روايات

رواية المشاكسة والنقيب الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب البارت الحادي والعشرون

رواية المشاكسة والنقيب الجزء الحادي والعشرون

رواية المشاكسة والنقيب
رواية المشاكسة والنقيب

رواية المشاكسة والنقيب الحلقة الحادية والعشرون

وبيوصل في نفس الحظه الي بتطلع فيها سيلا من البوابه عشان تلحق عدي في مجيه عربيه بيكون فهد شافها
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
فهد: سيلااا لاااااااااا حااااسبي
بتنتبه سيلا لعربيه بتبعد بسرعه
فهد 0: طيب انتي لي مطلعتيش بيت بعد مسبتك
سيلا بعياط: عع عشان صص صحبتي ككانت عوزني اروح اابات معاها ععشان خايفه
فهد: يعني انتي رايحه لصحبتك دلوقت
بتهز سيلا راسها بنعم
فهد: طيب تعالي اوصلك وبيفتح فهد ليها لباب
سيلا: شكرا ليك يااافهد تتعبتك معايا
فهد: لااا ماهو مش ببلاش حضرتك التوصيله هتبقا 50 ج اصل انتي غير الزباين
سيلا بتضحك: ههههه 100 ج ياعم
فهد: يافرج الله دعواتك ياماا هاا مين يزود اهو يمدام والله حاال دنيا كده يلا كله ع الله
سيلا: هههههههه بس اسكت يخرابي عليك هههههه
فهد: تدوم يا ست البنات ممكن اعرف اي مزعلك بما اننا بقينا صحاب وكده
سيلا بحزن: مزعلني موضوع فقلبي بقاله 15 سنه

 

فهد: احكي انا سمعك
سيلا بحزن: فضلت احب عدي 15 سنه كاتمه فقلبي مقولتلوش كنت بفرح اوي ليوم الي يجي اجازه ومبقاش احب اسيبه ومشي هههه كانت مرام تقولي يا عدي او يا مرات اخويا لانها عارفه وكان عندي احلام كتير اوي بيوم فرحنا ونسمي عيالنا اي وفاجاه كل ده رااح وقال اي بيحب بنت عمته وهيجوزها وتبدا تبكي بصووت عااالي لي عمل كددده لي جرحني بشكل ده وعارف ان بحبه يا ررررب فهد بيكون عوز يهديها
فهد: ططيب اهدي يا سيلا محدش يستاهل دموعك دي غاليه هو انسان مشفش الملاك هو خسرك صدقني بكره يجي الي يقدر جوهرك علي فكره مش شرط يكون حب ممكن اعجاب وتعلق لانك راسمه الفكره ان انتي بتحبي عدي وهو جوزك من طفولتك يمكن بعد متقتنعي انه بقا لغيرك هتلاقي انه تعلق مش حب
سيلا: والحب الي كنت بشوفه في عنيه ده كدب
فهد: الله اعلم يمكن حب اخوي بردو زي مقلتلك متزعليش نفسك وبيقف عند محل ايس كريم بيجبلها ايس كريم وبيجيب لنفسه
فهد: اتفضلي ايس كريم
سيلا: شكرا مش عوزه
فهد: لا متقلقيش ده مجاني ببلاش يعني هههه
سيلا بضحك: هههه وبتخده

 

فهد: اااه اول مسمعتي مجاني اي اخديه
سيلا: ههه طبعا مجاني حلو هو نت بتحب شكولاته انت كمان
فهد: دي العشق يابنتي متهيقاليي لو خنت مراتي هتكون مع شكولاته ههه
سيلا بضحك: هههههه شبهي يعني خيانه مشتركه
فهد: ماهو احنا مبقناش صحاب من فراغ بردو ههههه
سيلا: حصل يلا وديني لصحبتي بقاااا
فهد: عنيا فين مكان
سيلا::*********
فهد: تمام حطي الحزام يلا بينا
وبيروح العنوان عليه ويبدا يودعو بعض
فهد: خالي بالك من نفسك
سيلا: حاضر ونت كمان وبتمشي لسه هتطلع بتلاقي فهد بينادي عليها
فهد: سيلاااااا استني
سيلا: ف اي ف حاجه ولا اي
فهد: بس ياحراميه
سيلا بصدمه: حراميه لييي

 

فهد بيضحك عليها: ههههه اهدي ممكن رقمك لووو مفيش ازعاج عشان اطمن علي الاميره لما اروح اصل اخاف حد يخطفها ونا معرفش
سيلا: هههههه حيلك حيلك اميره اي
فهد: اصلك شبه سندريلا اوي الكراش بتاع طفولتي ههههه
سيلا بخجل: شكرا الرقم هو**********
وبتسيبه وتطلع
فهد بيسجل رقمها بسندريلا وبيركب عربيه ويمشي
عند ساره وعدي
ساره: انت هتخطبني بجد
عدي بجمود: ايوه
ساره: بجد انا مش مصدقههه ايييي انا بحبببك
عدي: لا صدقيي
انزلي يلا عشان نطللع لولدتك نبلغها وروح
بيطلعو يرنو جرس
مرفت: حااااضر بتفتحلهم تعااالو ادخلو
ساره: مامااااااااا

 

مرفت: مالك ياهبله في اي مالها يعدي
عدي بيحاول يبتسم: اصل جيت قول لحضرتك ان ان شاء الله خطوبتنا هتكون بكره في جنينه عندنا
مرفت بتزرغط وتحضنه: لولوليييييي مبروكك يحبايبي
عدي: الله يبارك فيكي ياعمتي عوزه حاجه
مرفت: خليك يابني رايح فين قعد شويه
عدي: لا عشان يدوب الحق ابلغ الجماعه في البيت هناك عشان علي ساعه 12هيكونو نامو من مجهود انهارده
مرفت: تمام ياحبيبي خالي بالك علي نفسك
عدي: حاضر سلام
وبينزل عدي يركب ويروح البيت
ساره بتدخل اوضتها وتعمل مكالمه
ساره: الوووو ساعه عشان تردي
سالي صحبتها: معلش هااااا عملتي اي خطه نجحت
ساره: طبعا وهزقها يبنتي ومسك ايدي قالها متكلميش معاها كده دي خطيبتي وبكره خطبوتنا
سالي: بتهزرررري
ساره: ااه والله
سالي: مبروك يا روحي انا بقا هعزملك بقيت البنات
ساره: ايوه ليدوب هنام وبكره هجهز

 

سالي: سبيها عليا بقا
سااره: تمام يروحييي باااي
في بيت عند عدي يبدا يبلغ باباه ومامته
عدي: انا كلمت عمتي وهعمل خطوبتي انا وساره بكره
سيف بعصبيه: انتاااا بتقول اااي كده من غير مترجعلنا
عدي: والله بحبها وبتحبني وادني قلتلك اهو
سيف لسه هيتعصب عليه خديجه بتدخل
خديجه:: تمام ياعدي خش اوضك بقا
سيف: اي الي عملتيه ده
خديجه: سيف خلاص مفرقتش هو تلقيه حدد معاها وكده وباين علي مرهق بيرد عليك بستفزاز معلش حقك عليا
لسه سيف هيكلم بيلاقي مرام ومراد داخلين
مرام: في اي مالكوو
سيف لسه هيتعصب عليها بيموت من ضحك
مرام: اي مالك بتضحك علي ايه وبتلاقي امها هي كمان دمعت من ضحك
مرام: مالكووووو في اي

 

سيف: اي الي في وشها ده يا مراد
مراد: هي الي حبت تكون بدقن سبتها
مرام: قصدكم اي
سيف بضحك: انتي واكله اي
مرام: فشار وشوكلاته وترمس وسوداني وحمص الشام ولب وفشار وايس كريم
خديجه: يخربيتك كل ده
مرام: الله اكبر الله اكبر اصل موراااد عمل معايا اتفاق هياكلني كل ده مقابل اكون كيوته معه وقصر لساني
سيف: رشوه يامرام
مرام: ايوه رشوه ياحج اصلي بموت في رشوه ال شبه كده
سيف: انتي هتقوليلي
مراد بيكون بيضحك عليهم
مراد: اسيبكم انا بقا جبتلك امانتك اروح انا تصبحو علي خير
مرام وسيف: وانتو من اهله وبيبدا يعزمو اخواتهم والاقاربون لخطوبه وبيتصلو بسيلا ويعرفوها وفاجاه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاكسة والنقيب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى