي.
ريناد…حاضر سلام….
قفلت…ريناد..مع يا سمين…وراحت وقفت علي الباب عندها وهي فتحاه فتحه صغيره…فضلت حوالي خمس دقايق…واخيرا ظهرت ادامها حنان طالعه وراحه علي اوضتها…قفلت ريناد…الباب اكتر …لحد ما دخلت وقفلت وراها…
وقفت ريناد شويه تاني…واخيرا…خرجت براحه من اوضتها….فضلت تبص شمال ويمين..اطمنت لما ملاقتش حد…راحت عالاوضه..بتاعت حنان…قربت ودنها تسمع…..
ولحسن حظها لتاني مره كانت تسمع….
……
حنان….الووووو
مجهول….ايوه ياست الكل حمد الله علي سلامتك..
حنان…الله يسلمك….جهزت نفسك.
مجهول…انا مستنيكي.
حنان…تمام انا نص ساعه بالكتير وهخرج من الڤيلا…وهاجي عالمكان اللي اتفقنا عليه…
مجهول…المهم المبلغ معاكي.
حنان…250 زي ما اتفقنا…
مجهول…تمام…وانا في انتظارك..
حنان….المهم تاخدهم وتخلص علي طول..
مجهول…اوعدك…اخدهم انهرده…بكره الصبح هتسمعي خبرها…
حنان….لما اشوف بكره….هسمع خبرها ولا خبرك..
مجهول….بضحكه شريره…لا خبرها ان شاء الله…
حنان…يلا لما اقر هكلمك.
مجهول…في انتظارك يا ست الكل سلام
حنان…سلام….
قفلت معاه حنان…وسابت الموبايل علي السرير… وراحت طلعت لبسها ودخلت تاخد دش…..
وقفت ريناد شويه عشان تتأكد انها دخلت….واخيرا…مسكت اوكره الباب براحه…وفتحت بهدوووووء ولما اطمنت انها مش فالاوضه ..دخلت بسرعه…
…………..
اما عند كارمن….كانت اعده باصه فالورق اللي انس جابه…بشرود…ومش مركزه…سمعت جرس الباب….قامت. عشان تفتح….وهي عارفه انه انس…
فتحت الباب….
انس…بابتسامه جميله….مساء النور علي اجمل بنوته..
كارمن…بابتسامه…مساء النور…اتفضل..
دخل انس….عامله ايه انهرده…
كارمن.. الحمد لله بخير…هو انت ليه مش فتحت مش معاك مفتاح.
انس…معايا اه بس اكيد مينفعش افتح…عشان تكوني براحتك…
المهم….ايه اخبارك…
كارمن ..بخير
انس…ذاكرتي.اي حاجه.
كارمن…بحزن…مش عارفه خالص.
انس…ليه بقي ما احنا اتفقنا نركز ونذاكر عشان نقدر نوصل…وبعدين انا قولتلك ذاكري عشان تسلي نفسك انتي طول الوقت اعده لوحدك…المذاكره اكيد هتخليكي تضيعي وقتك.
كارمن….مش عارفه اركز خالص صدقني…لمار تقريبا محتله كل عقلي..
انس….يابختها…
ابتسمت. كارمن غصب عنها..
انس…مسكها انس من ايدها تعالي اعدي…
راح انس وكارمن اعدو….
انس…كارمن…متنسيش ان دي وصيه لمار ليكي…انك تذاكري وتنجحي وتحققي حلمك انتي وهي صح..
كارمن…صح..
انس…يبقي تذاكري وتركزي…وبعدين محدش طلب منك انك تشيليها من دماغك انا شايف انها طول ما هي في عقلك وتفكيرك ده هيكون حافز انك تحققي حلمك..وتنجحي. اتفقنا.
كارمن…حاضر..اوعدك.
انس….وانا مصدقك….كلمتي مامتك.
كارمن…اه كلمتها من شويه…هي رنتلي كان بابا خرج..
انس…في اي حاجه عندها.
كارمن…لحد الوقت زي ماهما…بس ماما واثقه انك مش ساكت وبيدور عليا.
انس…متقلقيش لو قلب الدنيا مش هيلاقيكي..
كارمن….ربنا يستر..
انس…كلتي وخدتي العلاج ولا لا
كارمن…اه خدته خلاص وكلت..
انس…في اي حاجه نقصاكي.
كارمن…لا خالص كله تمام…
انس….طيب اعملي حسابك…انك من اول الاسبوع ده هتنزلي الجامعه.
كارمن…انا خايفه.
انس…قولتلك متخافيش انا معاكي. وهاجي اخدك كل يوم الصبح اوصلك…وهتكوني معايا عالموبايل…واجي اخدك…ارجعك.
كارمن…بس كده هيبقي تعب عليك.
انس…انا شوفت الجدول بتاعك وانتي عندك بس 3 ايام…ومش قصه يغني وبعيدن هعدي عليكي الصبح هكون لسه مخلص شغل…وهاجي اخدك…
كارمن…بس كده مش هتلحق ترتاح ولا تنام…
انس….ولا يهمك…انا هظبطها بطريقتي
المهم اكون…مطمن عليكي…
كارمن…بابتسامه….انت عارف انا لو عشت طول عمري اخاول ارد جزء من اللي بتعمله معايا بردو مش هقدر..
انس…بلاش الكلام العبيط..ده. وعايزه تردهولي ياستي موافق واانا بالنسبالي لو ذاكرتي ونجحتي وحالتك اتحسنت شويه هعتبره رد وبالنسبالي هيكون حاجه كبيره كمان..
كارمن…اوعدك اني مش هخذلك ابدا.
انس…عارف عشان بنوتي شاطره..
كارمن…باستغراب…بنوتك.
انس…اه بنوتي مستغربه ليه…مش انا بقيت مسؤول عنك…يعني بقيتي بنوتي من انهرده…في اعتراص🤨
كارمن…بابتسامه…وانا اقدر اعترض…
انس…ايوه كده….طلع انس من جيبه ظرف…وفتح ايدها وحط الظرف فيه…امسكي ياستي…
كارمن…ايه ده…
انس…افتحيه…
فتحت كارمن الظرف…وتنحت…ايه الفلوس دي..
انس…دول هتخليهم معاكي…عشان اي حاجه تحتاجيها…
كارمن…بس انا مش محتاجه حاجه…ومش هقدر اخدهم…
انس…اولا اانتي من اول الاسبوع هتنزلي الجامعه….ولازم يكون معاكي فلوس…ثانيا. وده الاهم مفيس حاجه اسمها مش هاخد…عشان هتاخديهم غصب عنك…انتي نسيتي انك بنوتي😉
كارمن…انس عشان خاطري بلاش صدقني..انا مش محتاجه وقولتلك اني بس هخف وهنزل اشت..قاطعه انس بحزم..تنسي الموضوع ده من دماغك مفيش شغل…ياكارمن…انتي فاهمه…
كارمن…عشان خاطري..
انس…عشان خاطري انا اسمعي الكلام.. كده احسن ليكي…عشان كمان اكون مطمن عليكي…
كارمن….بس دول كتير اوي.
انس…مفيش حاجه كتير علي احلي بنوته فالدنيا…
كارمن…دموعها لمعت في عينها….انس…هو انا مش بحلم صح…
انس….وهو بيمسح دموعها….لا مش بتحلمي…والدموع الحلوه دي مش عايزها تنزل تاني…ممكن..
كارمن….ربنا يخليك ليا..
مسك…انس ايدها ويخليكي ليا يا احلي بنوته فالدنيا…وباس ايدها…
كارمن…ابتسمت…ولاول مره تحس قلبها بيدق بسرعه…
انس….ايه جاهزه…اكلم الدكتور..
كارمن…ما بلاش والنبي انا بقيت احسن.
انس…هنرجع لشغل العيال تاني…خلينا نخلص بقي عشان تتحسني بسرعه.
كارمن…حاضر كلمه..
انس….ايوه كده
…………..
اما عند لمار ودياب….بعد ما خرجت اخيرا كانت بتحاول تبعد نظرها عن دياب وحاسه انها هتعيط من كتر ما هي محرجه…دياب كمان كان بيحاول ميرخمش عليها وحس بالشفقه ناحيتها….ابتدو مع بعض تدريب عاللغه وحس انها اتحسنت كتير عن الاول فضلو يتدربو كتير لحد ما خلصو…
دياب…كان حاسس بتعب…
لمار…كده احنا خلصنا..
دياب…اه لو حابه تدخلي تنامي ادخلي..
لمار….ماشي…انت هتنام اقضد يعني..
دياب…اه هدخل الجو برد
لمار…تمام…تصبح علي خير…
دياب…وانتي من اهل الخير…
دخلت لمار نامت هي ودياب….وعدت حوالي ساعه ونص…قلقت لمار قامت تشرب…سمعت دياب…بيكح جامد
قامت..من عالسرير خرجت بره الاوضه…
وراحت علي الاوضه بتاعته…خبطت…
دياب…كان لابس بنطلون…وقالع التيشرت…ودي كانت عاده اتعود عليها سواء في صيف شتا بيقلع التيشرت…
قام…دياب.. براحه يفتح…وهو بيكح جامد
اتحرجت…لمار من منظره بس معلقتش..
لمار….انت كويس انا قلقت وسمعت بتكح جامد.
دياب…فضل يكح جامد…
دخلت لمار وراه ….دياب مالك..
دياب…تقريبا خدت برد..
لمار….اكيد…لازم تاخد برد…وانت مش لابس كده…وبعدين انت بتشرب سجاير كتير اوي…
دياب…فضل يكح جامد…
لمار…راحت مسكت التيشرت بتاعه…وادتهوله عشان يلبسه..اتفضل البس ده…خده منها دياب…واعد عالسرير وهو بيكح جامد اوي..
لمار…دياب…انت شكلك تعبان اوي…انت محتاج دكتور..
دياب…متقلقيش انا هبقي كويس…
لمار…طيب مفيش حاجه هنا للكحه..دي
دياب…في هناك…
راحت لمار جابت الدوا…وادتهوله…ومسكت التيشرت منه….وساعدته عشان يلبسه…. وحست من قربها منه ان حراره جسمه عاليه. ومن غير تردد حطت ايدها علي راسه
لمار….دياب…انت سخن..
دياب…لا لا انا تمام.
لمار….تمام ايه انت سخن جدا…
دياب.. انا محتاج انام بس هبقي كويس…
لمار…طيب..ارتاح عالسرير…هعمل حاجه دافيه…ولازم كمادات…
دياب…نام عالسرير من غير اي كلام كان حاسس بتعب جامد…
راحت لمار عملتله حاجه دافيه…وادتهاله…وجابت الكمادات…واعدت جمبه….تعمله…
دياب…كان بيفتح عينه بالعافيه وهو باصصلها…ومبتسم…
دياب….برخامه…بطنك لسه بتوجعك..
لمار…😳🙄🙄 علي فكره انت بجد رخم اوي…وانا ممكن اسيبك تعبان وادخل انام..
دياب…انا عملت ايه بس انا بطمن عليكي..
لمار….والله بتطمن ولا بترخم..انا غلطانه ان جيت اطمن عليك…وشكلي كده هسيبك حرارتك عاليه كده
دياب…اهون عليكي…
لمار…قلبها دق…وابتسمت وسكتت.
دياب…ايه سكتي ليه…اهون عليكي.
لمار…اه تهون علي فكره…
دياب…طيب عيني في عينك كده…
مرضيتش تبص…
رفع ايده مسك دقنها وخلاها تبصله…
ابتسمت لمار غصب عنها.وبعدت عنها..
دياب…كنت واثق اني مش ههون..
لمار….انا حاسه انك بتخرف من السخونيه ومش هاخد علي كلامك..
دياب…طب تصدقي ده اخلي كلام بيطلع فالتخريف ده…
لمار…يعني انت عارف اهو انك بتخرف…
دياب….مسك ايدها….وهي حطاها علي راسه…وقربها من شفايفه…وباسها…
حست…لمار…ان قلبها هيخرج من حركته. ومتكلمتش😳
دياب….اسف…عشان مديت ايدي عليكي…صدقيني عمري ما عملتها في حياتي…ومكنتش اتمني اني اعملها معاكي….بس عايز اقولك حاجه انا بجد لما قولتلك كده كنت بستفزك…عشان تتكلمي مش اكتر…ورد فعلك وتفكيرك خلاني مش شايف ولاول مره مقدرش اتحكم في اعصابي…بجد اسف…متزعليش مني….وصدقيتي يا لمار…مش هفقد الامل…وواثق انك هتتكلمي…بمزاجك او غصب عنك…عشان مش هسمحلك…تبعدي عني….بحبك…
مدهاش فرصه للرد…وغمض عينه. وثواني عدت كان دياب نام…وهو ماسك ايدها لسه…
اما لمار…فضلت باصه وهي مش بتتكلم…مفيش غير قلبها اللي بيدق…ودمعه نزلت من عينها…غصب عنها….
فضلت تعمله كمادات…لحد ما الحراره نزلت….غطته كويس….وسابته وراحت اعدت ادامه عالكنبه…وهي بصاله لحد ما النوم غلبها…
…………..اما عند..ريناد….كانت ماسكه موبايلها وبتكلم ياسمين…
ياسمين…..ايه يابنتي كل ده…اتأخرتي اوي قلقتيني…
ريناد…..اسكتي…يا يا سمين…انا بقالي كذا ساعه بحاول اتلم علي اعصابي…
ياسمين…ليه بس….
ريناد…..هقولك..
فلاش…باك….
بعد ما دخلت واطمنت انها مش موجوده…….مسكت موبايلها…
ولقيته مقفول بالباث وورد…
فضلت احاول….كتير. تاريخ ميلادها تاريخ جوازها تاريخ ميلاد ريهام عمي….مكنش بيفتح…
وانا مندمجه. اوي. فجأة…
ياسمين…😳😳😳يانهار اسود
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المصير المحتوم)