روايات

رواية المشاكسة والنقيب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب البارت السابع والعشرون

رواية المشاكسة والنقيب الجزء السابع والعشرون

رواية المشاكسة والنقيب
رواية المشاكسة والنقيب

رواية المشاكسة والنقيب الحلقة السابعة والعشرون

وبتطلع سيلا من حفله منهاره وبتجري علي بره وبتلاقي عرييه جايه بسرعه كبيره بتخبطبها بيكون فهد شافها
فهد: لاااااا سيلاااااااا وبيطلع يجري عليه وينادي علي اسد اااااااااسد بيطلع اسد واهلها كلهم علي صوت فهد بيجرو علي سيلا
فهد الاسد : هات العربيه بسرعه
اسد: حاضر وبيجري اسد
هبه: سيلاا قومي ياحبيبتي بطلي هزار سيلا انا عارفه انك معملتيش حاجه والله قومي يابنتي سيلاااااااا قووومي
وبيجي اسد بالعربيه وبيشلها يركبها ورا مع هبه واسد وفهد قدام وبيطيرو بالعربيه
سيف: اركبو يلا وجزء مع سيف وجزء تاني مع ادم وبيوصلو مستشفي
فهد: جهزو اوضه عمليات بسرعههههههه
بيجو الممرضات يخدو سيلا علي تورلي ويبدا فهد يجهز هو كمان وبيدخلو اوضه عمليات
وبيوصل محمد بيروح الاستقبال
محمد: لوسمحتي في حاله لسه جايه بنت لبسا فستان خدوها فين
عفاف: دكتور فهد حضر اوضه العمليات ودخلها

 

محمد: طيب وفين اوضه دي
عفاف: في دور التاني علي يمينك اخر ممر
محمد: شكرا
وبيطلعو كلهم وبيوصلو
هبه ببكاء شديد: ياااارب بنتي ياااارب قومهالي بسلامه مش هزعقلها تاني انا عارفه انها مظلومه بس متعقبنيش فيها كده يارب
خديجه بتعط جمبها وبتحضنها
خديجه بدموع: اهدي يا هبه كده ودعيلها تقوم بسلامه
هبه: بنتي ياخديجه والله مظلومه ومسرقت انا مربيها وعارفه
خديجه: انتي بتقنعي مين ياهبه متنسيش انها كانت معايا طول الوقت وعارفها كويس
سيف بغضب بيقوم وبيمسك عدي من يقت البدله
سيف: اقسم بالله لو سيلا جرلها حاجه ميكفني دمك يا عدي امال لو مش احنا الي مربينها
عدي بيكون تايهه مش عارف يعمل اي بيقف في جنب وبيقعد مع نفسه
اسينات بتكون بتبكي جامد بيضمها ادم لحضنه
ادم: صدقني هتكون بخير ادعلها يا حبيبتي هي محتاجه دعانا مش البكاء
اسينات: اختي هتروح مني يا ادم مش هقدر اعيش من غيرها

 

ادم: هششششش متقوليش كده اختك هتبقي زي فل
بيكون مراد واقف جنب محمد
محمد: بنتي كويسه انا عارف هي بس بتضحك علينا وبتعمل فينا مقلب صح يا مراد سيلا كويسه
مراد: ايوه ياعمي سيلا كويسه والله متخفش
في العمليات فهد بيكون خايف جدا عليها جوا شعور بحزن شديد
فهد: لازم تقومي يا سيلا انا والله هعوضك عنهم كلهم قومي يا سيلا
وبنلاقي سيلا انها شايفه عدي مع ساره
سيلا: كده هنت عليك ياعدي دا انا بحبك كده تبعني
عدي: وانا مبحبكيش انا بكرهك حراااميه
وبيمسك ايد ساره هي دي بس الي حبيبتي وهتكون ام ولادي وبيسبها وبتمشي
سيلا: لا عديييي متسبنيش في مكان ده لوحدي عدي انا بخاف اوي انت عارف وبيبدا نفسها يقل عدييي لا متسبنيش
ياسر ممرض: ضربات قلبها مش متوازيه يا دكتور وفاجاه بنلاقي جهاز صفر علامه ان القلب وقف
فهد: لا مستحيل لالا سيلا سيلا لازم تقاومي سيلا لا متستسلميش مسدس كهربا بسرعه
ياسر: اتفضل يا دكتور
وبيبدا يعملها صعاقات كهربيه سيلا لازم تسمعني متستسلميش يا سيلا انا معاكي هفضل معاكي دايمااا
وبنلاقي ان سيلا بدأت تشوف حد جاي من بعيد وبيمدلها ايده

 

سيلا: عدي
فهد: لا دا انا يا سيلا انا مستقبلك لازم تقومي يا سيلا عشان اهلك اهلك خايفين عليكي اوووي لازم تقومي يلا يا سيلا قومييي
سيلا: بس بس انا محدش بيحبني
فهد بيضمها: مين قال كدا طيب انا وهدي وماما وبابا طيب اسينات عمو سيف وخالتو ادم ومرام كل دول مبيحبوكيش قومي تعالي اوريكي هما بيعيطو عشانك ازاي متستسلميش عشان دول
سيلا: خدني ليهم عوزه ماما
فهد: حااضر بس لازم انتي تقومي يلا يلا يا سيلا قووومي
سيلا: مش قادره في حاجه ربطاني يا فهد
فهد: ده اليأس من الحياه لازم تقومي يلااا يا سيلا مفيش وقت يلا
نرجع لواقع
ياسر: يا دكتور خلاص مش بتستجيب
فهد بغضب: تعرف تسكككككت اخررص روح هات كيس دم من البنك بسرعه
ياسر: بس يادوك
فهد بغضب اكثر: قلت بسرعههههه

 

ياسر: حاضضر حاضر
فهد بيمسكه: لو اهلها سالوك عن حالتها قولهم كويسه فااهم
ياسر: حاضر
بيطلع ياسر وبيلاقي اهله بيجرو عليه
هبه: بنتي قولي يبني عامله اي كويسه صح صح
ياسر:كويسه يا امي متقلقيش بس محتاجه وقت بيروح يجيب دم وبيرجع
هبه: سمعتي يا خديجه كويسه الشكر ليك يارب وكلهم بيطمنو شويه
خديجه: متخفيش ياهبه والله هتبقا كويسه
عند فهد
فهد: يلا يا سيلاا يلااااا
وبنلاقي سيلا شهقت مره واحده وقلبها رجع يدق
فهد من فرحه بينسي هو فين وبيحضنها
فهد: كنت عارف انك قويه ومش هتسبني بعد ملقيتك
ياسر: احم دكتور
فهد: انا اسف وبيدا يشتغلو علي تجبيس الاماكن مكسوره ويضمادولها جروح بعد 5 ساعات بتطلع علي العنايه المركزه وبيطلع فهد
هبه: طمني يابني بالله عليك
فهد: الحمدلله بس

 

سيف: بس اي يابني قول سيلا مالها
فهد: والله ياعمي الخبطه كانت قويه جداا فا انا شاكك في حاجه ان خبطه جت قويه علي راسها فا ادت الفقدان نظر ده هنعرفه بعد 24 ساعه من دلوقت لكن حصلها اعاقه في رجليها هتحتاج علاج طبيعي
هبه بتقعد من صدمه: بنتي بنتي لالا بنتي كويسه
بيشوفها فهد وبينزل عند رجلها يقعد قدامها:
فهد: مش كده احسن ما كان يحصلها حاجه لقدر الله تفقديها الابد الاعاقه مش دايمه
محمد: ونظرها يا دكتور
فهد: والله ياعمي لما تصحي هنعرف
محمد: انا مستعد اقدم كل حاجه بس بنتي تشوف
فهد: مش هقدر قولك الا بعد 24 ساعه
محمد: طيب انا عوز اشوفها
بياخدهم فهد وبيوريهم جهاز كاشف ليهم سيلا من جوه
فهد: اطمنو خاالص وتقدرو ترتاحو في الاوضه دي
بيرن فون اسد
مريم: الو فينكم يا ولاد ساعه بقت 3 الفجر
اسد: احنا في المستشفي
مريم بخضه: اخوك جراله حاجه انتم كويسين
اسد: ياماما اهدي حالات طارئه معلش ملحقناش نقولك اقفلي باب عليكي انتي وبابا وهنخلص شغل ونجي
مريم: طيب ياحبيبي خالي بالكم من نفسكم
صباح اليوم تاني
بتقوم مرام من جنب خالتها وبتنزل بيلحقها مراد

 

مراد: راحه فين
مرام: اجيب عصير وباتيه لازم ياكلو ويشربو ليهبطو من امبارح مكلوش
مراد: يلا وانا جاي معاكي وبيجبو الحاجات دي ويطلعو
تبدا توزع عليهم ويرفضو لكن في الاخر بياخدو
مرام: خالتو خدي
هبه: مش عوزه يا مرام مش هاكل الا ما بنتي تطلع
مرام: ينفع تطلع وتلاقيكي ماكلتيش كده
هبه: بس يامرام
مرام: يلا ياخالتو تسند طولك
وبيجي فهد
فهد: صباح الخير
بيردو: صباح الورد
فهد: ان شاءلله خير ياجماعه وادعولها كلها كام ساعه وهنعرف ولسه هيكمل كلام بيسمع صريخ الممرضه وبيسمع خبط بيجري علي الاوضه وبيلاقي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاكسة والنقيب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى