رواية المشاكسة والنقيب الفصل الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية المشاكسة والنقيب البارت الخامس عشر
رواية المشاكسة والنقيب الجزء الخامس عشر
رواية المشاكسة والنقيب الحلقة الخامسة عشر
بنلاقي ان ساره بتمثل ان رجلها اتلوت وهما ماشين وبنلاقي انها رمت نفسها عليه فريكشن يبان انه حضنها في هذه لحظه نلاقي سيلا وصلت بنلاقي ان عدي بيرفع عينه وبيشوفها
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
عدي لسه بيحاول يكلمها ويلاقي ساره مسكه فيه
سيلا بتتصنع ضحك: يلا عشان قلقو عليكو فوق
اسينات: وبسرعه بقا بلاش البطئ السنيمائي ده يلا يا سيلا وبتاخد اختها وبتمشي
سيلا بدموع: شفتي يا اسينات كان حضنها ازاي ااااخ ياقلبي قلبي وجعنيي اوي يا اسينات
اسينات بحزن ودموع علي اختها: اهدي بالله عليكي مفيش حاجه بتجي بالعياط كل حاجه بالهدوه يستي يغور وبكره ربنا يعوضك احسن منه تعالي خلينا نطلع يلا امسحي دموعك لما نشوف اخرتها يلا ياحببتي
بتبدا سيلا بمسح دموعها وجوها قهر كبير
بيطلعو
تررررن
مرام: مالك ياسيلا عينك حمرا لي كده
سيلا: هبقا احكيلك
مرام: تعالي هما فين العقربه والطخ
اسينات: في جراچ تحت نقصلهم شجره لمون وتكمل
مرام بتضحك علي كلام اسينات: وربي انتي مصيبه ابت مش زي ما مبينه
اسينات: طبعااااا انا مش سهله نيهاهاها
بتضحك سيلا علي طفولتهم
مرام بتغمز: اقسم بالله دوخت من حلاوه ضحكه دي انا لو ولد مكنتش حليتك
سيلا: يلهوووي اخاف علي نفسي منك
مرام بغمز: متخفش يا جميل كلو في حفظ والصون وتقلد (حمدي الوزير)
سيلا بستغراب وضحك: الحق اخش قبل معمل قضيه تحم**رش
اسينات: وانا المحامي رافع
بيبدا في ضحك
في طلوع عدي وساره وهما ماسكين ايد بعض وبتبص عليهم سيلا بوجع وبتشد علي ايد مرام
مرام: اهدي وافضلي اضحكي
بتقرب ساره منهم وبيكمل عدي هو دخول البيت يدخل شنط
ساره بحشريه: بتضحكو علي اي ضحكونا معاكو
مرام بلؤم: ابدااا ياحببتي كانت نكته بايخه كده
ساره بسخريه: احب اعرفها
اسينات: بلااش احسن هتموتي من ضحك
ساره: لا ياسمسم متقلقيش
مرام بخبثث: بحيث كده بما انك مصره تعرفي هقولك كان في واحده اسمها خطافه رجاله دخلت كافيه طلبت جوز هند فا افتكرنها لما شوفنا واحده كده جرتنا اصلها خطافه رجاله
اسينات بتهمس لسيلا: كان قصدي نموتها من ضحك مش الحصره
سيلا فطست من ضحك
ساره ببعض من العصبيه: اي يا سيلا علي مهلك ياحببتي لتموتي مش مستدعيه ضحك ده كله
سيلا بستفزاز: اصلها عجباااني بحب اضحك عليها
ساره: تمام اي هنفضل واقفين كده مش هندخل
مرام: ازاااي بس ادخلي واحنا وراكي
ساره: تمام
اسينات: يخربيت جبروتك اشيخه كبستيها
مرام: ولسه هتشوف ياما العقربه دي
اسينات: الله هستمتع اوووي
سيلا: بضحك يبقا يارحمن يارحيم عليها هههه
وبيدخلو
نروح لعيله كريمه
ساره: هاااي عيله
بيبدا العيله ترحب بيها
سيف الدين: نورتي ياحبيبه خالك وبتبدا تسلم عليه
ساره: كده انا زعلانه منك لانك مش تجي تزورنا
مرام بغيره ورخما: وسعي بس كده الحضن ده بتاعي انا
لكل بضحك علي غيره مرام
ادم: معلش يا ساره محدش بياخده احنا كا اخواتها مش مسموح لمس
ساره بنظره حاده لمرام: ولا علي اي عادي
بتبصلها مرام وتطلعلها لسانها
اسينات لسيلا: وربنا البت دي جدعه
سيلا بضحك: اسكتي هتفضحينا
بتبدا ساره تسلم علي كل واحد
خديجه: منورين والله
مرفت: ده نوركم والله
خديجه: اشربي يامرفت اشربي ياساره متكسفوش وكلو حلويات وفاكهه الحلويات دي عمايل جميلتنا سيلا عميلها ولا شيف الشربيني
مرفت: ومرام معملتش لي
مرام برخما: اصلي جالي شلل لحد مخلصو وراح
مرفت بضحك: زي ما انتي لمضه
مرام بحب: وحشتني والله ياعمتو
مرام بسرها(بحبك والله بس بنتك عقربه اوي زي ابوها نسونجي)
مرفت: ومجتيش لي تشوفي عمتك
مرام: مشاغل ومشاكل ومكتب وكده
مرفت: ربنا يقويكم ياحبايبي المهم كنت عوزك ياسيف قدام ناس كده في موضوع
سيف بنتبه ليها: خير يامرفت
مرفت: خير يا سيف متقلقش بص في مثل بيقولك اخطب لبنتك ولا تخطبش الابنك وانا ياخويا طالبه عدي لساره بنتي مش هلاقي حد يحافظ عليها زيه
لكل بصدمه واستغراب وخصوصا سيلا
سيف الدين: بس ده جواز يامرفت والعيال هما الي يقررو مش احنا
مرفت: ساره انتي موافقه
ساره بتصنع خجل: الي تشوفيه ياماما
مرفت: وانت يا عدي
عدي وكأن حد دلق عليه مايه ساقعه سيلا عنيها متعلقه عليه
عدي: معلش ياعمتي انتي فجأتني بالموضوع يعنيي انا متلغط
مرفت: بص خد وقتك وحكم مشعرك وتوافق لانك عوز مش عشان بتحبني انا ومش عوز زعلي ايان كان قرارك مش هزعل انا بس حابه اطمن علي بنتي
عدي: اكتفي بسمه
سيلا: استاذن انا هدخل اوضه مرام
عدي: وبيبصلها ويلاقي كسره في عنيها قلبه بيوجعه جداا
مرام: تعالي ياحببتي
اسينات: استنوني اجي معاكم
ساره بستفزاز: انتي كويسةياسيلا اي حصلك فاجاه
مرام بخبث:لا اصل لازمها راحه الايام دي لان كانت عامله حادث مرام في سرها عبالك
ساره:ااه سوري معرفش الف سلامه
عدي بصدمه: امتي كلام ده
مرام بغضب:عندك عمك اسالو
وبتاخد سيلا واسينات وبيدخلو
عدي: حادثه اي دي ياعمي
محمد: انت عارف تعلقها بدار الايتام وفي يوم وهي راجعه من هناك عربيه خبطتها والشب بصراحه كان زوق واخلاق ودها المشفي وخلاها معها لحد مفقت ورن علينا
عدي بغيره: ومتصلتش بيا لي كنت *****وحبسته
محمد: لي يبني راجل زوق وساعات بتحصل حصل خير
مرفت: كده يا محمد متقوليش اخص عليك والله
سيف الدين: والله يا مرفت انا تحته اهو معرفتش الا بصدفه من مرام
مرفت: اخص عليك يامحمد احنا اخواتك ياحبيبي
محمد: والله مبحبش اقلقكم
مرفت: اوعا تقول كده انت اهبل ياحبيبي احنا اخواتك ونقف معك في الحزن قبل فرح
محمد: تسلميلي يا روفا حصل خير الحمدلله عدت سليمه
عدي: بتمني ياعمي اي حاجه تحصل تقولي
محمد: تمام يا بني
بنروح الاوضه بنات
بتدخل مرام الاوضه هي وبنات
مرام: في اي مالكم اي حصل يعني هو موفقش معني انو هيرفض
بتبدا اسينات تحكي: بس سكوته ميضمنش ممكن يوافق
مرام: لا طبعا
و بتروح مرام تقعد جنب سيلا: اهدي يا قلبي ممكن بس حيران مش عارف حولي تصرحيه انك بتحبيه بس
سيلا بصوت خافت: معلش ممكن تسبوني لوحدي
مرام: بس
سيلا: لو سمحتي يامرام
مرام بحزن هي واسينات حااضر وبيطلعو
اسينات: قلبي وجعني اوي عشانها
مرام: ياما نفسي اجيب ساره دي وانتف شعرها شعريا شعريا
اسينات: اهدي تعالي نعمل لمون لسيلا تهدي بيه اعصابها
مرام: ع رايك تعالي
بيبدا يعملو لمون ليها وبيدخلو ليها
مرام: احلا كوبيه لمون الاحلا سيلا
وبتصدم مرام من الي شفته يتاري شافت اي واي حصل
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاكسة والنقيب)