روايات

رواية المشاكسة والنقيب الفصل الثلاثون 30 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب الفصل الثلاثون 30 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب البارت الثلاثون

رواية المشاكسة والنقيب الجزء الثلاثون

رواية المشاكسة والنقيب
رواية المشاكسة والنقيب

رواية المشاكسة والنقيب الحلقة الثلاثون

هدي بصدمه : انت
اسد بيصرخ لانها حرقته: عاااااا امال خيالي
هدي: انا اسفه والله مكنت اقصد
اسد بيبص بحد ه ليها: ما احنا لو ناخد بالنا من سكه مكنش ده حصل
هدي بعصبيه: طيب انا ومكنتش واخده بالي انت عنيك كانت فين اي كنت نايم
اسد: انا انا متغيريش موضوع انتي حرقتني كده مش هنفع البنت هتقول اي دلوقت يا محروق
هدي بعصبيه: لا هتقولك يا سخيف
اسد: انا سخيف والله لقول ماما عليكي بس كده وبيسبها ويمشي
هدي: ههه مش معقوله بجد هو في حد كده عسل وحلو ودمه خفيف كمان
وبتسمع صوتو من وراها
اسد: اه اناااا
هدي بتبص لصوت بتلاقيه هو بتكسف وتمشي

 

اسد: مزه مزه يعني ونبي لوقعك يا قهوه في حب لبن ونجيب قهون بلبن كلها حبت وقت بس وبيبدا يدندن افرحي ياعروسه انا العريس وبيرن علي امه
مريم: الو اي يا اسد يابني بقتلكو يومين مجتوش البيت وحشتوني يا ولاد واختك هنا وبتسال عليكم
اسد: الو ياما وانتي اكتر والله شغل ياما وحاله الي كانت مع فهد صعبه اوي ادعيلها ياما بالله عليكي وانتي بتصلي
مريم: ياارب يابني يشفي كل مريض
اسد: مهم ياما انا لقيت عروستي زرغطي
مريم: لولولييي لقتها فين ياواد
اسد: في بنك الحظ ياما هكون لقتها فين زميله معايا هنا
مريم: بجد يواد عوزه اشوفها
اسد: شويه بس كده ياما تكون حبتني هي كمان اصل انا حبتها دور عليها بت مزه اوي ياما
مريم: اما نشوف
اسد: هتشوفي وهتلشي بورعي ابني قريب مهم سلملي علي البرص الي عندك دي علي ما جيلها وسلملي علي الحج وقليلو سبنالو الشاشه اهو الفتره دي عشان هنجي مش هيمسك الريمود دقيقه
مريم: هههه هو في الورشه تحت
اسد: نجار مخلع هههههه
مريم: بس يا واد اتلم
اسد: ايوه بقا عوبااالي كده تجي الي تلمني ياما
مريم: امشي يا واد
اسد بضحك: ههه حاضر يلا سلام ادعيلي تحبني بدل معملها عمل هههه
مريم بضحك علي ابنها: حاضر والله بدعيلك انت واخوك

 

بيجي فهد من ورا
فهد: قفشتك انت بتعمل ايييي
اسد: عااااااا
فهد: اي يا اسوودي انت خفت ولا اي
اسد: اي ياعم دي دخله تدخلها ولا اكبر بقا بدل مجيب مشرط وشرط وشك ده
فهد: تشرط هي مش كانت تشرح
اسد: كيفي كده بقا تكون تشرط
فهد: ونبي شكلي هشرطك كلمت امك ياض
اسد: اه يخويا
فهد: هات ما اكلمها لرصيدي خلص
اسد: بعينك
فهد: انجز بدل مقول لهدي انك قذر بتاع بنات وبدل متقرب تبعد
اسد: خد ياحبيب اخوك كلمها براحتك متبقاش قفوش كده
فهد: انا بقول كده بردو
مريم: اي يا اسد لحقت تحبك
فهد: هنهه لا انا فهد ياماما عامله اي يا روما وحشتيني
مريم: ااه با اماره انك بتسال
فهد: كان معايا حاله والله صعبه قعد يومين معاها ورصيد خلص اصلا بس اي ده صوتك احلو لي كده هو جوجو معيشك قصه حب ولا اي
جلال: اديني ابن الكلب ده كده جوجو مين ياحيوان

 

فهد: اي يا جوجو متعصب لي
جلال: لما تجي ياحيوان وربنا لعرفك
فهد: تؤتؤ متتعصبش ياجوجو العصبيه وحشه عشانك
جلال: يا ابن كللللب والله ماااشي لوريك يا فهد لما تجي خدي
مريم: ههه انت عصبته لي يا ولا كده متهداش الا متعصبه
فهد: ااه اذا كان عجبه انا بحب اناقره كده
مريم: ربنا يهديكم
فهد: ياارب يا حجه مهم خالي بالك من نفسك كده
اسد: متنجز اعم ام رصيد هيخلص
فهد: متصبر ياض في اي
اسد: في محشي يا خويا انجز
فهد: سلام ياحجه خد يخويا كتك القرف زي سحليه كده
عند مراد في القسم
بيكون مراد قاعد بيشوف الورق وصور
مراد: محمووود
محمود: امرك يافندم
مراد: هات الراجل الي انت جبته علي اوضه تحقيق هسبقك هناك

 

محمود: امرك يافندم
وبعد شويه
سامح: والله يابيه انا برئ
مراد: ما كل الي بيجي هنا بيكونو بردو بريئين معملوش حاجه
مراد: محمود فكرني كده بعنوان مراته وعياله واخته وامه
محمود: في *******عندو اربع بنات و ولد
سامح: انتو هتعملو اي فيهم
مراد: سمعت ان اختك عروسه مش كده
سامح: احب علي يدك يابيه اهلي ملهمش دعوه
مراد: حلو هتعترف ياحلو ولا تحب نجيب العروسه دي والشباب يقومو بالواجب
سامح: لالاالالا يابيه انا هقول كل حاجه
مراد: حلووو اوي احكي انا سمعك
سامح: فؤاد بيه بيخطط لعمليه كبيره هو لسه محددش معاد العمليه هتكون في فيلته الي في ساحل
مراد: عمليه دي هتكون عباره عن اي
سامح: ها لا مش عارف
مراد: شكل الانسه ومدام هيزرونا
سامح: لا خلاص هتكون عباره عن اسلحه ومخدرا****ت
مراد: تمام خدو يا محمود وتعاله علي مكتب
محمود: امرك يافندم

 

بيكون مراد بيعمل مكالمه
مراد: الو
فهد: الو يامراد
مراد: كنت عوزك في موضوع نص ساعه وهكون عندك
فهد: تمام عموما انا في المستشفي
مراد: تمام ياصحبي مستنيك
محمود: تم يافندم وحطيته في زنزانه لوحده
مرام: تمام يامحمود بردو الورق ده مش كافي انهارده انا تعرفت علي بنت راجل اصلا بس متعرفش هويتي حقيقيه عوز عينك علي الولا ده تمام لان اكيد هو ادانا معلومات غلط لان مش اي حد بيدخله الخليه بتاعتهم
محمود: قصدك انو كدب
مراد: ايوه لان بيدخل خليه بيكون بايع اي حاجه وعارف انه قدام دخل السجن مستحيل يفتح بؤه وعارف ان اهله هما هيخدوهم فعشان كده هو عمل نفسه خايف
محمود: طيب يافندم عرفت ازاي انو بيكدب
مراد: هه رغم بقالك قد اي معايا بس لسه غبي يامحمود ياحبيبي ده كان راجل من عصابه فؤاد الي من جوه الخليه يعني مستحيل يفتح بؤه بكلمه صح لان عارف اي هيحصله ولان كان بيعترف بسهوله جدااا والخوف كان ظهره كان تمثيل
محمود: طيب وهتعمل اي يافندم
مراد: دلوقت عشان اعرف معاد الشحنه دي ومع مين وهتم فين مفيش غير منار بنت فؤاد ودي بسجارتين وكاس هتعترف
محمود: طيب تؤمرني بأيه
مراد: ترقبلي تحركتها من غير متحس
محمود: امرك يافندم تؤمرني بحاجه تاني
مراد: لا تقدر تروح انا هقوم مشوار مهم وجاي تاني
محمود: تمام يافندم
عند عدي بيكون بيكلم ساره في الفون

 

عدي: الو ازيك عامله ايه
ساره: الحمدلله ياحبيبي انت عامل ايه
عدي: الحمدلله بخير
ساره: يارب ديما وسيلا عامله ايه
عدي: مش عارف انتي مروحتيش لي تزوريها هي مش بنت خالك
ساره: ااه بس انا عندي فوبيا من المشفيات وكده لما تروح هبقا اروحلها
عدي: تمام عموما انا بلم شنطه عشان الاجازه خلصت وراجع تاني المعسكر خالي بالك من نفسك
ساره: حاضر انت بس اهم حاجه تخالي بالك من نفسك
عدي: حاضر سلام
وبيقفل معاها
عدي: مش عارف الي بعملو ده صح ولا غلط ياااارب
وبتدخل خديجه تطمن عليه
خديجه: اي ياحبيبي اي شنطه دي
عدي: مسافر يا امي الاجازه خلصت
خديجه ببكاء: بس انا لسه مشبعتش منك
عدي: معلش يا امي فتره وهنزل متقلقيش ادعيلي انتي وبيحضنها
خديجه: خالي بالك علي نفسك يابني
عدي: حاضر يا امي
وبيطلع الصاله بيلاقي اخته واخوه
مرام: انت رايح فين يا زلطه

 

عدي: هههه راجع المعسكر يا شبر ونص
مرام بدمع: اي ده بس ملحقتش اخرج معك ولا اقعد معك ازاي كده
عدي بيقرب منها وبينزل لمستوها: انتي بتعيطي لي
مرام: ع عشان انا كنت وحشه معك الاجازه دي وتلقيك زعلان مني
عدي بيمسح دموعها: انا مش عوزك تعيطي يا شبر ونص ولا مش زعلان عارف لي كنتي بتعملي كده الاجازه جايه هعوضك وهخرجك في الحته الي عوزها
مرام بتحضنه جامد: خاالي بالك من نفسك كوييس بالله عليك
عدي: بيمسح دموعها: حاضر انتي بس بطلي مشاكل مع الناس ههه
بيقرب ادم منه
ادم: خالي بالك من نفسك ياصحبي
عدي: خالي بالك انت بس من نفسك ومن خطيبتك ومن البيت انت دلوقت سندهم وتعاله يلا وصلني عند ابوك اسلم عليه ونمشي
ادم: حاضر وبيمشو
وبتجري مرام جنب امها في بلكونه واول مينزل عدي بيبص يلقيهم واقفين
مرام: في رعااايه الله خالي بالك من نفسكك
عدي: حاضر يلا سلام وبيمشي

 

خديجه ببكاء: يحفظك الله يابني ويرعاك يوجع قلبي عليك فيها ميستقيل زي ابوه ويشتغل معه بدل مكل مره يوجع قلوبنا كده
مرام: هو حابب شغلو ياماما ادعيله بس ويلا ارتاحي بقا عشان نلحق نروح لسيلا
خديجه: حاضر يابنتي
في العربيه
ادم: انت كويس يا عدي
عدي: والله معارف يا ادم
ادم: لوجينا الحق انت غلطان ازاي تشك في سيلا يا عدي
عدي: اسكت يا ادم من فضلك
ادم: هو انت عارف حاجه مش عوز تحكيها
عدي: اسكت يا ادم
ادم: عموما ياصحبي لو حبيت تحكي موجود وبيوصلو مصنع عند ابوهم
عدي: بابا
سيف: عدي اي جابك يابني ورايح فين
عدي: الاجازه خلصت خلاص وكنت جاي اسلم عليك عوزك تسمحني عشان لوحصلي حاجه
بيخده سيف فاجاه في حضنه
سيف: بعد الشر عليك ياحبيبي انا مسمحك يابني وعمري ما اقسي عليك بس كنت متعصب لسيلا لكن يبني ميهونش عليا اشوف فيك خدش وبيحضنه تاني
عدي: بيبوس كف ايده خالي بالك عليهم يابا
بيجي محمد
محمد: مش عوز تسلم عليا
عدي بحرج: عمي حقك عليا انا
محمد: مقدرش لومك انا لو مكانك هعمل كده خالي بالك من نفسك ومتفكرش في حاجه ولا مشاكل ركز علي شغلك ياحبيبي
عدي : حااضر هبقا ارن اطمن عليها

 

محمد: تمام ياحبيبي في رعايه الله يلا روح خالي بالك علي نفسك
عدي؛: حاضر وبيبوس ايد ودماغ عمه وكذلك ابوه وبيحضنهم وبيمشي
وبيركب مع ادم
عدي: اطلع علي المستشفي
ادم: لي
عدي: هطمن علي سيلا قبل ما امشي
ادم: حاضر
عند مراد بيكون وصل لفهد
مراد: ممكن ادخل
فهد: ادخل يامراد تعاله
مراد: ازيك يا فهود عامل اي
فهد: ههههه الحمدلله ياعم في حاجه ولا اي
مراد: كنت عوز منك خدمه
فهد: تحت امرك
مراد: كنت عوز منك تزرع جهاز تجسس لواحده كده
فهد: تجسس
مراد: استنا بس دي تكون بنت اكبر زعيم مافيا اي حاجه حرام تلقيها عندو
بيلاقي اسد طلع من ورا ستاره
اسد: عندو نسوان
فهد: بيقولك اي حاجه حرام يعني عندو
اسد: خلاص عوز اقوم انا بعمليه عليكم العصابه وسبولي انا نسوان هه
مراد بضحك: عنيا مهم عوزك تزرع جهاز ده عشان اقدر اعرف بيخططو لاي بظبط
فهد: بس عمليه خطيره

 

مراد: هتكون علي مسؤليه الدوله
لسه فهد هيرد يلاقو باب بيخبط
فهد: ادخل
عدي: ازيك يا دكتور فهد
فهد: الحمدلله
مراد: عدي رايح فين هي الاجازه خلصت
عدي: اه الاسف
مراد: يعني يا واطي لو مكنتش قاعد مع فهد مكنتش عرفت ولا لحقت اسلم عليك
وبيقوم يحضنه خالي بالك من نفسك ياصحبي
عدي: وانت كمان خالي بالك انت ماسك قضيه مهمه
مراد: متقلقش اخوك اسد
اسد: نعم
مراد بضحك: لا منحرمش بوصف نفسي
اسد: قبقا حدد بعد كده لوسمحت هههه

 

مراد: حاضر يعم
اسد بيقوم يسلم عليه: اينعم مصحبناش بس الايام الي جايه كتير وهنصاحب خالي بالك من نفسك يباشا
عدي بضحك: ههه حاضر ان شاء الله وهنكون اخوات مش صحاب
فهد: خالي بالك من نفسك كويس مصر يين ايديك ابطل ههه
عدي: هههههه وفي قلبي والله
مراد: الله عليك موااطن اصلي
وهما بيكلمو بيسمعو صوت من اوضه سيلا وفاجاه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاكسة والنقيب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى